-
Re: Vliegen met Martinair #2
Zo te zien is het allemaal goed gekomen. Wij vliegen a.s. donderdag terug en hopen zo'n lange vertraging niet mee te maken. Als je naar huis gaat hoop je dat dan ook zo snel mogelijk te doen. Ook al is het dan alweer het einde van de Florida-vakantie.
Het is hier overigens slecht weer. Misschien sterkt dat je terugkomst!
-
Ik wacht liever 5 uur veilig op een vliegveld dan dat ik op tijd vertrek in een vliegtuig die een technisch mankement heeft.
Verder is het eten in een vliegtuig (bij welke maatschappij dan ook) nooit bijzonder, maar het is ook geen restaurant.
Wij zorgen dat we genoeg gegeten hebben voordat we aan boord gaan. Dan hebben we de keus of we het opeten of niet.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
ferret
Ik wacht liever 5 uur veilig op een vliegveld dan dat ik op tijd vertrek in een vliegtuig die een technisch mankement heeft.
Zeker weten, alleen hoorden wij dit verhaal pas toen we in het vliegtuig zaten. Van tevoren werden we niet geïnformeerd en wisten we van niks. Maar het is allemaal goed gekomen en we zijn inmiddels weer veilig thuis.
-
Wij zijn zaterdag 14 augustus met Martinair naar Orlando gevlogen zonder een minuut vertraging. De vlucht is prima verlopen en de bemanning was vriendelijk.
De wachttijden van de koffers op Orlando Airport waren wel extreem lang ;-)
-
hoe lang is volgens jouw Extreem lang?
-
Wij zijn op 22 juli naar Orlando gevlogen, uiteindelijk met 1 uur vertraging vertrokken. Maar dat werd in de lucht ingehaald dus uiteindelijk zijn we op tijd weer geland.
Op 14 augustus zijn we teruggevlogen, exact op tjd de lucht in en 8,5 later weer op Schiphol geland. We zaten comfort class en ik heb (aan de grote en brede kant) goed gezeten. De bagage kwam redelijk vlot. En het personeel, daar was ook niks op aan te merken, dus wat mij betreft; prima luchtvaartmaatschappij.
Vorig jaar zijn we met United naar San Diego gevlogen en hebben daar ook niet economy gezeten (ben even kwijt hoe het daar heet) en ik vond niet dat ik daar meer ruimte had dan bij Martinair!!
-
Ze gaan stoppen!
Alle lijndiensten MP zullen worden overgedragen aan KLM of Transavia...?
MVG
A3
-
Citaat:
A3
Ze gaan stoppen!
Want .....? Hoezo? Per wanneer?
Waar heb je die info vandaan? Bron?
-
Ik las het vanochtend ook, in de Stentor (voorheen Zwolsche Courant), maar kan het op hun website niet terug vinden.
Maar dit zat al langer in de pen, dus een verrassing is het niet.
Ben alleen benieuwd wanneer. Martinair kennende zal het wel midden in het seizoen zijn :mrgreen:
-
Hier het bericht:
Citaat:
Martinair stopt passagierstak
KLM is de voornaamste kandidaat om personeel en toestellen van Martinair over te nemen.
SCHIPHOL - Martinair stopt met passagiersvluchten en gaat alleen met vracht verder.
De passagierslijnen, toestellen en personeelsleden gaan over naar Transavia of KLM.
Dat bevestigt de Martinairdirectie. In september moet daarover nog worden besloten, maar vakbondsbestuurder Swen Laarveld van De Unie verwacht dat de passagierstak naar de KLM gaat. "Al lange tijd wordt gevreesd voor de passagierstak van Martinair. Die is met slechts vier verouderde toestellen te klein. Nadat jaren geleden de Europese bestemmingen al waren stopgezet, zijn nu alleen nog enkele bestemmingen over, voornamelijk in het Caribische gebied."
Volgens Martinair zijn er nog twee opties: over naar Transavia of naar KLM. Martinair en Transavia zijn dochters van de KLM. De Raad van Commissarissen hakt op 23 september de knoop door.
