-
Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization
Wij hebben besloten het visum af te zeggen. Voor alle 5 een esta.
Manlief heeft vd week eindelijk een medewerker gesproken van esta en die ziet niets anders dan een goedkeuring.
Nu duimen dat hij gewoon goedgekeurd blijft. De komende tijd af en toe kijken en zonodig alsnog de visum aanvragen.
Advies van de visum centrale is wel om de afmelding nog wel even per mail uit te leggen aan het consulaat.
Ben er nog steeds niet geheel gerust op, heb er lang niet zoveel zin meer in, maar dat zal zeker terugkomen als wij door alle controles zijn.
Tjonge jonge...en dat voor 2 weekjes. 🤔
-
Komt vast helemaal goed en wordt een super vakantie! Kan me voorstellen dat alles nog even moet zakken en inderdaad wordt het pas echt leuk (en opgelucht ademhalen) als jullie op plaats van bestemming zijn. Ze mogen jullie wel extra warm welkom heten nu jullie zoveel moeite hebben moeten doen om in hun land vakantie te komen vieren :)
-
Bedankt Mushu voor de bemoedigende woorden.
Zo langzamerhand heb ik de voorbereidingen weer opgepakt.
Voor nu ontzettend spannend om 3 kids, waarvan 2 pubers en daarvan weer 1 auti kerel te gaan reizen met overstap en alle spanning er omheen, maar waarschijnlijk lach ik er straks om als wij relaxt worden door de klanken van Disney of dolfijnengeluid.
-
Hier nog even een berichtje van een gebruinde myrquin.😀
Bij de security in Amerika zagen ze uiteraard toch dat hij eerder afgekeurd was. De vraag was dus ook waarom een na uitleg snapte ze het wel(had zelf een dochter met een ASS), naar ze moest toch bellen....😣 gelukkig werd er binnen de kortste keer gezegd dat het prima was en mochten wij door. Pfffft.
Helaas is de hele reis niet echt soepel verlopen, maar de parken en de dolfijnen maakten alles goed! Wat een top tijd hebben wij weer beleefd in Orlando.
Ik zal even kijken hoe ik mijn blog kan plaatsen.
-
Wat fijn te horen dat het goed is gegaan met de ESTA. Nog even een spannend momentje maar natuurlijk toch toegelaten! Ben benieuwd naar het blog.
-
Misschien niet precies het goede draadje maar ik heb een vraag die misschien wel iemand weet.
Ik heb het zelf absoluut niet nodig want ik ben in het bezit van een USA visa.
Maar mijn vraag is het volgende.
Stel, je bent een Nederlander die nog in het bezit is van een geldige Esta.
En je bent op vakantie in Canada.
Kan je dan gewoon de grens met de USA passeren?
En worden er speciale eisen van je verlangt.
Gewoon een vraag omdat letterlijk een kennis van een kenis hier mee op de proppen kwam.
-
Wij zijn zelf een paar jaar geleden vanuit Amerika naar Canada gereisd en vice versa en konden gewoon Amerika weer inkomen met de ESTA. Hou er echter wel rekening mee dat er wel eens lange rijen kunnen staan bij de grensovergang en dat het interview daar iets pittiger kan zijn dan op de luchthaven. En als je pech hebt wordt er opeens een auto uit de rij gehaald en de inzittende gearresteerd en sta je nog langer te wachten want dan zijn opeens alle beambte weg om te assisteren.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Anthon14
Wij zijn zelf een paar jaar geleden vanuit Amerika naar Canada gereisd en vice versa en konden gewoon Amerika weer inkomen met de ESTA. .
Ja Anthon, dat heb ik ook een paar keer gedaan.
Nooit problemen gehad.
Maar mijn vraag is meer specifiek andersom.
Die kennis is dit jaar in de USA geweest en heeft een Esta die twee jaar geldig is.
Volgend jaar gaar hij op vakantie naar Canada en wil dan over land de USA in.
En of dat mogelijk is wil ik graag weten.
Als je eerst in de USA bent geweest kunnen ze dat zien aan de stempel in je paspoort en kan je gewoon zonder weer een stempel te krijgen terug de USA in.
Je hebt dan al toestemming gekregen om tot een bepaalde datum te blijven en dat blijft gewoon staan.
-
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applic...execution=e2s1
Ik een staatsburger ben van een VWP-land en de V.S. bezoek vanuit Canada of Mexico?
Indien u een staatsburger bent van een land dat deelneemt aan het Visa Waiver Program (VWP) en u de V.S. over land binnenkomt vanuit Mexico of Canada, is ESTA niet vereist. Indien u geen ESTA heeft, dient u het papieren I-94W formulier in te vullen en een handmatige toelatingsprocedure te doorgaan bij de landgrenspost. Indien u beschikt over een goedgekeurde ESTA wanneer u de V.S. binnenkomt bij een landsgrensport, hoeft u het papieren I-94W formulier niet in te vullen en wordt uw toelatingsprocedure versneld. U dient evenwel uw groene I-94W kaart, indien verstrekt, af te geven bij vertrek uit de Verenigde Staten. Indien u arriveert per vliegtuig of schip, hoeft u geen ESTA aan te vragen.
-
Wij zijn vorig jaar via Canada naar USA gevlogen, hadden kn Canada al Homeland security.. dus volgens mij geen enkel probleem.
-
Maar dat is wat anders dan de vraag.
Met een overstap ga je door CBP, net als trouwens in bijv, Ierland en had hier op Schiphol misschien binnenkort ook gekund, maar is deze week opgeschort.
Over weg is wat anders, daar geldt de gegeven quote.
-
Echter indien Canada je eindbestemming is of via Canada vliegt heb je tegenwoordig óók een soort ESTA nodig
Canada heeft "eTA" en kost $ 7,- p.p. Lijkt op ESTA en werkt eigenlijk soortgelijk.
-
Vorig jaar een eTA aangevraagd voor Canada die toen nog net niet verplicht was. Eerst via de lucht Canada ingekomen, daarna via water van Canada naar Amerika en weer terug via water van Amerika naar Canada en als laatste via de lucht van Canada naar Amerika. Alles met een geldige eTA en ESTA en geen problemen of andere controles dan anders gehad. In 1998 wel eens via land van Amerika naar Canada en terug gereisd maar dat was op een visum. Ik weet dat ze toen niet heel makkelijk deden. We moesten uit de auto en ons melden bij iemand die alles ging checken (ik had nog een formulier mee waaruit bleek dat ik stage liep en ook weer terugverwacht werd in Amerika). Mijn ouders zonder visum waren niet interessant kan ik me herinneren, het ging echt om mijn visum toen. Maar ja dat was voor de ESTA en eTA tijd.
-
Citaat:
A.Hofman
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applic...execution=e2s1
Ik een staatsburger ben van een VWP-land en de V.S. bezoek vanuit Canada of Mexico?
Indien u een staatsburger bent van een land dat deelneemt aan het Visa Waiver Program (VWP) en u de V.S. over land binnenkomt vanuit Mexico of Canada, is ESTA niet vereist. Indien u geen ESTA heeft, dient u het papieren I-94W formulier in te vullen en een handmatige toelatingsprocedure te doorgaan bij de landgrenspost. Indien u beschikt over een goedgekeurde ESTA wanneer u de V.S. binnenkomt bij een landsgrensport, hoeft u het papieren I-94W formulier niet in te vullen en wordt uw toelatingsprocedure versneld. U dient evenwel uw groene I-94W kaart, indien verstrekt, af te geven bij vertrek uit de Verenigde Staten. Indien u arriveert per vliegtuig of schip, hoeft u geen ESTA aan te vragen.
Heel duidelijk antwoord.
Beantwoord precies mijn vraag.
Dank :up:
-
goedemorgen ik weet niet of ik deze vraag hier kan stellen?, zie net pas dat mijn paspoort maar tot 18 juni 2017 geldig is en lees net dat hij minimaal 6 maanden geldig moet zijn bij vertrek en ik vertrek op 9 maart (bij het invullen van de esta heb ik daar overheen gelezen denk ik is dit een probleem ?
-
Wij zijn in november gegaan met een paspoort wat ook niet meer een half jaar geldig was, en zijn gewoon binnen gekomen. Omdat dit niet onze eerste keer was gingen wij naar de kiosk en daar kregen wij een mooi kruis door ons papiertje en toen kwamen wij er pas achter dat ons paspoort minder dan een half jaar geldig was. wij moesten toen naar een immigrations officer welke er totaal geen notie aan nam dat ons paspoort minder jan een half jaar geldig was.(bij ons was het 5 maanden). Maar toch je bent afhankelijk van de immigrations office, hij bepaalt of je wel of niet naar binnen mag.
-
Voor de VS dient het paspoort uiterlijk geldig zijn t/m 1 dag NÁ aankomst in het land van herkomst.
(Veel voorkomende fabel van sommige reisorganisatie en de ANWB)
Wel in de gaten houden dat je ESTA nog geldig is.
En zodra je een nieuw paspoort wél een nieuwe ESTA invullen.
-
Dit is wel een speciale afspraak die de US met Nederland (en andere landen) heeft: https://fam.state.gov/fam/09FAM/09FA...l#M403_9_3_B_2
-
Dat gaat toch alleen over visa en niet over Esta?
-
Pak je deze link: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applic...execution=e2s1 . Geldig paspoort van 1 van de genoemde landen. Verder niks over 6 maanden.
-
Zonder nou als expert te willen optreden zou ik het volgende onderzoeken.
Je kan, volgens mij, gewoon naar de USA komen met een geldig paspoort.
Je krijgt dan onder het "Visa Waiver" programma toegang tot max 3 maanden.
Maar als je paspoort korter geldig is dan drie maanden dan krijg je ook alleen toegang tot de USA voor de tijd dat je paspoort geldig is.
-
Citaat:
corrus
Voor de VS dient het paspoort uiterlijk geldig zijn t/m 1 dag NÁ aankomst in het land van herkomst.
(Veel voorkomende fabel van sommige reisorganisatie en de ANWB)
Wel in de gaten houden dat je ESTA nog geldig is.
Corrus, je hebt m.i. volkomen gelijk.
We zijn er m.n. in Z.O/. Azië veel landen waar die regel wel geld.
-
Wij vertrekken binnenkort weer naar the UA en onze ESTA is nog geldig. Maar er gaat een vriend met zijn zoontje met ons mee en die is begonnen met zijn aanvraag.
Inmiddels moet je blijkbaar meer vragen beantwoorden (verplicht) o.a. je contactpersoon in the USA.
Wat vullen jullie daar in?
Ik dacht aan de huiseigenaar en het adres van de villa?
Jackie
-
Dat is inderdaad wat er aangeraden wordt op internet:
Moving onto the “Travel Information” section, you are asked to specify whether your trip to the USA is in transit to another country. It’s important to note that, even if your visit to the USA is purely a flight stopover, you will still need to have ESTA authorization. If, as in most cases, the USA is your end destination in your journey, you are invited to include the name and contact details of a contact in the USA; if you do not have one (as is often the case), simply write the name and contact details of the place where you will be staying (hotel name and phone number, for example). You will need to include the city, state and a contact number. It is also possible to apply for ESTA without having arranged your travel details yet.In this case, you can simply write “UNKNOWN” in these fields.
-
Citaat:
Mushu
Dat is inderdaad wat er aangeraden wordt op internet:
Moving onto the “Travel Information” section, you are asked to specify whether your trip to the USA is in transit to another country. It’s important to note that, even if your visit to the USA is purely a flight stopover, you will still need to have ESTA authorization. If, as in most cases, the USA is your end destination in your journey, you are invited to include the name and contact details of a contact in the USA; if you do not have one (as is often the case), simply write the name and contact details of the place where you will be staying (hotel name and phone number, for example). You will need to include the city, state and a contact number. It is also possible to apply for ESTA without having arranged your travel details yet.In this case, you can simply write “UNKNOWN” in these fields.
Dank je, dan geef ik dat door.
Jackie
-
Ik kreeg gisteren onderstaande mail. Betekent dit nu dat Esta maar 1 jaar geldig is?
ATTENTION! The travel authorization submitted on June 4, 2016 via ESTA will expire within the next 30 days. It is not possible to extend or renew a current ESTA travel authorization. You will need to apply for a new ESTA travel authorization. Please reapply at https://esta.cbp.dhs.gov if travel to the United States is intended in the near future. If there are 30 or more days left on the old authorization you will receive a warning message during the application and be asked if you wish to proceed.
E-mail Security: If you are concerned about clicking the above link, ESTA can be accessed by typing https://esta.cbp.dhs.gov in the address bar of your browser.
-
Verloopt je paspoort niet de komende maand? Dan krijg je ook deze mail.
-
Mijn paspoort is vorig jaar al vervangen, maar die van mijn zoon is inderdaad verlopen en daar zal deze mail dan wel op van toepassing zijn. Bedankt voor je snelle antwoord.
-
Of je ooit een paspoort of identiteitskaart gehad hebt van een ander land (dan van het land (paspoort) dat je nu hebt opgegeven).
-
Even een vraagje. Heb net esta aangevraagd voor mezelf en mijn broertje. Die van mijn man en zoontje zijn nog geldig tot mei 2018. Maar nu vraag ik me af of ik die van hun moet aanpassen ivm 2 nieuwe vragen die er nu zijn bijgekomen (of je ooit in Syrië etc. bent geweest en de vraag over social media). Ook het adres in VS klopt niet meer maar dat maakt geloof ik niet zo veel uit had ik hier al gelezen.
-
Nee gewoon laten zoals ze nu staan, wij veranderen het adres nooit in onze ESTA en laten hem gewoon staan zoals hij er bij aanvraag ingezet is. En de óude' ESTA is nog gewoon geldig ondanks dat je nu veel meer moet invullen.
-
Onze esta is ook tot 2018 geldig. Welke vraag wordt er nu gesteld over Social media? Ben ik benieuwd naar.
-
Er wordt gevraagd of je actief bent op sociale media.
Zo ja, op welke. Ze willen dan o.a. je account op Facebook, Instagram of YouTube weten. De vraag is overigens nu nog optioneel, dus niet verplicht om antwoord op te geven. Heb ik dus ook niet gedaan (zelf maak ik hier ook geen gebruik van, maar mijn broertje en mijn man wel).
-
-
Ik heb even een vraag. Ik wil net de ESTA verklaring invullen maar weet even niet of ik bij alias wat in moet vullen. Ik ben getrouwd en op mijn werk gebruik ik mijn getrouwde naam. Moet ik die dan invullen als alias?? En bij voornaam vul ik daar ook mijn doopnamen in? Deze vraag is vast al eens gesteld maar ik kan hem zo gauw in dit forum niet vinden.
-
Je EIGEN naam (meisjesnaam)
Meestal is dit ook de naam die op de vliegticket straat. :D
-
Wat is dan alias, want als ze gaan checken of ik inderdaad werk waar ik zeg dat ik werk, vinden ze mij niet onder mijn meisjesnaam....daar gebruik is dus een andere naam. Wat zou anders alias kunnen zijn?
-
Waar je werkt wordt niet gecontroleerd hoor. :D
Met welke achternaam ben je geboren?
DIE naam gewoon gebruiken voor ESTA
-
Eerst voornaam gebruiken (zoals deze vermeld staat in het paspoort)
-
Kom ik weer aan: nu krijg ik de vraag of ik op doorreis reis naar een ander land. We gaan een week op een cruise naar Jamaica Mexico en Haiti...vul ik hier dan JA in??? We komen wel weer terug in Amerika....dus technisch gezien is het geen doorreis