Dag Njit,
Helemaal geweldig jouw vergelijking! Dank, ben er super bij mee. Ik denk dat ik voor Alamo.co.uk ga reserveren. Nu even nog een keer prijs vergelijken.
Afdrukvoorbeeld
Dag Njit,
Helemaal geweldig jouw vergelijking! Dank, ben er super bij mee. Ik denk dat ik voor Alamo.co.uk ga reserveren. Nu even nog een keer prijs vergelijken.
Graag gedaan ;) In je prijsvergelijking tussen UK en UK/Brits moet je dus kijken of het prijsverschil de tank benzine goed maakt. Hangt ook weer van het type auto af uiteraard. Succes met vergelijken :)
Even grofweg, hoeveel moet ik er ongeveer bij rekenen voor een volle tank voor een 7p MiniVan? Ik ben ervan bewust dat prijzen kunnen schommelen, maar een richtlijn is al voldoende.
De berekening die ik heb gemaakt in Euro's (via wisselkoersen.nl). Gekozen een Minivan 7sts
Alamo.co.uk/brits > 311,59
Alamo.co.uk > 414,25
Alamo.com > 473,69
Alamo.nl > 523,20
er gaat ca 20 gallon in een tank van een Town and Country. Benzineprijzen staan op http://www.gasbuddy.com/GasPriceRepo...L&site=Orlando . Dus ca $67 = 50 euro
Lijkt me de keuze simpel :)
Ja, de keuze is nu inderdaad snel gemaakt. Ik zal reserveren via Alamo.co.uk/brits. Hoop dat ik geen "gezeur" zal krijgen, maar ik hou wel van een beetje spanning :-)
Nogmaals bedankt Njit.
Gezeur verwacht ik niet. Hoogstens de standaard vragen of je er Road Service bij wil. Of dat je tegen betaling een grotere auto kan meekrijgen..
Wij hebben een paar dagen geleden onze minivan opgepikt bij alamo (vliegveld orlando), geboekt bij Brits en totaal geen gezeur. Men probeerde ook niet om ons een grotere auto aan te smeren o.i.d. Ze wezen ons er heel netjes op dat we bij het inleveren de benzine nog verekend zouden krijgen en binnen tien minuten konden we gaan rijden. Trouwens..., nu we het over tanken hebben. De eerste tank is bijna leeg. Wat gaat erin? Gasoline of diesel ?:confused:
Ga maar uit van Gasoline. Auto's op diesel zijn (nog) redelijk zeldzaam hier.
Ik heb een discussie met Alamo over een na onze vakantie geiinde toll. Wij zouden op een weg zijn geweest, hetgeen niet klopt. Ik heb Alamo ook gemaild dat wij ook getuigen hebben dat wij op dat moment ergens anders waren, honderden kilometers verder. Krijg echter steeds een ontwijkend antwoord en nu komen ze er mee dat ik maar naar HTA moet bellen. (Dit bedrijf werkt samen om met Alamo de toll te innen). Op het het CC afschrift staat echter gewoon Alamo.. nog wat.
Ik heb al gemeld mijn CC company in te schakelen..
Vorig jaar ook zo'n zelfde iets met Dollar gehad, maar die stortte het bedrag zonder verdere discussie terug.
Wie heeft ook weleens zoiets meegemaakt?
En wat te doen? Ik lees wel op internet dat Alamo hier vrij berucht in is...
Ik ga sowieso een klacht indienen bij Alamo en mijn geld terughalen via mijn CC maatschappij, maar ik vind de gang van zaken niet normaal...
@Lindaa
............Vorig jaar ook zo'n zelfde iets met Dollar gehad, maar die stortte het bedrag zonder verdere discussie terug.
Wie heeft ook weleens zoiets meegemaakt?..............................
Onlangs iets vergelijkbaars met Dollar gehad:
2 jaar geleden een witte Jeep gehuurd van Dollar met mijn eigen transponder erin.
Dom, maar nooit auto afgemeld. Nu kan je de huurtermijn ingeven. Kon toen nog niet en was nogal onduidelijk op de site..
Onlangs, 2 jaar later werd op kenteken toll berekend. op de foto bleek het een Ford Mustang te zijn.
Alsnog afgemeld en Dollar even gemaild of het nu geblokkeerd was. Verder over de $0.88 maar geen problemen gemaakt.
Toch een vraag in dit verband: Weet iemand hoe kentekens in Fl. uitgegeven worden?
Blijkbaar blijven ze niet op de auto, maar staan ze wellicht op naam?
De kentekens worden uitgegeven door het Department of Motor Vehicles en staan inderdaad op naam, vandaar dat je in Florida ook bv die personalized license plates ziet. De verhuurbedrijven zullen wel gewoon complete kentekenseries in 1x bestellen neem ik aan, da's makkelijk voor hun administratie...
Zoals jullie misschien weten heb ik wat problemen gehad met Expedia mbt het annuleren van de vlucht. Dit is intussen gelukkig goed opgelost. Enige wat ik nog moest doen (omdat we 1 dag later vertrekken en 2 dagen later terug komen) was het annuleren van een paar hotels en van de auto (bij navraag via mail had men mij geadviseerd om mijn huidige boeking te annuleren en een nieuwe boeking te maken).
