Re: Vliegen met JetAirFly
Dank jullie wel!
En ik vind het gaan paniek zaaien hoor. Lees ook positieve verhalen over Jetair. Hou gewoon rekening met vertraging morgen, kan me er niet heel druk over maken.
Iets vertraging vind ik ook niet erg. 24 uur heen zou ik wel heel erg vinden... Terug iets minder ;-)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
cofun
Overigens stond er ook een Belgische vrouw in de rij achter ons die bewust kiest voor Jetair, ze woont gedeeltelijk in Miami en claimt regelmatig en vliegt zeker 3 keer per jaar voor niks.
Zo lang kan ze dat nog niet doen...Jetairfly vliegt nog maar kort op Miami....dus ja...3x er jaar ? Ik weet niet hoor....
Citaat:
Fleurida
Je hoeft geen Facebook te hebben, gewoon op de website van Jetairfly kijken en op het Facebook logo klikken onderaan. Op de Facebook pagina klik je op "berichten op deze pagina" en voila!!
Denk niet dat je me helemaal begrijpt. Geeft probleem verder!
Als je de moeite neemt om mijn posts goed te lezen zal je zien dat ik nergens heb gezegd dat jij niet netjes bent gebleven. Integendeel zelfs. Het spijt mij dat je dat gevoel hebt gekregen want dat is geenszins de bedoeling. Zover ik weet heb ik niemand bij naam en toenaam genoemd en heb ik alleen getracht iets algemeens te posten. Helaas dus kennelijk niet gelukt ;-)
Ik heb zelf gezegd dat ik geen feestboek heb en dat ik daar dus ook niet heb gekeken. Ik kan dus niet oordelen over wat daar door jou is geplaatst en doe dat dan ook zeker niet. Je geeft aan dat je het vervelend vind dat ik dingen post baseer op aannames. Iets met de pot en de ketel? Ik heb het namelijk netgens over jou als persoon gehad en toch neem je aan dat het over jou gaat? Zullen we het op de persoon spelen vanaf nu dan maar achter wege laten?
voegt namelijk, naar mijn idee, wat weinig toe aan deze voor betreffende passagiers al vervelende situatie. :-)
Het enige wat ik heb gezegd is dat ik uit eigen ervaring meemaak dat vele passagiers zich NIET netjes gedragen en dat dat voornamelijk de Nederlanders zijn. Ik heb nergens gezegd dat dit alleen voor deze speciale vlucht gold. Ik baseer mijn ervaringen op diverse zelf meegemaakte (grote) vertraagde vluchten van diverse airlines de laatste paar jaar. Niets meer en niets minder. Veelal van mijn collega passagiers zijn dan ronduit grof en asociaal tegen de verkeerde persoon. Dat is bijvoorbeeld 1 van de redenen waarom ik ben gestopt met mijn website (www.vliegwchemas.nl) over vliegtijden, waarvan een aantal forumgebruikers alhier dankbaar gebruikt hebben genaakt in het verleden. Maat als je 1x foute informatie had staan of een antwoord gaf wat niet het gewenste antwoord was wat de passagier graag had gezien maar wel het juiste antwoord, krijg ik direct rotte vis over me heen. Zonder nagedacht te hebben dat ik in dat geval slechts een biodschapper was of ik ook een mens was wat fouten kon maken . Nadat 3x meegenaakt te hebben heb ik besloten ermee te stoppen. Ja, daarmee dupeer ik wel 1000 andere bezoekers, maar het moet wel leuk blijven. .
Even een voorbeeldje vwb asociaal gedrag: Afgelopen zomer een vlucht van een niet nader te noemen Nederlandse maatschappij naar LAs Palmas. Dik 14 uur vertraagd. Vervolgens komt er eindelijk een vliegtuig en is er een crew uit hun slaap opgebeld om deze vlucht te komen doen omdat de oorspronkelijke crew uit hun uren is gelope door de vertragingn. Deze crew arriveert bij het vliegtuig waarna er door de passagiers toch een shitload wordt losgelaten over de crew niet te kort. ik schaamde me rot. Woorden met de meest erge ziektes erin. Deze crew die opgetrommeld is kon er helemaal niets aan doen. Deze kwamen gewoon op hun vrije dag even een op en neertje Las Palmas uitvoeren De gezagvoerder heeft vervolgens de intercom in de gate gepakt, gemeld dat ze pas 2 uur geleden opgetrommeld zijn en tekst en uitleg gegeven. Vervolgens ging zon 20 procent van de passagiers door met schelden vloeken en tieren. En dan niet in het algemeen maar op de persoon. Pas nadat de gezagvoerder wederom de microfoon pakte en gezegd heeft dat als dit niet stopt hij gewoon van zijn vrije dag gaat genieten en er dan dus niet gevlogen wordt, werd men pas rustig. Dit is vaak dezelfde groep mensen die dan vaak achteraf nig eens moord en brand gaat roepen elders, en iedereen daar maar in meetrekt die erin meegetrokken kan worden. Tot het asociale af wordt er dan veelvuldig gebruik genaakt van FB, Twitter en weet ik het wat voor social media troep je allemaal nog meer hebt. Iedereen leest dat en vindt het nodig om (zonder ook maar enog feit over de betreffende situatie te kennen) met het verhaal mee te gaan en er nog een schepje bovenop te gooien.
Uiteraard is er aan dit verhaal nog een heel verhaal omtrent slechte informatievoorziening etc aan vooraf gegaan, maar om een piloot en sterwardess nu zo aan te spreken terwijl zij ter goeder trouw gewoon even hun werk komen doen gaat natuurlijk nergens over. En geloof me, dit verhaal staat vwb Nederlandse passagiers niet op zichzelf. Werkzaamop een luchthaven zienik dit bijna dagelijks gebeuren.
Even terug naar dit verhaal: Ik wil alleen maar aangeven dat er vaak op de maatschappijen wordt afgegeven zonder dat sommige mensen de feiten kennen van een bepaalde vlucht. Er wordt op diverse fora altijd "partij" getrokken voor de passagier door meelezers, zonder dat men op de hoogte is van wat er werkelijk is gebeurd spreken andere mensen al schande van iets wat ze gehoord hebben ergens of gelezen hebben ergens. Zonder enige vorm van wederhoor wordt een andere partij (in dit geval een maatschappij) door het slijk gehaald. Elk verhaal heeft namelijk ook een zogenoemde "andere kant" en ik heb altijd geleerd dat je een verhaal eerst van beide kanten gehoord moet hebben voordat men gaat oordelen, of nog erger veroordelen. Dat, en dat alleen, is de reden dat ik reacties en opmerkingen van mensen, die niet eens ter plaatse waten maar alleen dingen van hear,say,reed on FB etc hebben, iets probeer te nuanceren. Er is namelijk altijd een andere kant van het verhaal. Als voorbeeld: sommige mensen vinden het schandelijk dat ze niet gebekd zijn bij een vertaging van 24 uur. Maar als je dan de andere kant vanhet verhaal hoort: "er is wel deglijk gebeld maar betreffende passagier heeft een ander mobiel nummer mee als dat hij heeft aangegeven bij boeking" komt bij mij het verhaal al heel andere over. Maar vaak wordt er nav de eerste opmerking overal al geoordeeld en veroordeeld. Waarmee ik overigens het verhaal van 2 pagina's geleden over deze vlucht niet als flauwekul af wil doen, maar ik oordeel er niet over en roep mijn mening er ook niet over totdat ik de feiten van de betreffende vlucht ken.
Ik ken de feiten van de situatie in Miami niet, ik ken allen de feiten waarom de vlucht te laat is vertrokken vanaf Amsterdam en waarom het toestel zon 24 uur op de luchthaven van Miami heeft gestaan alvorens het weer terugvloog naar Amsterdam. Feit is ook dat diverse airlines en touroperators aan betere informatievoorziening kunnen doen in het geval van van calamiteiten en dat erlang niet altijd gedaan wordt wat er in hun mogelijkheden ligt om dat te doen. Het is niet voor niets dat er een EU verordening is die dat beter wil reguleren op straffe van schadevergeodingen. Ik zal de laatste zijn die dat ontkent. (Verdien er niet voor niets deels mijn brood mee). Feit is ook dat passagiers daar vaak de dupe van zijn.
Nogmaals, ik heb geen enkel persoon willen aanvallen, beledigen of (ver)oordelen. Integendeel zelfs want daar heb ik zelf ook een hekel aan. Ik wil alleen aangeven dat elk verhaal ook een wederverhaal heeft en dat het gevaarlijk is te oordelen zonder dat je de andere kant ook gehoord hebt. En dat gebeurd maar al te vaak en daar wil ik voor waken.
Citaat:
b767-300er
Ik wil alleen aangeven dat elk verhaal ook een wederverhaal heeft en dat het gevaarlijk is te oordelen zonder dat je de andere kant ook gehoord hebt. En dat gebeurd maar al te vaak en daar wil ik voor waken.
Hallo even als antwoord hierop zonder persoonlijk te worden maar in het algemeen, je geeft aan dat je alleen de feiten kent waarom de vlucht te laat is vertrokken en waarom hij bijna 24 daar stond. wat is er dan mooier op een forum dat (ik in dit geval) iemand een ervaring deelt zodat je 2 kanten hoort? dat is mijns inziens de functie hiervan. Zo niet dan hoor ik dat graag want dan ga ik gewoon weer alleen lezen en steek ik geen tijd in een ervaring.
En in het geval van deze vlucht, ik weet dat nederlanders in het algemeen brutaal kunnen zijn maar op deze vlucht waren de nederlanders echt heel schappelijk.
De reden voor de vertraging heb ik hier op de vorige pagina of de pagina daarvoor reeds vermeld, ook de reden van de 24h op Miami. Of begrijp ik je opmerking verkeerd?
vwb een objectieve passagierservaring, dat is helemaal prima toch. (Behalve dan dat bepaalde opmerkingen wat paniek bij anderen kan veroorzaken, ook daarvoor moet je waken vind ik, zeker gezien het feit dat men weet dat sommigen alhier al zo erg tegen de reis ansich opzien). Echter dat is maar 1 kant het verhaal.
Zou graag nog de andere kant willen horen, oftewel de kant van Jetair in Miami. Dan is het verhaal mijns inziens compleet en heb je 2 kanten. Echter dat verhaal gaan we hier niet krijgen vrees ik ;-)
Feit is wel dat JetairFly wel heel vaak vertraging heeft. Wel goedkoop das een weer een +punt.:D
Maar niet te vergelijken met maatschappijen als Delta, KLM, Lufthansa, United, en ook Air Berlin. Dit is toch echt wel een slag beter dan JetairFly en ook Arkefly.
Deze zijn over het algemeen ook wat duurder.
En dat Nederlanders zich over het algemeen niet gedragen ben ik het absoluut niet mee eens. Nederlanders passen zich juist altijd aan, tot het erge toe.
Tuurlijk heb je vervelende Nederlanders maar die zijn er onder de Duitsers en zeker de Engelse ook, meer zelfs.
Dat we partij kiezen voor de reizigers is logisch hoor, wij betalen er ook voor en de maatschappij hoort zich gewoon aan de vluchttijden te houden. Een vertraging kan altijd en het is ook maar goed dat ze zo voorzichtig zijn als er wat met een vliegtuig aan de hand is maar dat JetairFly en ook Arke dit wel vaak hebben........mag toch gerust gezegd worden.
Citaat:
b767-300er
De reden voor de vertraging heb ik hier op de vorige pagina of de pagina daarvoor reeds vermeld, ook de reden van de 24h op Miami. Of begrijp ik je opmerking verkeerd?
vwb een objectieve passagierservaring, dat is helemaal prima toch. (Behalve dan dat bepaalde opmerkingen wat paniek bij anderen kan veroorzaken, ook daarvoor moet je waken vind ik, zeker gezien het feit dat men weet dat sommigen alhier al zo erg tegen de reis ansich opzien). Echter dat is maar 1 kant het verhaal.
Zou graag nog de andere kant willen horen, oftewel de kant van Jetair in Miami. Dan is het verhaal mijns inziens compleet en heb je 2 kanten. Echter dat verhaal gaan we hier niet krijgen vrees ik ;-)
denk idd dat je me niet helemaal begrijpt of ik jou niet dat kan ook...Het klopt al niet dat hier de info bekend is en dat wij dat daar niet gehoord hebben. Jetair had met een beetje communiceren op de luchthaven een hoop problemen kunnen voorkomen. Als ze dat hadden gedaan dan zou ik zo weer een vlucht bij ze boeken, wie weet gebeurt dat ook nog wel een keer als ze nieuwe toestellen hebben. Ik heb het verslag geschreven zoals het was zonder paniek te willen veroorzaken en ik denk dat ik dat ook niet doe in mijn verhaal. Het verhaal van de kant van Jetair Miami kregen wij al niet daar dus lijkt me dat er ook later niks van komt. Ook niet van Arke waar wij de reis boekte, deze verwijst naar Jetair. Ik zal ook niet suggereren dat Jetair een slechte maatschappij is ( over arke zijn ook nare ervaringen te vinden hier, en ik heb juist een prima ervaring gehad) wat ik kwijt wilde is dat wij in dit geval een slechte ervaring gehad hebben.
Ik ben blij dat je je verhaal gedeeld hebt Cofun, misschien steken de maatschappijen er nog iets van op ;). Ik vind het wel jammer dat zoveel mensen altijd menen overal tegenin te moeten gaan.
@iedereen: Zullen we afspreken dat iedereen gewoon zijn zegje mag doen zonder over elkaar heen te vallen en elkaar aan te vallen? Dit forum is er toch om je ervaringen te delen en advies te vragen en niet om altijd maar gelijk te willen hebben! Sorry als mensen zich hier ook weer aangesproken door voelen maar dit wilde ik even kwijt! Groetjes, Monique