-
Re: Vliegen met Delta Airlines
Vandaag echt een super ervaring met Delta op gedaan.
Ik boekte mijn tickets bij Kiss and Fly, toen er in maart een flightchange was, die ik via de app my trip door kreeg, maar niet via Kiss and Fly, zocht ik contact met de Delta helpdesk en werden er (per ongeluk, zo bemerkte ik) door KLM nieuwe tickets uitgevaardigd. Per ongeluk omdat ik later begreep dat dit altijd door het reisbureau waar de tickets werden gekocht gedaan moet worden. Op het moment dat iemand anders de tickets uitgeeft, neemt hij de boeking over en kan het reisbureau er niet meer aan.
Gisteren kreeg ik weer een flightchange door van Kiss and Fly, ik kon de wijziging wel accepteren, maar later kreeg ik een mail dat ze geen nieuw ticket meer konden uitreiken. Dus ben ik online bij Delta gaan kijken.. daar zag ik wel de vluchtwijziging verwerkt maar zag ik op de vlucht van Atlanta naar Düsseldorf geen stoelnummers meer en die kon ik ook niet kiezen.
Eerst maar eens via messenger een bericht gestuurd. Ze gaven aan dat ik contact moest opnemen met de helpdesk, want deze vlucht had een Air France nummer. Bij Air France ingelogd en daar zag ik wel stoelnummers voor Atl-Dus maar niet meer voor Atl-Mco en vv. Om gek van te worden dus toch maar gebeld.
Om een lang verhaal nog langer te maken...
Tickets werden opnieuw gemaild en ja hij zag ook geen stoelen... ik had ook nog een vraag over een eventuele upgrade voor de terugvlucht naar Premium comfort+, dus... hij verbond me door met een Amerikaanse collega.
Ze vonden het erg vervelend dat ik niet zelf kon kijken en zodoende nog twijfelde of ik wilde upgraden... ik was nl nog erg aan t twijfelen over de prijs en wilde eerst eens weten wat voor stoelen we wel kregen van Atl naar Dus en stiekem hoopte ik dat de upgrade iets goedkoper was geworden.. of dat ik ze mss later op de luchthaven goedkoper kon wijzigen.
ik legde uit dat ik vorig jaar op de terugvlucht een trombose been had opgelopen en dat de extra kosten mss toch wel het overwegen waard waren. Maar ik kon niet zelf zien welke stoelen beschikbaar waren.. dus dat maakte het wel lastig.
Aan een kant van Delta werd ruggespraak gehouden en toen kwam de dame weer aan de lijn met de vraag of ik een rolstoel en bijbehorend transport nodig had, wat gelukkig niet aan de orde is.. even later meldde ze zich weer met de mededeling dat ik een gratis upgrade kreeg.. WoW ik wist niet wat ik hoorde, had er niet op gehoopt of om gevraagd.. one moment please zei ze, ik ga t regelen.. Nog wat later kreeg ik de supervisor aan de telefoon en die vertelde me, dat ze wel wist dat ik alleen de terugvlucht had overwogen up te graden.. maar ik kreeg een gratis upgrade voor mij en mijn dochter voor alle vluchten.. tja daar werd ik toch wel heel erg blij van.. WoW
dat ze vriendelijk zijn bij Delta had ik al ervaren.. maar dit..
so far niks dan goeds uit mijn mond over deze maatschappij.
-
Wij vliegen op 19 mei voor het eerst via Detroit naar Florida. Is dat een fijn vliegveld? Wij hebben iets meer dan 1,5 uur de tijd om over te stappen.
-
Wij zijn regelmatig op de terugweg via Detroit gegaan, dat is zeer goed te doen. We vinden het ook een leuk vliegveld, met kunst, een fontein met watershow en live muziek.
Heenweg hebben we geen helaas geen ervaring mee.
-
OK, Thanks. Ik ben benieuwd. Jammer dat we een korte overstaptijd hebben. Ik vind het altijd wel fijn om even wat te eten tijdens de tussenstop. Vooral als het een leuk vliegveld is.
