Binnen 2 weken tijd is vlucht UA 0947 twee keer gecancelled (vorige week dinsdag en vandaag). Is dit toeval?
Afdrukvoorbeeld
Binnen 2 weken tijd is vlucht UA 0947 twee keer gecancelled (vorige week dinsdag en vandaag). Is dit toeval?
Dit is toeval, de vlucht van vandaag is gecancelled ivm een technisch probleem aan het toestel wat niet a la minute verholpen kon worden.
Zie de blog van Ronald, een vd passagiers : http://florida2011californie.blogspot.com/
Groetjes,
Pieter
Hopen dat maandag alles werkt zoals het hoort te werken. Een dag langer in Amerika zitten zou ik niet zo erg vinden, maar een dag later uit Nederland vertrekken..........
Ik heb al weer aardig wat miles gespaard bij United. Dus ik dacht even kijken of ik in mei een vlucht kan boeken met miles. Ik viel zowat van mijn stoel. Ze hebben het aantal miles dat je nodig hebt verdubbeld.:shock: Eerst was het 55000 miles naar Orlando nu 110000. Ik ben er dus nog lang niet met sparen. Leuk zo'n merger met Continental. Weet iemand waarom dit is aangepast?
Wij hebben een paar weken geleden nog wel tickets voor 55000 Miles kunnen aanschaffen.
Ik denk dat het te maken heeft met de tijd vooraf en de populariteit van de bestemming. Maar dit is natuurlijk een aanname.
Sjon, Bianca en Romy
Ik denk dat je het beste contact kan opnemen met United. Wel zijn er vanaf 15 juni 2011 nieuwe tarieven in miles vastgesteld.
Op 15 juni 2011 is een nieuwe regeling ingegaan, op de chart staan nu de benodigde miles voor een enkele reis. Had dat ook nog niet gezien.
Dat wordt flink doorsparen.
aanstaande dinsdag vlieg ik met gezin naar Chicago / Orlando. Volgens United website is vlucht UA909 een 777 met 2-5-2 indeling. We hebben economy+ tickets.
Is dit daadwerkelijk een 777 in 'oude' stijl of is dit eigenlijk een 767?
Idd... dan zitten we in hetzelfde toestel. Als kleine referentie gekeken op airliners.net. Op dinsdag 2 augustus is er een 777 van United op schiphol geweest. Ikzelf vlieg meestal op vrijdag met dit vluchtnr. en dan is het altijd een 767..
Bedankt voor tip voor het regelmatig checken van je reservation via de united site want zie nu inderdaad dat we op de terugreis inneens economy plus zitten van miami naar washington en dat hebben we toch niet nodig op zon stukkie :-) (was ook weer 80,- dollar)
Snel stoeltjes maar verzet ! :-)
Verder waren de tijden wat verschoven maar niet dramatisch....volgende week weer maar ff checken!
Ja dat is een goed idee, laat k dat ook maar eens doen, om vervolgens te leren dat ik ineens 6 uren layover heb gekregen op de heenweg.
Jadaahaag. Even mailen.
en dan achteraf van de creditcard halen.....(stond netjes een bereking van de kosten bij) heb ooit nog eens zo grapje gehad, was dan wel niet in de catogorie vliegen maar toch....en voor die 2 uurtjes gaat het zeker zo ook wel lukken :-)
Zover ik het kan zien is er niet zo heel veel veranderd. De prijs van een saver ticket is iets omhoog gegaan van 55.000 naar 60.000. De andere optie (110.000) kun je gebruiken indien er geen saver stoelen meer beschikbaar zijn op de vlucht die je wilt hebben. Handig als je toch voldoende punten hebt. En dat is het geval voor de meeste frequent flyers. Zij krijgen namelijk naast de standaard miles ook bonus miles (premier 125%, premier executive en 1k 200%).
Heb al eerder vluchten geboekt met miles toen het nog 55.000 miles kostte, we betaalden toen uitsluitend de taxes.
Maar ben nu even de weg kwijt, als ik een vlucht wil boeken met miles kost dat 110.000 miles p/p. Ik zie geen optie 'saver stoelen', begrijp ik iets verkeerd?
Die voordelige voor maar 55.000 miles, vallen in de categorie "supersaver"
supersavers bestaan nog steeds...
Het kan zijn dat er voor jullie periodes gewoon geen supersaver (meer) beschikbaar zijn... :)
Klopt helemaal, en in dat geval kun je nog steeds met miles een ticket kopen alleen kost het je dan het dubbele. Delta heeft deze optie al heel lang. Van United weet ik het niet precies. Ik ben het in ieder geval in de afgelopen twee jaar al vaker tegengekomen.
Een andere optie die je nog kunt bekijken is miles & money. Je betaalt dan de helft met miles en de helft met geld. Persoonlijk vind ik dit geen echte optie aangezien je toch nog een redelijk aantal miles en geld kwijt bent terwijl je geen miles krijgt als je gaat vliegen. In dat geval kun je beter één keer alles met miles betalen en één keer met geld. Krijg je in ieder geval nog één keer miles terwijl je in principe hetzelfde aan miles en geld kwijt bent.
Er schijnen in de nieuwe vliegplannen heel wat vluchten uitgevallen te zijn.
Maak voor 4 okt a.s. hetzelfde mee bij US airways.
Overstap heen was (heel mooi!!!) op PHL 2.15 uur en is nu 4.50 uur.
Vlucht geschrapt na 1 oktober en alleen als ik zo'n EUR 150 bijbetaal is er wat beters te regelen.