Dus ik naar http://www.alamo.co.uk/Content/740/u...ingReservation om mijn reservering te annuleren.
Op de 1e pagina kreeg ik onderstaande gegevens te zien:
http://i155.photobucket.com/albums/s...pscba4874a.png
Hier staat zoals jullie zien dat ik 286,66 Pond terug krijg. Dus ik vrolijk op "cancel booking" geklikt en kreeg vervolgens dit scherm:
http://i155.photobucket.com/albums/s...ps3e2f8fd7.png
En nu wordt mij het bedrag ineens in rekening gebracht !! :confused: :mad:
Dus vervolgens contact opgenomen met Alamo UK alwaar men mij aangaf dat zij alleen een reservering voor mij konden plaatsen en dat ik een ander nummer moest bellen. Bij deze klantenservice werd mij vervolgens medegedeeld dat ik via mail bij"contact us" op alamo.COM eea na moest vragen.
Van hun kreeg ik vervolgens een reactie dat mijn reservering inderdaad geannuleerd was echter dat ik voor verdere info bij mijn tussenpersoon alwaar ik de boeking heb geplaatst moest zijn....... (alamo uk dus in deze)
Daarna weer een mail verzonden naar de "contact us" van alamo.co.uk/brits verzonden alwaar, jawel hoor....... men mij weer verder verwijst naar hun Customer Services department.
Nu daar dus weer een mail naar verzonden en kijken welke reactie ik van hun krijg.
Het enige wat ik wil is (uiteraard) mijn geld terug en een nieuwe auto boeken.
Waarom er de eerste keer staat dat het mij niks kost (7 dgn voor ophaaldatum is gratis werd ook bevestigd door een 2-tal medewerkers) en vervolgens het gehele bedrag in rekening wordt gebracht is mij onbekend.
Normaliter krijg je naar mijn mening ook een bevestigingsmail van de annulering doch die heb ik ook (nog) niet gekregen :mad:
Ik hou jullie op de hoogte !
Roep je het over je af of zo :p
Het zal vast goed komen,
Wel heel apart zo ja. Ik heb ook wel eens boekingen geannuleerd direct bij Alamo UK en dat ging altijd zonder problemen. Had wel wat koersverschil maar dat is mijn eigen risico met in de UK boeken.
Poeh, dat is nu leuk zeg. Gelukkig heb je wel screenshots.
Even een vraag, ik hoop dat er mensen zijn die dit weten. Wij hebben een fly-drive geboekt via Arke en daar zit een intermediate van Alamo. Nu zijn wij vast niet de enige in het vliegtuig en denk ik zo maar dat het 's avonds laat wel eens heel druk kan zijn bij de balie van Alamo. Weet iemand of er bij Alamo een mogelijkheid tot een express check in bestaat of is dit niet mogelijk met voucher?
Via Sunny cars is er wel een mogelijkheid tot express check in....neem aan dat dat met je Arke voucher ook zo zal zijn. Op mijn voucher staat een linkje naar de express check in, anders ff bellen/mailen?
Ik postte voor mijn beurt zag ik al. In de verhuurinformatie staat idd een link naar een snelle check in. Daar gaan we maar gebruik van maken. Zeuren ze dan ook aan de balie niet meer over extra verzekeringen of upgrades?
Helemaal niet nodig hoor, het is niet zo druk bij Alamo in Sanford. Hebben daar nooit echt in de rij gestaan en konden zelf ook gewoon de auto uitkiezen.
Het is Alamo in Miami, José, we vliegen direct verder vanaf Sanford. Had ik er idd even bij moeten zetten.
Hallo,
Op Miami zijn meestal wel 3 of 4 balies open bij Alamo, er is geen expresse loket, wel zijn er een aantal automaten, je kunt daar ook je contract zelf afdrukken, als je tenminste voldoende kennis hebt van de Engelse taal..
Meestal gaat het vrij snel bij Alamo, en wat betreft de upgrades etc, daar ben ik altijd snel klaar mee : Geef meteen mij CC en de 2 rijbewijzen en geef zelf al direct aan dat auto die besteld is goed is en dat ik ook geen extra verzekeringen wil. Binnen 10 minuten heb je je contract etc.
Bestel altijd een Midsize, meestal hebben ze die niet, en krijg in de parkeergarage, die trouwens in Miami gigantisch is, een Fullsize mee.
Ben zelf ook benieuwd, nu voor het eerst Alamo op Sanford. Vorig jaar op MCO was het ook snel geregeld overigens. Alleen jammer dat ik toen niet kon kiezen, er stond maar 1 Economy auto. Hoop nu wel te kunnen kiezen, lijkt me echt leuk. Eerste keer Orlando was ook op Sanford, maar had toen pas een huurauto bij het hotel, omdat ik toen nog niet durfde te rijden vanaf vliegveld naar hotel :o
Alles gaat een tikkie sneller op Sanford. Inmiddels 2x auto opgehaald op Sanford en altijd snel klaar. Moet overigens zeggen dat de afhandeling op MCO me ook altijd snel is afgegaan. Voor zover ik het me herinner stonden er voldoende auto's op Sanford maar eerlijk gezegd niet altijd gekeken in welke klasse. Bij Alamo kun je in ieder geval zelf kiezen!