De gevolgen van deze opties heeft Laarveld alvast met de leden van de bond besproken. "Ik verwacht een zachte landing bij de KLM. De lijnen overhevelen naar Transavia zou vreemd zijn. Transavia is een budgetmaatschappij en vliegt alleen op korte afstanden. Martinair zit op de lange afstanden en biedt nog volledige service aan boord, dat sluit prima aan bij de KLM. Ook wat betreft netwerk past Martinair eerder bij de KLM. Voor het personeel is natuurlijk belangrijk wat er gaat gebeuren met hun salaris, dienstjaren en toekomstmogelijkheden. Ik denk dat deze mensen bij de KLM beter af zijn."
Zijn collega Ton Scherrenberg van de vakbond VNC vreest echter dat de 400 stewardessen van Martinair volgens de regels bij een overstap naar de KLM onder aan de ladder moeten beginnen. "Verder zijn de collega's welkom en straks hard nodig. De KLM gaat deze winter zijn capaciteit licht uitbreiden, maar er is nog steeds een vacaturestop, zodat het steeds lastiger wordt om de roosters rond te krijgen."
Martinair zal in de toekomst alleen verder gaan met vracht. Laarveld: "De vrachttak van Martinair is veel groter en neemt nu al taken van KLM en Air France over. Martinair Cargo is een sterk merk en dat zullen ze niet opgeven."
Onrust is er ook bij Transavia nu het bedrijf volgens Laarveld opeens in de verliezen is gekomen. Dat zet extra druk op de komende cao-onderhandelingen. Ook wil Transavia de kosten drukken met lagere afhandelingtarieven op Schiphol.
http://www.bndestem.nl/algemeen/econ...sagierstak.ece
-
Inderdaad, dat gerucht gaat al een tijdje ;)
Citaat:
Ta2 Gerrit
Ben alleen benieuwd wanneer. Martinair kennende zal het wel midden in het seizoen zijn :mrgreen:
Ik denk net VOOR het seizoen :-k ! Ben benieuwd of KLM zelf de open spot naar Orlando nu gaat innemen. Rechtstreeks met KLM vliegen wordt al een stuk interessanter :grin:
-
Overigens is Transavia ook niet heel gezond:
Citaat:
Rode cijfers Transavia na plotselinge tegenvallers
AMSTERDAM - Het gaat niet goed met Transavia. Terwijl de Europese luchtvaartsector langzaam opkrabbelt na de voor miljardenverliezen zorgende economische crisis, is de Nederlandse low-cost maatschappij onverwacht alsnog in de rode cijfers gedoken. In het lopende boekjaar wordt zonder maatregelen zelfs met een verlies van dik €10 miljoen rekening gehouden.
Vriend en vijand reageren verrast op de plotseling flink verslechterde situatie bij de groene maatschappij, die tijdens het dieptepunt van de recessie juist opvallend beter draaide dan moeder KLM en zusterbedrijf Martinair. Transavia ging er de laatste jaren zelfs openlijk prat op dat het tot de uitzonderingen behoorde die almaar zwarte cijfers kon blijven schrijven. Niet Martinair - waar al ruim een jaar een discussie speelt over het mogelijk stopzetten van de passagiersvluchten - maar Transavia is nu het zorgenkindje binnen de KLM-groep, zo bevestigden gisteren zowel vakbondskringen als bronnen rond de maatschappij.
De maatschappij zelf wilde gisteren niet inhoudelijk reageren op de verslechterde situatie en bevestigde evenmin de verliescijfers. "Als onderdeel van KLM Group brengen we zelf geen afzonderlijke cijfers naar buiten en geven we ook geen commentaar over de financiële situatie", zo meldde een woordvoerster. De achteruitgang is opvallend omdat topman Meijer begin dit jaar aangaf dat zijn maatschappij relatief goed uit de crisis was gekomen, die vooral de duurdere zakenmarkt en het vrachtvervoer hard raakte. Hoewel hij daarbij wel aangaf dat de markt minder snel herstelde dan gehoopt, werd absoluut niet met een verliessituatie rekening gehouden.
De meeste toestellen zitten goed vol en hoewel de aswolk en de WK-successen van Oranje Transavia hinderden, is er volgens ingewijden meer aan de hand. Voor een aantal van hen komt de ontwikkeling niet onverwacht omdat de maatschappij volgens hen uiteindelijk niet opgewassen zal zijn tegen de kracht van prijsvechters als Ryanair en easyJet. Vergeleken met de op elke cent lettende concurrentie wordt Transavia nog altijd als te log en te duur omschreven.
Daarnaast is sprake van een harder gevecht op de luchthavens van Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Kopenhagen en Parijs, van waaruit Transavia opereert. In vakbondskringen wordt met spanning gekeken naar de binnenkort startende cao-gesprekken, die mogelijk in een ijzige sfeer zullen verlopen. Verwacht wordt immers dat Transavia flink zal moeten bezuinigen en geen ruimte zal willen bieden voor loonsverhogingen.
-
Kortom: veel speculatie, maar nog geen definitieve beslissing hoe wat wanneer. Afwachten dus. Maar er gaat wat veranderen, zover is het wel zeker. Weer een extra onzekerheid erbij als je nu nog Martinair boekt. Want vliegt Martinair dan nog wel? Zo ja, verandert het schema? Zo nee, neemt iemand het over? Wie neemt het over? Blijft het schema dan hetzelfde (je kunt er bijna van uitgaan dat dat niet zo is!). Blijft er een rechtstreekse vlucht naar Florida bestaan of "integreert" KLM de vluchten in hun huidige indirecte Florida-schema?
Met zoveel onzekerheden is m.i. enige terughoudendheid bij het boeken van Martinair tickets zeer aan te bevelen.
-
en om eerlijk te zijn ben ik blij dat we in november geen martinair boeking hebben, want dat was toch eigenlijk wel eerste keus ivm directe vlucht, maar met deze onzekerheid.
tis nog niet gezegd wanneer, maar persoonlijk stelt het mij gerust niet martinair geboekt te hebben.
goede tip michael, terughoudendheid bij boeken martinair. denk idd dat mensen daar nu wel echt rekening mee moeten gaan houden
-
Ja, of juist niet! Ze moeten je toch iets anders aanbieden dan. Misschien wordt het dan wel KLM of een andere maatschappij. En als je dan toch minder hebt betaald...
Ik zou alleen wel voorzichtig zijn met wat je eromheen vastlegt v.w.b. hotels e.d. omdat de data misschien iets anders worden.
Maar het zou mij niet tegenhouden om te boeken hoor!
-
Citaat:
Marjoleinw
Ze moeten je toch iets anders aanbieden dan.
Dat zullen ze dan ook wel doen. Maar of dat gelijk is aan wat hje oorspronkelijk wilde ..... :sad:
Heel simpel: Heb je een Martinair vlucht geboekt voor vertrek op maandag en KLM heeft die dag niet in het assortiment of die is vol: Jammer dan. Altenatief is een andere dag. Niet goed? Geld terug en zoek het verder zelf maar uit. Dat je dan inmiddels alleen nog maar duurdere vluchten kunt boeken voor de maandag zal hun echt een zorg zijn. Hard maar waar.
-
En vergeet vooral niet de lange historie van Martinair in het slecht afhandelen van wijzigingen en dat de klanten het anders maar uit moeten zoeken.
En ze willen je toch niet meer als klant hebben, ze stoppen immers met de PAX vluchten.
-
Volgens een steward aan boord van een vlucht die wij naar Orlando maakten, zijn de landingsrechten van Orlando niet zeker voor KLM, wel voor de andere bestemmingen. Dus het zou ook nog kunnen dat de bestemming gewoon vervalt.
-
Dan zou het best kunnen zijn dat het een KLM vlucht wordt welke wordt uitgevoerd door Delta. En die land nu ook al in Orlando in zit in dezelfde alliantie als KLM.
-
En als het inderdaad Delta wordt, dan wordt het hoogstwaarschijnlijk een indirecte vlucht via JFK of Atlanta, aangezien dat hun hubs aan de oostkust zijn.
-
Daarnaast: partner/ eigenaar Air France vliegt al op Miami. Is ook de reden dat Martinair een aantal jaar geleden minder op Florida is gaan vliegen.
-
Citaat:
Bosevents
hoe lang is volgens jouw Extreem lang?
