Absoluut. 24 inch komt eerder in buurt;-)
Afdrukvoorbeeld
Absoluut. 24 inch komt eerder in buurt;-)
ach.. als je op je trip of van te voren 2 a 3 kg afvalt, is die 19 inch niet te krap ;)
19 inch is voor Economy seat (B767) welke 17 inch breed is maar voor een "socalled" Business écht veel te smal.
Tsja. Anders krijg je geen 6 stoelen op 1 rij in een 767.
Verder. Zo lang de toeslag slechts zon 300 euro is is het een schijntje vergeleken met de businessclass van bv een KLM, waar je al snel 1500 toeslag pp betaald....
het blijft tenslotte een vakantievlieger. 787 heb ik geen specs van.
Note to self: NOOIT meer met Arkefly vliegen.
Ik ben zondagavond teruggekomen uit Mexico, maar als de vluchten van dat toestel hetzelfde zijn als naar Florida, nou, berg je dan maar.
Altijd vertragingen, frisdrank moet je voor betalen en dan die achterlijke media spelers... ik heb wel eens zitten zeuren over United, maar dat valt dan allemaal nog wel mee.
Omdat ze zo'n kleine speler zijn op de markt mogen ze bij een klein probleem meteen achteraan aansluiten omdat ze hun tijdslot hebben gemist, met als resultaat een paar uur vertraging elke keer. De dag voor vertrek wisten ze alweer ruim 3 1/2u te vertragen, wat uiteindelijk 4 1/2u werd.
En het Engels van de cabin crew is soms ook lachwekkend.. je mag geen 'diary' Cuba mee in nemen (tussenstopje)... dus al die Engels-talige passagiers hun dagboeken achterlaten in het vliegtuig ipv 'dairy'. :) Ook de piloot had wat moeite met oost en west uit elkaar te houden, maar gelukkig kwamen we wel thuis. :)
En geen seatcovers op de toch al vieze toiletten. Ik zal hier nog eens wat ervaringen van jullie doorlezen naar Florida. Maar doe mij maar één van de grote jongens die geen last hebben van tijdsloten.
edit; en ik vergeet te zetten dat als je gaat betalen voor je stoel, je 'm niet eens gegarandeerd hebt met een tussenstop. Wij waren dus onze betaalde stoelen kwijt op de heenvlucht nadat we even waren gestopt om wat mensen op te halen in Cuba en bij te tanken. Nog even kijken of ze dat gedeeltelijk terug willen betalen, het gaat niet om veel, maar als zij raar doen, kan ik het ook.
Vwb je laatste opmerking over je stoelen...
dat staat netjes in de voorwaarden en de FAQ's van de stoelreservering.
Stoelreservering is geldig tot de eerste bestemming met een 3 hoeksvlucht en op de terugreis geldig vanaf de 2e bestemming. Daartussen is het free seating. Zie ook :
FAQ
voor de rest 100% met je eens dat eea niet te vergelijken is met een major airline. Eerder met Ryanair qua service.
Ik boek daarom altijd premium. Dan is de service en de zitplaatsen in ieder geval een stuk beter.
helaas is Arke monopolist op de Cancun route vanaf Amsterdam zonder overstap. En dat is mij altijd nog meer waard dan ergens een overstap hebben. Voor een vakantievlucht prima te doen
welke data vloog u?
Ik heb de voorwaarden dus niet goed gelezen, al zijn dit ook bizarre voorwaarden voor een stoelreservering. Op de heenweg was er een tussenstop op Varadero en was ik daarna deze reservering dus kwijt. Vanwege een knieprobleem wil ik graag mijn linkerbeen in het gangpad kunnen doen (dit kan heel goed onder de stoelleuning van je voorganger, karretjes en mensen kunnen er probleemloos langs). Dus eigenlijk zijn maar 2 plaatsen ideaal; aan de rechterzijde toestel op de linkerstoel of in het midden en dan de meest linkse stoel.
Of gewoon comfort of premium nemen zodat je iets meer je benen kan strekken.
We vlogen op 6 mei heen, op 18 mei terug (alhoewel het technisch 19 mei was, want het werd uiteindelijk 01.30u voor we opstegen).
Maargoed, met die voorwaarden heb ik dus weinig te klagen bij Arke, want het staat in de voorwaarden.
Vliegen zonder overstap is lekker, maar af en toe de pootjes strekken is ook niet verkeerd. Maar het scheelt inderdaad wel tijd.
Maar ik denk dat ik vaker naar Amerika vlieg dan naar Mexico, dus ik laat Arke even voor wat het is. Ook jammer dat ze op Facebook je lekker maken met nasi, saté en kroepoek en dat je dat niet krijgt tijdens de vlucht als avondeten, maar dat je dit moet kopen voor 8 euro. Dan ga ik thuis wel naar de Chinees. :cool:
Maargoed, er valt altijd wel wat te klagen en we zijn natuurlijk Nederlanders. Feit blijft dat we wel goed van en naar Mexico kwamen. Met de boot duurde het vroeger veel langer en was de service waarschijnlijk ook heel anders.
Warme maaltijd kopen voor 8 euro? Ik dacht dat dit bij lange vluchten (Naar the USA, Mexico etc) inbegrepen was. Heb zelf al 2x gevlogen naar Orlando met ArkeFly, en heb gewoon 1 warme maaltijd pp gekregen? (Economy class)
Dan heb ik t verkeerd begrepen, mijn excuses
Tsja. Bizarre voorwaarden of niet vwb de stoelreservering, het is niet zo dat het kleine lettertjes zijn.
Ze hebben slechts een voorwaarde of 5.
Voor een vakantievlucht vind ik ArkeFly prima. Verstand op 0 en gaan en dat je moet betalen voor je extra drankje zo be it. Vliegtuigeten is zowiezo zelden goed te eten dus daar mis ik niks aan. Met een uurtje of 13 (voor Mexico) ben je al op je bestemming. Even doorbijten denk ik altijd maar
Ik ga er vanuit dat het net als bus, tram, trein openbaar vervoer is. Het brengt je min of meer op tijd en niet al te comfortabel, vrij goedkoop van A naar B. Eten en drinken kan je ervoor, tussendoor en erna kopen.
Dat is ook de reden waarom ik al 2x met ArkeFly heb gevlogen, en in september weer met ArkeFly ga.
Het is voor mij persoonlijk het gemak van het niet overstappen (ondanks de tussenlanding in Miami) en het feit dat Sanford een kleine, prettige vliegveld is. Bovendien vliegt ArkeFly met boeing 767 wat een config. heeft van 2-3/4-2, zodat ik samen met mijn vriend rustig kan zitten op een rijtje van 2 stoelen bij het raam. Ideaal.
Dat je 1x eten en frisdrank krijgt valt mee te leven, rest van de vlucht moet je betalen voor frisdrank en kleine versnaperingen, maar water blijft gratis, en tijdens een vlucht drink ik persoonlijk graag alleen water, komt goed uit :)
Als je de kleine lettertjes van te voren leest (dat je maar 1x een maaltijd krijgt, dat een stoel reserveren geld kost) ben je goed voorbereid en kan er niks tegen vallen.
Mij beviel vorig jaar Arke ook heel goed. Had het ergste verwacht, maar viel 100% mee. Dit jaar met United gevlogen, maar mij viel de overstap heel erg tegen, vlieg dan liever "rechtstreeks". De overstap in Miami duurt ook maar even.
Het entertainmentsysteem vond ik fijner bij Arke, het vliegveld Sanford, en het moeten betalen voor wat drinken vind ik ook geen probleem. Dus als ik een volgende keer weer naar Florida ga, wordt dat waarschijnlijk weer met Arke.
Wij hebben ook zitten denken aan Arke, alleen maar omdat ze rechtstreeks vliegen, echter Arke is toch een stuk duurder dan een aantal andere maatschappijen
Je moet een beetje mazzel hebben bij Arke, soms hebben ze aanbiedingen voor EUR 399 voor een ticket.
Had zelf vorig jaar een pakketreis geboekt bij Arke, vlucht en hotel, dat viel toen ook erg mee.
Waarschijnlijk zit Florida er voor mij niet in komend jaar, vanwege verhuizing en andere auto nodig hebben, maar ik hou toch tegen die tijd
de aanbiedingen even in de gaten ;)
ArkeFly is qua losse ticket soms goedkoper, maar inderdaad, als je goed zoekt bij andere airlines kan je goedkopere tickets scoren (United, KLM) en is ArkeFly juist prijziger.
