Re: Onderling bellen met mobiel in VS
Werkt je mobiel altijd in florida of moet je dan nog ergens op letten? Ik heb een abonnement bij T-mobile en een sony ericson k800-i. Zou ik daarmee gewoon kunnen bellen en smsen? Ik wil in ieder geval een telefoonkaart kopen om af en toe een keer te bellen. Maar het is wel makkelijk als ze vanuit Nederland af en toe kunnen smsen.
Monique
Nee, die tarieven heb ik al bekeken op de site van Vodafone, mijn eigen provider. Ze zeggen daar dat wanneer je met het netwerk van AT&T belt, je tussen de € 1.30 en € 1.90 ofzo per minuut betaalt. Daarnaast schijnt er een vast tarief per gesprek te zijn, maar hoeveel dat is, kan ik nergens vinden en dat vind ik verder ook niet zo interessant. Daarvoor zal ik te weinig bellen. Ik wilde eigenlijk alleen weten hoe ik onderling, dus met onze NL toestellen daar in de VS, moet bellen, dus welk nummer.
Als je dat wilt weten, bel gewoon met 316 en dan de rest wat na 06 zou komen..
Wat betreft of je met je mobiel in Amerika wilt bellen.. je toestel moet dan triband aankunnen (dit zijn 3 frequentiebanden waarop hij kan werken). Om dat te weten, tik even de naam van je telefoon + type in op Google en bekijk de specificaties. De meeste telefoons tegenwoordig zijn triband en quadband.
Bellen naar een vriend in de VS
hoi hoi.....
Ik heb een telefoonnummer van een vriend van me in Florida, maar ik weet niet welk netwerk nummer ervoor gaat....ik heb eennummer met 10 cijfers wat moet ervoor.... en volgens hem kan ik ook een sms ernaar toe sturen is dat dan hetzelde netwerk nummer of een ander?
wie kan mij helpen...
Thanx Esther
Re: Bellen naar een vriend
Normaal gesproken moet je om naar de USA te bellen er 001 (of +1 in een mobiel toestel) voor plaatsen.
dus 001dan het nummer?? dat doet ie niet....
Vanuit NEDERAND draai je eerst het international toegangsnummer...
Dit is voor Nederland 00
Wat dit voor België is weet ik niet.
Daarna 1 voor de Verenigde Staten
Daarna het nummer van je vriend... (10 cijfers)
Van wikipedia:
"Beschikking 92/264/EEG van de Raad van 11 mei 1992 inzake de harmonisatie van het internationale toegangsnummer voor het telefoonverkeer in de Europese Gemeenschap bepaalt dat de lidstaten het nummer 00 in de openbare telefoonnetten als gestandaardiseerd internationaal toegangsnummer voor het telefoonverkeer invoeren."
Voor Belgie dus ook 00 vooraf.. dus 001 en dan het 10-cijferige nummer.
Soms kan de kwaliteit wel eens belabberd zijn, moest wel lachen. Met KPN Hi naar een GSM in Florida (weet niet welke provider daar) klonk het enorm slecht. Pak ik hier voipbuster in combinatie met m'n PC (eerste 4 maanden bij elke opwaardering gratis bellen, daarna 1 cent per minuut naar Amerika vaste lijn & gsm) en dat klonk een heel stuk beter. Scheelt nog veel geld ook :D
Tip om goedkoop naar huis te bellen uit USA
Hebben ons tijdens ons verblijf in de US een goedkoop GSM toestel aangekocht bij Radioshack met pre paid kaart van AT&T.
40 Usd met een betaaltegoed van 25 Usd.
Met 1.90Usd bel je ruim 5 minuten naar Nederland.
Niks abonnement en pre paid kaarten verkrijgbaar bij alle Wallmarts.
Het is de PAY AS YOU GO van AT&T.
Handig voor onderweg met de wagen en je hoeft ook niet via Visa