Hmm, wij huren de auto in Atlanta en de reserveringscode begint met een zeven (7)
Afdrukvoorbeeld
De 18e heb ik de auto ingeleverd maar niet voordat ik eerst weer met de manager (een andere manager deze keer) van Alamo ging praten. Zij heeft weer alles nagelopen maar kon nergens een reserveringsnummer vinden. Het moet dus echt aan FTI liggen. Van FTI heb ik inmiddels gisteren een bevestiging gekregen van mijn mails en dat ze mij op korte termijn terug zullen mailen.
Ik hoop echt dat het allemaal goed komt. Ik hou jullie wel op de hoogte.
Ik kreeg toevallig vannacht een e-mail van Alamo met daarin mijn reserveringsnummer. Ze geven aan dat je dit nummer nodig hebt bij het ophalen van de auto.
Begint met een 5 trouwens.
Even een snel bericht vanuit Miami.
Ondanks dat ik gebruik kon maken van Fast service (ben even het woord kwijt), kon ik GEEN gebruik maken van een Kiosk en moest naar de counter. Direct aan de beurt, dus geen probleem. De persoon er achter wilde wel een upgrade verkopen, maar een keer gezien dat we toch wel moe waren meteen gestopt en kregen we de papieren.
Was niet veel te kiezen, wel een Mazda CX9, geen Amerikaan, maar ja auto ziet goed uit, 10332 mile gereden dus dat gaat nog.
In het verslag komen nog de foto's en het uitgebreide verslag. Nu eerst slapen.
Er is dus geen touw aan vast te knopen, over het gebruik van de kiosk.
Dan lukt het de 1 wel en de ander niet om er gebruik van te maken.
Alamo heeft mij gezegd dat het moet kunnen als Europese insider.
Nog 3 weken dan ga ik het zelf uitproberen in Miami.
Heeft het niet te maken met het feit of je direct via Alamo, of via een tussenpersoon gebruik maakt hiervan ? Ik kon het in het verleden nooit, maar gebruikte altijd USAreisen en carhireagency. Nu de eerste keer via alamo direct, en nu lukte het wel. Al ben ik ook nu Insider, en in het verleden niet 8-[
Ik heb trouwens a.s. dinsdag via carhireagency een auto in Washington gehuurd. Dus ik vermoed dat het daar niet lukt, nu heb ik ook niet eens mijn Insider nummer doorgegeven en ik vermoed dat ik de boeking ook online niet kan benaderen. Ik zal straks eens kijken.
Edit: Ik heb wel het Alamo boekingsnummer (beginnend met 46) maar als ik online wil inloggen, krijg ik de melding dat het via een touroperator is geboekt en dat ik maar met hen contact moet opnemen. Dus zal ik alle info; adres, rijbewijs, etc weer moeten doorgeven aan de balie, ben ik bang ;-) ! Ik vond dat SaveTime wel handig, alles zat in het systeem !
Insiders is het loyalty programma van Alamo. Voordeel is bijvoorbeeld standaard 10 % korting op de huurprijzen, gratis tweede bestuurder (dat scheelt aanmerkelijk) en nog zo 't een en 't ander. Prijsvergelijking blijft noodzakelijk net als controle op het juiste pakket verzekeringen als je direct bij Alamo boekt. Wie de voorwaarden niet goed begrijpt, is beter af bij een van de Europese aanbieders.
Tot voor kort kon je als Europese Insider ook direct doorlopen naar de garage en hoefde je niet meer langs de balie. Dit is helaas afgeschaft. Over het gebruik van de kiosk bestaat onduidelijkheid, bij de een lukt het wel, bij de ander niet.
Je kunt je gewoon op de site aanmelden, lees wel de voorwaarden.
Had mijn reservering niet omgezet maar gewoon gemaakt bij Holidaycars.
Op de Engelse site staat dat als je huurt bij uscarhire.co.uk dat het zou moeten werken als je eerst alles invult bij fast service (nog steeds de naam kwijt). Dit alles gedaan en kon zelfs een print maken van mijn reservering via Alamo.
Op de kiosk moest ik mijn CC doorhalen en toen mijn reserveringsnummer beginnend met 7... Meteen melding go to desk.
Tja jammer maar maakt de vakantie natuurlijk niet minder. We zijn er :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D nu ontbijten.
Tijdens het zoeken naar een auto, kwam ik via deze site: http://www.paigewheeler.co.uk/ een link naar Alamo tegen. Onderop staat een link naar http://www.alamo.co.uk/dragster met een flinke korting.Op de Speedgroup site werd dit aangekondigd: http://club.speedgroup.eu/newsletter...avel/Alamo.htmCitaat:
Up to 30% discount off Worldwide Car Rental to the Drag Racing community
Following the enormous success of Alamo's sponsorship of upcoming star of the UK's junior Drag Racing scene in 2010, Paige Wheeler, Alamo will be continuing this support in 2011. Alamo is offering up to 30% discount on online rentals for all drag racing fans, helping even more people to experience the thrill and exhilaration of drag racing.
With a global network providing access to over 2,500 rental locations in over 100 countries worldwide, including at every major airport, Alamo offers a wide range of vehicles and optional extras for leisure travellers, making it the ideal partner for drag racing fans. Whether you are travelling to Santa Pod, The Western Sydney Dragway, Pomona or just going on vacation we have locations nearby with very competitive rates just for you.
Book now and get up to 30% off!
Natuurlijk ben ik een drag racing fan.. [-(
Hoe kun je dit boeken?
Dit kan op de http://www.alamo.co.uk/dragster hoewel deze het slecht doet.
Ga liever naar de http://www.alamo.com site:
1. Klik op more options.
2. Vul daar in bij I.D. / Corp I.D.: DRAGGDPL Deze code is incl volle tank en meerder bestuurders.
3. Betaal je met Visa, vul dan bij coupon in: AD2338FDF Dit is een geldige Visa winter promo, wel betalen met je Visa-Card dan gaat er nog 30 dollar af.
http://usa.visa.com/personal/discoun...d=4&pageId=197
4. Betaal je niet met Visa, vul dan bij coupon in: AWEBCPN027 dit is een code als de website slecht bereikbaar is ter compensatie. Deze is 20 dollar.
Je betaalt achteraf en alles is all in, je kunt je Alamo-insider koppelen, en ook drivers toevoegen via de button.. savetime.
Please ... don't shoot the messenger! Dan blijft het leuk om info met elkaar te delen. Voor wie het boeit: ik zelf heb er wel geboekt. 26 September zal ik de de auto ophalen. Zal wel goed komen. Ik zal het vertellen op ons weblog hoe het gegaan is: http://rick-mandy-2011.blogspot.com/
Rick
Hoi Rick,
Mooie tip, maar stel dat ik direct wil betalen met mn cc :roll:
Groetjes,
Pieter
Pieter,
Dan boek je via http://www.alamo.co.uk/dragster En vink je Prepay and Save aan. Dan kun je niet de coupon korting bedingen, dus is het ietsje duurder. Maar zo kan het.
Ok bedankt, ik stuitte namelijk ook nog op deze kreet : "..You have entered a coupon that may be required to be presented at the time of rental.."
Ook niet duidelijk of "return-empty" van toepassing is bij deze aanbieding...
Klopt dat is de Visa Coupon. Die print je gewoon effe uit. https://www.alamo.com/index.do?actio...a-winter-promo
En de ID is een Gold code dus meerder bestuurders en Upfront fuel dit kun je namelijk aanvinken, en het bedrag blijft 0 dollar hiervoor. En zie je:Dus je brengt hem zo leeg terug, net zoals je al eens eerder gedaan hebt, en Petra dit niet leuk vond omdat alle alarmbellen al in de auto waren af gegaan.Citaat:
Return Fuel at any level (No refund will be given for unused fuel. The total upfront fuel charge reflected is an estimate based on the current prices and average tank size for the car class reserved.)
Prepay for a Full Tank When you pick up your rental car, it will contain a full tank of gas. For your convenience, we offer two worthwhile refueling options. For the most convenience, prepay for a full tank of gas at the start of your rental. Although there is no refund for unused gas, it's a real time-saver. Very worthwhile - especially when Rushing to meet a flight or when the local gas stations are inconvenient.
Na telefonisch overleg met Rick gisteravond, via alamo.co.uk voor 21 dagen een Fullsize-SUV (Alamo-Gold) geboekt (zonder coupon overigens) voor 29,71 per dag :lol:
:-k zal weer een moeilijke keuze gaan worden op de choice-line....
Ik heb net met de code van Rick op alamo.com een full size SUV geboekt. Betaling vind achteraf plaats. Reservering is gewoon te cancellen. Prijs is usd 862 voor 21 dagen. Met de huidige koers (eur 1 = usd 1,4, inclusief koersopslag en transactiekosten cc) is dat eur. 616 en kom je uit op eur. 29,33 per dag. Hieruit blijkt dat er niet veel verschil zit in de prijzen op de Britse site en de Amerikaanse site van Alamo. Ik heb wel de coupon gebruikt van usd 20,00 en niet de visa coupon.
..en komt het onverhoopt niet goed, dan kan je de de transactie ter plekke annuleren. Formeel omdat Alamo de overeenkomst eenzijdig opzegt omdat je niet aan de voorwaarden zou voldoen. Met je laptop bij de hand kan je zo via internet een andere boeking in orde maken.
Maar 't komt vast goed, daarom heb ik 'm ook maar geboekt.....met mastercard dus 'slechts' 20 dollar coupon, maar wel de dragsterfan code. Ik ben gek op drag racing.....al jaren!
Volgens mij moet Gerrit even een cursus drag racing op het forum zetten zodat we weten waarover we het hebben. Eventueel een aantal circuits in de omgeving van Orlando ;-)
Ook hier net dragsterfan geworden !
Een fullsize SUV voor 19 dagen in juli 2012 voor £502 (€578) had ik zelfs bij de duitse vrienden niet kunnen voor die prijs.
Van harte bedankt voor de tip !
Voor wie het wil heb ik een PDF je voor aan de Alamo Desk over de Dragstar Fan. De Alamo website staat ook netjes op de Dragster. Neem deze PDF mee, en heb je die discussie ook niet, kun deze pdf printen. Waarin onder andere dit staat:http://img835.imageshack.us/img835/3...raction540.jpgCitaat:
Alamo is offering up to 30% discount on online rentals for all drag racing fans, helping even more people to experience the thrill and exhilaration of drag racing.
http://img714.imageshack.us/img714/3...designweb1.jpg
Die prijzen klinken goed. Echter als ik de engelse link gebruik kom ik voor 11 dagen Minivan(va 27 december) op 680 pond. Kennelijk doe ik iets fout?
Edit: Ik zie nu dat ik voor 21 dagen in de zomer minder betaal dan 11 dagen in de winter. Is dit logisch?
Helaas..... dat zullen de black-out dates zijn voor deze Code vermoed ik. De kerst-periode zal er buiten vallen ben ik bang. Ondanks dat ze zeggen:Zullen er voor deze codes ook data zijn waar ze het blokkeren. Het blijft proberen om steeds weer de beste deals te zoeken, ik denk dat veel mensen er wel wat aan hebben.Citaat:
Whether you are travelling to Santa Pod, The Western Sydney Dragway, Pomona or just going on vacation we have locations nearby with very competitive rates just for you.
Je doet niets fout, want heb even dezelfde boeking gedaan en kom ook op dat bedrag wat jij aangeeft. Kennelijk is het dan een soort van 'hoogseizoen' waardoor de prijs een stuk hoger uitvalt :-k
Je zou eens bij USA-reisen moeten proberen wat voor prijs je dan krijgt...
Eventjes gekeken voor Sjoerd bij de 'Duitse buren' en die is dan dan weer goedkoper: http://www.usareisen.de/mietwagen/mi...18:00&bt=15:00
Ik snap er zelf geen ene hout meer van... ](*,)
Year-round discounts of up to 20% and receive $30 off when reserving any size vehicle minivan or SUV --> Ze bedoelen toch any size vehicla, minivan or SUV? ^^
Mag ik vragen waar je die DRAGGDPLcode van hebt? Ik vind hem nergens anders (hij werkt wel hoor!) maar als ik via de .UK site ga kom ik op hogere tarieven uit (ik zie ook nergens hoe het daar nu zit met de 30% korting) tgo het werken met de code :D
Alvast bedankt voor de info trouwens! Die bonnen schelen heel wat :)
Ga naar: http://www.paigewheeler.co.uk/ Kijk onderop deze pagina.
Kijk dan hier: http://www.alamo.co.uk/dragster
Zo moeilijk is dit ook weer niet, en dan kun je als je een boeking hebt gemaakt op de Engelse site, met je vouchercode inloggen op de VS site en zie je de code gewoon staan. Er is niks spooky aan =;
Je kan ook googlen op ik noem maar wat Speedgroup + alamo enz enz
Ongelofelijk, wat een actie weer zeg :mrgreen: ! Ik heb mijn vorige (VAS) boeking voor onze wintersport naar Denver volgend jaar gelijk geannuleerd, dit scheelt gewoon weer dik $75; rijden nu een week een Fullsize SUV voor $256 !?!?
Grappige is wel, dat het voor onze trip naar Las Vegas en Los Angeles eind oktober/begin november niet werkte; de basisprijs was niet alleen duurder dan de eerdere (VAS) boeking, maar er kwamen nog allerlei andere kosten bij, waaronder dropoff van $ 150 (vanwege oppikken Las Vegas en afleveren Los Angeles); vreemd want dit was bij de VAS boeking niet en geldt bijvoorbeeld ook niet bij usareisen ... #-o.
Maar goed, alleen al voor het reisje Denver is het natuurlijk al de moeite waard. Dank voor deze mooie tip Rick ;) !
Kan iedereen hier zomaar boeken??
Ik heb even gekeken voor onze periode in november, maar dat scheelt meer dan € 150 op de andere aanbieders.