Echter is Arkefly in combinatie met een pakketreis (dus hotel en auto) juist goedkoper dan een losse ticket.
Frisdrank bij Arke naar Amerika 1x gratis? Naar Mexico krijg je het dus 0x gratis. Wat ik ook slecht vond, is dat ze 's nachts avondeten gingen serveren. Officieel hadden we om 22.20u moeten vliegen, dat werd 01.30u, en dan willen ze om 02.30u avondeten serveren... had dan gewoon in de ochtend 2 uur voor de landing een ontbijtje gegeven, maar blijkbaar hadden ze dat uit NL niet meegenomen. Maar dan nog, om 22.20u heeft iedereen wel gegeten.
Die voorwaarden van de stoelen stonden er niet duidelijk op toen ik ze ging reserveren, of enkel een linkje naar de voorwaarden, maar die dikke letters waren in elk geval verscholen achter een link. Ik ingelogd en toen die extra services besteld.
Dat ze rechtstreeks vliegen is erg fijn, maar met vertragingen erbij maakt het geen fluit uit of je nou een overstap hebt of niet, je bent dan ongeveer dezelfde tijd kwijt alleen kan je dan even je beentjes strekken en een stukje lopen. Ik zie ook graag een rechtstreekse United vlucht naar Orlando of Miami, maarja, geen hubs daar. :)
Aangezien het dit keer een pakket was, weet ik niet wat de tickets hebben gekost naar Mexico in vergelijking met een andere vluchtmaatschappij, waarschijnlijk zal het wel goedkoper zijn dan een ander die wel wat meer tijdens de vlucht kan aanbieden en daar betaal ik in de toekomst dan ook wel weer voor.
Toch blij dat er ook mensen zijn die heel tevreden over Arke zijn. Het is maar net hoe het gaat, want de laatste keer United was ook niet om over naar huis te schrijven, tot annuleringen van stoelen en vluchten aan toe doordat een of andere miep onze verdere vluchten (incl. terugvluchten) had geannuleerd, omdat we een aansluitende vlucht hadden gemist door een rij van twee-en-een-half-uur dankzij de vrienden van de TSA.
Ik zag dat United nu ook stoelen in First en Business heeft die 180 graden plat kunnen, of wel zoals een bed. Ik ga alvast sparen!!! :o
Heb jij bij het eten niks te drinken gehad dan?
Dat zou wel heel slecht zijn!
Jawel, maar geen frisdrank... water, appelsap of jus d'orange. Ik meen dat koffie en thee ook gratis zijn, maar beide drink ik niet.
Maar het eten was verder prima, rijst, kip en zoetzure saus.. het andere was meen ik een pasta. Ik had alleen natuurlijk liever de saté en kroepoek ipv zoetzure saus, omdat ze hier zo mee liepen te pochen op Facebook, maar wat bleek dat dat dus geen maaltijd is maar je daar dus 8 euro voor moest ophoesten later tijdens de vlucht. Alsof je daarna nog zin hebt in een hele maaltijd. Ik niet.
Overigens vroeg ik er nog wel naar, ze hadden het blijkbaar voorheen wel en het komt er ook wel weer standaard in. Maar nu moest je er dus blijkbaar voor betalen... (en ze hadden het dus gewoon aan boord).
Ik ben gewoon verpest door United, had ik voor het eerst transatlantisch gevlogen met Arke, dan had ik dit alles normaal gevonden. :)
En het blijft altijd mooi hoe Nederlanders altijd blijven klappen bij een landing. ;)
Klappen bij de landing? Dat heb ik de laatste 15 jaar niet meer meegemaakt. Ook niet bij ArkeFly (3X perjaar)
Nee, dat heb ik ook al jaren niet meer meegemaakt haha! Vlieg ook bijna elk jaar een keer met Transavia naar Griekenland ofzo, maar dat is echt jaren geleden dat mensen gingen klappen.
En mijn eerste transatlantische vlucht was idd met Arke :D
Wellicht had ik nu ook gewoon pech met United, het was een oud toestel en vond het entertainment systeem echt waardeloos. En vloog Economy, en vorig jaar met Arke Comfort Class, dat scheelt ook natuurlijk.
