Re: Bellen vanuit Florida
Hallo,
Wij kochten inderdaad altijd een telefoonkaart in een winkeltje vlakbij een Publix (John Young Parkway vlakbij 192), zo'n dollarwinkeltje. Daar zocht zo'n aardig (indiaas?) mannetje altijd de beste telefoonkaart uit. Voor 5 dollar had je dan soms 400 belminuten naar Nederland! Vanuit de villa of waar dan ook waar ze een openbare telefoon hebben (een keertje vanuit Epcot) bel je dan naar een bepaald nummer, geef je code op die je krijgt door te krassen en huppekee. Heeft al zes keer prima gewerkt.
Joontje
Kan iemand mij uitleggen hoe je dan vanaf een openbare telefoon naar nederland moet bellen, mij lukte dat 7 jaar geleden nml. niet.
je moet gebruik maken van de international access code 011 dus naar mij bijv 011-31-455050050
Thnks, wij probeerden 0031 en er werd door de operator steeds gezegd 01 maar dat moet 011 zijn, duidelijk. Ik vertel het nog niet aan de familie, dan kan ik ook nog collect bellen op hun kosten, dat is voor mij het goedkoopst.
Hoi wij hadden in disney een telefoonkaart gekocht van T&T. Na 1 minuut bellen naar een mobiel nummer was deze echter al op!
Ik dacht ach dan bel ik maar via mijn creditcard en dan zie ik thuis wel eat dit kost:cry:
Had ik dit maar nooit gedaan want dit bleek achteraf 20.00 euro PER TELEFOONTJE VAN MAX 4 MINUTEN te zijn.:oops:
En dat keer vier dus ik hoop dat ze in nederland erg blij waren dat ze wat van ons gehoord hebben!!
Daarna belkaarten bij de pubics gekocht en was een stuk goedkoper.
DUS NOOIT MET JE CREDITKAART BELLEN!!!!!!!!!!!!!!!!
Groeten wendy
Re: bellen vanuit florida
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Bambino
Volgens mij bedoelt ie gewoon internationaal bellen via de telefooncel,
Ik bedoel wat ik schrijf
Je kunt ook "collect" bellen, kies 1-800-4320031 en volg de instructie's
Als je ipv je naam een korte boodschap inspreekt krijgt het thuisfront deze gratis te horen
En dan hier de ervaring met Cloncom =D> (dus niet Cloncon) :idea: :-o
Wij hebben de $10,-- "Cloncom Connect USA" (groen van kleur) kaart met "minutes never expire" optie genomen van Cloncom.com
Deze kaart heeft ons € 6,74 gekost en je krijgt hem werkelijk niet op. (+/- 600 belminuten vanuit de Kissimmee villa naar een lokaal nummer in Nederland)
Hoe bestellen:
Na bestelling op hun website en betaling met je CC krijg je een e-mail met pincode en instructies.
Hoe gebruiken vanuit je villa:
- Toegangsnummer draaien 1-800-874-9841 of 321-251-4119 (Orlando area)
- Kies 1 voor Engels / 2 voor Spaans
- Toets het nummer wat je wil bellen: 011.31.40.1234567 (voorbeeld is Eindhoven)
Wij hebben er perfect :-P mee kunnen bellen en ik kan het een ieder aanbevelen, oh ja....
we hebben geen aandelen in Cloncom! ;)
Uiteraard is bellen naar een mobiel toestel veel duurder!
Hoi Peejee,
bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad ook op een site over cloncom gelezen en deze kaart werd daarop aangeraden. Fijn te horen dat er iemand goede ervaringen mee heeft. Dan ga ik er ook 1 bestellen. Kun je er ook mee vanuit een hotel bellen? Of gaat het plaatje dan niet op?
Wij zitten nl. een aantal dagen in diverse hotels en daarna 9 dagen in een villa.
Groetjes Monique
Met hetgeen wat ik eerer schreef kun je overal bellen (villa, hotel, mobiel, telefooncel):
Wij gebruiken www.ekit.com een handige site waarvan je lid wordt en dan bel je zeer goedkoop (6 min met mobiel bellen heeft mij 1.10 dollar gekost) naar Nederland.
We gebruiken deze kaart ook in Europa en het scheelt heel veel geld.
Je word lid en betaald een bedrag waarvan je kan bellen (vanaf 20 dollar, een jaar geldig) met je inlogcode bel je het nummer en zo daana het nummer van degene die je wilt bellen.
Wij vinden het ideaal.
Ervaring vanuit een hotel hebben wij niet, maar nadat je het nummer hebt ingetoetst hoor je het aantal belminuten en weet je dus ook of het vanuit een hotel duurder is.
Wellicht zijn er mensen op het Forum die ervaring hebben met bellen vanuit een hotel naar een gratis (1-800) nummer :?: