Antwoord is dus NEE
Afdrukvoorbeeld
Antwoord is dus NEE
Okeee dank u! De ESTA verklaringen zijn verzonden nu maar wachten op de uitkomst. Vind het nog spannend ook hahaha.
Hallo!
In maart 2018 ga ik mijn vriendin opzoeken in Canada (Ik weet dat dit een florida forum is maar de wetgeving en ESTA/ETA zijn redelijk gelijk denk ik). Ik heb mijn ETA aangevraagd en deze is goedgekeurd.
Toen ik het er gisteren met een vriend over had zei hij "Heb je dan geen problemen gehad met dat nachtje cel vorig jaar"? Vorig jaar december heb ik in een dronken bui tegen een fiets aangeschopt, iets doms wat ik normaal nooit doe. Deze nacht ben ik meegenomen naar het bureau en heb een boete voor straatschenderij/baldadigheid en openbaar dronkenschap gehad. Op de boete die ik thuisgestuurd kreeg stond ook "strafbeschikking" al had ik toen zelf nog geen idee wat het betekende.
Op mijn ETA heb ik dus ingevuld dat ik nooit gearresteerd ben maar als ik er nu over nadenk ben ik eigenlijk aan het liegen omdat het feitelijk wel zo is natuurlijk. Ik kan me niet voorstellen dat ik Canada niet in zou mogen omdat ik een jaar geleden tegen een fiets heb geschopt maar zit nu een beetje in een dilemma. Moet ik een nieuwe ETA aanvragen met als antwoord YES op de vraag of ik ooit gearresteerd ben, moet ik de ambassade bellen en kijken wat die zeggen, of gewoon gaan met mijn huidige ETA en hopen dat ze het niet doorhebben en glashard liegen.
Zelf ga ik in februari in Spanje studeren dus ik zou vanaf Malaga vliegen. Ik heb dus nog twee maanden om dit te fixen waardoor ik zelf denk dat ik het beste eerlijk kan zijn. Graag zou ik jullie mening hierover horen,
Mvg, Rinus.
Allicht heb je hier wat aan:
https://www.avvo.com/legal-answers/e...x-1872658.html
edit:
Allicht helpt dit ook:
https://help.cbp.gov/app/answers/det...riminal-record
https://en.wikipedia.org/wiki/Moral_...oral_turpitude
Ik kom niet verder dan 5:CONTROLEER UW AANVRAAG
Ga a.u.b. na of alle informatie correct is, voor u uw aanvraag indient. Als informatie niet correct is, selecteer dan de “Bewerk” optie in de rechterbovenhoek van de controlepagina van de aanvraag. Selecteer “CONFIRMEER EN GA DOOR” als/wanneer alle informatie correct is.
Doorklikken en wachten en wachten en er gebeurt niets meer.....(weten jullie een oplossing???)
Heb je wel alles ingevuld? Staat er niet ergens nog een (rood) kruisje of zo?
Nee, alles was ok.
Heb met het reisbureau gebeld (EXIT) en deze zeiden dat het waarschijnlijk de drukte was (op de site), dus de volgende dag weer geprobeerd, weer niet gelukt exact hetzelfde probleem.
Heeft iemand nog een tip?? Ga het morgen maar weer eens proberen.....
Misschien iets met de beveiliging van je computer?
Eens via een andere computer proberen?
Ja of een andere browser (Internet Explorer, Firefox, Chrome)
Is gelukt, wat een gedoe, er diende nog een keer geconfirmeerd te worden door voor een tweede keer de paspoortgegevens in te vullen. Dit stond niet "in het rood" aangegeven, lekker onduidelijk.
We zijn geaccepteerd! :cool:
Ik vind de onduidelijkheid wel meevallen. Het enige wat verwarring kan scheppen is de vele bevestigingsknoppen op een van de laatste pagina's. Daar zou je kunnen denken dat je al klaar bent, maar je moet echt door naar onderen. En daar staat inderdaad pas de definitieve bevestiging, waar je ook weer je paspoortnummer e.d. moet invullen. Dat kan beter, zou je zeggen. Maar behoudens de extra vragen t.o.v. 2 jaar geleden is er weinig veranderd. Goed lezen en vooral scrollen :rolleyes:, en dan komt het (zij het bij ons een dagje later, zal wel druk zijn) helemaal goed. We mogen weer 2 jaar reizen ;)
Het formulier is in elk geval heel wat duidelijker dan papieren Amerikaanse overheidsformulieren.
