-
Re: Navigatiesysteem: Meenemen, gebruiken, kopen, POI's, etc
Je kunt voor 40 euro een kaart kopen, die je dan op een SD kaart moet zetten: https://www.tomtom.com/nl_nl/shop/ma...apSelected=USA Check wel even zelf goed of het allemaal kan, want een nieuwere TomTom (One XL HD Traffic) werd helaas niet meer ondersteund.
-
Heb helaas geen SD kaart in de TomTom. Kan de map wel kopen via de TomTom shop voor € 40.
Dan moet ik mijn west Europa map op de computer zetten en vervolgens de Amerika map op de TomTom plaatsen.
Iemand hier ervaring mee?
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Michael66
Maar ik ben jij niet. ;)
bedankt, wij houden het mooi bij onze oude versie.
als we er maar komen, met een omweggetje maakt niet
uit:mrgreen:
-
over het plaatsen van kaarten op een andere sd kaart is genoeg te vinden op het internet, als je een beetje handig bent met diverse sites is het een peuleschil.
Op sommige sites staan de kaarten ( is natuurlijk wel een beetje illegaal maar het werkt top)
-
Zover ik zie heeft de TomTom One geen SD kaart slot, dus dien je inderdaad eerst de Europa/Nederland kaart eraf te halen, voordat je de VS kaart erop kan zetten. Dit kan gemakkelijk via de TomTom Home software: http://uk.support.tomtom.com/app/ans...ail/a_id/6953/ Volg de aanwijzingen goed, zodat je de oude kaart wel back-upped.
@Diver99 het is niet een beetje illegaal, maar helemaal illegaal. Persoonlijk vind ik de kaarten voorzien van een redelijke prijs, zeker voor het gemak dat je er van hebt.
-
de oude tomtom one heeft wel degelijk een sd slot, kijk eens op marktplaats, er worden daar regelmatig kaarten van usa aangeboden voor een schappelijke prijs.
-
Ik zie dat er verschillende TomTom One versies bestaan, sommigen met, sommigen zonder SD sleuf. Lekker duidelijk weer voor de gebruiker. Aan Robbie dus de taak om dit zelf uit te zoeken :)
-
Ik heb zojuist ook de kaart van Amerika + puerto Rico gekocht voor mijn TomTom One. Kaart kostte € 40,00. Enige nadeel is dat het interne geheugen te klein is om beiden maps op het geheugen te hebben.
Dit wordt dus wisselen op het moment dat wij vertrekken naar Amerika. Voordeel is om een aantal adressen en toeristische trekpleisters je op deze manier al in de TomTom kunnen zetten.
Een daarvan is de Chinese bistro PF Changs. Zooooo lekker.
Ik vind dit een aanzienlijke besparing ten opzichte van het huren van een gps in Amerika.
-
Van de week heb ik een TomTom Go live 1005 World pakket gekocht via de ING(rentepunten).
Voor 212 euro, inclusief een beanbag, travelcase en een mulitoplader.
Ik weet dat je goedkoper uit kunt zijn bij de walmart o.i.d, maar ik wilde graag nog een navigatie voor mijn eigen auto, vandaar dat ik dit wel een goede deal vond.
-
Citaat:
Robbie1983
Heb helaas geen SD kaart in de TomTom. Kan de map wel kopen via de TomTom shop voor € 40.
Dan moet ik mijn west Europa map op de computer zetten en vervolgens de Amerika map op de TomTom plaatsen.
Iemand hier ervaring mee?
Heb dit vorig jaar precies zo gedaan, bij mijn TomTom One zonder SD kaart. Gewoon met behulp van het TomTom Home Programma. Na terugkomst weer met behulp van Home de West Europakaart teruggezet. Wijst zich vanzelf, gaat heel simpel.
-
Ok, misschien een vreselijk domme vraag, maar na lang twijfelen stel ik hem toch maar ;-) Als je je Iphone meeneemt als TomTom, kost je dat dan ook telefoonkosten? Dus dat ik niet na een ritje Tampa-Cape Coral failliet ben? Of heeft dat niets met je provider te maken...? Wilde het wel aan bekenden vragen maarreh... Toch maar hier! ;-)
(op voorhand: Ja, blond.....)
-
Zodra je het vliegtuig instapt zet je mobiele data uit: Settings -> Algemeen -> Netwerk -> Mobiele data
TomTom voor de iPhone heeft alles lokaal staan, en heeft geen internet verbinding nodig. Gebruik echter geen Google maps of iets dergelijks. Die heeft wel internet nodig. Als je in je hotel zit op WiFi kun je het natuurlijk wel gebruiken.
