2 jaar terug was het inchecken voor de transatlantische vlucht vanaf Dusseldorf bij Delta. Ook met een KLM ticket. Alle 767 vliegtuigen van Delta hebben een eigen schermpje.
Afdrukvoorbeeld
2 jaar terug was het inchecken voor de transatlantische vlucht vanaf Dusseldorf bij Delta. Ook met een KLM ticket. Alle 767 vliegtuigen van Delta hebben een eigen schermpje.
Ik nam even aan dat passagier met KLM naar Amsterdam reisde en daarna met Delta verder...
Roelofb,
De stoelen moet je boeken bij de maatschappij die de vlucht verzorgt en niet bij degene waar je boekt. Als je via KLM een vlucht boekt welke uitgevoerd wordt door Delta moet je daar ook je stoelen boeken, want de stoelen die bij Delta in het systeem zijn zijn de stoelen welke je krijgt. Laat je daarover niets wijsmaken door de KLM helpdesks want die vertellen je dat je de stoelen krijgt zoals ze bij KLM dan gereserveerd staan en dat is NIET WAAR !!!!
@Anthon14;
ok, dus als ik via de klm boek, kan ik met de gegevens die ik van hun krijg dus mijn stoelen reserveren op de delta website voor de delta vluchten. handig dat ik dat weet, want we willen toch graag premium economy :) en vaak zijn ze al weg bij via de klm website. Weer wat geleerd :).
De accounts klm en delta kloppen wel vaker niet..met elkaar
Ik heb op klm geboekt..maar mijn klm account gaf aan dat al mijn
vluchten geannulleerd waren..terwijl ik op de delta website gewoon mijn account kon beheren
Heb daar de stoelen vast gezet..en moest voor vertrek inchecken
via ..jawel de klm website...dus tja..
Heb mijn boardingpassen uit geprint..en moest de rest van de procedure op Schiphol
bij delta doorlopen..
Dus je wilt zeggen, dat je niet online in kunt checken via Delta, Moonlight?
Dat was ik nl. van plan, omdat daar wel de juiste stoelen staan en we vliegen met Delta.
Roelofb, je zodra je de tickets hebt, via Delta inloggen met je KLM boekingsnummer en dan upgraden naar Economy Comfort. Je hoeft dus niet te wachten zoals bij KLM tot een x aantal dagen voor vertrek.
Zover ik weet kan je daar ook online inchecken bij Delta.
Een upgrade of stoelwijziging is heel simpel met je KLM boekingsnummer bij Delta. Je upgrade betaal je met je creditcard. Die EC stoelen zie je niet altijd goed of gelijk bij KLM terug is ons op gevallen, zag af e toe stoelen staan die we allang hadden gewijzigd. Maar zolang het bij Delta goed in het systeem staat is het prima.
Houdt bij Delta trouwens goed in de gaten of er wijzigingen zijn, daar zijn ze heel goed in. Wij hebben sinds de boeking eind augustus al 7 wijzigingen gehad (en we gaan pas eind maart weg dus wie weet komt er nog meer aan), varierend van een minuutje vertrek verschil tot andere vliegtuigen en een geheel verdwenen vlucht (de aansluiting verviel, zodat we een hele nieuwe vlucht vanaf AMS moesten zoeken omdat we anders te laat op de avond naar onze zin aankwamen). KLM is wel heel behulpzaam met wijzigen en gaf ook heel duidelijk aan dat we elke andere vlucht mochten kiezen zonder meerkosten omdat het Delta's schuld was. Hebben wel een betere vertrektijd en aankomst tijd nu, maar moesten dus de stoelen opnieuw vastleggen en dat kan nadelig zijn als dat nieuwe vliegtuig al half vol geboekt is of er een andere stoelindeling is, zoals bij ons.
Ik heb trouwens de app van Delta op mijn mobiel, met mijn persoonlijke en vlucht gegevens, kan alles in de gaten houden en kan hiermee ook inchecken omdat er een barcode op staat.
