Re: Wifi access in Florida
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Renske1978
Je zou ook kunnen denken aan boingo voor op de smarthone, ipod een goedkope manier om gebruik te kunnen maken van wifi points.
http://www.boingo.com/
Hmm,
Dat is toch waar ik deze thread om ben begonnen?
Ik heb er uiteindelijk maar weinig gebruik van gemaakt omdat ik bijna overal gratis WIFI had (al moest ik wel vaak in de Hotel lobby zijn).
Moet wel zeggen waar ik het nodig had (vliegveld voornamelijk) werkte het perfect!
Gratis WiFi bij McDonalds
McDonalds biedt sinds kort in ons land gratis wifi, en uit een korte zoektocht op internet blijkt dat dat al het geval is in Frankrijk, Engeland, en de USA. Prettig nieuws dus :D
Re: Internet / Wifi in Florida
Hallo, wij verblijven sinds een week in Florida en vannacht slapen wij op onze 5e slaapplek en ik heb maar in 1 hotel geen internet op mijn kamer gehad, daarvoor moest ik naar de lobby. Maar voor de rest laptop aan het hup internet..............
wij hadden altijd een hele snelle laptop van de zaak maar die gaat niet mee op vakantie, aangezien onze villa (lindfields) draadloos internet zou hebben denken wij aan de aanschaf van een laptop om mee te nemen. Leek ons wel handig ivm email, dingen opzoeken/boeken en terugvlucht inchecken. Er eentje kopen lukt ons wel alleen moet ik er dan hier een internet abbonnement bij nemen of kan het ook zonder in de villa? en hoe zit het dan met de wifi spots is zoals hierboven omschreven bij de Mc en hotellobby s ? Ws voor sommige een wat domme vraag maar je bent een "natural blonde" of niet ;-)
Nou ik ben anders ook reuze benieuwd hoe dat allemaal werkt met wifi. ;)
@reza
Als je iets wilt opzoeken zal je internet op moeten en je zal een mailadres moeten hebben als je wilt mailen of iets wilt boeken/bestellen en je moet antwoord krijgen. Hoewel er andere mogelijkheden zijn zou ik dan een abo afsluiten, ook voor thuis.
Gezien je vraag lijkt je me redelijk onbekend met het geheel en daarom zou ik je adviseren gewoon hier in Ned. een internet abonnement af te sluiten en alles in te stellen en uit te proberen. Je weet dan dat het werkt. Lijkt me wat geruststellender dan in de US tegen problemen aan te lopen en welicht in een vreemde taal alles werkend moeten zien te krijgen.
Als je een notebook met wifi koopt (zit er vrijwel standaard op tegenwoordig) kan je bij een MacDo e.d. je notebook laten zoeken naar draadloze netwerken en dan kan je daarop inloggen. (zit in Windows)
Knaapje
bedankt voor je uitleg, punt is dat we met 1 pc thuis incl internet abonn wel uitkomen en dus ons afvragen of om met wifi laptop te kunnen internetten aldaar hier wel zo nodig een nieuw abonnement voor moeten afsluiten. en idd redelijk onbekend met het geheel, een juiste inschatting !
Kan ik bv een laptop met wifi hier uitproberen op bepaalde lokaties zonder abonn. ?
Ja hoor, je kunt met je nieuwe laptop naar de Mac, daar het draadloos netwerk detecteren en inloggen. Er liggen folders in de Mac hoe het werkt. Je hebt er geen abo voor nodig. Zoals het hier werkt, gaat het ook in Amerika. Bij veel zaken kun je gratis het wifi gebruiken
Als je wil inloggen, waar haal je dan de inlogcode vandaan. Ik neem aan dat het een beveiligd netwerk is?
In de hotels is het vaak toegankelijk door het invullen van je kamernummer en je reserveringsnaam, verder zijn er ook veel netwerken waar je zonder moeite op kan komen en geen codes nodig hebt.