Re: Welke airline kiezen?
Hey WackyWeazle, ik begrijp jouw standpunt volkomen hoor. Als ik telkens een negatieve ervaring zou hebben, zou ik het een volgende keer ook anders doen. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat ikzelf die negatieve ervaringen niet heb gehad. Een positief woord mag ook best gehoord worden.
Wie weet piep ik na deze vakantie wel anders. Hahahaha
Re: Martinair - United - US Airways
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
cloggie68
Als je Lufthansa vliegt kom je waarschijnlijk weer uit bij United (was bij ons in ieder geval zo)
Dat is sterk afhankelijk van de gekozen route. De oceaan over vanaf AMS naar een hub kan zowel LH als UA materiaal zijn. Vluchten vanaf EU airports zoals FRA (frankfurt) naar MCO worden uitgevoerd door LH zelf. Nadeel daarbij is wel dat LH niet 7 dagen per week de oceaan over hopt. Er is zelfs een kans dat het boeken van een LH-vluchtnummer resulteert in een vlucht uitgevoerd door Continental sinds hun samenwerking per 2009.
Overigens kun je bij UA, LH en CO via desbetreffende websites al bij boeken zien door wie een vlucht uitgevoerd wordt. Vluchtnummer/code zegt hierover weinig, even kijken naar het 'carried out by.....' stukje tekst. Als een andere airline dan waarbij je boekt de vlucht uitvoert, dan zal dit altijd aangegeven worden.
Welke airline kiezen? Het is allemaal érg afhankelijk van de persoonlijke eisen, wensen en voorkeuren. De een wil liever niet overstappen in de EU waardoor de keuze voor een Europese airline zoals LH minder logisch wordt. De ander vindt type toestel zeer belangrijk waardoor men bijv. liever met de een vliegt dan met de ander. Weer iemand anders kijkt naar overstaptijden. Aankomsttijd kan van invloed zijn. Type service die je zoekt. De alliantie waarvan een airline deel uit maakt kan van invloed zijn. Kijk naar de afgelopen week het bekende 'aswolkje'. Des te groter de alliantie, des te groter het aanbod aan vluchten om je op over te boeken als je om wat voor reden dan ook de geboekte vlucht mist. En zo zijn er tig facoren waarop je besluiten kunt maken.
Ik zou niet te blind staren op mensen die happy of niet happy zijn n.a.v. bijv. een vertraging. Te vaak zie je bij vakantiegangers dat men een airline volledig afschrijven omdat een vlucht een paar uur vertraagd is geweest. Eén ervaring, hop hele airline bestempeld. Voor dat soort zaken is het handiger om gebruik te maken van statistieken omtrent de diverse vluchten waardoor je een goed beeld krijgt van de gemiddelde vertragingen op desbetreffende vlucht. Het is al een heel ander verhaal als 1 van de 100 vluchten 5 uur vertraging op loopt, of dat 20% van de vluchten met een uur of meer vertraging vertrekken.
Idem dito voor ervaringen omtrent persoonsgebonden service. Vaak zie je daarbij oordelen op een enkele ervaring. Alhoewel voor die persoon/groep soms zeer terecht, is het niet de basis om zelf op te varen. Wel kan het natuurlijk een puzzelstukje van de totale puzzel vormen waarop je een eigen afweging maakt.
Wij zijn nu 2 x met Martinair gevlogen, de 2e keer in de Comfort Class. We konden de stoelen wel vastleggen. Ook de service was prima, en ze vlogen zowel heen als terug netjes op tijd. Dus de ervaringen zijn heel persoonlijk.
Afgelopen winter zijn we met Continental gevlogen en we hadden er goeie hoop dat dit allemaal goed zou zijn. Viel tegen. Heen ging het allemaal prima, terug, door annuleringen mochten we het eerste stukje tot NY 1e klas vliegen. Stoel beviel goed maar als snack kregen we, zelfs in 1e klas, 1 speculaasje, te zielig voor woorden. De grote oversteek was met een 757, veel te krap, het eten was slecht (ik klaag eigenlijk nooit over het eten) en het ontbijt bestond uit zoiets karigs dat we blij waren dat we in de aansluitende vlucht met Air France een broodje en taartje kregen. We hadden honger en tijdens de overstap geen tijd gehad om te eten.
Nee, Continental doen we niet meer.
We willen nu US gaan proberen. Ben weer benieuwd omdat de meningen nogal verschillen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
WackyWeazle
Hoi Cloggie,
Hoe gaat het? Ken je ons nog van het TourgGuideMike forum?
Ja ik herkende je 'nick'!! Zitten je niet meer op het TGM forum? Wij vertrekken volgende week zaterdag alweer, dus het schiet lekker op. Vorige keer vlogen we United via Washington met nog heel wat andere FLorummers en dat was ons prima bevallen. Dit jaar ging Martinair weer rechtstreeks én opa en oma gaan met ons mee dus hebben we nu voor Martinair gekozen... we zullen het gaan beleven!
Ik heb vorig jaar met BA gevlogen en dit jaar (vrijdag ochtend vertrekken we) gaan we wederom met BA, alleen gaan we naar Miami dus overstap op Gatwick heb ik geen ervaring mee.
BA is zeker voor kinderen een vriendelijke airline, ze doen alles voor je kind (zal waarschijnlijk ook bij andere airlines zijn).
welk vliegveld en welk vervoer
Hallo,
Wij zijn gaan in september 2011 cruisen vanaf Port Canaveral. Nou zijn we aan het twijfelen welke luchthaven we het beste kunnen nemen. We willen vliegen met Arkefly(tot nu toe beste koop) en twijfelen tussen Miami of Stanfort.
Weet iemand wat het dichtste bij is en wat het beste is qua vervoer?
Alvast bedankt weer voor de tips
Maurice
Re: welk vliegveld en welk vervoer
Afgelopen juli vanaf Port Canaveral een cruise gemaakt. Gevlogen op Orlando (MCO) 1 overnachting in de buurt van het vliegveld en auto gehuurd bij Hertz voor 1 dag. De volgende dag op ons gemak naar Port Canaveral gereden en auto ingeleverd en met shuttle van Hertz naar het schip gebracht. Alles prima.
Arkefly vliegt niet op MCO dus die optie valt al af
gr Maurice
Volgens mij gaat Arkefly vliegen op Sanford, dat is Orlando.
Orlando is in ieder geval dichter bij Port Canaveral dan Miami.
Wat is dichterbij? Zie Google Maps.
Sanford->Port Canaveral = 70 mijl = 1u15m
MIA->Port Canaveral = 215 mijl = 3u40m
Qua vervoer kun je misschien eens informeren bij de Cruise-organisatie wat de mogelijkheden zijn. Disney Cruise Line heeft bijvoorbeeld eigen vervoer van Orlando naar Port Canaveral. Bij de organisatie kun je zelf e.e.a. navragen en meteen te weten komen wat de opstappunten zijn.