Nog even snel een reactie op mijn bericht mbt het terugkrijgen van mijn geld na annulering op de site van alamo.co.uk/brits.
Uiteindelijk is alles goed gekomen. Van Customer Services Department weer een nieuw email-adres gekregen alwaar ik zou moeten zijn. En vanaf dat email-adres de verlossende woorden:
"I am very sorry the website did not automatically refund you the amount of £286.66 and can confirm this has now been processed, please allow 3 – 10 working days for this amount to appear back in the account".
En nu nog even wachten tot het geld daadwerkelijk teruggestort wordt.:D
Ik las net dat het als je voor een snelle check in gaat niet meer mogelijk is dat je een gratis upgrade krijgt. Nu vroeg ik me af hoe groot die kans is dat je ook daadwerkelijk een gratis upgrade krijgt?
Met Arkefly kom je natuurlijk wel 's avonds laat aan en wij gaan op vrijdag dus je zou kunnen verwachten dat er weinig auto's beschikbaar zijn. Iemand ervaring met autohuur aansluitend aan de vrijdagavondvlucht?
Free upgrades komen niet meer zo vaak voor als een aantal jaren terug. Ze zorgen dat er voldoende auto's in de juiste klasse aanwezig zijn. Verder is het geluk hebben.
Ze zorgen er vooral voor dat ze genoeg auto's in de goedkoopste klasses (Economy/Compact) hebben..
Twee jaar terug een "foutje" gemaakt in de planning waardoor we op Thanksgiving's Day landden in Miami...
Meer dan 100 wachtenden voor ons bij de Alamo balie (lang leve de automaten!), maar nog voldoende auto's in de garage.
drukke dagen betekend vaak ook dat er veel ingeleverd wordt.
Wij zijn er met Valentine's day, dus misschien wordt dat wel net zo'n drama. Toch maar voor snelle check-in gaan dan.
Even een vraagje; Ook wij, 2 volwassenen, willen een auto bij Alamo huren. Wij landen op Sanford. Nu lees ik in wat oudere berichten dat ze wat moeilijk kunnen doen over de hoeveelheid baggage. Nu willen wij een comfort car huren. Wij hebben 2 normale koffers bij ons en handbagage. Iemand ervaring mee dat ze bij dit sort baggage moeilijk doen bij een comfort car? Ik vindt een grote auto voor ons 2en echt onzin.
Over moeilijk doen met koffers zou ik me niet druk maken. Dit is meestal een verkoop-praatje. Nu is een grote auto wellicht wel onzin maar gezien het geringe prijsverschil wel lekkerder. Benzine is daar ook niet duur dus daar zou ik het niet om laten.
@dwouters85
Wat is een comfort car van Alamo?
Welke klasse?
Ik gok dat het de Compact klasse is ;)
Haha ja die bedoel ik. Er zit toch zo'n 100 euro verschil in een grotere auto. Daarnaast zal ik de hoofdbestuurder worden en ik rij graag in kleine auto's. Heb zelf een C1 haha. Dus een Compact auto is voor mij al groot.......Nou dan maar hopen dat ze niet moeilijk over de koffers doen....Moet na mijn idee ook makkelijk passen.
Anders zeg je toch dat vrienden je resterende baggage meenemen. Is echt een verkooppraatje. Ik zet soms zelfs een koffer op de achterbank als het niet past. Je moet bij een compact 2 koffers achterin kunnen doen, past niet altijd. Dan op de achterbank. No worries. Ik gooi al mijn baggage thuis in een Cuore. Past ook (net). Verschil tussen compact en midsize is ook minimaal, pas bij fullsize ga je verschil merken, is mijn eigen ervaring dan.
Rijden in een grotere auto is niet lastig in Amerika, daar is alles groter. Ook de parkeerplaatsen.
Economy was er niet, gratis upgrade gekregen naar Compact. Mazda 3, met heel grote kofferbak! Passen wel 4 koffers in volgens mij! Moest ook wennen, pfff... rij thuis ook in een Cuore. Maar went snel :-)
Kleine auto's zoals hier in Europa zul je ook niet echt veel tegenkomen. Een kleine huurauto in Europa is een Fiat Panda of een Citroën C1.. Alleen staat tegenwoordig bij Alamo de Chevrolet Spark als Economy. En dan wordt het wel serieus proppen met je koffers:
http://www.ultraimg.com/images/UbupI.jpg
Dollar heeft de Kia Rio als Economy:
http://www.ultraimg.com/images/Gd0Zl.jpg
@Fitzroy,Wij kwamen vorig jaar aan op valentine's day en het was redelijk rustig, 2 wachtende voor ons.. Dus na 15 minuutjes liepen we de garage in!