-
Detroit is een heerlijke luchthaven voor de heenweg, niet te druk dus je bent zo door de controle heen en ook niet zo groot zoals andere luchthavens. Als wij met Delta vliegen heeft Detroit echt onze voorkeur.
-
Bij Detroit loopt bovenin het gebouw ook een soort tram, die stopt aan beide einden van de hal en in het midden. Mocht je niet het hele stuk terug willen lopen als je aan het eind bent kun je dit deze tram nemen.
-
Ik dacht al zoiets gezien te hebben op een foto. Leuk!
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Anthon14
Detroit is een heerlijke luchthaven voor de heenweg, niet te druk dus je bent zo door de controle heen en ook niet zo groot zoals andere luchthavens. Als wij met Delta vliegen heeft Detroit echt onze voorkeur.
Kan ik me helemaal bij aansluiten.
Diverse keren op de heenweg en terugweg via DTW gevlogen. Laatst in maart j.l.
Alles rustig en overzichtelijk. Op de heenweg altijd binnen 3 kwartier tot een uur na landing door alles heen en weer bij de gate.
Is naast Philadelphia mijn favoriet voor de heenweg.
-
Het ritje met de tram is ook leuk als je tijd over hebt, mooi tijdverdrijf!
Dat hebben wij wel eens gedaan toen we haar een paar uur moesten wachten.
-
Knaapje@ Fijn om te horen. Met ruim 1,5 uur overstaptijd maak ik me toch altijd zorgen, omdat we wel eens heel lang in de rij hebben gestaan. We hebben toen bijna onze aansluiting gemist. Maar volgens mij was dat op Chicago of op Washington. Dat zijn ook grote vliegvelden.
Elstars@ Misschien hebben we op de terugweg tijd hiervoor, maar ik betwijfel het. Maar wel leuk om te zien.
-
-
Vandaag weer eens een vluchtwijziging gehad waardoor we geen aansluiting op de terugweg vanaf Orlando via JFK naar Amsterdam meer hadden. Meteen met Delta gebeld en we konden het geheel naar onze wens in orde maken. Nu vliegen we terug via Atlanta met precies de vlucht die we wilden hebben en die bij de oorspronkelijke boeking veel te duur was (daaron hadden we hem toen niet gekozen). Delta (telefoniste was van KLM) biedt echt uitstekende service! Dit hebben we vaker aan de hand gehad en het is steeds naar volle tevredenheid opgelost. Geen gedoe, maar gewoon binnen 10 minuten geregeld.
-
Boeken jullie rechtstreeks bij delta?
-
Ja, wij boeken rechtstreeks bij Delta. Onze ervaring is dat er een hoop gedoe ontstaat bij een vluchtwijziging als je bv. bij Expedia boekt, want dan moet je met Expedia regelen dat ze met Delta (of andere maatschappij) contact opnemen om jouw wensen te bespreken. Dat doen we liever zelf. We hebben wel eens gehad dat Expedia eigenlijk niet meteen contact wilde opnemen, omdat de vlucht nog lang niet zou worden uitgevoerd en het nog wel een half jaartje zou duren. We hebben toen hemel en aarde moeten bewegen om Expedia te laten beseffen dat het voor ons erg belangrijk was om zekerheid te hebben,ook al was het lang van tevoren.
Voordeel van boeken bij Delta: stoelkeuze in Economy is gratis, meteen al bij boeking. Geen extra kosten dus voor de stoelen en je kunt ze meteen boeken. Welke maatschappij doet dat nog tegenworodig?
-
Wij moesten betalen bij KLM voor stoelkeuze bij boeking! Daarom kiezen we liever voor een Delta-toestel.
-
Ik begrijp het niet. We zijn een maand geleden met American Airlines gevlogen en hebben de vlucht maanden eerder geboekt. We moesten toen voor de stoelselectie betalen, dat staat ook op hun website: https://www.aa.com/pubcontent/jbax/i...ingpolicy.html
Het is pas gratis als je eerder geen stoel hebt gekozen en dat pas bij check in, dus binnen 24 uur voor de vlucht, doet.
@ Barry DH hoe kan het dan dat jij wel eerder gratis stoelen kon boeken bij boeking? Had je misschien een baby mee, want daarmee is het wel gratis. Ben je club member, heb je speciale assistentie nodig? Had je full flexible ticket?
-
AA heeft geen "gratis stoelen" sinds ze samen zijn met BA
-
Oke, dan was het eerder wel gratis en nu niet meer.
-
Moet Delta/KLM echt een compliment maken over de afhandeling m.b.t teruggave geld i.v.m een vtraging van meer dan 6 uur, vertrek vanaf Schiphol ging keurig op tijd maar na anderhalf uur vliegen moest het vliegtuig terug naar Schiphol door een technisch mankement.
Om een lang verhaal kort te houden omgeboekt naar andere vluchten en zo konden we toch nog die dag weg gelukkig, we kwamen i.p.v 4 uur in de middag om 1 uur 's nachts bij ons hotel in Orlando aan zonder koffers, vervelend maar we zijn in Florida en de outlets mall om de hoek ;-).
Bij terugkomst na de vakantie klacht ingediend bij KLM met 14 dagen gestort op de bank per ticket € 600 voor de vertraging €108 voor de comfortseats die we niet hadden om dat we waren omgeboekt en de rekening van € 290 euro voor de aanschaf van benodigdheden omdat de koffers pas na 3 dagen boven water kwamen .
Het enige waar de KLM een mail overstuurde was om van iedere persoon die geld terugkreeg een banknummer te geven zodat er aan iedereen apart uitbetaald kon worden.
Top geregeld ik denk snel maar weer een ticket boeken :-).
edit: Tickets waren rechtstreeks geboekt bij Delta.
-
Ik heb de stoelen bij AA voor de heen en terug reis gewoon gratis vastgelegd , zonder baby gewoon 3 volledige tickets. Wij vliegen september en heb de stoelen in Januari al vastgelegd.
-
Barry: dat is fijn voor jullie, vreemd dat dat bij ons dus niet was.
Cant: goed geregeld, ook wij hebben zo'n soort ervaring gehad met snelle teruggave van de compensatie en vergoeding van extra maaltijdkosten. Wij vinden de service echt goed.
-
Misschien omdat wij heen en terug volledig met AA vliegen ? Zou het anders ook niet weten , vind het wel jammer worden dat je bij meer en meer maatschappijen moet betalen.
-
Hoefde vorig jaar ook niet voor de stoelen te betalen die kon ik gelijk vastzetten. Wel toen ik later ging upgraden naar comfortclass daar waren wel kosten aan verbonden. Kijk wel regelmatig of je nog steeds je gekozen stoelen hebt want het gebeurt regelmatig dat je ineens andere hebt, raar maar waar, is me vorig jaar 3 keer gebeurd maar kon het gelukkig zelf weer terug zetten. Snap ook nog steeds niet hoe dat kan?
-
Ff een vraagje?
mijn dochter en haar gezin, zitten sinds gisterenochtend op Düsseldorf . Ze zouden met Delta naar fort Lauderdale vliegen.
de vlucht van gisteren is geannuleerd. Ze hebben in een hotel overnacht en zouden vandaag om 9.00 uur vliegen, werd eerst 12.00 uur en nu al 14.00 uur. Kunnen niet voorspellen of de vlucht nog plaatst vindt.
Ik neem aan dat ze recht heeft op een vergoeding. Maar is dat voor één keer vertraging of ook weer voor de tweede dag.
Delta heeft op zich wel goed gezorgd, eetcoupons en hotelovernachtingen. Maar ze komen nu minimaal één dag en in het ergste geval twee dagen later aan. Best veel op een reis van 9 dagen.
ze heeft geboekt bij KLM en vliegen met Delta, bij wie moet ze zijn met haar claim?
-
Ik zou het altijd bij de KLM proberen daar zij de belangen van Delta behartigen in Europa.
-
EU regelgeving is ooo hier van toepassing.
Claimen doe je bij de maatschappij waarvan het vluchtnummer op je ticket is. Ook al vlieg je met Delta dan kan dat prima bij KLM
-
Ff een update over De vlucht van mijn dochter met Delta.
