Re: Vliegen met Delta Airlines
Wat is voldoende?
Ik heb als heel wat Nederlanders uitleg gegeven als het gaat om bijvoorbeeld het lezen van een verzekerings polis behorende bij de auto huur,(als die in het engels is) je denkt hier niet aan tot dat je ineens schade hebt en nu moet je dit doorlezen, het is dan ineens die text met moeilijke woorden, en dan printen ze het nog in kleine lettertjes ook. (Moet je ook je leesbrilletje nog niet zijn vergeten anders.............)
Ik ben ook van mening dat als je je eten en drinken kunt bestellen dan is dat voldoende voor je vakantie, of dit voldoende is om bij de uitgang in een Delta vliegtuig te zitten, ik weet het niet.
Re: Vliegen met Delta Airlines
Walter,
Wanneer wij naar USA vliegen (en dat gebeurd al een jaar of 10/15) maken wij altijd gebruik van Delta. Wij vinden het een erg prettige maatschappij om mee te vliegen. Natuurlijk zijn er wel eens wat dingetjes voorgevallen maar dat gebeurd bij elke maatschappij. Wij hebben geen klachten over Delta.
Groet Annette...
Fusie is rond: Delta en Northwest heten voortaan : DELTA
Delta Air Lines en Northwest Airlines samen verder als Delta (video)
15-04-2008
ATLANTA - De Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen Delta Air Lines en Northwest Airlines zijn het definitief eens geworden over een fusie. Dit heeft Delta dinsdag (14 april) officieel bekendgemaakt. Als de Amerikaanse autoriteiten akkoord gaan, vormen beide partijen de grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld met als hoofdkwartier Atlanta. Jaarlijkse moet de fusie één miljard dollar aan synergievoordelen opleveren.
Het grotere Delta neemt Northwest over via een aandelenruil. Voor elk aandeel Northwest wordt 1,25 aandeel Delta gegeven. De nieuwe maatschappij heet dan ook Delta en de leiding komt in handen van de huidige baas bij Delta, Richard Anderson, die voorheen de leiding had over Northwest.
Delta is naar aantal passagiers gemeten de derde luchtvervoerder ter wereld, Northwest de vijfde. Bij Delta en Northwest werken 75.000 mensen. De maatschappijen hebben achthonderd vliegtuigen die 390 bestemmingen in 67 landen aandoen. De ondernemingen hebben een jaarlijkse omzet van naar schatting 22 miljard euro.
Naast het hoofdkantoor in Atlanta zal het nieuwe Delta kantoren hebben in Minneapolis/St. Paul en New York. Buiten de Verenigde Staten komen er vestiging van de nieuwe fusiecarrier in Amsterdam, Parijs en Tokio. Delta benadrukt in een verklaring dat door de fusie de banden met de transatlantische partners Air France (Delta) en KLM (Northwest) worden versterkt.
Obstakels
Naast het overtuigen van de mededingingsautoriteiten en aandeelhouders is er nog een onbstakel die uit de weg moet worden geruimd voor Delta en Northwest. De piloten van Northwest zijn in tegenstelling tot hun collega's bij Delta niet akkoord met de fusie. Ze eisen garanties over de senioriteit, ofwel de mogelijkheid om door te groeien tot gezagvoerder of over te stappen op een ander vliegtuigtype. Ook vanuit andere personeelsgroepen klinken sceptische geluiden over de overeengekomsn fusie.
Voor het filpje verwijs ik je graag naar de website: www.luchtvaartnieuws.nl
Re: Fusie is rond: Delta en Northwest heten voortaan : DELTA
Dus???
Eigenlijk is er dus niets rond...
Re: Fusie is rond: Delta en Northwest heten voortaan : DELTA
Re: Overboeking naar Delta
Normaal gesproken gebeurt dat niet zo maar tussen 2 concurerende vliegtuigmaatschappijen, zeker niet zo ver van tevoren behalve als je al op Schiphol staat en je vlucht overboekt is.
Dan bieden ze nog wel eens een alternatieve vlucht aan met een andere maatschappij. Of geld en een latere vlucht :-).
Wij hebben het vorig jaar ook meegemaakt, maar dat was een voorstel van Teo van AV omdat United een superaanbieding had die ons 60 euro's scheelde met Delta, dus €360, - voor ons zessen.
Maar dat was een (goed) voorstel, dus geen oplegging. Ik zou gewoon even informeren bij USAFV naar de reden. Misschien scheelt het nog wat euro's ;-)
Re: Overboeking naar Delta
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
mc.kunst
Wij vertrekken pas op 15 dec., maar vandaag kregen wij een mail van USAFV dat we nu i.p.v. met UA met Delta vliegen. Kan je zo maar overgeboekt worden naar een andere maatschappij? Kan het ook nog zo zijn dat het weer terug gedraaid wordt?
Groeten, Claudia
Bel ze even op!!! Volgens mij is er gewoon iets fout gegaan.