Re: Vliegen met Continental Airlines
De vlucht van Amsterdam naar Washington (IAD) met die 757 vliegtuigen heeft wel vaak tegenwind (zeker in de wintermaanden) en haalt daardoor geregeld Washington niet (een 'aantal' keer per maand). Het heeft ook een paar keer het nieuws gehaald. Ze moeten dan nog een tussenstop doen om bij te tanken. Het zijn wat kleinere vliegtuigen, wat ouder ook, en kennen een 3 - 3 indeling (als je samen vliegt dus grote kans dat er iemand 'bij' je zit), met 1 gangpad dus. Dat zijn dus niet mijn favoriete vliegtuigen ...
Ik heb deze recent op de terugvlucht gehad (dan hebben ze windje mee en zijn er dus geen problemen). Entertainment is prima, service is prima en ik begreep toen ook al dat er vanaf januari Economy Plus is op deze vlucht. Dus veel positieve dingen, maar houdt ook rekening met bovenstaande (al kan je daar verder zelf weinig aan doen natuurlijk). Dit is de reden dat veel mensen toch voor Chicago overstap kiezen (vliegtuig is dan een 767).
Citaat:
De vlucht van Amsterdam naar Washington (IAD) met die 757 vliegtuigen heeft wel vaak tegenwind (zeker in de wintermaanden) en haalt daardoor geregeld Washington niet (een 'aantal' keer per maand). Het heeft ook een paar keer het nieuws gehaald. Ze moeten dan nog een tussenstop doen om bij te tanken. Het zijn wat kleinere vliegtuigen, wat ouder ook, en kennen een 3 - 3 indeling (als je samen vliegt dus grote kans dat er iemand 'bij' je zit), met 1 gangpad dus. Dat zijn dus niet mijn favoriete vliegtuigen ...
B757 is mijn favoriet ook niet. Omdat ik vind dat het toestel voor een transatlantische vlucht gewoon te klein is. het verbaasd mij niets dat ze af en toe bij moeten tanken, maar goed, dat maakt het allemaal wel weer langer. Ik vlieg liever B777
Citaat:
Ik heb deze recent op de terugvlucht gehad (dan hebben ze windje mee en zijn er dus geen problemen). Entertainment is prima, service is prima en ik begreep toen ook al dat er vanaf januari Economy Plus is op deze vlucht. Dus veel positieve dingen, maar houdt ook rekening met bovenstaande (al kan je daar verder zelf weinig aan doen natuurlijk). Dit is de reden dat veel mensen toch voor Chicago overstap kiezen (vliegtuig is dan een 767).
terug vlucht heb je altijd wind mee en is daardoor ook korter. Ik vind het echt een plus punt dat economy plus aan boord is. Ook zit ik online bij diverse reisbureau's te kijken voor vluchten via Chicago. Maar wat mij zoal opvalt is dat je heen wel via Chicago kan vliegen, maar terug willen ze je met continental via Houston or met Lufthansa naar frankfurt laten vliegen. Dat vind ik ook geen goede oplossing. Waarom kan je niet heen en terug via de zelfde airport vliegen? Die fusies heeft het er niet makkelijker opgemaakt.
Wij boeken de vluchten vaak via USAfunvacations en daar kun je gewoon aangeven via welke luchthaven je wilt vliegen. En dan kun je gewoon heen en terug via Chicago vliegen, het zal alleen niet in alle gevallen de goedkoopste tickets opleveren omdat je afhankelijk bent van welke boekingklasses al vol geboekt zijn.
Wij hebben in december onze vakantie geboekt bij AE. (vliegtickets en villa)
We vliegen met united. Onze atlantische vlucht wordt uitgevoerd door continental. Via de website van United hebben we economy plus stoelen geboekt, voor de continental vlucht word je automatisch doorgelinkt naar de site van continental en daar kun je dan ook economy plus stoelen boeken. (dit kan pas sinds kort begin januari)
Ik heb alle bevestigingen per mail gehad en alles staat vast.
Over twee weken weer voor een paar dagen naar Orlando.
Heb weer gekozen voor vliegen via Washington DC met United/Continental, met name omdat ik dan meer overstaptijd heb. September vorig jaar duurde het bijna 2 uur bij elkaar voor ik door de security check en immigrations heen was op Dulles (druk!). Dan is bijna 3 uur overstaptijd toch wel prettig. Via Chicago zou ik maar 1,5 uur overstaptijd hebben en dat is me toch iets tekort.
De weg terug gaat heel wat vlotter. Ik kwam vanuit Orlando aan op ik meen gate C23 (met een half uur vertraging) en kon zo doorlopen naar gate C4 om daar nog een uur te moeten wachten totdat het boarden begon voor de vlucht naar Amsterdam.
Overigens, met het inflight entertainment systeem op de 757-200 vermaak ik me prima. Naast de vluchtstatus:
http://www.fotosuploaden.nl/afbeeldingen/1327850712.jpg
kun je via dit scherm ook film kijken en spelletjes spelen. Heb me prima vermaakt met het kaartspel patience.
De 200 is een wat ouder toestel, maar goed genoeg om te komen waar ik wil zijn. Als de brandstof op de heenweg opraakt dan maar hopen dat we al boven land vliegen ;-)
Inmiddels op Schiphol aangeland.
Heb voor de heenvlucht een upgrade gekocht naar EconomyPlus. Voor $99 wilde ik de gok wel een keer wagen. Zal mij benieuwen hoe dat straks zit. E+ stoelen waren nog ruimschoots voorhanden (vlucht CO0125 naar Washington DC).
't Is op mijn eindbestemming (Orlando MCO) in ieder geval prima kwa temperatuur, beter dan hier in Nederland. 't Was koud vanochtend op het station!
Mooi dan, ruime stoelen. Fijne vlucht en veel plezier.
In maart heb ik diezelfde vlucht (CO124 terug), maar zag gister bij het wisselen van de stoelen geen optie voor Economy+ voor deze vluchten. Wel voor de United vluchten van washington naar orlando.. Heb jij dit geregeld op het vliegveld of online?
@rolandino;
Omdat ik via internet niet gratis kon upgraden naar Economy Plus op de C0125, heb ik het op Schiphol geregeld, was geen probleem en zo voor elkaar :-D
En de gratis complimentary upgrade naar First op Washington > Tampa was natuurlijk helemaal top :mrgreen: