Thx Ebelix voor de handige informatie :up:
Afdrukvoorbeeld
Thx Ebelix voor de handige informatie :up:
Dit jaar voor het eerst gereserveerd bij Avis. Wordt hier de toloptie ook automatisch aangezet?
Zie hier de regeling voor de diverse verhuur maatschappijen m.b.t. het Sunpass Tol Programm : https://www.sunpass.com/rentalcar
Dag allemaal. Ik ben helemaal nieuw op het forum en ben dus heerlijk alles aan het uitpluizen voor onze reis naar Florida. Ook wij zullen een auto gaan huren. Onze route word van Sanford naar ons hotel bij Universal van Orlando naar Crystal River, Crystal river naar Tampa en van Tampa gaan wij naar Miami. Buiten deze langere routes zullen we nog wat kleine uitstapjes maken. Hoogstwaarschijnlijk zullen wij onze auto via Sunny cars bij Alamo gaan huren. Nu lees ik dingen over een Sun pass en dingen over toll by plate van Alamo. Is deze laatste optie iets wat je automatisch krijgt bij Alamo? En door welke poort moet je dan rijden als je bij een turn pike aankomt? Of is het toch aan te raden alsnog een Sun pass aan te schaffen??
https://www.sunpass.com/rentalcar
Hier kan je het nodige vinden.
Als het regent dit topic eens goed doorspitten en je vindt het overige.
Een Sunpass is voordeliger.
Voordeel: Je krijgt korting op je toll en hebt geen overige kosten.
Nadeel: je moet hem hebben als je wegrijdt en hij moet geactiveerd zijn.
Afgelopen kerst en oud en nieuw 13 dagen auto van Alamo, route : Miami via Ft Lauderdale-> Cocoa etc naar Orlando ->Sarasota -> Sanibel -> Naples -> Miami.( Gereden met roadmap op slip , we rijden altijd zonder TomTom) in deze 13 dagen ruim 1460 kilometer gereden, we kijken niet naar Tolwegen etc. Gister is op CC afgeschreven $ 17.40 = Euro 13,09.
Volgens mij moet je dan niet willen om met zo'n losse sunpas etc te willen reizen.
@Hans van Demen;
Bedankt voor je reactie. Dus jullie hebben Toll by plate van Alamo gebruikt? En als je dan bij zo'n tolovergang komt; Van welk poortje mag je dan gebruik maken?
Dit zijn de tolpoortjes, het wijst zichzelf.
http://blog.orlandoavenue.com/files/...toll-booth.jpg
@dwouters : Volgens mij kan je gewoon aanrijden bij een EXPRESS, SunPass ONLY, E-PASS ONLY or LeeWay ONLY poortje en dan doorrijden. Dan begin je automatisch met het systeem. Kost $2,95 per dag met een maximum van $14,75. Plus natuurlijk nog de tolkosten.
Ok helemaal top!
Het foldertje dat ik afgelopen zomer meenam:
http://s25.postimg.org/7fofb5tzf/5s5d.jpg
Op groot formaat: http://imageshack.com/a/img513/5268/5s5d.jpg
@dwouters85; ik heb vorig jaar een filmpje gemaakt vanaf het vliegveld en dan via de 528 en I-4 naar Kissimmee (exit 64).
In onderstaande filmpje zie je hoe het gaat met de toll lanes. Ik heb 30 minuten in 6 minuten gepropt, maar de belangrijke dingen op normale snelheid gedaan, zoals de tolhokjes.
Hier een linkje naar het stukje met de tol (hij opent een paar sec. voor je op het stuk bent wat ik je wil laten zien);
http://www.youtube.com/watch?feature...0pi7EJRA#t=139
(kan niet tussen video tags, want dan opent hij vanaf 0 sec. en ik wil je specifiek laten zien hoe het zit met de tolls)
Wil je 'm toch helemaal zien;
http://www.youtube.com/watch?feature...0pi7EJRA#t=139
Dat zijn gelukkig niet de prijzen van de Franse tolwegen en geeft een goed overzicht van de kosten. Is jouw conclusie dus dat je beter met een creditcard kan betalen of heb je het Alamo systeem gebruikt? Wij hebben al een Sixt auto vastgelegd en die zijn erg duur met de sunpass.
5€ per dag bij Sixt? is dat dan zoveel duurder als bij Alamo?
Ik heb er ook een wagen gereserveerd maar voor mij is dit het goedkoopst ivm underage fee
@ REVOS: Wij hebben inderdaad het Alamo systeem gebruikt. Hoe dit werkt bij Sixt weet ik niet. Wij huren altijd bijAlamo hier via Nederland. De reden daarvoor is dat wij een 8 tal jaren geleden een ongeval hebben meegemaakt in Texas ( geen schuld en alleen blikschade) en we toen alle correspondentie in het Duits moesten doen ( Via een duitse maatschapij gehuurd) Nu kan ik een redelijke mondje Duits, maar ambts Duits gaat me toch boven mijn pet !
Volgens mij is dat ook het geval als je bij bv een engelse site boekt, je dan verder, als er iets gebeurd, je ook alles in het Engels moet doen ?
Dat voordeel heeft Sixt ook. Elke keer als ik een vraag stelde aan Sixt Miami kreeg ik antwoord vanuit Hoofddorp in het Nederlands.
@Leducw: 5 euro per dag? Maar dat is bij 3 weken toch ook ruim 100 euro en dan kunnen we beter een transponder kopen voor 15 dollar (als dat mogelijk is...). Underage is inderdaad geen probleem bij Sixt las ik maar dat is voor ons niet aan de orde.
Toch nog even gelezen op http://www.sixtblog.com/travel-advic...da-toll-roads/
zij bieden dus voor $ 36,99 onbeperkte toegang tot de tolwegen. Maar voor 3 weken toch een dik bedrag, zeker als ik het vergelijk met het verhaal van Hans. We gaan vergelijkbaar rondje doen als Hans en dan is verschil $ 17 vs $ 111 wel erg groot. Als is comfort wel belangrijk.
Toch nog even een vraag. Ik sta op het punt om onze auto bij Alamo te huren. Ik vindt zo'n toll by plate ideaal. Echter kan ik dit nergens terug vinden in de booking. Is dit iets wat ik bij aankomst los moet bijboeken? Hopelijk kan iemand mij aan het juist antwoord helpen.
Hoef je niets voor te doen, zodra je het eerste tolpoortje doorrijd wordt het systeem vanzelf geactiveerd.
https://www.sunpass.com/rentalcar deze link is ook wel handig
Je hebt ook de mogelijkheid met een toll sticker of een transponder te werken, maar die moet je eerst kopen bij bijv. een supermarkt of drugstore.
Als je die niet hebt werkt het automatisch via Alamo, hoef je niets voor te doen.
Als je een toll sticker hebt, is het dan mogelijk om deze pas in de villa te activeren of moet dat voordat je het verhuurstation verlaat? Ik heb een auto via Dollar en zie dat die erg prijzig is met zijn toll. Dit is een voordeliger optie en voor dat geld is wel iets anders te bedenken:o
Misschien even hier kijken?:
http://www.floridaforum.nl/showthrea...t=toll+sticker
Ondanks dat dit niet zo in het grote sunpass topic staat doe ik altijd het volgende en dat werkt prima.
Let op dit is voor iedereen op eigen risico natuurlijk.
Heb al jaren een account geopend bij sunpass en op een adres waar ik een villa gehuurd had.
Dit met mijn NL rijbewijs nummer.
Ieder jaar zorg ik via dit forum dat ik een sticker (nieuw) krijg (koop natuurlijk) en zet die een week voordat ik wegga op mijn account met een kenteken en auto.
Het kenteken en auto zijn verzonnen (ja natuurlijk een echt merk). en zorg voor voldoende saldo middels een CC op mijn account.
Dan gaan we op vakantie en krijgen de huurauto. Meteen plak ik de sticker op het raam op de juiste plaats en rijd er meteen door alle poortjes heen.
In de villa gekomen zet ik zo snel al mogelijk de sticker om naar de echte huurauto en kenteken waar ik in rijd.
De volgende dag kan je je account al controleren en zie je dat de eerste poortjes al zijn afgeschreven en werkt de sticker prima.
Weet altijd voor hoeveel ik ongeveer toll verbruik en zorg dat ik dat saldo ongeveer er op heb staan en kijk een paar keer of dit nog voldoende is.
Mocht je onder een bepaald saldo komen krijg je bij sommige poortjes netjes de melding low balans te zien en weet oke bijvullen. Ook dit kan eventueel automatisch met je CC. Dan wordt er automatisch geld bij geschreven van je CC als je onder de $ 10 komt. Er blijft altijd een paar dollar staan en die staan er na een jaar nog als dan het feest opnieuw begint.
Vergeet je sticker niet eruit te halen en ook je sticker af te melden op je account. Dit kan makkelijk en je geeft aan op welke datum en tijd de sticker opgeheven moet worden. Je weet van te voren wanneer je vertrekt en de auto gaat inleveren dus dat plus 1 uur is mijn eind datum / tijd.
Zo werk ik al 7 of 8 jaar met de sticker en tot nu toe prima gegaan en heb altijd veel plezier van de sticker. De sticker kost dan uiteindelijk niets want de aankoop kosten krijg je op je saldo bijgeschreven en gebruik je al toll geld.
Veel plezier in florida.
@jarjarbinks : Er bestaan ook transponders met een twee zuignapjes. Die kun je heel makkelijk in en uit de auto halen. Scheelt je steeds een nieuwe sticker kopen en die vervolgens weer koppelen aan je account.
https://www.sunpass.com/images/eGoSu...ableSlim-a.jpg
@Bieg: Klopt, maar die transponders kosten $25 (of meer inmiddels?)
Terwijl de optie van Jarjarbinks niets kost, behalve misschien wat moeite en/of wat verzendkosten als hij een sticker via een ander forumlid koopt.Citaat:
Ieder jaar zorg ik via dit forum dat ik een sticker (nieuw) krijg (koop natuurlijk) ....
.... De sticker kost dan uiteindelijk niets want de aankoop kosten krijg je op je saldo bijgeschreven en gebruik je al toll geld.
@Jarjarbinks; dank je wel voor je uitgebreide antwoord.
Lijkt me wel lastig om een nummerbord te verzinnen voor je start, met een beetje pech bestaat het echt.
Met de rest kan ik wel uit de voeten, gelukkig heb ik nog even om het allemaal goed voor te bereiden.
Een sticker voor de eerste keer en dan kan ik zelf een transponder met zuignapjes halen als ik er in oktober ben.
Krijg je de aanschafprijs van de sticker ($4.99) nog steeds vergoed als saldo in je account?
Op de website kan ik daarover niets (meer) vinden.
Of kijk ik niet goed genoeg?
Citaat:
2. How much does it cost to use the SunPass system?
A: The SunPass Portable transponder costs $25 plus tax and the SunPass Mini Sticker transponder costs $4.99 plus tax (all out of state customers are required to pay a flat 6% sales tax). Transponders are available online at SunPass.com and at all authorized SunPass retailers. Both units allow motorists to have tolls electronically deducted from a prepaid account. Both require a minimum opening balance of $10 for a personal account.
Citaat:
7. Is there a charge for replacement of a transponder due to loss, theft or accident?
A: Yes. Replacement cost is the same as the initial cost, $25.00 plus tax for the SunPass Portable transponder; $4.99 plus tax for the SunPass Mini Sticker transponder.
De transponders kosten nog steeds 24,95 bij Publix. Bij mijn weten krijg je niet de waarde van de transponder als balance op je account, althans dat heb ik niet gehad. Ik heb inmiddels 2 transponders voor onze gasten en 1 sticker voor mijzelf.
Thx Bieg.
Dat van de SunPass Portable transponders wist ik; het aankoopbedrag daarvan kreeg/krijg je inderdaad niet terug als saldo.
Het gaat mij om de sticker (de SunPass Mini), daar kreeg je het aankoopbedrag wel als saldo op je account terug. Maar die bepaling vind ik dus niet meer terug op de website.
Klop Michael, ik heb er één in mijn auto zitten in Florida, maar ze hebben mij niet geattendeerd op de cashback. Zal dus wel niet meer gelden.
Wat ik begrepen heb uit een email van Sunpass is dat bedrag wat je eerder als tegoed kreeg met de stickers vervallen.
Wij zitten in Davenport en gaan naar WDW en Seaworld misschien nog even naar Kelly park zijn hier eigenlijk veel tolwegen ?
Ik zit ook ff mee te lezen want hier weten we ook nog niet wat we ermee moeten eigenlijk.
Heb ook vernomen dat als je bij Alamo huurt en je niks regelt van transponder of stikker je ook via de poortjes
door kunt rijden en dit achteraf via je CC afgeschreven wordt.??
Iemand hier ervaring mee??
Ilse,
Met een auto van Alamo kun je gewoon onder de poortjes doorrijden want die maken gebruik van "Toll by Plate" voor een gering bedrag per huurperiode en uiteraard de tol kosten voor de tolpoortjes waar je gebruik van maakt. Velen maken hier gebruik van omdat het systeem van Alamo erg goedkoop is in vergelijking tot een aantal anderen. Degene van het forum die er geregeld komen schaffen vaak een transponder aan voor het gemak en die halen de kosten er in een aantal keer ook uit.
Bosevents, Bij de meeste tolpoortjes in/om Orlando kun je nog met geld betalen en het is natuurlijk aan jezelf hoeveel gebruik je van die wegen gaat maken, volgens mij kun je er niet helemaal aan ontkomen maar eerlijk gezegd probeer ik het ook nooit en accepteer die paar dollar aan tol kosten.
Anthon14,
Thnx voor je antwoord. Dat bedoelde ik inderdaad. Ik schrijf het hier even op.
Dan zullen we daar wel voor gaan denk ik want dat lijkt me voor ons wel t makkelijkste.
Wij betalen gewoon bij de poortjes, de ene keer muntjes in de bak gooien de andere keer bij een medewerker. Wij maken meestal alleen gebruik van de tolpoortjes op weg van en naar de luchthaven en deze manier bevalt ons prima.
Je verdient een transponder ook nog op een andere manier terug:
Je krijgt namelijk vaak korting op de tol en dat kan oplopen tot vrijwel 1/3 van het bedrag.
Cash en toll by plate zijn het volle tarief.