Alhoewel ik het bij United dan wel weer fijn vond dat het toestel maar half vol was, en ik op de heenweg 3 stoelen voor mezelf had en op de terugweg 2 stoelen bij het raam voor mezelf had.
Totaal geen turbulentie. Je moet ook wel economy vliegen om het klappen te kunnen horen hoor. :)
En wat totaal anders is, wat ik ook al bij Transavia opmerkte, is dat zodra je de stoelriemen na het opstijgen los mag doen, iedereen ze ook echt los doet
en niet meer vast maakt tot de landing, waar ze bij United er redelijk op hameren om 'm altijd toch maar wel vast te hebben voor onverwachte turbulentie. Ik heb 'm dus ook altijd wel vast als ik probeer te slapen, hoeven ze me ook niet wakker te maken als het wel een keer nodig is.
Ohja en geen seatcovers bij Arke. Moet ik ze zelf maken van toiletpapier.. want no way dat ik er zo op ga zitten. Maar volgens mij had ik dit laatste al gezegd.. :)
Vandaar dat ik dat nooit hoor. Economy is achterin, ik zit meestal gewoon voorin :D
ook ik heb de gehele vlucht mijn gordels om. Altijd.
btw. Van de week met transavia naar Valencia gelogen. Daar hoef je geen gordel om zo klem zit je....
en een hoofdsteun ter hoogtevan je schouderbladen.....
Maar dat zijn gelukkig maar 2 uurtjes. :P
Daar zit je echt als sardientjes, ja. En met je neus bijna op de hoofdsteun van je voorganger.
Ach, economy of premium bij Arke valt gelukkig nog mee in prijs... bij United is er een flink verschil tussen economy of first class/business class.
Er komt nu per april 2014 arke fly star class, 1.10m beenruimte 40kg ruimbagage en 7 kg handbagage..... prijzen zijn volgens mij nog niet bekend?
Zie pagina 100. 2e post van boven.
De vanafprijs wordt 330 euro per persoon per enkele reis
7kg handbagage? Dat wegen ze toch niet... en het is maar net de vraag of je zelf 7kg mee wilt zeulen natuurlijk.
Naar aanleiding van mijn klacht met die stoelreserveringen, waaruit hier al is gebleken dat ik gewoon voortaan beter moet lezen, heb ik van Arke als nog een brief gehad
dat ze de klacht gaan behandelen en er binnen 4 weken op terug te komen. Ben benieuwd of het antwoord nog anders zal zijn dan hier. :)
Mijn handbagage weegt altijd een kilo of 12 (ben fotograaf als hobby)
Bij economy wordt er wel gewogen, met name op de buitenlandse velden.
In de Premium Classe wordt nu ook niet gewogen.
12 kilo valt nog mee. Mijn laatste vlucht aan handbagage was 20 kilo alleen al aan foto apparatuur(waaronder 3 body's, 2 gewone camera's, 2 batterygrips, 8 lenzen&4 opladers). Maar dit was ivm foto opdracht in buitenland. Dit kan je dus ook niet zomaar meenemen als handbagage(je moet het oa kunnen aantonen waarom je zoveel meeneemt). Bij mij werd er ook helemaal niet op gecontroleerd of gewogen. Maar dit laatste is ook geluk hebben. En dit is niet alleen bij Arke zo, maar bij elke maatschappij. Binnen de EU mag je dus ook meer foto apparatuur meenemen zonder problemen, terwijl je voor dezelfde dingen&gewicht buiten de EU al problemen kan hebben. Dit is ook een reden waarom je bijvoorbeeld van al je apparatuur iets van bonnetjes bij je moet hebben om aan te kunnen tonen dat je het hier gekocht hebt, zeker als je veel aan apparatuur meeneemt(binnen de EU is dit overigens geen probleem).
Maar iemand met een klein kind zal ook meer handbagage bij zich hebben dan iemand zonder kinderen. Ze zullen zeker coulant zijn met bepaalde dingen maar er zijn zeker grenzen, ik had mijn apparatuur niet zo gemakkelijk mee naar de VS gekregen als wat ik de laatste keer meegenomen had.
