-
Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization
Nou, ik ga toch maar nieuwe esta's aanvragen want ik had er helemaal niet meer bij stilgestaan dat we op de terugweg een tussenlanding maken in Miami. We vliegen met TUI vanaf Orlando (OR318). Weet even niet meer of we eruit moeten of kunnen blijven zitten (iemand?) maar neem sowieso het zekere voor het onzekere. Als ik echt een rechtstreekse vlucht had gehad zou ik geen nieuwe hebben aangevraagd. Het enige risico zou dan zijn geweest dat het vliegtuig misschien terug had gemoeten ivm een mankement. Daar zullen vast meer mensen geen rekening mee houden. Dus dat had TUI dan mogen regelen voor ons.
-
Met Tui moet je op de terugweg in Miami in het vliegtuig blijven.
-
Ik snap je even niet Kimm82, Je vertrekt uit Orlando, dan heb je toch al een ESTA?
-
Citaat:
ESTA: All eligible international travelers who wish to travel to the United States under the Visa Waiver Program must apply for authorization.
Als je van Orlando naar Miami vliegt kom je niet de VS binnen (je bent er immers al) en heb je dus geen toestemming (ESTA) nodig om naar de VS af te reizen.
-
Die verloopt halverwege de vakantie. Dus voor de heenweg geen probleem. Terug naar NL normaal ook niet. Tenzij je dus een tussenlanding maakt, dan kan het een probleem zijn. Zie eerdere uitleg.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
kimm82
Die verloopt halverwege de vakantie. Dus voor de heenweg geen probleem. Terug naar NL normaal ook niet. Tenzij je dus een tussenlanding maakt, dan kan het een probleem zijn. Zie eerdere uitleg.
Ben je familie van Nico Haak?
-
Euh, ......die snap ik even niet. Er schiet me alleen iets te binnen met een sinaasappelkissie.....
Bericht hiervoor was een antwoord op ruud2004 trouwens.
-
Oke duidelijk, dan is het antwoord van DonTuse correct. Dit stukje kan je zien als een "binnenlandse vlucht".
-
Dus jullie zouden geen nieuwe esta aan vragen? Ik ben een beetje in de war omdat het uit deze tekst lijkt alsof het wel moet:
"We vestigen hier ook nog even uw aandacht op het bijzondere geval van overstappen of transits in de Verenigde Staten. Ook in dit geval hebt u een geldige ESTA-vergunning nodig, zelfs wanneer u niet echt in de Verenigde Staten zult verblijven. Als uw ESTA tijdens uw verblijf vervalt en u bij uw terugreis een overstap of transit moet maken, dan zult u een nieuwe aanvraag moeten indienen om een geldige ESTA-reisvergunning te kunnen voorleggen. Omdat u na uw overstap of transit tijdens de heenvlucht het Amerikaanse grondgebied verlaten zult hebben, zal uw overstap of transit tijdens de terugvlucht als een nieuw verblijf in de Verenigde Staten beschouwd worden."
-
ESTA is om Amerika binnen te komen. Dus ook als je naar Canada of bv Mexico vliegt via Amerika of die landen verlaat via Amerika. Op jouw terugweg heb je een tussenstop in Amerika en kom je het land dus niet binnen maar ben je er al.
.....het Amerikaanse grondgebied verlaten zult hebben.... Dat heb jij dus niet.
-
Ik denk dat ik het gewoon voor de zekerheid nog even op het vliegveld vraag op de heenweg. Mochten zij zeggen dat ik het wel nodig heb dan kan ik alsnog tijdens de vakantie een nieuwe aanvragen.
-
Op welke site vragen jullie je ESTA aan want de prijzen verschillen nogal zie ik...
en de ipa ?
-
Esta gewoon via de officiële weg :
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
-
Gisteren de ESTA aangevraagd en op de site zie ik dat de vergunning is goedgekeurd, maar ik heb daar geen mail van ontvangen, klopt dat?
-
Dat klopt, geen bevestiging per mail.
Inloggen, kijken of het is goedgekeurd en evt printen.