Vraagje: Onze Esta's zijn nog geldig tot april 2019 ( voor vorige zomer vakantie aangevraagd ) Nu wilde ik gisteren ons eerste verblijfsadres wijzigen omdat we nu eerst naar New York gaan en niet naar Davenport. Dit lukte..... Toen we ze opnieuw uit wilde printen zagen we dat de contact gegevens er ook op staan en dat je deze niet kunt wijzigen. Ze kloppen natuurlijk niet meer nu. Hoe hiermee om te gaan?
Ik wijzig mijn esta nooit.
zoals hij bij aanvraag is ingevuld zo reizen
we er meerdere maken op
Dus ik denk dat je je daar niet druk om hoef te maken
misschien dat andere forumleden andere ervaringen hebben
Ik heb mijn Esta ook nooit aangepast, in 2016 en 2017 niet op hetzelfde adres geweest. Dit jaar waren we weer aan de beurt voor een nieuwe Esta. Afgelopen zaterdag aangevraagd en we zijn weer goedgekeurd.:D
Als we nu weer in Orlando zouden landen vond ik het niet erg maar nu zitten we de eerste dagen in New York dus dat is toch echt wel even anders. Ik hoop dat er nog wat tips zijn.
Wij zijn in 2016 op Tampa geland (vanaf Frankfurt) en vorig jaar in Detroit aangekomen. Dus twee verschillende vliegvelden. Je hoeft ook geen vluchtgegevens op te geven bij de aanvraag van Esta.
Mocht je toch twijfelen, kijk dan eens of je op de officiële website van Esta een FAQ ziet staan.
Dit heb ik gevonden bij FAQ (op de officiële site van Esta)
Citaat:
Tenzij hij wordt ingetrokken, is een reisvergunning geldig gedurende twee jaar vanaf de datum van afgifte, of tot uw paspoort verloopt, wat zich het eerst voordoet. Het ‘Vergunning goedgekeurd’ scherm geeft de verloopdatum van uw reisvergunning aan.
Uw ESTA-vergunning is over het algemeen geldig voor meerdere reizen over een periode van twee jaar (te beginnen met de datum van afgifte, of tot uw paspoort verloopt, wat zich het eerst voordoet*. Dit betekent dat, zolang u maar een ESTA-vergunning heeft ontvangen, u niet opnieuwe een aanvraag hoeft in te dienen gedurende de geldigheidsperiode.
Als uw ESTA verloopt, terwijl u in de V.S. bent, heeft dat geen invloed op uw vertrek.
Let op: Het is belangrijk dat u een AFDRUK van het document maakt voor uw administratie. U hoeft de afdruk niet te tonen bij aankomst in de Verenigde Staten, daar de beambten elektronisch over de informatie beschikken.
Ontvangst van een ESTA betekent niet, dat u twee jaar in de V.S. kunt verblijven. Het laat u alleen toe om naar de V.S. te reizen onder de voorwaarden van het Visa Waiver Program, die uw verblijf in de V.S. beperken tot niet meer dan 90 dagen. Als u van plan bent om langer dan 90 dagen te blijven, dient u een visum te halen bij de dichtstbijzijnde Amerikaanse ambassade of consulaat.
*Als u een nieuw paspoort verkrijgt of uw naam, geslacht of staatsburgerschap verandert, is het vereist dat u een nieuwe reisvergunning aanvraagt. Dit is tevens vereist als uw antwoord op een van de VWP vragen verandert. De betrokken kosten van US$14 worden in rekening gebracht voor elke nieuwe aanvraag.
Let op: hoewel CPB adviseert om uw ESTA aanvraag tenminste 72 uur voor vertrek in te dienen, kunt u dit tot het moment van de instap doen. In de meeste gevallen volgt de respons binnen enige seconden na de indiening van de aanvraag.
Wij hebben in het verleden een reis door tennessee/georgia gemaakt
op een esta die eerder was aangevraagd en dus op een orlando adres stond
uiteindelijk moet je bij het inchecken voor de vlucht toch je verblijfadres invullen
Oke thnx allemaal. Dan zet ik de gegevens terug en dan hoeven we ook geen nieuwe uit te printen.
Vorige week 4 esta formulieren ingevuld op 4 verschillende email adressen. Na een week wachten toch maar eens ingelogd , blijken de esta s gewoon goed gekeurd te zijn maar geen van allen heeft een email ontvangen daar over . Alle mappen in de email nagekeken ( ongewenst,spam ) maar nergens een bevestiging te vinden .
Iemand hier de laatste tijd ook last van gehad ?
Volgens mij krijg je na je aanvraag alleen een mailtje met je aanvraagnummer en een link naar waar je je status kan controleren. Ik heb net mn esta vernieuwd, en dat was het enige mailtje dat ik ontvangen heb. 2 jaar terug ging het net zo. Volgens mij versturen ze dus geen mail als je esta goedgekeurd is.
