Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat
Shit, ik zie net dat het de gewoonte is om een fooi achter te laten voor het kamermeisje?:( Ik ben er nu drie keer geweest en in 6 hotels maar dat wist ik niet (de laatste was een appartement waar überhaupt niet werd schoongemaakt, alleen maar aan het einde geloof ik). Dus ik heb onbewust heel wat kamermeisjes verdrietig gemaakt.......
Misschien toch eens wat meer op dit forum rondkijken en lezen.??
Volgende keer maar compenseren dan ;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
sunnyrojo
Werd dat van tevoren gezegd of kwam je erachter toen je de rekening zag?
Tijdens de rondreis werd dat verteld door de reisleider maar buiten de groep om moest je wel altijd de bon goed nakijken want niet iedere serveerster deed er melding van.
Hoe zit het met fooien geven als je een vakantievilla geboekt hebt? Laat je daar een fooi achter?:confused:
In de regel niet... Wij doen dit in ieder geval niet.
Bedankt voor het snelle antwoord.
In 2012 hadden we een appartment in New York gehuurd en ook geen fooi gegeven. Maar ik twijfelde.
Volgende week gaan we naar Orlando, waar we een villa geboekt hebben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
AnneCH
Hoe zit het met fooien geven als je een vakantievilla geboekt hebt? Laat je daar een fooi achter?:confused:
Fooi voor wat dan precies?
Ik bedoel als de vakantie erop zit en je de villa verlaat. Ik zou het ook alleen maar geven als de villa bij aankomst goed schoon was.
Wij geven elke keer fooi aan de kamermeisjes. Meer gratis koffie en thee zakjes zijn het resultaat...