Zeker 1,5 uur voordat de koffers op de band lagen. Daarna volgt het ritueel van douane, koffers weer afgeven en vervolgens zeker nog 40 minuten wachten voordat de koffers op de volgende band lagen.
Wij vonden het vrij lang !
-
''Het kan groen (Transavia) of blauw (KLM) worden.'' Of de naam Martinair blijft, is ook nog onzeker. Het voortbestaan van Martinair als vrachtvervoerder staat niet ter discussie.
De luchtvaartmaatschappij blijft in ieder geval in de huidige vorm bestaan tot eind 2011....
Dus volgens jaar kan iedereen gewoon nog met Martinair vliegen als je dat wilt!!
Greetz, Remco
-
Gisteren ben ik met mijn gezin weer thuisgekomen na een fantastische vakantie. Alleen op de terugweg hadden we vanwege onweer een uurtje vertraging, net als 2 jaar geleden, toen we met Virgin Atlantic vlogen. Het eten was goed, geen enkel commentaar. Ik heb regelmatig in het ziekenhuis gelegen en daar hebben ze pas smerig eten! Geeft mij maar een hapje van Martinair :D De ruimte was in Economy Class aan de krappe kant, maar we zijn allemaal niet zo lang dat we daar erg veel last van hebben en 5x € 65 (x2) = € 650 Die steken we lekker in onze zak :!:
De stewardessen waren allemaal vriendelijk en behulpzaam. Mijn ervaring met Martinair is positief. Jammer dat het er financieel allemaal niet zo rooskleurig uitziet vooe deze maatschappij.
-
ik krijg er een beetje kriebels van al die negative verhalen over Martinair.
Soms wordt er gezegd dat je op de vlucht maar 1 keer eten krijgt en dat je de rest moet kopen ook met drinken is dit zo.
Hoe doen jullie dat dan?
Koop je drinken op de luchthaven ?
en broodjes ?
Ik kan echt niet zonder water bijvoorbeeld (drink echt 1,5 tot 2 liter per dag)
Iemand suggesties?
-
Je hoeft echt niet de kriebels te krijgen van Martinair hoor, prima maatschappij er zeer behulpzaam personeel.
Water is er altijd voldoende aan boord, dus zit daar zeker niet over in.
Enne, dat eten is doorgaans prima te doen hoor, in ieder geval stukken beter dan al die fast food rommel ;-)
Positief blijven!!
Greetz, Remco
-
Citaat:
Bosevents
ik krijg er een beetje kriebels van al die negative verhalen over Martinair.
Soms wordt er gezegd dat je op de vlucht maar 1 keer eten krijgt en dat je de rest moet kopen ook met drinken is dit zo.
Iemand suggesties?
Je hoeft je niet druk te maken hoor, je krijgt een warme maaltijd en tegen het einde van de vlucht nog eens een broodje. Tussendoor komen ze ook regelmatig met drinken langs en aan het begin van de vlucht krijgt iedereen een flesje water. Als die op is kun je gewoon een nieuwe vragen. Wij hebben, op de vertraging op de terugweg na, niets te klagen gehad over onze eerst ervaring met Martinair.
-
Inderdaad geen enkele reden om je druk te maken. Wij zijn 2 keer met Martinair naar Orlando gevlogen en beide keren waren prima. Er was genoeg eten en drinken aanwezig (de 2e keer vlogen wij CC), geen vertraging en vriendelijk personeel.
Weinig beenruimte? Ach, we zijn deze week in Kennedy Space Center geweest en nu we weten hoe weinig beenruimte een astronaut heeft zal je mij niet meer horen klagen over de beenruimte in een vliegtuig ;-)
-
hahahha oke gelukkig. Dat water was echt een issue voor me. Maar gelukkig is dat voorhanden.
Ik kan bijna niet wachten :)
-
Nee hoor, geen zorgen, ik vond het ook allemaal wel meevallen!
Je krijgt inderdaad een flesje water na een half uurtje in het vliegtuig. De warme maaltijd stelt niet heel veel voor, het is weinig en niet zoals in een restaurant. Je krijgt er gewoon frisdrank bij of evt wijn (nou zaten wij comfort class, ik weet niet of wijn ook bij economy hoort) Ook het broodje is best te eten. Tussendoor krijg je nog koffie/thee en sap maar je mag ook een blikje vragen.
