Re: Hoe lang en wanneer naar Florida?
Ik had al gelezen dat sommige scholen daar makkelijk over doen, om je kind van school te houden, maar dat is bij ons toch echt niet zo. Zelfs een middagje vrij zonder een echt geldige reden is al niet te doen. Maar die discussie is al vaker gevoerd geloof ik, heeft verder ook niet echt meer te maken met het onderwerp. Wij zitten in ieder geval aan de data vast, en zijn blij dat we vroeg geboekt hebben.
Hurricanes hebben we nog nooit gehad in juni, wel in september(Rita).
Het weer is altijd goed, heet ,maar dat weet je als je naar Florida gaat.
Wij hebben de keus en kiezen dan ook voor juni.Zijn al in heel veel andere maanden geweest en vinden juni toch het prettigst.
Niet zo druk en goed betaalbaar.
Wat krachtige hurricanes (categorie 3 en hoger) betreft zijn historisch gezien de maanden september en oktober het ongunstigst. En de laatste zware hurricane in 2004 was in augustus. De overige maanden zijn dus relatief veilig. Relatief! Want a) behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst en b) tropische stormen met langdurig en veel regen en de lagere categoriën komen ook in andere maanden voor.
In 2004 gingen we in augustus naar Florida. Twee dagen voor vertrek zag ik allerlei noodberichten vanuit Kissimmee met straten die ondergelopen waren en zo, en precies daar gingen wij naar toe. Eenmaal aangekomen: niets meer, geen druppeltje, nergens last van gehad, alleen maar stralende zon. Na twee weken weer naar huis en twee dagen later slaat Charley toe ....
http://img218.imageshack.us/img218/8...2fb2015ts7.jpg
Bron
Vrouw alleen: gevaarlijk?
Hallo allemaal,
Ik (vrouw 51 jaar) ga alleen op vakantie naar Florida van 18 tot 26 maart. Aankomst en vertrek in Miami en voor de rest rondreis met de auto.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten of plaatsen waar ik beter niet alleen heen kan gaan?
Bedankt.
Marijke
Re: Vrouw alleen: gevaarlijk?
Ik weet (nog) niet zoveel van Florida af maar ik denk dat er wel een paar algemene regels zijn die je veiligheid waarborgen, gebruik je gezonde verstand is denk ik een van die regels....maar ik denk niet dat het supergevaarlijk is....er zullen vast wel reacties komen van forumleden die dit weten......wel dapper hoor alleen, ik zou me kapot vervelen zonder reisgenoot denk ik......