Hoezo groothoeklens??;-)
Afdrukvoorbeeld
ik zit met hetzelfde probleem... doordat onze vliegtijden veranderd zijn, landen we pas om 21h15 ipv 17h00 op Key West. Alamo sluit zijn kantoren om 18h00... Ik heb contact opgenomen met Alamo USA en de auto kan dan pas 'sanderdaags opgehaald worden...
Doordat wij ook nog eens een dag later vertrekken vanuit Orlando, moet ik sowieso de autohuur (via alamo uk met de hoge korting in oktober) annuleren.
heeft iemand ervaring met rentalcars.com?
Met betrekking tot de autohuur de volgende vraag:
Bestuurder van 29, bijrijder van 27. De bedoeling is dat alleen ikzelf rijdt en mijn vriendin niet.
Wij hebben een wereldwijde reisverzekering, de bagage is daarin mee verzekerd, de inzittenden echter niet.
Ik wil absoluut goed verzekerd op reis gaan, ik vind het echter zonde om oververzekerd te zijn. Kan iemand mij helpen welk pakket dan het best past?
Bij USA reizen kom je dan al snel op het meest uitgebreide pakket, bij eautohuur kan ik daarover weer niks terugvinden.
Ben benieuwd naar jullie reactie
Bij USA Reisen (ik kijk altijd op de engelse variant, dus als de naam niet overeenkomt even op drive-usa.de kijken) kun je kiezen voor de "Super-saver-plus". Alleen jij mag rijden, je moet de 1e tank benzine betalen en je hebt geen "Carefree Personal Protection". Die 1e tank benzine gaat je volgens die site 70 tot 100 dollar kosten!
Kijk je dan naar de "Super-Inclusive-PLUS", mag je vriendin wel rijden, heb je wel die personal protection, en de benzine. Je betaald dan in de categorie "small & compact", maar 20 euro meer. Dat lijkt mij een stuk goedkoper dan die tank benzine los kopen.
Kijk dus voor jezelf even wat het je gaat kosten als je dus ook die tank benzine nog moet betalen in de goedkopere pakketten.
Dat is maar helemaal de vraag. Het enige verschil tussen de pakketten is de 2e chauffeur die je niet nodig hebt, de tank benzine en een bagageverzekering die je ook niet nodig hebt. Dan is het toch een kwestie van rekenen om te bepalen welk pakket je nodig hebt? Bereken het verschil tussen de twee pakketten over de hele periode en bepaal of je niet voordeliger uit bent door de brandstof apart af te rekenen. Veel hangt af van hoe lang je de auto huurt. Er is geen standaard oplossing, je moet er even wat tijd aan besteden, dat loont!
De vraag is wie je dan mee zou willen nemen die onder de inzittende verzekering valt? Jullie kosten zijn toch gewoon verzekerd via de reisverzekering? De ziektekosten die uit een auto-ongeluk voortvloeien zijn toch niet uitgesloten?
Prijsvergelijking tussen aanbieders vereist wat werk. Je zet de zaak gewoon even voor jezelf op een rijtje en vergelijkt de voorwaarden en de prijs. Bij E autohuur kennen ze twee pakketten; Premium met tank benzine en tweede chauffeur en het tarief zonder deze voorzieningen. Het staat toch keurig op hun site vermeld als het om het Premium tarief gaat?
http://img263.imageshack.us/img263/7...aeautohuur.png
Uploaded with ImageShack.us
Bedankt voor je antwoord. Zit nu eigenlijk vooral nog te stoeien met het feit of een inzittenden verzekering genomen moet worden. Heb een doorlopende reisverzekering maar volgens de verzekering is dit niet gedekt.
Klopt dit volgens jullie?
Als wij een ongeluk zouden krijgen zijn we hier toch voor verzekerd via de reisverzekering?
Ik vroeg me dat ook af, zulke voorwaarden heb ik nog nooit gezien. Op die vraag is het lastig een antwoord te geven. Je geeft immers zelf aan dat de inzittenden bij een auto-ongeluk via jouw reisverzekering niet gedekt zijn.
Vanaf het forum is het lastig om de kleine lettertjes van jouw verzekering te lezen. Misschien handig om aan te geven om welke verzekeraar het gaat. Dan kan iemand wellicht die voorwaarden controleren en je zo verder helpen als je er zelf niet uitkomt.
Je zou ook bij twijfel zelf contact op kunnen nemen met de verzekeraar.
Heb een verzekering lopen via unigarant.
Heb ze een email gestuurd met de vraag voor verdere toelichting.
Ben benieuwd
Daar staat in ieder geval geen uitsluiting van vergoeding van de kosten na een auto-ongeluk in. De medische kosten en de kosten bij overlijden of blijvende invaliditeit worden gewoon volgens de polisvoorwaarden vergoed voor de personen die op de polis vermeld staan.
Neem je andere passagiers mee, dan zijn die natuurlijk niet verzekerd.
Ik ben eens gaan zoeken voor een huurauto echter ik begrijp werkelijk niets van de aangeboden verzekeringen en de verschillende pakketten..
Het komt erop neer dat we 1 chauffeur hebben, CDW zit vrijwel overal bij maar is dit genoeg? Ik hoef geen volle tank of tol-vergoeding inclusief, dat zijn slechts (in verhouding) kleine bedragen.
Welke verzekering moet ik nemen om, in geval van diefstal of schade, niet voor verrassingen te komen staan? Is die CDW voldoende of moet ik bijverzekeren? Het scheelt nogal veel bij de verschillende maatschappijen.
Groet,
CDW én SLI. Als je die twee hebt dan ben je voldoende voorzien. CDW is voor schade aan je voertuig, SLI is voor schade aan derden.
Alamo heeft twee pakketten die je zou kunnen gebruiken. Voor jouw geval is Super Saver Plus voldoende.
De tol zit hier niet standaard bij. Je betaald een fee van $2 per dag aan administratiekosten (max $6 per huurperiode) en verder de kosten voor de tol. Hoef je verder niks voor te regelen, gaat automatisch.
Zie verder hier: http://www.drive-usa.de/rental-cars/
http://i41.tinypic.com/jtb5eg.png
Collision Damage Waiver - CDW : a liability waiver for rental vehicle damage or theft without a deductible. The deductible of currently US-$ 300 will be paid by the renter in case of a claim but will be reimbursed by FTI. Please see the rental terms and conditions!
Supplemental Liability Insurance
Important Supplemental Liability Insurance - LIS / EP with 1 Million US-$ coverage directly from the Rental Car Company! (...which simplifies the process in case of a claim!)
Hoi,
Vandaag een auto gehuurd bij www.autoeurope.nl klasse SFAR Jeep Grand Cherokee or similar ondergebracht bij Alamo incl.gold tarif voor 496,12 euro. Geen gekke prijs vonden wij.
Groetjes Marita
@marita
Voor hoelang heb je de auto gehuurd?
ik heb net even www.autoeurope.nl vergeleken met www.usareisen.de, waar ik enkele dagen geleden een midsize SUV heb vastgelegd voor de periode van 20d.
autoeurope is idd goedkoper, nl € 2.51. :shock:
Nou ja zeg verdorrie. Wij hebben de auto maar 14 dagen van 22-12 t/m 5-1.
Op de site van usareisen kregen we ieder keer de melding dat de wintertarieven pas vanaf augustus boekbaar zijn dus Belgske daar hebben we niet op gewacht.
We hebben 3 dagen zitten te vergelijken en kijken en ja we wilden de auto ook wel van alamo huren dit in verband met de toll-optie die ons vorig jaar heel goed bevallen was.
Volgende keer maar nog meer bekijken en vergelijken is toch een hele boel voorpret
Groetjes Marita
wij hebben de laatste jaren onze auto gehuurd bij Alamo via usa-reisen altijd met het Gold pakket.
nu heb ik een goede aanbiedingen gevonden van Dollar heb ik het juist dat het Platinum pakket van Dollar hetzelfde is als Gold van Alamo?
en weet iemand als je een auto huur bij Dollar en ophaalt in Miami of je dan kan kiezen uit verschillende auto's het gaat om een mini-van
Ik zit ook midden in het Auto-huur-proces en de prijzen fluctueren wel hard zeg!
Gisteren zou ik bij autoeurope.nl voor een compact-auto € 482 en een paar cent zijn kwijt geweest, vandaag voor dezelfde auto, zelfde periode € 498,94.
Ik weet nu even niet meer of ik als een gek moet gaan boeken, of dat ik het een paar dagen aan moet kijken in de hoop dat de prijs weer daalt.
(het gaat trouwens om een auto via Alamo met Gold-pakket, vanwege het tol-gemak. Via autoeurope.nl is Alamo wel € 14,= duurder dan Dollar, maar dat heb ik graag over voor het gemak met de tol).
jep dat is hetzelfde als bij alamo en je kan ook kiezen uit een rij auto's.
emus en voor welke periode zoek jij ?
bij usa-reisen de. Dollar is goedkoper zo'n 70 euro ongeveer.
@Emus;
Dat fluctueren van de prijs die jij beschrijft komt waarschijnlijk door de schommelingen in de koers van de dollar!!:-?
Ik zie bij al die verhuurbedrijven staat 'of gelijkwaardig' staan. Dus ik kan nu wel een auto uitkiezen, maar het kan zijn dat we toch een andere krijgen?
Mijn man is nogal van de auto's en wil graag in een 'leuke' auto rijden, maar hoe zorg ik daarvoor als het kan dat we toch een andere gaan krijgen?
Je huurt geen MERK auto maar een KLASSE auto. Dus bijvoorbeeld een Midsize SUV. De verhuurder geeft een VOORBEELD auto die je dan kunt meekrijgen (bijv. Ford Escape) maar in Orlando en Miami wordt je dan naar een vak van een bepaalde KLASSE verwezen waar een hele rij auto's staan. En dan mag je zelf weten met welk merk je wegrijd, zolang het maar van de juiste KLASSE is.
Zie hier wat voor een KLASSE auto men gehuurd heeft en wat voor een auto men uiteindelijk heeft meegekregen: Autohuur: Welke kreeg jij mee?
Ah, dus we kunnen waarschijnlijk toch nog een soort van kiezen. Dat is mooi. Want ik zag in het topic dat je linkt dat mensen ook een pt cruiser hadden gekregen in onze klasse en daar wil mijn man nog niet dood in gevonden worden. Haha!
Thanks voor je info!
Op Orlando en Miami Airport kun je zelf kiezen wat je meeneemt. Huur je buiten het vliegveld dan heb je meestal geen keuze.
Ik heb onlangs een auto gehuurd in Orlando, en de auto bij een hotel in Orlando opgehaald. Daar had ik idd geen keuze, maar er stond gewoon een auto klaar, in de Economy klasse, en dat werd een Kia Rio.
Nu rij ik thuis in een 20 jaar oude Subaru Vivio (soort koektrommel) dus was er allang al blij mee :)
Iemand ervaring of men in Orlando veel economy autos heeft?
Wij hebben een economy gehuurd maar hopen stiekem op een compact of zelfs groter....
Na 2jaar de westkust door te reizen met grote bakken ben ik wat bang dat ik het te klein ga vinden.
Dat weet ik wel zeker. De tijd dat de verhuurbedrijven weinig kleine auto's hebben is voorbij. er staan er nu heel veel. Misschien dat je nog een slagje groter krijgt maar met een full size of luxery rij je niet meer weg.
Gho, full size of luxery was al zoiezo niet mijn hoop.
eerder compact of intermediat
Is het meer regel dan uitzondering dat je vaak een klasse hoger meekrijgt dan je oorspronkelijk hebt geboekt.:) Zonder extra kosten.
Vooral valt me dit op bij de economy klasse, bijna iedereen krijgt een compactcar mee. (het is ons ook al een paar keer gebeurd.)
Zijn er dan gewoon weinig economy auto's?
Dit was in het verleden idd meer regel dan uitzondering. Maar met de huidige brandstofprijzen (voor ons nog steeds goedkoop maar voor de Amerikaan duur) huren ook zij vaker een kleinere auto.
Je loopt dus kans om daadwerkelijk een economy compact mee te krijgen.
Hi Nijt,
Maar dan klopt het toch wat ik bedoel?? Als toerist krijg je dan dus misschien sneller een "onzuinige" auto mee.
Of bedoel jij compactcar ipv economy?
Ik bedoelde compact ja ;) Zal heb het aangepast..
Maar wacht gewoon af waar ze mee aankomen. Ze zullen waarschijnlijk een verhaal afsteken dat het een kleine auto is waar je de koffers niet in kwijt kan. En ze zullen je vragen of je wilt upgraden tegen betaling. Gewoon niet doen en zien wat er staat.
Met een beetje mazzel heb je een grotere klasse. En heb je pech dan kun je altijd nog upgraden..
wat is wijsheid. een auto te huren met het goldpakket of niet. bij gold zit natuurlijk wel de volle tank erbij in en wat ik begrijp uit het forum is dat je voor de eerste tank bij alamo tussen de 70 en 100 dollar kwijt bent.
nu zit ik zo te kijken en de meer prijs voor gold is ook zo'n 100 dollar. dus eigenlijk is het wel verstandig of toch niet????
wat is wijsheid??#-o
ik zit te kijken voor een Ford Explorer, periode van 11-08 t/m 01-09.
Wij nemen deze altijd