Zou het rechtstreeks vliegen naar Orlando/Miami dan nog wel blijven?
Afdrukvoorbeeld
Zou het rechtstreeks vliegen naar Orlando/Miami dan nog wel blijven?
Ik verwacht niet dat de rechtstreekse lijnen straks blijven, ik denk dat je gewoon via het nu bekende KLM netwerk gaat vliegen en dat zo de KLM vluchten een nog hogere bezettingsgraad zullen krijgen.
Ik ben iig blij dat onze vlucht in november gewoon doorgaat. Maakte me toch wel even zorgen. Normaal vind ik overstappen niet zo erg, maar in dit geval gaat oma mee en is rechtstreeks toch een stuk fijner!
Vandaag teruggekomen met Martinair (snik) en wederom geen enkel probleem gehad. Geen vertraging, aardig personeel, niets op aan te merken.
Opvallend veel Engelsen toeristen zowel de heen- als terugvlucht .
ik ben benieuwd, ik weet wel dat ze de vliegdagen hebben veranderd.
op de martinait pagina bij FQA staat nu ook deze vraag en antwoord. Tot eind volgend jaar word er gewoon gevlogen volgens hun,. \geen paniek dus.
http://www.martinair.com/nl_nl/faq/
Wij vliegen op 7 november met Martinair naar Orlando. De tickets hebben we in juli geboekt maar ik heb inmiddels al 2x nieuwe e-tickets gemaild gekregen omdat het vluchtschema 2x is gewijzigd. Het ging beide keren om 10 of 5 minuten verschil in vertrektijd maar ik kreeg beide keren de schrik van mijn leven toen ik zag dat Martinair mij gemaild had (gezien de berichtjes die ik hier gelezen heb over "opeens" vervallen van een vlucht). Komen deze wijzigingen vaak voor bij Martinair ? Of heb ik nu het "geluk" dit 2x mee te maken ? Of komt dit ook bij andere maatschappijen zoveel voor ? Ik heb het nog niet eerder meegemaakt met e-tickets moet ik zeggen...
Wij hebben deze tijds wijzigingen met andere maatschappijen niet gehad maar met Martinair wel (3x). Je schrikt inderdaad wanneer je een mailtje krijgt,....ons is Martinair toch wel bevallen hoor op een bijna overboekt ervaring (mochten als laatste mee na 20 min heen en weer bellen )en een technisch probleem op de heenweg waardoor we naar een ander vliegtuig moesten.
Toevallig is onze reistijd ook veranderd. Ik schrok me ook een aap toen ik het mailtje van Martinair zag en dacht al gelijk aan cancellations. Doemdenken dus, want het bleek allemaal mee te vallen (was zelfs gunstig, want we gaan eerder weg)
Ik heb geruchten gehoord dat Martinair over een tijdje helemaal geen passagier vluchten meer gaat doen, maar alleen nog maar cargo. De vluchten gaan dan naar KLM of Transavia. Persoonlijk hoop ik dat het KLM wordt (al werkt mijn man bij Transavia) want dan houden we tenminste nog een beetje kans op plekken met meer beenruimte ;-)
@Lelli Kelly;
wij vliegen op 3 nov terug was 2 nov maar op 1 nov gaat winterseizoen in en dan worden veel vluchten gewijzigd. Dat je dus twee keer nieuwe tijdne hebt gekregen is niet gek gezien de seizoenswisseling. Wij waren hier voor ook gewaarschuwd door reisbureau maar toch schrik je wel als je een mailtje krijgt met wijziging als kop..
Calimero: julllie blijven dus een dagje extra door de seizoenswisseling. Dat is in ieder geval beter dan eerder naar huis te moeten :-)
Corrus: we hebben wel nieuwe etickets gekregen. Er staat in de mail "dit is uw nieuwe eticket. U wordt geadviseerd een kopie van dit e-ticket bij u te dragen, wanneer u op reis gaat".
Ook DAT klopt al niet...
eTickets heb je helemaal niet nodig om te reizen/vliegen...
Een geldig paspoort is ruim voldoende om in te checken en de instapkaarten te verkrijgen...
Maar ik vind het prima hoor... :mrgreen:
Klopt Corrus, maar Martinair stuurt het wel zo op als Lelli Kelly het zegt. Ook ik heb al 3 wijzigingen gehad en elke keer weer een nieuw e-ticket waar ze van zeggen dat je dat mee moet nemen. Maar idd, paspoort is meestal het enigste waar ze naar kijken...
MartinAir zegt wel vaker rare dingen :)
Hey,
Ik ben afgelopen Maart met Martinair naar Florida gevlogen. Ik vertrek zondag weer met Martinair naar Florida. Nu keek ik op de site van Martinair en daar zie ik dat ik tot 10 kilo handbagage mag meenemen. Echter in maart bij het inchecken op Orlando wees de baliemedewerkster me erop dat de handbagage niet meer als 7 kilo mag wegen.
Ik neem aan dat de informatie op de site toch juist is???
Greetz
Ik zou gewoon van de 10 kg uitgaan. Dit is wat elke maatschappij hanteert.
7 kg is wel een heel raar getal. Misschien krijgt die mevrouw een bonus per kg minder :)
7 kilo zou 15 lbs kunnen zijn....
en met even Googlelen op "carry on 15 lbs" kom ik verschillende maatschappijen tegen die dit schijnen te hanteren.
Dit is een leuke link om te zien hoe verschillend de maatschappijen er over denken:
http://honeymoons.about.com/od/airli...size-limit.htm
Knaapje
Sommige maatschappijen staan 18 kg toe. Dan moet je volgens mij echt stenen in je trolley doen :)
Maar als het op de Martinair site staat dat handbagage tot 10 kilo mag zal dat toch wel kloppen?
Zal de balimedewerkster het toch verkeerd hebben niet?
Wij hebben ook gevlogen met Martinair. Moet zeggen dat wij heel tevreden zijn. Op de heenweg is het gewicht van de handbagage niet gecontroleerd. Op de terugweg wel. Mocht 10 kilogram wegen (was op 4 september jl.).
Ik heb een trolley van de maximale maten zonder verdere indeling of aanhangsels, dus gewoon een rechthoekige "doos". Je staat ervoor hoe groot dat is. 18 kg erin doen zou denk ik geen enkel probleem zijn.
Ik vlieg met Delta dus heb haast een extra koffer (van 18 kg) gratis.
Knaapje
Ik ga gewoon de 10 kilo aanhouden. Eerst nog een zien of de handbagage uberhaupt wordt gewogen.
Ja klopt maar hotel moeten we wel zelf betalen :razz: ach nu kunnen we de laatste dag in de disney parken heel de dag nog daar verblijven en hebben we nog een hele dag zwembadrand hangen er bij voor we naar vliegveld moeten 's avonds heeeeel erg hihi
Bij ons werd zowel op de heen als op de terugreis de handbagage gewogen en 10 kg was het maximum.
Vraagje: op het eticket van Martinair staat dat je voor vluchten naar o.a. Orlando een formulier Advanced Passenger Information moet invullen. De link van de website wordt gegeven maar ik kan op de website van Martinair dit formulier nergens terugvinden. Iemand recent ervaring met Martinair ???
Ik heb wel onlangs een email gekregen van Martinair om bepaalde gegevens te verstrekken maar dat was volgens mij weer wat anders...
Of moet je deze gegevens bij het online inchecken pas invullen ??
Het formulier staat hier, je moet dit gewoon met pen invullen en overhandigen bij het inchecken.
Maar als je thuis online incheckt ? Dan kom je toch niet meer bij een balie ?
Inchecken lukte ons niet voor de meivakantie ... Dus eerlijk gezegd geen idee. Maar eerlijk gezegd, de grondstewardess wilde onze formulieren ook niet eens hebben. Maar zelf zou ik het risico niet nemen, gewoon meenemen dus.
Ik kan het echt niet vinden op de site... (ben niet blond maar heb zwart haar ;)), kijk ik dan met mijn neus ? Kun je misschien aangeven waar het precies staat ? (kan ik dan niet uitstaan..hahaha). Kan alleen info over de ESTA terugvinden.
Alvast bedankt !
Zoeken met de zoekmachine op Martinair (api ingeven) geeft een link naar inchecken, en dan zie je het staan. Ik had ze uitgedraaid maar nooit hoeven te gebruiken.
Wij zijn vrijdag weer teruggekomen met Martinair. Helaas had de vlucht van AMS naar MCO een technisch mankement waardoor deze na een uur in de lucht weer terug moest naar AMS. Hierdoor kreeg onze vlucht vanaf MCO een vertraging van 7,5 (!) uur omdat dat vliegtuig ons weer mee moest nemen. Vertrek veranderde van 1930 naar 0245.
Als enige 'compensatie' kregen we per persoon 15 dollar aan etensbonnen en een documentje met wat meer rechten. Volgens EU-richtlijnen hebben we recht op teruggave van een gedeelte van de tickets.
Hebben mensen hier ervaring met deze procedure (meer info www.euclaim.nl )? Volgens enkele bronnen zijn luchtvaartmaatschappijen niet erg happig om dit serieus te nemen, ondanks dat men wel juridisch recht op heeft en er diverse jurisprudentie hieromtrent is.
Ze nemen het erg serieus om het niet serieus te hoeven nemen. Het kost ze namelijk geld. Je zult er dus zelf werk van moeten maken om je geld te krijgen.
Staat er toch écht op... en wel HIER...
http://cdn.martinair.com/nl_nl/image..._tcm7-2356.pdf
Wij hebben na onze vertraging van 5 uur met Martinair ook een claim ingediend via EU claim. Ze hebben het op het moment erg druk dus het kan wel een maand of twee duren voordat ze de claim in behandeling nemen. Ik reken nergens op, maar alles wat er uitkomt is mooi meegenomen.
Ik ga het niet via EU Claim doen. Dat kan ik namelijk ook prima zelf lijkt me (reisorganisatie, verzekering en eventueel rechtsbijstand). Ook pakt deze organisatie 27 procent van de schadevergoeding.
Maar die organisatie neemt je dan wel een hoop werk uit handen en ik heb vernomen dat zo'n procedure wel eens 2 jaar kan gaan duren. Nou daar heb ik echt geen zin in. Dus dan mogen zij van mij 27% hebben. Maar ieder zijn eigen manier toch?!
Het zou me sterk verbazen als het twee jaar zou duren. Er zijn redelijke termijnen waar men aan moet voldoen en anders kan je naar de Geschillencommissie Luchtvaart. (bron)
Dus nee, twee jaar lijkt me echt onnodig, dan lijkt enige assertiviteit op z'n plaats ;)