Ik heb nooit bonnetjes bij mij, ik heb digitale scans in mijn mailbox zitten. Kan ze direct op mijn iPad laten zien.
Ik beperkt me slechts tot 1 body en een 4 tal lenzen en batterygrip, als ook een gewone compact camera. De rest gaat in de koffer.
Ik geef het nooit van te voren op. Heb ArkeFly in 2006 daar eens over gemaild en een briefje terug gehad dat dat in premium geen probleem was daar er toch niet gewogen wordt.
Dat briefje heb ik altijd nog bij mij.
Onlangs met Transavia gevlogen. Netjes vooraf toestemming gevraagd en gekregen.
Wij nemen altijd een stewardessen trolley mee als handbaggage en wordt tot nu toe altijd gewogen,wij reizen comfort classe Arke.Meestal is deze dan ook te zwaar.
Even laptop in de hand en uit het zicht er weer in.
Ik heb donderdag weer geboekt voor 11 dagen naar Kissimmee Florida. Sinds ik vorig jaar geweest ben ben ik aan Amerika verslaafd geraakt.
Maar ik heb een vraagje over premium comfort van Arkefly
Ik vlieg premium comfort maar is dat werkelijk beter dan comfort class?
Ja.
10 kilo meer bagage
meer beenruimte
bredere stoelen
alles inbegrepen (eten en drinken)
aparte check in balie..
Etc etc.
Ja, de stoelen zijn breder, je deelt met minder mensen het toilet. Service is uitgebreider, je zit voor in het vliegtuig wat bij het uitstappen ideaal is. Wij zijn met diverse maatschappijen gevlogen en in januari voor het eerst met ArkeFly en ik kan je zeggen dat we enkel nog met ArkeFly naar Orlando gaan vliegen. Je krijgt een nachtsetje met oogdoekje, oorpluggen, sokken, tandenborstel etc. op de terugweg. Het uur dat je moet wachten in het vliegtuig in Miami is ietwat lastig maar beter dan dat je eruit moet en later weer in moet stappen. De stoelen zelf kunnen niet veel verder naar achteren (zeker niet plat zoals bij een business class) maar al met al vonden bij de Premium het geld wel waard in vergelijking met de comfort.(die we heen hadden)
Het vliegveld is dan wel Sanford, een uurtje rijden voor Disneyworld terwijl Orlando International een half uur rijden is maar het is een veel kleiner vliegveld. Bij het weggaan of je dan ook echt niet die 3 uur van te voren aanwezig te zijn, twee uur maximaal is voldoende. Ook het ophalen van de huurauto is minder hectisch dan bij Orlando en terug komende op ArkeFly de service is echt goed.
Dank je wel Kathy en b767-300er voor de antwoorden
Ik heb vorige week maandag voor het eerst met ArkeFly gevlogen (Economy Comfort) en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door de service en kwaliteit! Eten en drinken was prima verzorgd en het personeel was erg aardig en vrolijk.
Ik moest alleen wel lachen want er werd omgeroepen dat de passagiers die doorvlogen naar Miami als eerste het vliegtuig mochten verlaten en het halve vliegtuig leegliep :). Volgens mij ging de helft daarvan echt niet doorvliegen want ik zag er een paar bij de uitgang lopen, typisch Nederlands! Overigens vroeg het personeel bij de uitgang wel of je doorvloog maar ze controleerden je ticket niet ;). Ben benieuwd hoe de terugreis vanavond verloopt....... Verslag volgt.
Heel erg bekend, beide keren toen ik met Arkefly vloog liep het hele vliegtuig ook zowat leeg toen er omgeroepen werd dat de passagiers richting Miami als eerste eruit mochten. En vervolgens zie je de helft van de mensen bij de bagageband voor Orlando staan! :D
Terugreis verloopt minder chaotisch vanaf Orlando. De passagiers die naar Amsterdam vliegen mogen eerst instappen en dan plaatsnemen op hun gereserveerde seats voor de vlucht Orlando-Amsterdam, daarna moeten de passagiers richting Miami (die ook in Sanford zijn uitgestapt) plaats nemen op de stoelen die nog vrij zijn. Zodat de passagiers richting Amsterdam in Miami in het vliegtuig kunnen blijven zitten (dit is ook sinds ''kort'', vroeger moest iedereen in Miami er wederom uit)