Re: Problemen met vluchten Martinair
Ik heb een keer schade geclaimd aan een grote Kipling tas waarvan de rits stuk was gegaan. De reparatie is netjes betaald destijds door Continental alleen schijnt het wel heel erg belangrijk te zijn dat je direct bij aankomst claimt.
Maar dekt je reisverzekering deze schade ook niet ?
Jammer dat je het niet meteen op het vliegveld geclaimd hebt, want volgens mij is dat wel een voorwaarde om je geld terug te krijgen.
Ik heb dit meegemaakt met de kinderwagen van mijn zus (Bugaboo). Ging heel aan boord, kwam eruit met een afgebroken stuk stang. Meteen in Turkije aangifte gedaan en vervolgens al het geld netjes teruggekregen. Mijn zus kon terug in Nederland dus een nieuwe aanschaffen.
Ik heb direct een schaderapport laten opmaken, zowel in Orlando als in Amsterdam. De schade is dusdanig lomp veroorzaakt (verklaring van fabrikant) dat er overduidelijke sprake is van grove nalatigheid, grenzend aan opzet. Ik heb ook een aanvullende doorlopende reisverzekering. Hoe dat elkaar aanvult zoekt mijn advocaat wel uit.
Frank, ik neem aan dat Martinair zonder enige tussenkomst van een advocaat dit zal betalen. Zou me zeer verbazen als dit niet zo is.
Vluchtijden Martinair gewijzigd
Gisteren te horen gekregen dat onze vlucht op 28 juni 2008 i.p.v. om 13:30, om 14:15 vertrekt.
Ik hoop dat het niet veel later gaat worden, en ik weet ook niet of alle vluchten later gaan of allen deze.
Gr WIm
Wij hadden vandaag 15-10 ook vertraging, een klein beetje bij vertrek vanaf schiphol, maar na 2 uurtjes vliegen was er paniek onboard. Was iemand niet goed geworden, er werd omgeroepen of er een dokter in het vliegtuig aanwezig was... Na 2 uren vliegen is de piloot naar Ijsland gevlogen, aldaar bleek de passagier te zijn overleden, erg triest voor de familie en ook voor de passagiers die het van dichtbij hebben moeten mee maken. Ook voor de cabincrew was dit blijkbaar niet de alledaagse gang van zaken. Door deze trieste vertraging kwamen we alsnog aan om 19:15 op plaats van bestemming Orlando (had 1700 moeten zijn).
Vaak lees ik wel over de vertragingen bij Martinair, maar niet de reden.
Maar ik ga nu mijn bedje opzoeken....
Ff mijn reactie op het bericht van .Eve. Ik zat in dezelfde vlucht, naar mijn mening had het personeel van Martinair in het vliegtuig adequaat gereageerd. Ze hebben eerst via de intercom gevraagd of er een dokter in het vliegtuig zat. En vervolgens de hulp gegeven die aan boord mogelijk was en de koers aangepast naar Ijsland voor een tussenlanding.
Helaas heeft het niet mogen baten. Maar vind dat het personeel en piloot niets te verwijten valt. En het lijkt me logisch dat ook opvolgende vluchten (vliegtuig in Orlando naar San Jose heeft ook op ons vliegtuig gwacht) ook nog enige tijd vertraging na een dergelijk incident.