Re: bose setje meenemen uit orlando
hoe goedkoop ook.....altijd zonde van je geld.
er zijn producten waar je meer waar voor je geld krijgt.
wie betaald bij bose trouwens al die tv reclames(elke avond)? advertenties in vrijwel alle tijdschriften?
http://reviews.cnet.com/home-theater...2031834-1.html
Re: Electronica kopen in Florida
het gaat om de 321 gs of 321 gsx die zijn het weekend van 5/6 september in de aanbieding en laat ik nou net dan in orlando zyn, heb trouwens gekeken op de site van de douane als ik het goed lees betaal ik 2,5 % invoer en 19 % BTW
Weet iemand nog een andere grote electronica store in Orlando waar je digitale cameras kan kopen behalve Best Buy en Wal Mart ? Vind toch het verschil qua prijs behoorlijk als je voor een Samsung bv hier 350 euro betaald en daar 210 euro.
Re: iPad kopen in Amerika
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Chicco68
De salestax in Florida ligt op dit moment tussen de 6 en 7,5% afhankelijk waar je het koopt.
Zover ik heb kunnen nagaan kun je de tax weer terugvragen op het vliegveld bij vertrek, hoe dit echter precies in elkaar zit weet ik niet.
Dus als er mensen zijn die hier ervaring mee hebben hoor ik dat graag !
Is al veel over gezegd op het forum; dat gaat helaas niet lukken ... Je krijgt de tax niet terug. Dus ga er maar vanuit dat je die gewoon moet betalen.
Tja, wel een risico die Ipad; zou best kunnen dat ze daar komende tijd goed op letten O:) !
Ik heb gisteravond als een echte fanboy mijn iPad WiFi + 3G 64GB Besteld, hij wordt verstuurd vanaf 'Late April'.
Ik hoop dat ik hem dus begin Mei in mijn armen kan slaan :wink:.
Ik ben totaal $955 kwijt voor de iPad 64GB WiFi + 3G, iPad Case en iPad Dock en tax.
als je een ipad koopt bv 599 komt er nog tax bovenop, maar dan...
als je in europa landt, wordt je dan bij de douane aangeslagen voor het bedrag inclusief btw (usa) of wordt dat er vanaf getrokken, en rekenenen ze hier het eigen btw tarief.
Pascal
Citaat:
Chicco68
De salestax in Florida ligt op dit moment tussen de 6 en 7,5% afhankelijk waar je het koopt.
Zover ik heb kunnen nagaan kun je de tax weer terugvragen op het vliegveld bij vertrek, hoe dit echter precies in elkaar zit weet ik niet.
Dus als er mensen zijn die hier ervaring mee hebben hoor ik dat graag !
Dat zou ik ook graag horen. :D:D
Kun je misschien aangeven waar je dat hebt nagegaan, dat je de salestax terugkrijgt?
Vergeet het namelijk maar =;, de salestax ga je echt niet terugkrijgen. Daar is al een heleboel over geschreven op het forum, maar los daarvan hieronder de info die ik toevallig vandaag langs zag komen op de website van de luchthaven van Orlando (MCO):
Citaat:
Can I get my sales tax refunded at the airport?
According to the U.S. Customs and Border Protection web site (
www.cbp.gov), foreign visitors to the United States frequently confuse the state sales tax with value-added tax (VAT). The state sales tax is a small tax on purchases or services, calculated at the time of purchase, which the individual states assess and which the U.S. federal government neither determines nor receives. VAT, on the other hand, is a national tax commonly applied in foreign countries that is included in the actual sales price of an item. The United States does not have a VAT, and the federal government cannot refund state sales taxes. Some states do not charge tax on items shipped out of state, therefore please ask about sales-tax policies in the state where you make your purchases.
Wat in die laatstste zin staat geldt helaas niet voor Florida. :(
Citaat:
Michael66
En die laatstste zin geldt niet voor Florida.
Die laatste zin geldt volgens mij wel voor Florida; tenminste, volgens mij staat er dat sommige staten geen tax berekenen als je het naar het buitenland laat versturen. Wij hebben wel eens iets vanuit WDW naar Nederland laten versturen, en dan komt er geen tax bij.
Het is wel zo dat er enkele staten zijn (volgens mij 2 of 3), waar je de betaalde tax wel terug kunt krijgen, maar weet even niet zo snel welke. Florida in ieder geval niet !