Zijn nu net in Fort Lauderdale gearriveerd, 30 uur later dan gepland. In Düsseldorf 27,5 uur vertraging en toen in Atlanta nog eens 2,5 uur. ik hou mijn hart vast voor de terugreis.
-
Terugreis heeft niets met de heenreis te maken.
-
Na 30 jaar op en neer vliegen naar Amerika, weet ik dat ook wel. Ben alleen bezorgd. Maar oké , ben hier weer exit
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
laanvdj
Na 30 jaar op en neer vliegen naar Amerika, weet ik dat ook wel. Ben alleen bezorgd. Maar oké , ben hier weer exit
Vertragingen zijn altijd heel vervelend en zeker op een korte reis. Mag ik weten vlogen ze de 10 de?
-
Wij hebben vorige maand geclaimd via de KLM vlucht was rechtstreeks geboekt bij Delta, wij moesten terug naar Schiphol na 1 1/2 uur vliegen ivm een motorstoring hoorde we toen weer aan de grond stonden, nog dezelfde dag kunnen vertrekken na omboekingen op Schiphol. zouden eigenlijk rond 17.00 uur aankomen in Orlando maar was nu 01.00 uur in de nacht. Eerst claim ingediend bij Delta na 1 week geen enkele reaktie gehad toen ingediend bij de KLM binnen 10 dagen 600 euro vlucht, 115 euro comfort stoelen, 287,00 euro voor kleding die wij moesten kopen omdat de koffers pas na 3 dagen in Orlando bij het hotel werden afgeleverd ik zeg TOP geregeld door de KLM. ( wij waren met 3 personen en voor de kleding bonnen overlegd ).
-
Re: Vliegtickets 2018: Hoogseizoen (Juli/Aug)
Bij een boeking via tix, kan je dan bij Delta (tegen betaling) ook al direct stoelen reserveren, of is dit enkel mogelijk vlak voor vertrek?
-
Re: Vliegtickets 2018: Hoogseizoen (Juli/Aug)
Bij Delta hoef je niets te betalen voor stoelreservering! Dat kan ook meteen bij de boeking of elk ander moment dat je dat wilt doen. Heb je bij Tix een bevestigingsnummer van Delta gekregen? Die moet je gebruiken bij 'manage my booking'' op de Delta website.
-
Ik kan de rechtstreekse vlucht van Delta naar Orlando niet vinden voor de kerstvakantie.
Is dit alleen in de zomer periode, weet iemand dit?
-
Dit zagen we ook een paar weken geleden, maar het lijkt er nu op dat de rechtstreekse vlucht nu toch weer wordt aangeboden. Twee weken geleden stond dit nog niet in het schema bij Delta, vorige week zagen we dat er weer vluchten zijn vanaf 30 december en vandaag zagen we dat er ook weer eerder vluchten staan aangegeven. Het lijkt erop alsof er iedere week weer meer vluchten bij worden vermeld in het schema.
Hier zaten wij op te wachten, we zijn er blij mee.
-
Ik heb het ook gezien idd!
-
Ik had vorige week een goede aanbieding gezien met Delta, maar kan nu de vluchten niet meer vinden... blijf het maar even in de gaten houden, aangezien ik pas rond November wil gaan
-
Wij zagen ook een goede prijs vorige week (zo’n 100 euro goedkoper dan de dagen ervoor) en hebben meteen geboekt! Daar zijn we blij om.
-
Vanaf 24 mei 2019 vliegt Delta dagelijks rechtstreeks van Ams - TPA
-
De vlucht van Schiphol maarvorlando met Delta is nu bij KLM of de website van delta ongeveer even duur. Echter bij KLM kun je niet de comfort econome boeken. Ze zeggen dat dit kan als je geboekt hebt bij KLM. Klopt dat? Kun je dan ook gewoon je stoelen kiezen of kan dat pas bij het online inchecken via KLM?
Zou graag de comfort stoelen willen maar begrijp dat als je via delta boekt je de vergoeding bij vertraging niet krijgt encvia KLM wel. Dit omdat delta Amerikaans is en je dan met hun regels te maken hebt en KLM de Europese regels aan moet houden.