Ik zelf heb mijn eigen esta ingevuld ( als groep ) begin dit jaar en kreeg netjes een mailtje met de tekst you are approved . Misschien omdat ik groepsaanvraag heb gedaan .
Ik heb gisteren een groepsaanvraag gedaan en ik heb geen mail gekregen dat we zijn goedgekeurd. 5 minuten na de betaling heb ik de gropesaanvraag gecontroleerd en was de ESTA aan iedereen verleend. Ik kan me herrineren dat dit in het verleden ook zo was.
Wat raar ,nou ja we hebben toestemming en daar gaat het om !
Ik had precies het zelfde, ik dacht dat er ergens stond dat je email zou krijgen bij goedkeuring.
Na drie dagen geen mail begon ik hem wel wat te knijpen. Dus ingelogd gewoon goedgekeurd.
En geen mail ontvangen. Bij 2 aanvragen.
Ik heb ook geen aparte mail gekregen dat onze aanvraag is goedgekeurd. Ik heb ook maar 1 mail gekregen aan het begin.
Ik kan me niet meer herinneren hoe het andere keren is gegaan.
Ik krijg alleen mails als je paspoort verloopt (en daarmee dus je ESTA) , verder heb ik nog nooit een mail ontvangen.
Sorry jullie hebben helemaal gelijk begon aan mij zelf te twijfelen en ben nog eens in mijn mail box gedoken , en inderdaad alleen een email met een linkje , wij hebben ook een ETA aangevraagd en daar krijg je wel een mailtje met goedkeuring .....:o
Vorige week een mail van Esta gekregen dat beide goedkeuringen afliepen en dus nieuwe aan moet vragen. Heb nooit een mail na de goedkeuring gehad.
Wij gaan van 5 mei t/m 21 mei naar Florida en de esta's van mijn man en zoontje zijn tot 11 mei van dit jaar geldig. Dat is geen probleem toch?
If your ESTA expires while in the U.S. it will not affect your departure.
Bron.
Alleen kun je dan wel op een dik kruis rekenen bij de APC.
ik zou geen enkel gedoe willen en zou ervoor kiezen de Esta’s te vernieuwen. Waarom zou je zo krap willen zitten en over de datum heengaan met je verblijf? Stel je voor dat je op de een of andere manier op de terugvlucht met het vliegtuig om moet keren als je al een paar uur op weg bent, omdat hij een defect heeft ofzo en zo weer terugkeert in de VS, langs de immigrations moet en moet overnachten in een hotel. Ik zou niet weten wat er dan gebeurt als je Esta niet meer geldig is.
Bedankt. Ik had deze informatie zelf nog gevonden. Vond ik zeer duidelijk:
Moet de geldigheidstermijn van mijn ESTA mijn volledige verblijfsperiode dekken?
Als u denkt aan een nieuwe reis naar de Verenigde Staten met een ESTA die weldra vervalt vraagt u zich misschien ook af of deze vergunning noodzakelijkerwijs het hele verblijf moet dekken.
In werkelijkheid moet de geldigheidsperiode van uw ESTA vooral de datum van uw vertrek naar de Verenigde Staten dekken; deze vergunning moet niet verplicht geldig zijn tot uw terugkeerdatum. Natuurlijk mag uw verblijf - net als alle reizen met deze soort elektronische reisvergunning - de duur van 90 dagen absoluut niet overschrijden.
Als uw ESTA vervalt tijdens uw verblijf in de Verenigde Staten moet u hem dus niet vernieuwen; u kunt uw reis zonder problemen verderzetten. Het enige document dat tijdens uw hele verblijf zonder uitzondering geldig moet zijn is uw paspoort. Daarom moet u - zoals we eerder al vermeldden - een nieuwe aanvraag voor een ESTA-reisvergunning indienen als u uw paspoort moet vernieuwen.
We vestigen hier ook nog even uw aandacht op het bijzondere geval van overstappen of transits in de Verenigde Staten. Ook in dit geval hebt u een geldige ESTA-vergunning nodig, zelfs wanneer u niet echt in de Verenigde Staten zult verblijven. Als uw ESTA tijdens uw verblijf vervalt en u bij uw terugreis een overstap of transit moet maken, dan zult u een nieuwe aanvraag moeten indienen om een geldige ESTA-reisvergunning te kunnen voorleggen. Omdat u na uw overstap of transit tijdens de heenvlucht het Amerikaanse grondgebied verlaten zult hebben, zal uw overstap of transit tijdens de terugvlucht als een nieuw verblijf in de Verenigde Staten beschouwd worden.