Re: Vliegen met British Airways (BA)
@Elstars. Thx! We hebben dit een paar jaar geleden ook al eens meegemaakt. We werden bij aankomst in Londen bij de gate opgewacht door een grond-steward die ons binnendoor naar de connected flight begeleidde. Dat was wel rennen want we waren later vertrokken in A'dam met zo'n klein toestel waar je met de bus naar toe werd gebracht. Aangekomen bij de gate moest er weer een security check plaats vinden. Iedereen zat al in het toestel en keek een beetje kwaad naar ons of wij alles ophielden. Je voelt je dan niet prettig. Maar we hebben het gehaald. Alleen de koffers waren niet meegekomen. Daarom tip voor iedereen: zorg dat je wat reservekleding in je handbagage stopt.
Ook wij hadden te maken met de krappe overstaptijd van slechts 55 min. Echter heeft BA nu hun vluchten gewijzigd en moeten we de avond ervoor al gaan vliegen, want de eerdere vluchten gaan er niet. Baal er best een beetje van want is is al de 3e keer dat ze de vluchttijden wijzigen.
We hadden juist geboekt vanwege de gunstige tijden (rood is zoals het hopelijk nu gaat)
AMS 10.20 Is nu AMS 18.55 (dag eerder, dus overnachten op gatwick)
LGW 11.20 LGW 11.20
MCO 15.35 MCO 15.35
Terug
MCO 20.15 MCO 17.35
LGW 15.15 (daarna 18.00) LGW 11.00
AMS 17.25 (daarna 20.10) AMS 13.10
Van de 4 vluchten zijn er dus 3 gewijzigd, kan ik daar iets mee qua klacht? Of staat dat gewoon in de kleine lettertjes en mag dit?
We vliegen trouwens eind April, dus ga er nu vanuit dat de vluchten qua tijden wel vast staan, toch?
hier dus ook ..... precies hetzelfde alleen had ik terug al de vlucht om 17.35 . ze hebben me nu omgezet naar aankomst op londen heatrow terwijl de vlucht naar orlando vanaf gatwick vertrekt en zou ik een taxi moeten nemen tussen heatrow en gatwick.
ik heb het volgende besloten . vlieg een dag eerder net als jullie op gatwick maar dan de vlucht om 11 uur zodat ik de koffers in het hotel kan achterlaten en neem dan met de kinderen de trein naar londen centrum voor een dagje londen sightseeing . treinkosten zijn ong 15 euro heen en weer voor een volwassene en 1 euro voor een kind en metrokaart is 9 euro per dag en kinderen t/m 10 jaar gratis . zo maken we er nog wat van want de extra kosten heb ik toch.
de terugvlucht was 2 uur wachten op gatwick . landen om 6.50 en vertrek om 9.20 dit is naar 11.00 gegaan maar er gaat bij mij ook een vlucht naar amsterdam om 7.55 en ik heb dus de automatische omzetting naar de vlucht van 11 uur om laten zetten naar die van 7.55 . je kan kijken op hun site of er geen vlucht gaat om 7.55 die ochtend want wie zit er te wachten om nog 4 uur vlak bij huis te wachten .
ik heb een officiele klacht ingediend om de hotelkosten te vergoeden. in eerste instantie wilden ze de taxikosten tussen heattrow en gatwick vergoeden en later bleek ik pas na terugkomst een verzoek hiertoe te kunnen doen met de mededeling dat ik weinig kans heb omdat ik het ruim op tijd weet. ik heb her en der op andere fora begrepen dat ze dit dus zomaar mogen doen :( je kan je ticket gratis annuleren of wijzigen en dat is alles . ik heb nog geen reactie op mijn klacht omdat ik dit pas afgelopen vrijdag wist
ook ik had geboekt ivm de erg goede tijden en de goede ervaringen met dezelfde vlucht en tijden 2 jaar geleden . de korste overstaptijd die ze hanteren is 45 minuten . 2 jaar geleden hadden we een uur vertraging op schiphol maar zijn netjes opgewacht in de terminal en met spoed naar het vliegtuig naar orlando gebracht en de koffers waren er ook in orlando. de halve vlucht uit amsterdam moest door naar orlando.
een andere optie is om met BA naar tampa te vliegen die dag . die overstap kan je wel halen omdat het vliegtuig naar tampa een uur later vertrekt dan die naar orlando . helaas heb ik mijn kinderen londen beloofd dus die willen ze nu zien ook
Bedankt voor je antwoord Gudu.
Ik ga morgen bellen en dan is alles hopelijk definitief.
Ga zeker een klacht indienen, had dit toch niet verwacht van BA. We vliegen met 2 kleine kinderen (6 en 4) dus vind het
al spannend genoeg zonder al die wijzigingen ;s
ik reis alleen met 2 kinderen van 5 en 10 ;) ik snap je dus helemaal . zie je mij dus al reizen tussen heatrow en gatwick met koffers en kinderen , in de taxi en de stress of we het vliegtuig naar orlando gaan halen. dat zag ik dus echt niet zitten en dan te horen krijgen dat de kosten jouw probleem zijn . ik baal er echt van en was echt even boos maar probeer er het beste van te maken .
Ik geef je kinderen geen ongelijk London is ook leuk!! Maar wel pittig voor jou.
Ga morgen bellen of het allemaal in orde gemaakt kan worden, hou je op de hoogte.
Bij mij is de overstap tijd ook verruimd, we hebben nu 2.50 uur overstaptijd in Gatwick, terug is het ook gewijzigd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
gudu
..Een andere optie is om met BA naar tampa te vliegen die dag . die overstap kan je wel halen omdat het vliegtuig naar tampa een uur later vertrekt dan die naar orlando ..
Tampa is een hele goede optie, het gaat daar allemaal veel relaxter dan op Orlando MCO. Het is wel iets langer rijden maar als je bv in een villa verblijft in de Hwy27 area dan maakt dat tegenover rijden vanaf MCO echt niet veel uit is onze (ruime)ervaring.
Ik heb een ticket via BA naar Miami geboekt, waarbij het gedeelte London-Miami met American Airlines wordt gevlogen. Bij BA kun je pas (als je niet wilt bijbetalen) 24 uur van te voren je stoelen vast leggen. Maar let op : voor de vlucht die uitgevoerd wordt door AA kan ik nu wel al mijn stoelen vast leggen. Via de site van BA wordt je voor de betreffende vlucht netjes doorgelinkt naar AA ( kun je ook meteen je boekingsnummer van die vlucht zien)
nog even een update : ik via de sale van BA nieuwe tickets gekocht met als eindbesteming tampa en de reeds geboekte vlucht ivm de wijzigingen gratis kunnen annuleren . besparing 900 euro , we blijven wel 3 dagen langer dus heb nog kosten aan hotel en extra autohuur maar al met al een mooie oplossing. op mijn klacht heb ik nog geen reactie gehad . volgens de medewerker van BA op twitter kan dit nog weken duren ivm de vele klachten ivm slecht weer