Wat heeft dit met Florida te maken??
De naam EUClaim zegt mijns inziens voldoende.
Hier kan je alleen schade claimen bij vluchten binnen europa, ondanks dat Martinair bijna nooit op tijd vliegt!!
Afdrukvoorbeeld
Wat heeft dit met Florida te maken??
De naam EUClaim zegt mijns inziens voldoende.
Hier kan je alleen schade claimen bij vluchten binnen europa, ondanks dat Martinair bijna nooit op tijd vliegt!!
Lees dit eerst eens: http://www.euclaim.nl/images/261_2004_nl.pdf
Het gaat dus om vluchten vanaf een EU luchthaven. En juist voor intercontintale vluchten loopt de vergoeding hoog op.
600 euro voor vluchten van meer dan 3500 km buiten de EU.
Je moet goed je best doen om 3500 km binnen de EU te vliegen :)
Wij hadden vluchten naar Miami en terug geboekt voor 2 (heen) en 16 (terug) november. Beide data zijn 1 dag verlaat, dus 3 en 17 november. Dus wel evenlang in Florida. Alleen jammer dat ik nu op zondagochtend in Nederland aankom en op maandag weer moet werken... Dan is die jetlag nog niet over...
Balen is wel dat ik net dus mijn hele hotelreservering heb moet cancelen (à 18,02 euro) en weer opnieuw moet boeken... Vanwege andere plannen met camper dus wel een dag korter in Miami...
Vanochtend op Schiphol waren er op de dep. en arr. borden van de 4 Martinairvluchten er 4 vertraagd, waarvan de minste 2 1/2 uur en de langste (naar Aruba) 6 1/2 uur. Je zou ze toch gewoon gaan boycotten (wij doen dat al) want ze doen maar wat.
En het kost jullie (en ons(vroeger) en anderen) wel een deel van je vakantie, maar dat maakt ze niks uit.
Maar ik hoop dat jullie meer geluk hebben dan die mensen van vandaag, die om 5 uur 's ochtends van hun bed kwamen om 's middags om kwart voor vijf te vertekken.....
Langdurige vertragingen
Onmiddellijke bijstand
Als u tijdig incheckt voor een vlucht, inclusief chartervluchten, vanuit een EU-luchthaven, of vanuit een luchthaven buiten de EU naar een EU-luchthaven, voorzover het een vlucht met een EU-luchtvaartmaatschappij betreft en als de luchtvaartmaatschappij in kwestie een vertraging verwacht
van 2 uur of meer, voor vluchten van minder dan 1 500 km; van 3 uur of meer, voor langere vluchten binnen de EU en voor alle overige vluchten tussen 1 500 en 3 500 km; van 4 uur of meer voor vluchten van meer dan 3 500 km buiten de EUmoet de luchtvaartmaatschappij zorgen voor maaltijden, drank,eventueel een hotelkamer (inclusief transfers) en communicatiefaciliteiten.
Wanneer de vertraging 5 uur of meer bedraagt, moet de luchtvaartmaatschappij u ook aanbieden uw ticket terug te betalen (eventueel met een gratis terugvlucht naar uw oorspronkelijk vertrekpunt).
Indien deze rechten u worden geweigerd, dien dan onmiddellijk klacht in bij de luchtvaartmaatschappij in kwestie.
Dit vond ik op een website....maar als ik dit lees.....moet je al ingecheked zijn, oftwel...als ze op tijd bellen kun je hooguit een dag tekort claimen alszijnde bedorven vakantiepret.
Mocht je er toch niet uitkomen kun je altijd nog contact opnemen met de rechtswinkel, of de consumentenbond, succes........
Zag net op de site van Schiphol dat ook de vlucht naar Orlando met martinair maar liefst 4 uur vertraagd was..........oorspronkelijke schematijd 13.40 uur - vertrokken 17.35 uur fijn hoor...........
http://www.mousehousemagic.com/ticke...001191438i.gif
hoi
Ik zat op de vlucht van 28 september 2007 met Martinair...MP...
