Afschrift krijg je idd niet, na mijn reisje in februari werd het in 2 keer afgeschreven, elke keer een paar dollar. En dat was pas na een paar weken geloof ik.
Afdrukvoorbeeld
Afschrift krijg je idd niet, na mijn reisje in februari werd het in 2 keer afgeschreven, elke keer een paar dollar. En dat was pas na een paar weken geloof ik.
inderdaad geen overzicht...ging volgens mij na 3/4 weken van de creditcard af... t was ook echt niet veel, 14 dollar, koopje ;)
Op Alamo.co.uk weer een leuke aanbieding.Wij hebben geboekt voor zomer 2014 18 dagen Ford Escape or similair voor 340 pond
Als ik een auto huur bij alamo.co.uk/brits, zie ik bij de extra's staan dat ik 'additional drivers' toe kan voegen, voor een X bedrag. Maar als ik bij package inclusions kijk, zie ik dat daar 3 additional drivers staat. Aangezien we met twee volwassenen zijn, hoef ik de extra optie dan dus niet aan te vinken ? (misschien een domme vraag maar ik wordt onderhand gek van het lezen van alle kleine en nog kleinere lettertjes op verschillende contracten, huurovereenkosten e.d. die ik afsluit. En dit lijkt me zó voor de hand liggen dat ik gewoon aan mezelf begin te twijfelen en bang ben dat ik de addertjes onder het gras even niet meer zie.)
Zijn er overigens nog andere addertjes waar ik op moet letten?
Ik ben ook nieuwsgierig judith321deze site is inderdaad goedkoper dan die andere Alamo. Hieronder zijn de package inclusions die erbij zitten. Ben je dan goed verzekerd?
Collision Damage Waiver (USA: No Excess)
Extended Liability Protection (EP) (USA/CA: up to $1 mil)
Concession Recoup Fee 9.89%
Rental Car Facility Chg 4.60 Per Day
Tire/battery Fee .02 Per Day
Florida Surcharge 2.00 Per Day
Vehicle License Fee
Sales Tax
Unlimited Mileage
3 Additional drivers
Wij hadden ook al zitten kijken en vragen ons ook af of je dan goed verzekerd ben.
Gewoon net zo goed verzekerd als bij andere All-Inclusive pakketten. Het enige verschil is dat er geen tank benzine inclusief is.
Zie hier de vergelijking tussen Alamo.co.uk/brits en drive-usa-eu (USAReisen.de engelse site)
http://i.imgur.com/zwtKs0u.png
Aha oké duidelijk. Hartstikke bedankt njit
Ook namens mij bedankt Njit! Zoek nog een huurauto voor een weekje in februari, en Alamo.co.uk/brits komt er elke keer als goedkoopste uit, maar was ook bang voor addertjes. Maar ga toch maar daar huren, huur een Economy, en die tank is niet zo groot, dus geen probleem om hem vol in te leveren. Dat haal ik er dik uit.
Ik lees dat Njit al antwoord heeft gegeven :D Die tank benzine vonden wij ook geen bezwaar. Drie jaar terug hebben we ook via Brits een auto gehuurd in Miami voor een hele leuke prijs.Was dus blij dat er weer wat langs kwam :cool:
Misschien een domme vraag maar wij zijn nog nooit in Florida geweest hoeveel kost een tank benzine dan ongeveer voor een minivan?
Afgelopen keer hebben we onze Chevrolet Traverse volgetankt voor $70. Was toen wel een dure pomp. Benzineprijzen vind je hier: http://gasbuddy.com/GasPriceReport.a...L&site=Orlando.
Men rekent hier $63 voor een volle tank in een Grand Caravan: http://www.fueleconomy.gov/feg/Find....n=sbs&id=32810 . Dat kan wel redelijk kloppen met een prijs van $3.20 en een tank van 20 gallon.
Bedankt voor je snelle reactie Njit!
Wij zijn net een aantal dagen terug en hebben via Arke ook een auto bij Alamo gekregen. Prima service, goede auto en we mochten deze leeg terug brengen.
Een volle tank voor onze Mazda 3 hadden we voor +/- 40 dollar. Tip is wel om buiten de snelweg te tanken. Zorg wel dat je weet welke verzekeringen je wel en niet wil afsluiten voor je autohuur. We hebben via Arke alles laten verzekeren, zat in ons pakket, en toch vragen ze nog of je de auto voor een paar dollar per dag extra wil verzekeren. Niet nodig dus.
Uiteindelijk hebben we flink wat km gemaakt en dat is ons prima bevallen in deze auto.
Net terug van een super vakantie inFlorida en een auto gehuurd bij Alamo, incl gold pakket dus met alle verzekeringen. Aangekomen bij de balie vertelde meneer van alles en nogwat over Roadside Plus, 1 ding viel me op: hij claimde dat als je een lekke band zou hebben (en je deze zelf zou vervangen) je alsnog voor die band zou moeten betalen. Wanneer je Roadside Plus zou hebben dan werdt dit wel gedekt. Uiteindelijk toch besloten dit maar te doen (toch een extra stukje zekerheid, 1e keer usa, e.d.) maar ik vraag me af of dit wel klopt, iemand ervaring hier mee?
In mijn ervaring onzin. Ik had een lekke band. Ik belde, kon langs komen en een andere auto meenemen. That was it...
1x lekke band gehad. Zelf band gewisseld en daarna de auto geruild. Geen enkel probleem..
Ok, duidelijk dus, die beste meneer zal vast wel "officieel" de waarheid spreken maar volgende keer hoef ik echt geen roadside plus dan.
Heeft er iemand ervaring met alamo brits en de 3 bijkomde drivers die reeds inbegrepen zijn?
Wij zouden in totaal met 3 zijn die zouden rijden, de 4de persoon is nog maar 22 en dus zouden we hiervoor te veel moeten bijbetalen.
Maar ik vraag mij af of deze effectief inbegrepen zijn dat we niet voor verrassingen komen te staan als we daar toekomen :-).
Als je wat doorklikt bij een proefboeking dan zie je enkel '3 Additional drivers'. Maar er staat als Optionele extra genoemd 'Young driver (under 21-24 years)'. Hier staat ook een bedrag achter.
Dus nee, die 3 extra bestuurders is enkel en alleen voor bestuurders > 25 jaar.
Ik zit een beetje te vergelijken bij Alamo/brits en een reisbureau.
Bij het reisbureau betaal ik: 631 euro (gold pakket) dus leeg inleveren.
Bij Alamo brits betaal ik: (395 pond) 464 euro vol in leveren.
Het verschil is 167 euro.
Mij lijkt in dit geval Alamo brits wel de moeite waard, toch ?
Wij huren altijd een Compact, en ik neem aan dat je de tank toch wel vol hebt voor....... veel minder dan 167 euri.
Een volle tank is met de huidige koers van 1,38 misschien vier tientjes bij een economy auto. Lijkt me een behoorlijke besparing. Ik zou het iig wel weten :D
Ik moet dan alleen los nog een vliegticket regelen, en kijken wat de kosten dan zijn, want die zullen hoger zijn dan bij een reisbureau, en uiteindelijk moet ik onder de streep wel goedkoper uitkomen met auto en vlucht.
Kosten van een vliegticket via een reisbureau lager? Welk reisbureau is dat dan?
Ik heb een paar sites bekeken om een los vliegticket te boeken, maar daarvan zijn de prijzen hoger dan het reisbureau.
Laten we verder on-topic blijven.
Ik heb nog niet veel geweten dat een vliegticket in een reisbureau goedkoper uitkomt, meestal zal je duurder uitkomen met auto en vliegtickets in een reisbureau te boeken dan met zelf een beetje moeite te doen en apart te boeken
Denk dat ik mijn vraag niet duidelijk gesteld heb :-), de persoon onder de 25 zal niet rijden aangezien we daarvoor moeten bijbetalen en toch reeds met 3 zijn. Maar ik wou eigenlijk weten als er al iemand via alamo gereserveerd had en effectief ter plaatse niet had moeten bijbetalen voor de additional drivers.
Waarom zou je daar aan twijfelen? Het staat zo op je contract. Dan kun je alles wel in twijfel gaan trekken ;)
Zie hieronder de bevestiging van Alamo. Onze boeking was ook via de Brits link:
Citaat:
Base Rate - 7-Passenger Minivan (USD)
Contract I.D. Strathearn Publishing
Voucher Number 024563995
Voucher Days 24
Account Number XXXXXX
Inclusive Rate Items
Time & distance Included
No charge distance Included
(24) Collision damage waiver full Included
(24) Extended protection Included
Concession recovery fee 11.11 % Included
San mateo county bus lic 2.50 % Included
Airport access fee 20.00/rental Included
Tourism fee 2.85 % Included
Sales tax (9.0%) Included
Guaranteed Base Rate Included
(3) Additional Driver Included
Unlimited Miles Included
Vorige week voor 17 dagen een auto geboekt bij Alamo, rond de 600 euro`s voor een Midsize SUV. Ik heb zelf inmiddels een GPS gekocht met de kaart van Noord Amerika, scheelde me zo`n 160 euro`s!
Heeft er iemand ervaring met de pick up plaatsen van Alamo in Disney?
We gaan volgend jaar eerst een paar dagen in het Art of Animation resort slapen en daarna door naar een villa.
Dus willen de auto dan in Disney ophalen.
Zag dat er oa deze mogelijkheden zijn: Walt Disney car care en Walt Disney Dolphin hotel.
Ben wel eens met een vraag over de auto bij de Dolphin locatie geweest. Als ik de auto wilde omruilen werd ik verwezen naar de car care locatie bij MK want daar hadden ze meer auto's en ook midsize SUV's (volgens de Alamo dame ad balie). Uiteindelijk nooit bij de MK locatie geweest, wel 100x langsgereden op weg naar en van het MK.
Ik heb wel eens een auto geruild op het Car Care Center. Het aanbod is daar niet zo groot als op OIA, het is een vrij kleine vestiging van Alamo. Ik leverde er een Fullsize SUV in (motorproblemen), maar kon alleen een minivan meekrijgen als vervanging, meer keus in de grotere auto's was er niet. Nu was dat voor ons maar voor één dag, maar een volgende keer (en die zijn er al een paar keer geweest) ga ik gewoon naar IOA (MCO).
Je zou met een shuttle naar IOA kunnen gaan, en daar de auto ophalen, of vanaf dag van aankomst al een auto huren en die bij AoA parkeren.
Bedankt voor de snelle reacties!
Een van ons zou natuurlijk terug kunnen gaan naar IOA om de auto te halen maar moeten alle bestuurders niet aanwezig zijn? Het grote nadeel is dat we dan weer met bagage en kind terug moeten naar IOA.
we zouden bij aankomst de auto meteen mee kunnen nemenen naar WDW alleen dan staat de auto daar 5dgn stil want disney verzorgt al het vervoer gratis als je er overnacht.
Ga wel even kijken hoeveel die 5 dgn extra autohuur kosten.
We zijn van plan om een intermediate te huren blijven er daar niet meer van over?
Intermediate (niet SUV dus) zal niet zo'n probleem zijn, denk ik. Let wel dat Disney vervoer meest uitsluitend op het terrein is, dus als je er af wilt, al is het maar voor een boodschap, of shoppen, ben je wel aangewezen op OV of taxi. Maar als je die 5 dagen alleen de parken wil doen, zou ik het zo laten.
En mocht je op het CCC komen en de intermediate zou niet aanwezig zijn, dan krijg je i.i.g. een grotere mee, zonder extra kosten.
Wat een verschil in prijzen! Drie weken een MidsizeSUV van 13 juli t/m 3 augustus 2014:
Alamo nl: 891 euro
Alamo UK: 706 euro
Alamo DE: 685 euro
Alamo UK Brits: 512
Bij de eerste drie heb ik Alamo Gold gekozen, dat kon bij Brits niet. Alamo Gold hebben we tot nu toe wel altijd afgesloten.
Vind de verschillen wel extreem groot! Begrijp dat er bij Brits geen volle tank bij zit, maar dan hebben we het nog over aanzienlijke verschillen. Een tank voor een paar honderd euro moet wel ergens lukken lijkt me!
Iemand een idee wat het verschil is tussen Alamo Uk en en Alamo UK Brits? En waar het grote verschil vandaan komt? Het verschil tussen Nederland en Duitsland is ook al zo enorm... Hoe kan dit toch??
De Brits korting is voor lezers van een bepaald boek. Maar goed, ze vragen er niet naar of jij dat boek daadwerkelijk hebt ;) En die prijsverschillen? Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
Ik reageer even op het berichtje hierboven van Njit.
Dit betekent dat ik als Nederlander vrij kan boeken op de .nl, .co.uk, .de en .co.uk/brits zonder dat ik problemen krijg in Florida bij het ophalen van de auto?
Wat doet men als ze zien dat ik bv. via .co.uk/brits geboekt heb en een Nederlandse paspoort heb, krijg ik dan problemen?
Kan me voorstellen dat het vaak goed is gegaan, maar ik heb altijd pech met dit soort dingen.
Ik ben namelijk momenteel aan het kijken voor een mini Van (Dodge Grand Caravan) met een gold pakket en merk ook enorme prijsverschillen.
Zijn bij alle de Gold pakketten identiek?
Ik doe al jaren niks anders. Uiteindelijk krijg je een Voucher van Alamo en die ziet er bij alle boekingen hetzelfde uit.
Er zitten wel verschillen tussen de Gold pakketten. Bij Brits krijg je er geen tank benzine bij.
Kwestie van even de sites naast elkaar houden. Zie hieronder de verschillen met Alamo.nl.
http://i.imgur.com/Vhqi0hA.png