Wij hadden op de terugweg (we vlogen om 19.30 uur) gewoon wat gegeten op het vliegveld in Orlando. Daar zitten een hoop eettentjes.
Toen de maaltijd om 21.00 uur kwam vielen we dus niet flauw van de honger en aten we ervan wat we lekker vonden.
Overigens kun je ook M&M's en chips etc kopen in het vliegtuig!!
Veel plezier hoor!
-
Als je écht op de centjes wil letten, neem dan zelf een zak M&M's mee uit de supermarkt en eventueel nog wat nootjes of andere snacks. De maaltijd is voor normale eters naar mijn mening ruim voldoende. Ik ben een kleine eter en zat behoorlijk vol na het eten. Ik had zelf niet kort tevoren nog ergens gegeten; mijn zoons wél, maar die zijn in de groei :razz: In Economy Class krijg je bij de maaltijd een gratis blikje frisdrank. Daarbuiten moet je ervoor betalen en een klein flesje wijn (2 glaasjes) kost € 3,50. (tip: neem genoeg cash Euro's mee! Eventuele entertainmentsystemen moet je ook cash betalen in EC) Water en vruchtensap mag je onbeperkt drinken tijdens de vlucht. Mijn man en ik hebben zowel op de heen- als op de terugvlucht (Economy Class) ieder een klein flesje wijn genomen. De kinderen (12, 14 en 16) hadden genoeg aan het water en de blikjes fris die ze gratis kregen. We hebben weinig tussendoor gesnoept van hetgeen we zelf hebben meegenomen. We hadden er gewoonweg geen trek in.
-
Citaat:
Iris02
Zeker 1,5 uur voordat de koffers op de band lagen. Daarna volgt het ritueel van douane, koffers weer afgeven en vervolgens zeker nog 40 minuten wachten voordat de koffers op de volgende band lagen.
Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je nu pecies hebt staan te wachten... Totdat je koffers op de volgende band lagen???
Je dient ze alleen te af te geven aan het luchthavenpersoneel, na het afgeven kun je gewoon al doorlopen... Wachten is dan niet meer nodig.
-
Niet helemaal waar... tegenwoordig moet je op MCO na het landen je koffers ophalen en daarna weer inleveren zodat de security ze kan checken... daarna kom je bij 'De grote koffer ophaalband' terecht waar je jouw koffer weer kan ophalen...
-
Oh... Dat dit MCO betrof had ik even niet begrepen...
-
Citaat:
corrus
Oh... Dat dit MCO betrof had ik even niet begrepen...
....De wachttijden van de koffers op Orlando Airport waren wel extreem lang ........
De leeftijd???Corrus....;);)
Knaapje
-
Citaat:
knaapje
De leeftijd???Corrus....;);)
http://www.mysmilie.de/smilies/goldies/4/93.gifHahaha... :wink:
-
Martinair stopt met passagiersvluchten
-
Een kleine tip voor iedereen die de terugvlucht online wil inchecken (met dank aan SCCambuur); vul een dag later in dan je werkelijk vliegt (dus de datum van aankomst). Alleen dan werkt het online inchecken !!!!
-
Citaat:
Iris02
Een kleine tip voor iedereen die de terugvlucht online wil inchecken (met dank aan SCCambuur); vul een dag later in dan je werkelijk vliegt (dus de datum van aankomst). Alleen dan werkt het online inchecken !!!!
Ik heb voor onze terugvlucht gewoon de datum van de vlucht ingevuld, geen problemen ondervonden met het online inchecken.
-
Momenteel zijn er weer aanbiedingen bij Martinair voor 499,- naar Orlando!!
En voor een ieder die volgend jaar nog met Martinair wil boeken.....
''Het kan groen (Transavia) of blauw (KLM) worden.'' Of de naam Martinair blijft, is ook nog onzeker. Het voortbestaan van Martinair als vrachtvervoerder staat niet ter discussie.
De luchtvaartmaatschappij blijft in ieder geval in de huidige vorm bestaan tot eind 2011....
Dus volgend jaar kan iedereen gewoon nog met Martinair vliegen als je dat wilt!!
Greetz, Remco