Re: Zal Airberlin in november op Fort Myers vliegen of nu aanbieding Arkefly pakken?
er komen geen goedkope tickets meer. dat komt door de dure brandstof. ik sprak afgelopen weekend een piloot en die vertelde me dat de maatschappij allen aan brandstof ongeveer € 300 pp kwijt is. Men verdient het op de business class en verkoop van extra's.
rekenvoorbeeld: heen en terug 13 uur vliegen. verbruik 5,5 ton brandstof/ uur = 71,5 ton brandstof. De prijs is ondertussen bijna $ 1000,- per ton. een retourtje Florida kost dus zo'n $ 71.000,-.
Dus tenzij de olieprijs inkakt of de euro enorm t.o.v. de dollar stijgt blijven de tickets "duur". Want als je weet hoeveel (of eigenlijk hoe weinig) er wordt verdiend op deze tickets dan valt te twijfelen of het begrip "duur" hierop van toepassing is.
Re: Zal Airberlin in november op Fort Myers vliegen of nu aanbieding Arkefly pakken?
Als dat echt zo is, hebben we goede zaken gedaan. :D
Het goedkoopste wat je voor AB in november kon krijgen was 550 euro om en nabij... kan een paar euro schelen. AB krijg je nooit voor 399
Oke bedankt voor alle informatie! Dan weet ik dat Airberlin waarschijnlijk in november nooit goedkoper gaat worden.
Dan dus op Miami vliegen, auto huren en naar Fort Myers rijden. Misschien nog 1 of 2 nachten SOBE doen en dan door naar FM.
Nu is alleen de vraag zal ArkeFly nog in het najaar stunten met de prijs van 399 voor november? Nu is november de heenvlucht nog niet boekbaar, alleen terug kan je in november.
Re: Via Detroit of Atlanta?
Voor zover ik weet moet je in Atlanta en in Memphis eerst weer door de security voordat je verder kunt. In Detroit is dat niet.
Ik zou Detroit nemen.
Re: Kiezen van airline, route etc.
Nu pas ik in iedere stoel, dus dat maakt me niet zoveel uit.
Kijk eens op seatguru.com om te zien welke stoelen goed of slecht zijn.
Bij KLM boek ik vaak voor een tientje of 6 extra per vlucht de econmy comfort klasse. En dan een goede stoel kiezen.
Re: Kiezen van airline, route etc.
@FMB;
De extra kosten zijn afhankelijk van de vlucht duur en zijn per enkele reis.
Vorig jaar was het 90 euro p.p naar Atlanta enkele reis. Ben je met z’n vieren en wil je dat heen en terug dan kom je toch even op 720 euro extra uit. Dat is een boel geld, of lees: een mid size suv voor je vakantie :grin: