Re: Hoe lang en wanneer naar Florida?
Citaat:
Als je 2 weken gaat is de meivakantie een goede keuze.
Maar zoals je al gelezen zult hebben is het voor dit jaar bijna al niet meer mogelijk.
Citaat:
Mei 2008 kun je eigenlijk wel vergeten tenzij je bereid bent goudgeld neer te tellen voor je vliegtickets.....
Er wordt geschreven dat het bijna onmogelijk is om dit jaar in mei nog te gaan. Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp deze uitspraken niet helemaal. Er zijn nog steeds vluchten beschikbaar (rond de 450 euro). Dat vind ik qua prijs best meevallen. Als je alleen in Orlando wilt verblijven dan is twee weken meer dan zat. Niet iedereen zal het met me eens zijn. Het is dus aan jullie om te bepalen hoeveel en hoe vaak je pretparken wilt gaan bezoeken en wat er nog meer op je verlanglijstje staat. Vrienden van ons gaan ook in mei naar Florida (voor twee weken) en hebben dit al eens vaker gedaan. Zij vinden twee weken ook genoeg. Als je het liefst een rondreis gaat maken, dan zou ik voor drie weken gaan. Wij gaan al jaren in mei op vakantie naar Florida en dat vind ik de fijnste maand. De temperatuur is dan erg goed en de luchtvochtigheid is laag. De keuze is aan jullie! Succes!!
We hebben het over de meivakantie, aangezien ze al aangeeft dat het om een schoolvakantieperiode gaat. Ik zie bijv. bij vliegtickets.nl wel een prijs van rond de 460 euro, maar die zijn niet meer beschikbaar. Daar zijn de best beschikbare tickets voor bijv. 26 april pas vanaf 875 euro beschikbaar.
Wij zitten overigens niet 2 weken in Orlando, wij beginnen in Miami, dan een paar nachtjes Key West, paar nachten Fort myers, en een week Orlando.
1. ik wil die prijzen wel eens zien.
2. ik wil dan ook wel weten met welke maatschappij, want met sommige vliegmaatschappijen vlieg ik nog niet met €500 kado.
3. Ik wil ook wel eens zien wat voor reisschema je dan hebt.
Het zal heus niet onmogelijk zijn, hoewel ik dat zelf ten zeerste betwijfel, de vliegtuigen op en rond de meivakantie zitten vol en vol=vol......
Zoeken heeft zin, zeker.
Maar bekijk wel waarom dat ticket er dan nog is, ik vlieg niet graag via Alaska naar orlando (jaja iets te overdreven ik weet het en het is expres).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Yvet
1. ik wil die prijzen wel eens zien.
2. ik wil dan ook wel weten met welke maatschappij, want met sommige vliegmaatschappijen vlieg ik nog niet met €500 kado.
3. Ik wil ook wel eens zien wat voor reisschema je dan hebt.
Het zal heus niet onmogelijk zijn, hoewel ik dat zelf ten zeerste betwijfel, de vliegtuigen op en rond de meivakantie zitten vol en vol=vol......
Zoeken heeft zin, zeker.
Maar bekijk wel waarom dat ticket er dan nog is, ik vlieg niet graag via Alaska naar orlando (jaja iets te overdreven ik weet het en het is expres).
1. Op de 23e was de prijs toch echt 456 euro! Nu is inmiddels de prijs gestegen naar 555 euro. Nog altijd goedkoper als hierboven vermeld wordt!
2. US Airways met een overstap in Londen. Dus geen Alaska ;-), Yvet!! De maatschappij lijkt me ook in orde!
3. Zie schema:
Ticket p.p.: 454 + 101 = 555
Vr 25 apr Amsterdam – Londen (Heathrow) LH6580 07:45 – 08:15
Londen (Heathrow) – Orlando US729 12:50 - 20:55
Zat 10 mei Orlando – Parijs (Charles de Gaulle) US754 14:35 – 07:55
Parijs (Charles de Gaulle) – Amsterdam AF1640 11:35 – 12:50
Kortom, de ticketprijzen veranderen met de dag (hoe langer we er over praten, hoe duurder dat het wordt)! En mei blijft nog steeds de beste maand! Maar dat is mijn mening!
Us Airways is o.k. niet top maar zeker geen Martinair.
De prijzen zijn idd goed en tuurlijk hoe langer je wacht des te duurder het wordt.
Noem mij een zeikerd / kieskeurig kweenie verwend mss maar het reisschema vind ik niks....
De tickets die hierboven staan van de anderen zijn zoveel duurder mede omdat het vluchtschema veel beter is.
Ik vertrek om hal 1 uit Nederland en ben in Orlando met koffers en al buiten om uiterlijk 8 uur.
Dit vluchtschema is vertrek vroeg in de ochtend, heel vroeg opstaan dus (midden in de nacht) en je komt aan op Orlando om 8 uur 's avonds maar moet dan nog door de douane en immigrations dus met geluk sta je om 21.30 met koffers buiten. Dat is wel een heel lange dag.
Maar dan nog, het is bewezen de tickets zijn er nog wel voor een schappelijke prijs.
En je zult gewoonweg ergens moeten inschikken als het zo druk is en zoveel mensen willen gaan en je zo laat wilt boeken.
Het is het 1 of het ander.......
En ja mei is een errug goede periode.
Mijn vluchten zijn van de €800 voor 2 personen die wij betaald hebben omhoog gegaan naar de €2600 voor 2 personen, zelfde vluchtschema als welke wij hebben. Dat is nog eens ff een verhoging zeg....
Het zou ook niet mijn keus zijn. Het is maar wat je er voor over hebt. Wij hebben gisteren geboekt en vliegen met United (economy plus)! We hebben de meest gunstige tijden uitgezocht. Ik ben wel tevreden over United. Met Martinair heb ik niet zoveel; tenminste, het zou voor mij geen maatstaaf zijn naar andere luchtvaartmaatschappijen.
Gelukkig hoeven wij ons geen zorgen meer te maken over tickets! We kunnen nu lekker gaan uitkijken naar de vakantie :-)!
Maar ja, als iemand echt perse nog in de Meivakantie wil gaan, kun je ook op www.vliegwinkel.nl kijken.
Je kunt dan nu niet meer zo critisch zijn met overstappen natuurlijk. Maar volgens mij zijn er best nog wel aardige prijzen beschikbaar hoor.(Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe oud de kinderen zijn, want met kleine kinderen reizen is iets anders als met pubers)
Andere optie misschien, is een paar dagen later vertrekken, en een paar dagen na de meivakantie terug komen? Zal de kinderen niet meer dan 4 schooldagen kosten, om een week extra te hebben. (De maandag erna hebben ze nl al vrij vanwege pinksteren)
Maar goed dit ligt er ook aan hoe de school ermee omgaat, en of je kinderen schooltijd kunnen missen natuurlijk.
maar bv: heen dinsdag 29 april terug dinsdag 13 mei, zijn er al prijzen vanaf 1750 euro voor 2 volwassen met 2 kinderen.
Dit is US Airlines, en tussenstop op detroit, reistijd heen, vertrek even na half 2 middag, aankomst daar voor 9 uur in de avond)
(en met KLM kost dit rond de 2000 euro)
Wij vliegen op Miami met martinair (ja ik vind het wel een fijne vliegmaatschappij) , en hebben 1900 euro betaald voor 2 volwassen met 2 kinderen. Ook iets buiten de vakantie om, omdat het gewoon een hoop geld scheelt! En..... wij hebben dit pas 4 januari geboekt.