-
Hier is de toestemming ook weer binnen, had voor de grap de site op Nederlands gezet maar pft dat is toch wel weg:
"Startpagina adres" (home address)
"Telefoonmodel" -> ja Samsung Galaxy A8 (onee ze bedoelen werk/thuis etc)
En adres niet herkend terwijl het toch echt klopt, maar gewoon 2x fout indienen en er komt een vakje bij te staan waardoor je toch het opgegeven adres kan gebruiken ookal is het "fout". Achja verder ging het soepel hoor :)
-
[QUOTE=Mattie;233758]Hier is de toestemming ook weer binnen, had voor de grap de site op Nederlands gezet maar pft dat is toch wel weg:
"Startpagina adres" (home address)
"Telefoonmodel" -> ja Samsung Galaxy A8 (onee ze bedoelen werk/thuis etc)
Wat raar!
Ik heb hem ook op Nederlands gezet, maar bij mij was alles goed vertaald. Of begrijp ik je verkeerd?
Heb je de link gebruikt die nicolea hierboven aangaf?
-
Had toevallig een paar screenshots gemaakt :)
https://upload.mattie-systems.nl/upl..._19.45.51.jpeg
https://upload.mattie-systems.nl/upl..._19.45.06.jpeg
https://upload.mattie-systems.nl/upl..._19.51.18.jpeg
edit: en dat vakje bij adres kreeg je pas na 2x hetzelfde "fout" in te vullen beetje vreemd maar daarna ging hij wel.
-
Hallo, Even een vraag... ik had een mail gekregen van schipholtickets, waar ik dus ook mijn vliegtickets heb besteld. Hierin stond dat je je Esta niet moet vergeten aan te vragen.
Er zat een link bij, en als ik die aanklik staat er dat het 35.95 euro pp kost.
Nu zie ik hierboven een link en als ik die aanklik kost het 14 dollar per persoon... dat scheelt nogal.
Wat is nou het verschil tussen de twee? kan ik gewoon via bovenstaande link doen toch? moet ik dan nog verder ergens aan denken? Ik doe het nu nog niet, want we vertrekken pas in 2019 ;-)
-
Het verschil zit erin dat je voor 14 dollar rechtstreeks bij de juiste Amerikaanse autoriteiten je ESTA aanvraag doet en dat je voor het andere hogere bedrag dit doet via een tussenpersoon die er zelf geld aan verdient. Ik zou gewoon de officiele weg bewandelen, die is een stuk goedkoper:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
-
En op die site die Elstar doorgeeft kun je rechts bovenin de taal selecteren dus kan je alles in het Nederlands lezen als je dat prettig vind.
-
Heel erg bedankt voor de snelle reacties!! Dat scheelt echt wel geld! Ben blij dat ik dit hier gelezen heb (net als zoveel andere dingen haha)
-
Citaat:
Romyvn
Wat is nou het verschil tussen de twee? kan ik gewoon via bovenstaande link doen toch? moet ik dan nog verder ergens aan denken? Ik doe het nu nog niet, want we vertrekken pas in 2019 ;-)
De digitale aanvraag kan je makkelijk zelf doen, het wijst zich allemaal vanzelf. En het scheelt je geld want via Schipholtickets worden je dezelfde vragen gesteld. Waar je in ieder geval aan moet denken is dat je paspoort nog voldoende geldig is en dat je het verblijfsadres in de USA bij het hand hebt. Zorg ook vooral dat de gegevens die je invult, identiek zijn aan de gegevens op je paspoort. Anders kon je nog wel eens een probleempje krijgen bij de immigrations. Creditcard bij de hand houden om te betalen en klaar is Kees!
-
Bedankt voor je reactie Bullyleo! Ik heb meerdere adressen straks (2 hotels en een villa) moet ik ze alledrie invullen?
Maar dat gaat mij inderdaad vast wel lukken :-) ik vond het al zo prijzig, maar totaal niet bij stil gestaan dat het goedkoper kon totdat ik het hier toevallig tegenkwam.
-
Je vult alleen het adres van je eerste overnachting in.
-
Overal lees je dat je je 1e voornaam in moet vullen. Echter op de esta site staat nu dat je alle voornamen in moet vullen. Dus als ik beide namen die in mijn paspoort staan invul is het goed?
-
Als je die exact zoals het in het paspoort overneemt is het goed. Zo doe ik het tenminste altijd.
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
En ook, zoals José al zei, als je ESTA zelf verloopt, ook als je paspoort nog gewoon geldig is. Dan kun je trouwens ook weer via de "Returning ESTA holders" bij Immigration, zolang er maar hetzelfde paspoortnummer in de aanvraag staat.
Mijn Esta is op 28-11 j.l. verlopen.
Mijn paspoort is nog jaren geldig.
Ik heb geen enkel bericht hierover gehad.
Zijn er mede forummers, die recent nog een waarschuwing gehad hebben dat hun Esta afliep?
-
Hier ook verlopen en geen bericht.
Bij het aanvragen van een nieuwe esta heb ik ook geen berichten gekregen.
Is blijkbaar nieuw, want in november 2017 heb ik nog wel een expiration warning mogen ontvangen.
-
Citaat:
KevinB
Hier ook verlopen en geen bericht.
Bij het aanvragen van een nieuwe esta heb ik ook geen berichten gekregen.
Is blijkbaar nieuw, want in november 2017 heb ik nog wel een expiration warning mogen ontvangen.
Als je in november 2017 een expiration warning hebt ontvangen en toen een nieuwe hebt aangevraagd, waarom zou je nu dan weer een expiration warning moeten ontvangen?
De ESTA is toch 2 jaar geldig?
-
4 personen met ieder een eigen paspoort en bijbehorende vervaldatum. Met een nieuw paspoort moet je ook een nieuwe esta aanvragen. De esta die bij het oude paspoort hoort blijft geldig tot 2 jaar na aanvraag of eerder indien het paspoort vervalt.
Aangezien ik de paspoorten van mijn kinderen iets eerder heb vervangen dan noodzakelijk kan ik een nieuwe esta aanvragen terwijl de vorige nog moet verlopen.
En daar kreeg dus geen bericht van.
-
En hoe zou de US moeten weten dat jij die paspoorten eerder hebt vervangen?
-
Dat beweer ik nergens.
Even aan de hand van een voorbeeld.
Het paspoort van mijn dochter verloopt in december en de esta die bij dat paspoort hoort is in oktober 2016 aangevraagd en verliep dus in oktober van dit jaar.
Daar heb ik dus geen bericht van gehad.
Ondertussen hebben we alvast een nieuw paspoort gehaald en daar ook een esta op aangevraagd.
Vorig jaar precies hetzelfde verhaal maar dan met het paspoort van mijn vrouw, toen kreeg ik wel een expiration warning terwijl er al een nieuw paspoort was mét nieuwe esta.
De vraag was of er nog meer personen waren die geen expiration warning kregen.
-
Het antwoord staat 1 pagina terug...............................
-
Even een vraagje, mijn zoon 21 jaar oud heeft nog een geldige ESTA, alleen gaat hij nu eerst naar zijn vriendin die voor studie in Colombia verblijft, ik denk dat het dan raadzaam is een nieuwe ESTA aan te vragen toch? hij komt deze keer via een ander land USA binnen? Ik dacht dat dat ook ergens bij het aanvragen wordt gevraagd of je via een ander land binnenkomt?
-
Je moet een geldig ESTA hebben om binnen te komen. Ik verwacht niet dat dit een probleem is. Je kan tenslotte ook via de UK, IJsland of Canada vliegen.
-
Voor zover ik me kan herinneren wordt er niet gevraagd via welk land je binnen komt, alleen of je de laatste xx jaar in een "terroristisch" land ben geweest.
-
Misschien ga ik toch even kijken wat er precies gevraagd wordt, zoiets meen ik me ook te herinneren.
Ik wil gewoon mogelijke problemen bij het binnenkomen liever voor zijn.
-
Misschien staat het al ergens beschreven in een topic, maar ik vind het niet meteen terug. Iemand ervaring met Global Entry programma? zie link : https://www.cbp.gov/travel/trusted-t...s/global-entry
-
Jazeker. Ik en mijn vouw hebben geluk gehad om dit te kunnen bemachtigen in de zeer korte periode dat dit voor Nederlandse burgers mogelijk was. Op dit moment is het niet meer mogelijk om je daarvoor in te schrijven.
met dit programma hoef je niet meer in de lange gewone rij, maar staan er op de meeste internationale vliegvelden aparte kiosken en een aparte balie om snel de US binnen te kunnen gaan.
En ook het land uit kun je via een speciale rij sneller doorlopen.
bovendien ben je als GE member ‘TSA pre’ en ‘trusted traveler’ gecertificeerd.