In 2007 zijn wij 2 weken in februari geweest naar WDW . Eerste week kon je 's morgens en 's avonds een pull verdragen , wel een korte broek . De tweede week hadden we allemaal een t-shirt en een korte broek aan .
Afdrukvoorbeeld
In 2007 zijn wij 2 weken in februari geweest naar WDW . Eerste week kon je 's morgens en 's avonds een pull verdragen , wel een korte broek . De tweede week hadden we allemaal een t-shirt en een korte broek aan .
In feb 2008 zijn wij 3 weken in Florida geweest. Vroeg in de ochtend (vóór 9.30) hadden wij een vest over ons topje aan. En 's avonds was het te fris om zonder trui of vest buiten te zitten. Wij hebben elke dag korte broeken en topje/t-shirt kunnen dragen. Op 1 dag na, toen was er nachvorst en liepen we overdag in 3/4 broek en vest.
Ik ga richting Key West zo rond die 28 december. Ik hoop dat ik met open dak kan rijden, en dat ik een t-shirt en korte broek aan kan trekken, en dat de lucht helder is, en de zee mooi blauw.
Is er een kans dat ik dit rond december mee kan maken? En is er een kans dat ik bruin kan worden rond die tijd als ik lekker een paar dagen ga zonnen, als er dan tenminste zon is?
Ik ben erg bang dat het gaat regenen want ik ga maar voor 6 dagen naar Florida, en wil echt niet 6 dagen slecht weer hebben.
In de avond vind ik het niet erg, maar overdag zou ik het graag mooi mee willen maken.
Zijn er mensen die ervaring hebben rond die tijd?
Om je laatste vraag als eerste te beantwoorden, dat lijkt mij sterk. Het reizen in de toekomst heeft hier op het forum nog niet zo'n grote vlucht genomen en veel helderzienden telt de club helaas ook niet. Zou fijn zijn, ook in verband met de dollarkoers, benzineprijs en uitbraak van lovebugs invasies.
My batteries are low, so I cannot see further than the past, presently........ anders had ik je graag geholpen. Verder lees je zelden dat vakantievierders er naar uit kijken om hier in the pooring rain rond te lopen, dus jouw voorkeur zal niemand verbazen.Gemiddeld valt er in Miami zo'n 50 mm regen, zo'n 20 mm minder dan bij ons in die periode.
Je reist in de wintertijd, met alle gevolgen van dien, ook in Florida. What a friend I have in Google, het leverde mij zo de gemiddelde temperaturen in de maanden januari en december op. Klik hier en je zult zien dat het in 1917 nog 3 graden vroor en in 1942 38 graden dooide. Dit maakt dat je gemiddeld op een temperatuur van 25 graden mag rekenen. Aan gemiddelden heb je echter niet zo veel, zo min als aan ervaringen van vorig jaar want resultaten uit het verleden....etc.etc.
Voor zover ik weet is de kans op regen in die periode niet groot.
Zelf ben ik 3x keer in januari naar Florida geweest en daarvan was het de laatste keer van extreem warm (ook s' nachts) tot extreem koud (wat had ik nu graag mijn winterjas aan gehad weer)
Die koude dagen waren ook zo weer voorbij en al met al heerlijk weer gehad maar ja wij waren er 3 weken en als je van de 6 dagen 3 dagen koud weer hebt dan is dat heerlijk winkelen maar zwemmen en zonnen is er dan niet bij.
De andere keren hebben we prachtig weer gehad. Lekker kunnen zwemmen en een heerlijk zonnetje. s' Avonds en s' nachts is het altijd wat koeler en heb je wel iets van een vestje of t- shirt met lange mouwen nodig.
Jackie
WEER van 29 mei t/m 11 juni in florida??
kan iemand me vertellen wat voor weer ik zo kan verwachten in deze periode??
ben voorgaande keren iedere keer in november geweest.
is het rond deze tijd ook druk in florida??
het is dan geen vakantietijd.....
we landen op key west en slapen de eerste 2 nachten op marathon in siesta motel we hebben daar een drieslaapkamer appartement gehuurd voor 270 dollar zonder tax, niet slecht vonden wij...
ons reisgezelschap bestaat uit 4 volwassenen.
daarna willen we richting everglades miami en orlando om daar nog naar disney en seaworld te gaan.
wijzelf gaan nu voor de derde keer maar vrienden van ons die deze keer meegaan zijn er nog nooit geweest.
het enige probleem wat wij deze keer tegen kwamen met boeken was het huren van een auto op key west, wij wilden net als de andere twee eerdere keren een 7 persoons auto en dat viel op key west niet mee er was daar maar 1 aanbieder voor en dat was eautohuur.
graag hoor ik nog tips van jullie, om een en ander op te keys te gaan kijken of bekijken want daar zijn ook wij nog nooit geweest
alvast bedankt groetjes Monique
Denk dat je heerlijk weer zal hebben!
Ben er zelf 2x in april/half mei en een keer in juli geweest.
In juli vond ik het te broeierig en te warm, vaak bewolkt en heel regelmatig buien. In april/mei was het beide keren heerlijk. Temperatuur tussen de 29/32 graden (met enkele uitschieters naar de 36). Niet broeierig, maar heerlijk aangenaam. Een enkel drupje qua regen gezien, verders bijna alleen maar zon en wat witte wolkjes.
Afgelopen jaar helaas erg veel regen gehad. De poncho's waren standaard binnen handbereik.
Het is zo'n beetje het officiële begin van het regenseizoen, en het werd dit keer wel héél letterlijk genomen.
Maar met een beetje geluk valt het allemaal wel mee. Zo nu en dan een bui maar daarna ook direct weer veel zon, zodat je snel weer droog bent.
Al met al best wel een lekkere tijd vinden wij.
Het is er dan zeker niet druk. Alleen met memorial day (31 mei) is het overal stampvol.
Trouwens, wij gaan in 2010 ook weer van 24 mei tm 14 juni. Misschien komen we jullie nog tegen;)
Hoi,
natuurlijk heb ik al op weeronline.nl en dergelijke sites gekeken, maar ik zou graag van eerdere vakantievierders horen hoe zij het weer ervaren hebben in Mei.
Is het te hebben om dan een hele dag in zo'n pretpark rond te slenteren of zit je dan beter in een mall:-k? Wat natuurlijk niet de bedoeling is om zo de vakantie door te brengen......
Nou vooruit, 't is al vaak verteld want met de zoekfunctie haal je volgens mij zo een aantal berichten over dit onderwerp boven water.
We zijn wel eens weggeregend; met ons de zondvloed. Hebben ook wel eens buitengewoon warm weer gehad, maar hadden ook wel eens gewild dat we warmere kleding mee hadden genomen. Allemaal in de maand mei. Kortom, mei is voor ons een heerlijke maand om naar Florida te gaan.
Ennne......resultaten uit het verleden bieden geen enkele garantie voor de toekomst.