-
Ik heb destijds Co pilot app gebruikt voor op de iphone werkt perfect en kostte iets van 7 euro en werkt via GPS dus zonder internet.
-
-
Re: te koop gevrgd: navigatie
Via Ebay.com worden regelmatig Sd-kaartjes met de USA-maps aangeboden.
Let wel op de verzendkosten.
Ik heb al 2 keer via Canadese aanbieder een gekocht. Hij stuurt ze goedkoop in een gewone enveloppe zonder verpakking op.
Aangezien deze aanbieder vaker dit soort artikelen aanbood, de opgestuurde sd-kaartjes er origineel uitzagen, hij gewoon Paypal accepteerde en zijn adres gaf, neem ik aan dat ze origineel waren.
Ze werkten in iedere geval prima en waren de laatste versie.
-
Citaat:
rolandino
Even één regel scrollen, en hij is zelfs een euro goedkoper dan die van TomTom ;-)
Moet je wel een mini sd-slot of voldoende ruimte op het interne geheugen van de Garmin hebben.
-
Wij hebben net een USA kaart op de Tom Tom gezet, kosten 40 euro, en al een aantal adressen zonder problemen ingevoerd. Super!
Over 5 weken gaan we hem uitproberen!
-
ook een kaart voor Garmin Zumo besteld Noord-Amerika en Canada voor 70 euro , een GPS huren ging me ongeveer 135 euro kosten via Alamo ( volgens het reisbureau ).
-
Heeft iemand voor mij een navigatiesysteem te koop of te huur voor gebruik in Florida ?
Groetjes
Marc
-
zoals hierboven al enkele keren vermeld, heb ook ik via de site van Tomtom de USA-kaart + Puerto Rico gekocht voor €40. Maar ook bij mij is het interne geheugen te klein om zowel de Europa als USA kaart erop te zetten.
Dat wordt dus naar Düsseldorf Airport op de zon en de sterren oriënteren8-[
-
Ik heb een TTG940, kaart van West-Europa op het interne geheugen en USA op de geheugenkaart. Dan kun je ook nog gewoon swappen.
-
Citaat:
marcbroens
Heeft iemand voor mij een navigatiesysteem te huur voor gebruik in Florida ?
Mischien wat laat, maar voor welke periode?
-
Citaat:
marcbroens
Heeft iemand voor mij een navigatiesysteem te koop of te huur voor gebruik in Florida ?
Groetjes
Marc
Misschien een algemene tip:
Zelf gebruiken we al zo'n 5 jaar de Tom Tom 910 (een wat logge maar goede navigatie) Daar zitten de kaarten van Europa en Noord Amerika al op.
Deze worden nu best veel 2e hands aangeboden. Je hebt dan voor weinig een prima apparaat.
Ik gebruik nog steeds deze bijgeleverde kaart van Noord Amerika, gaat nog steeds goed (bij Tampa even opletten, daar is eea veranderd, maar dat wijst zich vanzelf).
Het scheelt aanzienlijk met een nieuwe navigatie, ook omdat de keuze van navigaties met kaarten van Amerika zeer beperkt is. Je moet dan (dure) kaarten bijkopen als je ook N. Amerika en/of Canada wilt:wink:
-
waarom geen navigatie kopen bij de wallmart, ben je voor ongeveer 60 dollar klaar, kijk maar op de website
-
Ook mogelijk, maar....hoe kom je dan bij de Walmart....;)
-
@ rdyksman,
heb je deze site ook al gevonden? Je zult merken dat je hier nog enorm veel zult ontdekken over florida ondanks je knowhow... :-k
-
Er zijn tal van gratis GPS-navigatie Apps te downloaden voor je mobiel die off-line te gebruiken zijn. Heb er gisteren al zeker 4 gevonden voor de I-pad maar ook voor m'n Android-GSM.
Wij kiezen er dit jaar voor om het zonder (waanzinnig geprijsde!) optionele huurautonavigatie te doen. Zo moeilijk zal het toch niet zijn, voor t geval t echt niet mocht lukken nemen we gewoon een klassieke papieren kaart mee. Zijn we vorig jaar mee naar Toscane gereden, het heeft ook wel iets en gaat prima!
-
Ik loop ook te zoeken voor navigatie die ook off line te gebruiken zijn maar kan ze niet niet vinden
wil je met mij jou 4 gevonden apps delen
thanks
-
Weet iemand hier of de tomtom 950 nog ergens te koop is?