Vind ik toch wel een beetje veel.
Knaapje
United is de laatste tijd inderdaad erg onbetrouwbaar. Van mijn laatste 4 vluchten zijn er maar liefst 3 geannuleerd. Zal mij benieuwen of United er dit jaar weer uit komt als 'best major carrier in on-time arrivals'. Als dat zo is dan kunnen we wel stellen dat de NS truck wordt uitgehaald.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen vluchten annuleren en in het nieuwe winterseizoen vluchten er uithalen.
Al haal je vluchten uit je schema, kan je wel op tijd vliegen.
Knaapje
Ik vlieg morgen met United vanaf Orlando Int Airport via Washinton terug naar huis. Het eerste deel is dus een binnenlandse vlucht. Hoe lang moet je van tevoren op het vliegveld aanwezig zijn. Is het hier handig om electronisch in te checken?
Groeten Piet
(reisverhalen op http://pietkoole.wordpress.com)
2 uur van te voren is normaal gesproken goed genoeg, dit is vooral van belang omdat je koffers gescreend moeten worden en jij ook nog door de veiligheidscheck moet. Die veiligheidscheck moet je toch op 30 minuten wachten rekenen. En je moet natuurlijk nog even je ticket ophalen en je koffers inleveren en je bent niet de enige die dat moet doen daar.
Van te voren inchecken maakt niet veel verschil volgens mij.
hmmm... wij vliegen morgen ook naar Orlando. Het leek weliswaar een oude 777 maar kennelijk is dit de nieuwe configuratie. 3-3-3. Dus dat was weer
schuiven met de stoeltjes en met enige vertraging toch de mogelijkheid om online in te checken.
We zijn er klaar voor :)
Dat is dus blijkbaar een vd eerste vluchten in/met de nieuwe configuratie, en we zijn dan ook reuze benieuwd maar neem aan dat je na aankomst misschien wel een update op dit topic gaat plaatsen ?
Heb je Economy of Economy-Plus seatings ?
Groetjes & goede reis,
Pieter & Petra
Ter info: Het was dus de nieuwe configuratie 3-3-3. (UA0909)
De vlucht verliep rustig, in tegenstelling tot de overstap. Op de vlucht van ORD naar MCO kregen we economy+ stoelen, en dat zit toch wel een stuk beter. Zelfs zo goed dat ik voor het opstijgen al lag te slapen :-\"
Qua service en comfort merkte ik nauwelijks verschil tussen American Airlines en United, dus de volgende keer(...) gaan we gewoon voor de goedkoopste.
We hebben in augustus 2011 met volle tevredenheid met United Airlines gevlogen. Ik zie op het forum wat bedenkingen over hun service. Ik ben daar echter zeer tervreden over. Twee kleine minpuntjes echter. Het eten op de terugweg was niet te pruimen en op de heenweg hadden 3 van de 5 familieleden problemen met het beeldscherm. Hiervoor kregen we echter 3 Apology Cards. Hiermee kan je iets goedkoper met een volgende vlug. Ik ga echter de eerste tijd niet met United vliegen, dus wie heeft hier interesse in. In principe gratis, maar een verrassing zou welkom zijn. Hieronder de specificaties. Het gaat om 3x het onderstaande. Het is of $50 of de 10%
$50 E-Certificate: For travel within the 50 United States, Puerto Rico, or U.S. Virgin Islands during the travel period specified. Save off published United fares on a qualifying flight purchased at united.com. Discount applies only when ticket is purchased within the 50 United States, Puerto Rico, or U.S. Virgin Islands using a credit card with a valid U.S. billing address. Ticketing and travel by August 25, 2012.. Terms and conditions
https://secure.unitedmileageplus.com...Tiny_96ppi.jpg 10% Economy E-Certificate.: For travel to and from any city served by United or United Express during the travel period specified. Save off published United Economy fares on a qualifying flight purchased at united.com or on a united.com worldwide site. Ticketing and travel by August 25, 2012.. Terms and conditions
50 dollar maar? Ik kreeg 150 dollar per persoon toen na 2 films het videosysteem niet meer werkte.. (en ik dan toch meestal geen films meer kijk :mrgreen: ) let wel op dat het kan zijn dat de kortingen op jullie naam staan. Op Schiphol kan je dat dan omzetten, of ik meen een brief sturen naar United met daarop dan ook jullie gegevens (kopieen paspoorten) aan de nieuwe ontvangers van de tickets.
Het zijn drie handgeschreven kaartjes met een voorbedrukte code. Het vluchtnummer staat er met de hand op geschreven maar geen persoonlijke gegevens. Tijdens het opstarten van de site worden er geen persoonlijke gegevens gevraagd. Het lijkt daarom niet persoonlijk. Trouwens, het lijkt mij dat de 10% optie interessanter is.
De 10% is zeker interessanter, omdat de $50,- alleen voor binnenlandse vluchten geldt, en die worden door forummers niet zo vaak (uitzonderingen daar gelaten) gemaakt.
@pkoole;
Meestal geven ze ook een derde optie te weten punten. Staat er die bij jullie niet bij?
Nee, alleen deze twee opties.
Ik vlieg waarschijnlijk van Orlando naar Boston, Massachusetts. Ik neem aan dat je op 1 vlucht, maar 1 keer de 10% kan gebruiken toch? Of kun je ook 30%?
Zoals in de Terms & Conditions vermeldt staat; 1 per vlucht per persoon.
Bedankt, ik had er even snel overheen gelezen, maar het was niet opgevallen.