Ik ben via mijn account op delta omgeleid naar de website van klm voor in te checken
Die mobiele app is idd heel makkelijke zeker om de laatste wijzigingen
In de gateb te houden
Er via inckecken heb ik nog niet gedaan
Gewoon zorgen dat je je persoonlijke gegevens goed invult bij Delta en je email adres voor de wijzigingen invullen dan wordt je vanzelf tot vervelends aan toe op de hoogte gehouden van de wijzigingen. En helaas ook de stoelen elke keer bij een wijziging controleren want als het vliegtuig gewijzigd wordt worden ook de stoelen door elkaar heen gegooid.
Wij vliegen in mei met Delta Airlines, wat moet ik mij van het entertainmentsysteem voorstellen?
Hebben mijn kinderen er iets aan? ben namelijk aan het kijken wat we allemaal mee moeten nemen.
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn Pris32 maar mijn jongste (van 7) kijkt er eventjes naar en gaat vervolgens op zijn Ipad zitten spelen en mijn oudste van 14 kijkt films. Het is allemaal in Engels dus daar moet je wel rekening mee houden.
De kinderen zijn 2, 5 en 9 jaar oud. Ze hebben allemaal een eigen tablet, de oudste 2 ook een DS en een portable dvd speler. Heb ook zo'n reis Yahtzee gekocht.
Maar ze kunnen alleen film s kijken met zo'n systeem? Of zitten er ook spelletjes op?
zitten ook spelletjes op, wel engels.
Ach en de jongste kids maakt het niet uit dat het Engels is, die van ons kijken gewoon de films en doen de spelletjes. Entertainment is vrij uitgebreid bij Delta dus keuze zat qua films en spelletjes.
@ Michael 66, er staat dat je mijn bericht heb gewijzigd. Nu ben ik er nieuwsgierig wat die reden inhoud :-) 1+1
2 berichten van dezelfde gebruiker die zijn samengevoegd tot 1. ;-)
Was mij niet eens opgevallen. Bedankt zal er voortaan opletten.
Er zit voor ieder wat wils op het entertaintset
Op dit moment hele leuke tekenfilms van Disney
Ook mochten de kleine kinderen afgelopen zaterdag op de
vlucht helpen met de lege bekertjes op halen en kregen daarvoor
iets lekkers
Anthon, kun je ook gewoon inchecken via de Delta-app, ook al heb je via KLM geboekt? Weet jij dit?
In Amerika wel voor de terugvlucht maar heen niet. Dan kan je inloggen via de KLM.
Om de een of andere reden werkt van tevoren inchecken bij ons nooit als de kis mee reizen dus probeer ik het nog niet eens, ik pak de eerste de beste terminal op schiphol om in te checken.
Een vraagje . Wij hebben geboekt bij klm en vliegen met delta . Onze vluchttijden zijn veranderd en nu staat bij de delta website dat we onze 55 min overstap in atlanta niet gaan halen en we best een andere vlucht boeken . Is dit zo ?
heen of terug?
Heen ga je niet redden idd, terug wel in 55 min.
De terugreis . Er staat bij de delta websute uitdrukkelijk bij dat we de overstap niet gaan halen ....... .
Geen zorgen maken he terug komen we toch altijd desnoods met een nachtje atlanta erbij .
oh, wat typisch. Wij vliegen ook met Delta en hebben dankzij een vluchtwijziging van hun een overstap van maar 50 minuten in Atlanta. Maar we hebben hier niets over gehoord van Delta, zagen het zelf. Ik maak me er ook niet druk over omdat het de terugvlucht is, maar wel een beetje raar dan.
