Is de tijdelijke verlenging van Premier toch nog ergens goed voor =D>
Wij hadden dat in Oktober 2x in Domestic. Kun je goed aan wennen :lol:
Afdrukvoorbeeld
Inmiddels gearriveerd in Kissimmee (na enig oponthoud ivm een defect vliegtuig op de vlucht van IAD naar MCO) . Paar uurtjes geslapen en nu alweer klaarwakker (4:45 lokale tijd).
Ik heb de upgrade voor het traject AMS -> IAD op Schiphol geregeld. Vliegtuig zat niet vol, kreeg tijdens de vlucht zelfs het aanbod om op een lege rij economy+ stoelen te gaan liggen als ik dat wilde.
Was het die $99 waard? Mwoa.
- De stoelen hebben meer beenruimte.
Als je lang bent kan dat best prettig zijn. Ik pas met mijn lengte echter ook prima in een gewone economy stoel.
- Je mag eerder instappen.
Bij een volle vlucht dus altijd plek voor je handbagage.
- Als een van de eersten uitstappen
Schiet je weinig mee op, want je moet bij bagageclaim langer wachten op je bagage dan de mensen die als laatste uitstappen. Je bent daarnaast misschien iets eerder bij Immigrations. Ik trof overigens een lege hal aan, dus was ik als laatste van mijn vlucht de hal ingelopen dan had ik misschien iets langer moeten wachten. Nu kon ik na de formaliteiten zo doorlopen.
- Je bent eerder aan de beurt als ze eten / drinken komen langsbrengen.
Als iedereen voor jou kip neemt en jij wilt dat ook is de kans aanwezig dat het op is voor ze bij jouw stoel zijn.
Afgezien van de extra beenruimte zie ik voor mijzelf verder geen voordeel van economy+
Op de terugweg vlieg ik weer gewoon economy. De $99 die ik uitspaar ga ik de komende dagen lekker uitgeven. Kun je overigens een hoop M&Ms van kopen in de Florida Mall :lol:
Zo, gisteren een tijdje aan de telefoon gezeten met continental en united airlines.
Dit is t geval: Ik heb vorig jaar juli mijn reis geboekt naar Orlando. Nu ben ik aardig lang (1.95) dus extra beenruimte is wel een pre. Oftewel ik heb voor de intercontinental vluchten extra beenruimte geboekt. Heen vliegen we met continental, terug met united die geregeld wordt door continental. Op de site van continental heb ik voor die 2 vluchten extra beenruimte geboekt. Tot gisteren leek alles goed. Totdat ik even inlogde op de continental site, om te zien hoe vol het vliegtuig al zat. En toen zag ik ineens op de vlucht van Washington naar Amsterdam geen stoelen meer staan.
Dus ik zoeken en zoeken. Op de continental site niets, op de united site niets. Oftewel ik bellen. Eerst met United. Een aardige dame die redelijk goed nederlands sprak kreeg ik aan de lijn. Na een minuut of 10 was de conclusie dat ze niets kon vinden, en ik toch met continental moest bellen. Want ik had op hun site geboekt. Dus ik thuis eerst even al mn betalingsbewijzen gezocht (want stel dat ik wat over het hoofd had gezien). Continental gebeld en ook daar kreeg ik een aardige dame die half Nederlands sprak aan de lijn. Aangezien het over een vlucht van united ging moest ik toch echt hun spreken. Dus ik werd doorgeschakeld naar united. Ook na herhaaldelijk vertellen dat ik die al aan de telefoon had gehad en zij mij juist naar continental stuurde. Bij United kreeg ik nu een engels sprekende dame (met indisch accent) aan de telefoon. Nu is mijn engels toch behoorlijk, maar veel snapte ze niet van mijn vraag. Na 10 minuten snapte ze pas dat ik beenruimte had gereserveerd via continental voor een vlucht van united. Dus zij met continental bellen. Na 10 minuten werd ik weer uit de wacht gehaald met de mededeling dat ik toch op de juiste stoelen zat van mijn vlucht van Amsterdam naar Newark. Dus ik met een heel beleefde stem vertellen dat het niet om die vlucht ging, maar toch echt om Washington naar Amsterdam. Dus ik ging weer in de wacht. Na 15 minuten niets te horen gekregen hebben werd de verbinding verbroken. Oftewel ik had nog geen informatie.
Ik ben toen maar weer met Continental gaan bellen. Een andere aardige Nederlands sprekende dame kreeg ik toen aan de telefoon. Binnen een minuut wist ze me te vertellen dat Continental en United aan het mergen zijn en ze binnen 1 week 1 bedrijf zullen zijn. Oftewel het is nu een zooitje binnen beide bedrijven en niets is terug te vinden. Ik kon beter over een week terug bellen want dan zou alles wel weer in orde zijn.
Oftewel, ik weet nog niets :( Behalve dan dat continental en united dus 1 bedrijf gaan worden. Hopelijk weet ik volgende week wat meer over mijn stoel.
En toch gaat dit de pret niet drukken. Ik heb er zin an :)
Echt, ik ben ook de laatste tijd in een chill-en-relax modus. En dat werpt zijn vruchten af. Ik heb vandaag gedaan of ik van niets wist, en nogmaals gebeld naar Continental. Ditmaal wel gekozen voor een engelssprekende dame. En deze heeft me heel goed geholpen. Stoelen werden gewijzigd. Er werden controlevragen gesteld omdat het stoelen bij een nooduitgang zijn (vond ik ook heel netjes). En toen ik de vraag stelde hoe het komt dat ik ineens een andere stoel had kon ze me ook gewoon netjes een antwoord geven. Er is een storing geweest, waardoor de stoelen voor de vlucht verdwenen waren. Daarom kon ik gisteren ook de vlucht niet zien. Nou ja, de vlucht wel maar het vliegtuig met stoelnummers niet. Ze kon me ook netjes vertellen dat ze kon zien dat ik betaald had. Dus al met al is het wel weer goed gekomen. Als ze dat nou gisteren ook hadden verteld, had ik geen uur aan de telefoon hoeven hangen. Aan de andere kant heb ik wel weer even op m'n Engels kunnen oefenen :-\"
Ook wij waren opeens omgeboekt naar een andere vlucht waardoor onze overstap op Washington 8 1/2 uur was.
Gelijk met Continental gebeld Vlaams sprekende dame aan de lijn dat dit echt niet kon met 2 kinderen. Gelukkig konden we snel worden omgezet worden op een andere vlucht en nu maar 3 1/2 uur overstap tijd.
Nu maar hopen dat deze vluchten zo blijven. [-o<
Zo zie je maar weer... alles is weer zoals het hoort!
Wij zijn van plan in februari 2013 weer naar Orlando te gaan. De laatste keer (2011) hebben we vanaf Schiphol met Continental gevlogen in zo'n oude B757-200, weliswaar met modern IES en net voledoende brandstof maar ik zat met m'n 190 cm toch niet echt fijn. Zeker omdat er maar 1 gangpad is (3-3 stoelindeling)
Vraag: gebruikt United deze kisten nog steeds in 2013 vanaf Amsterdam of gaan ze weer een 767 gebruiken? Die zit toch wat ruimer en da's ook makkelijker met vier personen gezien de stoelconfiguratie van 2-3-2.
AMS - ORD v.v. vliegt UA al heel lang met een Boeing 767-300
Dus watvoor verandering bedoel je dan?? :confused:
Wij vliegen 4 x per jaar deze route en nog nooit iets anders gehad... :D