Ik heb hem van de week ingevuld , en bij contactpersoon heb ik iemand ingevuld die ze moeten bellen als er met ons wat gebeurd.
Bij contactpersoon en Amerika mag je het adres van de eerste overnachting neerzetten, en als je die niet weet UNKNOW.
Afdrukvoorbeeld
Ik heb hem van de week ingevuld , en bij contactpersoon heb ik iemand ingevuld die ze moeten bellen als er met ons wat gebeurd.
Bij contactpersoon en Amerika mag je het adres van de eerste overnachting neerzetten, en als je die niet weet UNKNOW.
Net esta ingevuld, er is wel wat veranderd ivm vorige keer zeg! Wij hebben bij contactpersoon amerika ons contactpersoon van het eerste huis ingevuld.
Ik heb bij een vernieuwde ESTA aanvraag voor mijn zoon per abuis mijn werkgevers info ingevuld i.p.v student. Ik kwam er pas achter toen ik met de aanvraag van mijn dochter bezig was. Stom natuurlijk. De ESTA is reeds goed gekeurd. Wie weet of dit problemen zal geven, of toch maar gewoon een nieuwe ESTA aanvragen?
Alvast bedankt.
Is bij ons nog nooit naar de ESTA gevraagd, laat staan gekeken. Zou me d'r niet druk om maken hoor.
Ik een vraag over de esta, vorig jaar zijn wij naar Amerika geweest en toen hebben een esta aangevraagd. Over 2 weken ga ik weer naar Amerika en mijn esta is dus nog geldig.
Alleen ben ik inmiddels van werkgever gewijzigd. Moet ik nu een nieuwe esta aanvragen of gewoon laten staan.
Nee, kun je gewoon laten staan. Alleen bij een ander paspoort moet je een nieuwe aanvragen. Als je paspoort minder dan een half jaar geldig is als je de US binnen komt, kun je niet door de automaten. Dan moet je in de rij voor een officer.
.............Als je paspoort minder dan een half jaar geldig is als je de US binnen komt, kun je niet door de automaten...............
Ik heb mijn twijfels over deze uitspraak.
Esta is een toestemming om naar de VS te reizen en heeft niets met de duur van je verblijf te maken.
Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk opgeschreven. Je komt gewoon de US in met een paspoort dat minder dan een half jaar geldig is, alleen niet via de APC. Je krijgt dan een rood kruis op je slip en dan moet je alsnog aansluiten in de rij voor de bemande controle. Die laat je dan (als de rest goed is) gewoon binnen.
help... big issue
Wij zijn bezig met aanvragen van esta's voor 5 personen.
Mijn man heeft een 'vergunning in behandeling' binnen gekregen en die van mij is meteen goedgekeurd. Zou het kunnen komen omdat hij zelfstandige is en geen werkgegevens heeft ingevuld? Dat deze eerst bekeken wordt en later hopelijk goedgekeurd?
En nog veel belangrijkere vraag: zoon, met een autisme aanverwante stoornis hebben wij eerlijk ingevuld; psychische stoornis: JA. De esta is nu afgekeurd. Kan ik nu nog iets doen, of wordt dit de hele reis afblazen???:(
Wij zijn nu aan het opzoeken waar wij naartoe kunnen bellen voor info. Het esta gebeuren kan alleen naar Amerika gebeld worden op werkdagen, maar ik ben bang dat wij er telefonisch niet echt uitkomen. Wie herkent dit?
Die van je man zal wel in orde komen dat gebeurt vaker dat je er even op moet wachten.
Het invullen van JA bij psychische stoornis vanwege autisme, daar durf ik geen antwoord op te geven of dat de juiste benadering is geweest, wellicht dat iemand anders hier antwoord op kan geven en anders wordt het toch even bellen of je het juist hebt ingevuld en wat nu te doen.
Succes.
Niet dat ik hier heel veel verstand van heb maar was er wel nieuwsgierig naar dus even opgezocht. Wat betreft de autisme aanverwante stoornis van jullie zoon: Ik zou een nieuwe Esta aanvragen en nee zeggen bij mental disorder. Dat is geoorloofd (en waar) zolang de psychische stoornis niet zal leiden tot gedrag waarbij jullie zoon een gevaar zal zijn voor anderen of zichzelf. Ip is een autisme aanverwante stoornis niet gevaarlijk voor het land lijkt mij (natuurlijk snap ik dat er best wat problemen en moeilijkheden aan vast zitten maar een gevaar zoals zij waarschijnlijk bedoelen lijkt mij niet). http://www.visabureau.com/america/es...formation.aspx Hier staat wat geschreven over mental disorders en Esta.
