-
Re: Laptop meenemen?
Ook wij nemen altijd de laptop mee op vakantie. lekker off line een logje schrijven (makkelijk in het vliegtuig of een lange autorit) en als je verbinding hebt publiceren. Zo gebeurt. Het mooist hadden wij vorig jaar toen wij een wifi signaal konden oppikken en op beide laptops naar hartelust konden surfen :-$ Wil niet meer zonder laptop eerlijk gezegd. Tijdens het vervoer heb ik geen last gehad van de 17 inch. Eerder gemak. Op de luchthaven kun je internetten en in het vliegtuig lekker filmpje kijken of logjes schrijven en de foto's trek je ook gelijk van je kamera. Gewoon meenemen dus.
-
Iemand ervaring met wifi-verbindingen bij de volgende hotels? :
* Essex House in Miami
* Hotel The inn at Key West in Key West
* Key Largo Grande Resort & Beach Club in Key Largo
* Hotel Best Western Atlantic Beach in Miami
-
Stuur een mailtje naar de hotels om te weten of ze internet (wifi of vaste aansluiting) hebben in de kamer. Ook kan deze info vaak van de website van het hotel halen.
-
Daarvoor kun je het beste op de websites van de hotels kijken. Op die van het Essex House staat in ieder geval dat er complimentary wireless internet access is. Gratis dus. Ook bij de andere hotels is het wel op de websites te vinden.
Mijn ervaring is dat bij alle hotels die aangeven internet aan te bieden het ook goed is geregeld.
-
Ik heb het nu inderdaad ook gevonden. Heb voor de zekerheid nog maar even een kabel in mijn tas gestopt voor het geval de andere hotels geen wireless hebben.
-
hoe zit het nu bij de controle op de luchthaven? Doen ze daar moeilijk
-
Nee hoor.
Moest alleen even afzonderlijk zonder "verpakking" door de scanner.
Dat was het.
Knaapje
-
En hoe doen jullie het met de stroom? Gewoon de accu meenemen en een wereldstekker? Of een extra stekkerdoos meenemen en daar een stekkertje kopen en die eraan zetten?
Heb je voor die laatste optie geen gereedschap nodig of willen ze het voor je doen in de winkel? (en welke winkel?)
-
Of optie drie: de wereld-stekker aan de stekkerdoos :) (dat is wat wij doen).
-
Optie vier; US voedingskabeltje voor 6 dollar kopen bij Compusa
(en natuurlijk de stekkerdoos met wereldstekker en/of omvormer voor de rest van de electra)