Wij hebben regelmatig op de terugvlucht maar 40 min. Als we de nachtvlucht van KLM nemen
En dat is altijd makkelijk te redden
uitstappen en blik op oneindig naar 'de trein' en blijven zitten tot op
de F course
Je kan Delta of de KLM bellen en vragen om andere vluchten. Doe je dit niet dan bestaat de kans dat je later een veel ongustere vluchtwijziging krijgt. Kijk goed welke opties er allemaal zijn zodat goed voorbereid het gesprek ingaat.
Moonlight blijf je niet in dezelfde course dan ?
Dat denk ik niet nee, je gaat van binnenlands naar intercontinentaal....
Mmm....wat als we de vlucht missen? Moeten we dan gewoon wachten op de volgende in de luchthaven of wordt er een overnachting voorzien ?
Cindy74, wacht even een paar dagen af dan heb je al kans dat je automatisch bent overgeboekt op een andere vlucht naar Atlanta toe, maar 55 minuten is haalbaar. Zoals gezegd gewoon naar het trammetje lopen en instappen en bij F-course weer uitstappen, dat kost je slechts een paar minuten.
Daar zou ik niet op rekenen, die overnachting, en misschien zelfs wel niet op de volgende vlucht zonder bijbetaling/herboeking. Je bent immers geadviseerd door Delta de vlucht om te boeken, dus zijn ze van hun kant volledig ingedekt.
Maar ik weet uit ervaring dat de voorgangers gelijk hebben Wij zijn regelmatig met Delta via Atlanta gevlogen en 55 minuten is op de terugweg prima te doen, al zijn resultaten uit het verleden natuurlijk geen garantie voor de toekomst op dit drukste vliegveld ter wereld.
Je zou er een belletje met Delta aan kunnen wagen hoe hun aan deze wijsheid, dat het te kort zou zijn, komen en wat ze dan als alternatief bieden.
Das waar gerrit maar we hebben geboekt met klm . En als ik niet bij delta was gaan kijken wist ik van niets .
ik zou me er niet druk overmaken cindy74
wij kiezen eigenlijk altijd bewust voor die korte overstap op atlanta
zodat we een extra dag in Orlando hebben, omdat we daar dan pas om 20.30 vertrekken
en nog elke keer hebben we de overstap gehaalt
zelfs toen we een enorme vertraging van 20 min. hadden omdat we niet mochten landen vanwege zwaar onweer boven het vliegveld
er werd toen in het vliegtuig ook al omgeroepen dat de connecting flights daar rekening mee zouden houden
we hadden na dat we bij de gate stonden nog 20 min. en dat hebben we gehaald!
Atlanta is simpel, je weet zoiezo al dat je op de terugvlucht naar de F moet ,
je gaat naar het treintje en dat verplaatst zich echt heel snel! je stapt op de F uit, en de rest wijst zich van zelf
je kunt op de F je gate nummer checken of al bij de gate waar je bent aangekomen..
Je kan op Atlanta ook van de E terminal vertrekken als het een internationale vlucht betreft. De KLM vertrekt van de F terminal maar wanneer Delta de vlucht uitvoerd kan het ook de E terminal zijn.
Enorme vertraging van 20 minuten?
ja als je een overstap hebt van 40 min. is dat een grote vertraging in verhouding om over te stappen
als je boven Atlanta `hangt` omdat je niet mag landen, en je ziet de minuten weg tikken
en je weet dat je nachtvlucht van KLM al aan het boarden is .. en je heb op het moment dat je aan de gate komt nog 20 min. om uit te stappen(rij 33)
en te kijken waar je naar toe moet, en daar ook nog moet geraken (A->F),en dan met een kind op pad ben ...ja dat noem ik op dat moment een enorme vertraging.
als dat op een overstap van 2u gebeurt is de verhouding al veel anders, dan spreek je amper van vertraging, dan zeg je we kwamen iets later aan
maar dat is mijn gedachte
Lijkt mij, dat als je niet kunt landen vanwege zwaar onweer er ook geen vluchten vertrekken vanwege datzelfde zware onweer.