Wat betreft je man zou ik nog even afwachten. Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat 1 van ons wat langer op bevestiging moest wachten (zou max 72u duren). Zelf ben ik ook zelfstandige maar dat kan je natuurlijk wel gewoon invullen bij werk. Het lijkt mij dat je man gewoon wat later de bevestiging krijgt.
Het is niet zo dat als je Esta is afgekeurd je Amerika niet in mag. Alleen mag je er niet in met een Esta en zal je dus moeten informeren welk visum je aan kan vragen. Maar dat lijkt mij absoluut niet aan de orde als de redenen van afkeuren zijn zoals je aangeeft.
Thnx. Die van mijn man is inmiddels binnen.
Een nieuwe aanvragen zonder liegen wordt lastig, want er staat een vraag bij of hij al eens is afgekeurd....
Ik vulde hem nog een keer in, als de vraag komt of hij al eens is afgekeurd kun je misschien een toelichting geven dat je je vergist hebt. En anders moet je een visum aanvragen.
Je hoeft toch niet te liegen? Je hebt 'm eerder verkeerd ingevuld. Zo staat het ook op de site van ESTA. Als je na afwijzing weer een aanvraag doet heeft dat alleen nut als de situatie veranderd is. Is de situatie hetzelfde gebleven, vindt er natuurlijk weer een afwijzing plaats. In jouw geval is de situatie gewijzigd want je had de vorige versie fout ingevuld. En dan lieg je echt niet want volgens ESTA hoef je dus niet bij elke mental disorder ja in te vullen. Alleen als er een gevaar zou zijn etc. En dat wist je bij de eerste keer invullen niet dus had je ja ingevuld waar nee moest staan.
Na jullie bemoedigende woorden hebben wij toch geprobeerd om een nieuwe aan te vragen. Alles leek goed te gaan, maar op het eind kregen wij dikke rode letters: kan niet aangevraagd. Is eerder al afgekeurd. 😣
Wij hebben een mail adres gevonden en dit helemaal uitgelegd en nu maar duimen op een positieve reactie.
Ik heb al tig scenario's door mijn hoofd gehad. Tot thuisblijven aan toe. Dag droom met onze 3 kindjes...ik weet er is nog geen duidelijkheid en ik moet het niet zo zwart bekijken, maar vind het doodeng.😢
Heb je ook niet de mogelijkheid tot het aanpassen van je eerste aanvraag, je kunt ESTA's nml. deels wijzigen na aanvraag?
Helaas niet bij een verkeerd ingevulde veiligheidsvraag😣
Weet iemand hoe lang de aanvraag vd visum duurt?
Ip is het een kwestie van formulieren invullen en met de juiste documenten naar de ambassade (moet tegenwoordig op afspraak geloof ik). Je zou bijna de neiging krijgen om een nieuw paspoort aan te schaffen zodat je een geheel nieuwe ESTA aanvraag kan doen. Ik hoop dat je nog contact met iemand kan krijgen en alsnog gewoon een ESTA kan aanvragen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de gewone (geld-brengende) toerist Amerika niet in kan komen. Heb je al eens gegoogled of er mensen zijn met zo'n zelfde situatie?
Vraag inderdaad gezet op een forum speciaal voor mensen met een autisme aanverwante beperking. Maar tot nu toe herkent niemand dit.
Net gebeld met esta-aanvraag. ondanks dat ik hem daar niet heb aangevraagd probeerde ze te helpen. Manlief had ergens gelezen dat het na 10-14 dagen wel weer lukt om een esta aan te vragen, maar niemand weet dit zeker. Zij gaf aan dat hij meestal een korte tijd wordt afgekapt. En die wachttijd wil ik niet gokken. Dus besloten om een visum a 160 dollar en alle perikelen er omheen aan te gaan vragen.
Helaas snappen wij beide nu weer geen snars van de veelal ingewikkelde vragen en ben ik nu weer iemand aan het proberen te vinden die verstand heeft van reis-Amerikaans. Wordt er echt doodongelukkig van, de kids hebben het inmiddels door en de spanning is om te snijden of wij Orlando nog kunnen bereiken. En dat alles door 1 rottig vinkje. grrrr
Kijk nog even hier: https://help.cbp.gov/app/answers/det...NlE4SVVEM24%3D Daar staat bij punt 3 jullie probleem. You should send us an email (see instructions below) explaining why you selected "yes" to that question, and asking for clarification on next steps. Rechts wat meer naar boven vind je de blauwe vraag button. Als je moeite hebt om in het Engels uit te leggen wat je fout hebt gedaan en waarom het no ipv yes moet zijn, wil ik je best helpen.
Hoop echt dat jullie snel een oplossing vinden en dat de vakantie voorpret vlug weer
de boventoon voert bij jullie thuis
Dank je mushu. Kan nu op mijn werk de link niet openen, maar mijn man heeft zondag al een mail gestuurd. Aan het eind stond dat het 2-3 weken kan duren voor het beantwoord wordt. Die tijd durf ik niet te nemen. Aangezien wij over 6 weken willen gaan.
Mijn man heeft hem vannacht opnieuw aangevraagd na een tip. In de eerste instantie werd hij goedgekeurd om een half uur daarna een 'change' te krijgen naar ' reis niet toegestaan'. Wordt er treurig van. Ben nu iemand aan het regelen om het visum maar aan te gan vragen. Hopelijk gaat dat wel goed...😥
Helaas ook op de WiFi pakt hij de link niet.
Het is de site van de U.S. Customs and Border Protection. De titel van de pagina is: I made a mistake on my ESTA application. Dit is alle tekst die relevant is voor jullie:
3. You answered a question about your eligibility to travel to the U.S. under the visa waiver program incorrectly and were denied authorization as a result.
If you misunderstood the question, or thought something in your background was a reason to be denied and found out later that it was not, we advise you to contact us so we can review your answer. You should send us an email (see instructions below) explaining why you selected "yes" to that question, and asking for clarification on next steps.
Als je op die pagina de button E-mail us your question aan klikt, kom je op een pagina waarin je kan uitleggen wat er fout is gegaan. Er staat niet bij hoe lang het duurt voordat je een antwoord krijgt.
Dit moet je zelf doen, op https://amsterdam.usconsulate.gov/mo...ant_visas.html staan de stappen in feite precies omschreven.
Helaas na een week nog geen antwoord op de mail naar Esta.
Inmiddels het hele visum gebeuren in gang gezet.
Ik ben blij dat wij de visum centrale hebben ingeschakeld. Wat een berg papierwerk is het en wat een kosten...
Inmiddels zijn beetje alle papieren in huis en de afspraak op het consulaat is gemaakt voor over bijna 2 weken. En dan maar duimen dat ze niet nog meer nodig hebben en ons wegsturen😣
De tijd begint dan wel erg te dringen.
Tot die tijd alle voorbereidingen maar ff in de koelkast gezet. Kan het woord 'Amerika' nu ff niet horen zonder de kriebels te krijgen.
Duim maar flink voor ons dat wij over 2 weken weer heerlijk over onze vakantie kunnen gaan dromen....😊
En dat alles door 1 rottig vinkje😫
Wat een vervelende situatie. En dat voor een vakantie, zou toch leuk moeten zijn. Ik hoop dat het allemaal goed komt. Veel succes en laat je over twee weken weten hoe het afgelopen is?
Hoe bizar!
Vannacht een mail gekregen en omdat ik hem niet geheel snapte hebben wij opnieuw ingelogt. Nu stond er een ander nummer en is hij goedgekeurd!
Nu zou ik nl heel blij en opgelucht moeten zijn, het visum afblazen, maar....ik vind het doodeng....stel dat het niet juist is en wij daar straks met 3 kids staan? Of dat we de visumaanvraag door laten gaan (advies visa centrale) en ze daar om meer info vragen. Overruled dat dan niet de esta?
Kortom...ik kan nog steeds niet goed doorademen#keuzestress😉
Je hebt ingelogd op de ESTA site? En daar staat dat ie goedgekeurd is? Paspoortnummer en naam kloppen? Meer krijg je normaal ook niet dus dat prima toch! Visum niet meer nodig.
De visa centrale zal wel commercieel denken.
Ben als de dood dat hij de komende dagen alsnog afgekeurd wordt...
Vorige week werd hij immers eerst goedgekeurd en een half uur later kreeg ik een 'change' en stond hij alsnog op afgekeurd. Hoe raar sta je dan te kijken als er nu weer goed gekeurd staat.... @lichtjesblijaanhetworden.😊
Stond er nog wat in die mail? Uit je verhaal begreep ik dat je eerst een mail hebt gehad en dat toen bleek dat de ESTA goedgekeurd was. Was die mail als antwoord op de mail de je zelf hebt gestuurd met uitleg dat je een fout had gemaakt? Ik snap dat je nog niet direct vertrouwen er in hebt maar als er in die mail staat dat ze er naar gekeken hebben en de ESTA alsnog goedgekeurd hebben dan zou mij dat wel overtuigen.
Er staat alleen maar uitleg in de mail wat je moet doen nadat hij foutief is ingevuld.
Hetzelfde als wat jullie hier mij al hadden verteld; na 24 uur opnieuw invullen.
Dat hebben wij vorige week gedaan en een half uur na de goedkeuring is hij toen afgekeurd en hebben wij een mail ontvangen dat de status gewijzigd is.
Vervolgens visum circus in gang gezet en nu dit antwoord.
Nooit een nieuwe mail ontvangen, maar als je nu opnieuw inlogt staat hij dus toch weer op goedgekeurd. Zowel met code, als wanneer ik alleen op zijn paspoort nr en gegevens zoek.
Ik zou heel blij moeten zijn, maar vind het ook doodeng. Stel dat straks op schiphol of Londen alsnog iets niets goed blijkt te zijn. In dat geval zegt mijn gevoel; ga door met het visum. Het is toch al betaald.
Maar....stel dat ze straks op 1 dec meer info willen. Overruled dat dan niet de esta?
pff moeilijk. Wist aanvankelijk niet dat een goedkeuring alsnog ingetrokken kon worden maar op internet lees je er meer over (gelukkig niet al te vaak) en lijkt het zelfs te kunnen tot net voor inchecken (heel uitzonderlijk). Het lijkt mij dat een visa verkrijgen geen probleem moet zijn. Als je al betaald hebt, zou je de procedure door kunnen zetten. Ik weet echt niet wat wijsheid is.
Wij hebben een keer in Dublin gehad dat een van onze ESTA's niet klopte (paspoortnummer verkeerd O ipv 0 ingevuld (verschil is heel slecht te zien maar de letter O blijkt in paspoortnummers niet voor te komen)). Ter plekke een nieuwe ingevuld en die werd gelukkig direct goedgekeurd. Dat gaf natuurlijk wel wat stress maar dat was van korte duur. Jullie situatie is natuurlijk heel anders. Succes er mee en als jullie straks met z'n allen op Amerikaanse bodem staan (want dat moet toch goed komen!), zou ik een klein vreugde dansje doen :D en lekker gaan genieten van de vakantie.
Visum heeft niets met ESTA te maken, die is juist gemaakt voor reizigers die zonder visum reizen.
Als je een visum hebt is ESTA niet nodig.
Sterker nog..... ESTA invullen is dan zonde van de tijd en in ieder geval zonde van de US$ 14,-
ESTA was afgekeurd en nu toch weer goedgekeurd en dus ook al betaald. Bij afkeuring ESTA zijn ze gestart met een visum aanvraag en die is ook al betaald. De vraag is nu dus of ze de visum aanvraag door moeten zetten (met een kans dat deze afgekeurd wordt en deze de ESTA dus overruled?) of gewoon stoppen met de verdere aanvraag en er op vertrouwen dat de ESTA niet nog een keer ingetrokken wordt. Tijd en geld zit dus al in beide (zowel visum als ESTA). Zo heb ik het in ieder geval begrepen uit de vorige berichtjes.
Er wordt helemaal niets overruled... ;):D:eek:
Met een visum wordt er niet eens gekeken of je een ESTA hebt.. :cool:
Dus wat als het visum afgewezen wordt..... Met overruled bedoel ik dat het visum boven de ESTA staat (precies wat jij schrijft) en bij een afkeuring van het visum, kan je waarschijnlijk niet met je ESTA reizen (daar staat een vraag in of je ooit toegang geweigerd is). De vraag blijft dus nog steeds wat is het beste om te doen: Doorgaan voor een visum of die procedure stoppen en de goedgekeurde ESTA gebruiken met de kans dat die alsnog ingetrokken wordt? Heb je al een keuze gemaakt Myrquin?
Gewoon doorgaan met de visumaanvraag.
Ik neem aan dat deze slechts voor 1 persoon is.
Dan vat het nog mee...