Heb ik iets speciaals nodig om de auto uiteindelijk mee te krijgen??
Ik ben bang dat ik daar straks sta, en de auto niet mee krijg!!!!
Sjon, Bianca en Romy
Als je via de alamo.com site hebt geboekt dan kan je de reservering cancellen. Via de alamo.co.uk site weet ik niet omdat ik dat niet geprobeerd heb. Via de uk site kan je wel voor prepay kiezen of pay locally. Het voordeel van prepay is dat precies weet wat je hebt betaald en anders ben je toch afhankelijk van de wisselkoers.
Als je bij .com site wil gebruik maken van prepay dan moet je contact opnemen met de Alamo klantenservice
@Ebelix;
Dank je voor de info, prepay is natuurlijk nu safe maar kan natuurlijk ook duurder uitpakken als de dollar weer omlaag gaat. Dus even kijken wat het beste is.
Maar denk wel dat ik mijn huidige boeking bij USAreisen.de ga cancelen want met deze aanbieding ben ik €122,00 goedkoper uit.
Dus thanks Rick\\:D/
Ik heb al gemeld dat ik voordat ik mijn boeking ging doen, eerst even telefonisch contact heb gehad met Rick, en toen ik na een 'proefboeking' bij USA-reisen tot de conclusie kwam dat het verschil met de Fullsize-SUV wel 400 euro was gauw meteen zijn tip opgevolgd en geboekt.
Ter info:
Ik wilde in eerste instantie een Standard-Suv boeken die kwam op 881 euro bij USA-reisen (met Alamo GOLD), betaal nu 620 euro voor een Fullsize-SUV (met Alamo GOLD)
@calypso; Kun je kosteloos annuleren bij USAreisen.de? Kan het zo snel niet in mijn papieren terug vinden. als ik ook een dragstar fan 'word', ben ik bijna € 100 goedkoper uit via Ricks tip :lol:
@Rick, nog even: die draggdpl code is echt okay? Niet dat ik aan de balie nog iets moet overleggen of aantonen ?
Ja dat kan als je via hun een auto gehuurd hebt bij Alamo, Dollar of National kan dit tot 72 uur van te voren!
Je kan ook op deze site boeken komt op het zelfde neer http://www.alamo.co.uk/dragster Kun je kiezen Prepay of Pay locally.
Ben je een Drag racing fanIk heb er geen gaten in kunnen vinden, en ik ben dus fan geworden..:-k Lukt het niet hebben we pech. Ik zelf heb prepay gedaan via de Uk site.Citaat:
Alamo is offering up to 30% discount on online rentals for all drag racing fans, helping even more people to experience the thrill and exhilaration of drag racing. Whether you are travelling to Santa Pod, The Western Sydney Dragway, Pomona or just going on vacation we have locations nearby with very competitive rates just for you. "
Voor de Alamo.com site heb je twee codes net als voor de UK. De eerste: Bij I.D/ Corp .. is DRAGSTER dit is geen gold code, dus zonder tank en extra drivers. De tweede code is: Bij I.D/ Corp .. DRAGGDPL dit is wel een gold all-in code, dus volle tank kun je aanvinken en het bedrag blijft hetzelfde en meerdere drivers.
Mocht iemand er gaten in schieten. graag.
Wanneer je/iemand als fan op de site van Paige Wheeler komt, zie je automatisch onderaan de link naar de Alamo website. Nergens zie ik staan dat je moet bewijzen dat je een fan bent van haar. Wanneer je wilt heb ik nog een PDF waar alles op staat, kun je laten zien hoe je aan de dragster boeking komt, en je fan bent..
Bij twijfel niet oversteken.
Mag ik vragen waar je die gevonden hebt ? Ik kan met de beste wil van de wereld geen Fullsize SUV vinden op de .co.uk en .com sites. Ik kom niet verder dan de Standard SUV of Fullsize crossover.
Voor Florida scheelt het inderdaad nog al wat, maar voor de rondreis van volgend jaar is het nog steeds prijzig. Daar wint National het nog steeds, en dan met name bij usareisen, met zijn fixed drop-off kosten.
Buiten dat heb ik de pagina van Paige even doorgelezen. Leuk hoor, zo'n meisje van 12-13 jaar dat in deze dragsters racet. Bovendien is ze ook nog eens net terug uit Florida =D>, dus dat schept een band.
Voor de strikvragen aan de balie; Gainesville is veruit de bekendste dragbaan in FL, maar ook in Bradenton lig een mooie.
Maar verreweg de mooiste i.m.h.o. is toch wel die het dichtste bij Orlando, n.l. in Bithlo, net voorbij het illustere buurtschap Christmas, aan de SR50 East.
Voor wat de aanbieding betreft, die is geheel niet verkeerd. Daar gaan we aan werken.