Dat had dus een non-stop moeten zijn vanuit MCO-AMS
Nadat ik ons ruim 3 uur van te voren had ingechecked ,kreeg ik bij het snel in mijn handen gedrukte ticket ook even te horen dat wij vlogen via Curacao omdat er daar een situation was...
Nu kon ik niet gelijk reageren want die man liep aweer met mijn bagage weg en had ik een 4 jarige aan de and die naar de Sea world winkel wou...
Eerst de bagage geregeld daarna gelijk terug naar de MP balie , gevraagd wat er aan de hand was ... geen antwoord alleen dat de vlucht was omgeboekt ..
Ik kon geen upgrade naar comfort class vliegen krijgen ,want alles was vol , ook werd er geen alternatief aangeboden qua vlucht enz.
In totaal werd de vlucht zo`n 5 uur vertraagd en werd er dus omgeboekt , van non-stop ,naar een tussenstop , de bestelde kindermaaltijd was er dus ook niet want het was een ongeorganiseerde rommel.
Ik heb het nog nooit meegemaakt met MP...
en baal er gigantisch van want ik vlieg niet voor niets non-stop...
In mijn berekening zou ik dus 2x 600,= horen terug te krijgen
morgen wil ik de brief verzenden naar MP , dus graag nog even een reactie of ik het wel of niet goed heb berekend..
28ste terug van MCO naar AMS non-stop
vertrek om 19.00 met MP 636
aankomst de 29ste om 09.40 te Amsterdam
Dat werd dus ;
vertrek de 28ste om 19.15 vanaf MCO ... MP 636 met een 3 uur durende vlucht naar Curacao
Daar werd de vlucht omgezet naar MP 1665 en kwamen we de 29ste om 14.31 aan te Amsterdam
Als het goed is heb ik er recht op ???????
vriendelijke groet Danielle
Wat een verhaal en zeker niet de eerste met een tussenstop in Curacao. Las van de week ook al een verslag die ineens een tussenstop hadden in Curacao en uiteindelijk de volgende dag pas verder vlogen omdat er iets met de motor was. Gaat lekker zo. Ik zou geloof ik nu niet meer zo snel meer kiezen voor Martinair.
Nicole
Martinair maakt er idd een zootje van. Wij zijn vertrokken op 21 september met een rechtstreekse vlucht naar Orlando. Bij het inchecken was het al een chaos (heeft 2.5u geduurd voordat we ingecheckt waren). De vlucht was een uur vertraagd (viel nog mee). Blijkbaar was de vlucht naar Orlando van de dag ervoor gecancelled en moesten die allemaal met ons mee. Ook degenen met vlucht naar Cancun werd bij ons op het vliegtuig gezet. Toen het vliegtuig vertrekkensklaar was, bleken er maar liefst 90 passagiers "vermist", waarvan bleek dat ze naar de verkeerde gate waren gestuurd. #-o Uiteindelijk zijn we vertrokken met de passagiers van 3 vluchten op één en dezelfde vlucht, en er waren nog plaatsen zat!
Bij de terugkomst hadden we 2u vertraging, en weerom hetzelfde liedje. Een aantal vluchten bleken gecancelled en passagiers van verschillende vluchten werden op één vliegtuig geplaatst. Voor ons viel het uiteindelijk nog mee met resp. 1 en 2u vertraging, maar voor degenen die denken een rechtstreekse vlucht te boeken en uiteindelijk met uren (of meer dan een dag) vertraging op een vlucht worden gedropt die dan bovendien ook nog een tussenlanding moet maken, is het idd geen lachtertje.
Als ik op voorhand al deze verhalen had gehoord, zou ik zelf toch hebben gepast voor Martinair denk ik...
13:40 MP 0635 Orlando Departed 17:17 Details
Opnieuw zie ik dat de vlucht van gisteren met Martinair weer vertraagd is... dan ben je al bijna een dag onderweg en dan moet je nog vertrekken... Hopelijk is dit over 1,5 week niet zo!!
09:40 MP 0636 Orlando Arrived 12:50 Details
Ook de vlucht die vanmorgen had moeten aankomen heeft vertraging!!
Jolanda