-
Citaat:
mvanbeem
Ik loop ook te zoeken voor navigatie die ook off line te gebruiken zijn maar kan ze niet niet vinden
wil je met mij jou 4 gevonden apps delen
thanks
Heb er een aantal geprobeerd en "Navfree" blijkt dan toch de beste. Zoals ik kan teruglezen vergt alleen het inladen van de kaarten EN de te berekenen routes een internetverbinding vereisen. Dit kun je thuis al doen of in Florida zelf. Begrijp dat er talloze wifi-verbindingen zijn, dus dat moet geen probleem zijn. Overigens onthoudt de App alle ingevoerde adressen, deze kun je vooraf al invoeren, voor het rijden heb je alleen GPS nodig.
Ik ben ook nog aan t zoeken voor de beste optie, er moet toch iets off-line mogelijk zijn met die hippe apparaatjes die we in huis hebben....
-
ik zelf vind sygic erg prettig, is ook online de kaarten binnenhalen (eenmalig) en daarna gewoon rijden op gps zonder internet
-
Citaat:
mj19
Weet iemand hier of de tomtom 950 nog ergens te koop is?
Met een beetje geluk nog wel te vinden denk ik maar...
Neem de 1005, prachtding. Nu met 50 euro retour op je bankrekening!:!::p
-
Citaat:
frankz
ik zelf vind sygic erg prettig, is ook online de kaarten binnenhalen (eenmalig) en daarna gewoon rijden op gps zonder internet
Copilot live USA, als app te koop, va 3.99 euro (de eenvoudigste) tot ca 15 euro.
krijgt aardige recensies. Gaat ook via gps.:)
https://play.google.com/store/apps/d...rket.usa&hl=en
-
Citaat:
elstars
Heb je m zelf al getest in Florida? We hebben alle apps, maps etc al op onze gsm staan, echter t werkt nog niet....
Zal eerst eens de Benelux-versie testen, mocht dat goed gaan dan verwacht ik geen problemen in Florida.
-
Heb nog een oude Nokia GSM (5800 XpressMusic) met GPS.
Met Nokia kaarten heb ik altijd kaarten die "up to date" zijn. (elk kwartaal nieuwe kaarten).
Het is volledig gratis en werkt offline.
Wat moet je nog meer hebben?
Ik gebruik dit altijd op vakantie in de huurauto's, omdat ik een vaste GPS heb in mijn wagen.
-
Citaat:
Nellas
..Heb er een aantal geprobeerd en "Navfree" blijkt dan toch de beste. Zoals ik kan teruglezen vergt alleen het inladen van de kaarten EN de te berekenen routes een internetverbinding vereisen. Dit kun je thuis al doen of in Florida zelf. Begrijp dat er talloze wifi-verbindingen zijn, dus dat moet geen probleem zijn....
Heb Navfree ook geprobeerd in Florida en was er niet erg van onder de indruk. Als je onderweg een andere route of een vervolgroute wil ingeven kan dat dus niet direct want er is een internetverbinding vereist. In de buurt van een mall danwel fastfood en coffee is wifi geen probleem, maar als je op een parkeerterrein staat van een natuurpark 'in the middle of nowwhere' en je wilt een route instellen dan ehhh....
Had gelukkig ook nog een GARMIN ( met 4-jaar oude USA kaart ) dus kon me uiteindelijk toch wel redden.
Citaat:
elstars
Copilot live USA, als app te koop, va 3.99 euro (de eenvoudigste) tot ca 15 euro.
krijgt aardige recensies. Gaat ook via gps.:)
Zag dit te laat, had ik vorige week in Florida mooi even kunnen testen ;)
-
Ik heb iGO op mijn android device staan, met de laatste kaart van de USA, werkt echt super.
-
Citaat:
Ritchie
Ik heb iGO op mijn android device staan, met de laatste kaart van de USA, werkt echt super.
Je bent blijkbaar overgestapt :lol: :
http://www.floridaforum.nl/showpost....&postcount=874
-
Niet helemaal Pieter, Igo op mijn Android device, en heb natuurlijk mijn vertrouwde tomtom nog altijd.
-
Citaat:
elstars
Met een beetje geluk nog wel te vinden denk ik maar...
Neem de 1005, prachtding. Nu met 50 euro retour op je bankrekening!:!::p
Heb de 1005 World voor Amerika aangeschaft. Leuke meevaller is dat je via ING deze voor de helft van het geld aan kan schaffen.