Re: nintendo DS controle??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
rolandino
Kopie voor eigen gebruik mag voor bepaalde zaken (muziek, films) in Nederland. Spelletjes is al een ander verhaal, mede i.v.m. de aangebrachte beveiliging hierop. Het omzeilen van deze beveiliging is namelijk wel verboden.
Dit klopt niet helemaal. Muziek en films mag je inderdaad downloaden. Uploaden mag niet. Verkopen en handelen in mag ook niet. Daar staan best aardige straffen op. Het probleem bij spelletje is dat je een licentie koopt om het spel te spelen. Als je het spel download ontloop je dus de licentie. Daarom is het downloaden van de spellen al illegaal.
Nu zijn ze bij de douane ook geen gekke henkie natuurlijk. Als je met een R4 kaart in je DS komt, en ze zien die, dan kan je natuurlijk er rekening mee houden dat je mag bewijzen dat je het orgineel ook in je bezit hebt. Nu schat ik de kans dat ze daar op gaan controleren ook eerder dicht tegen de 0 hoor. Ze zijn niet op zoek naar een individu, maar meer op zoek naar handelaren. Anders kunnen ze ook elke laptop aan laten zetten en controleren of alle software die daar op staat wel legaal is. Gewoon meenemen en van genieten :)
Re: Gamen: Alles over Nintendo DS/DSi/Wii & Playstation & Xbox
Oops dubbelpost, maar meer omdat ik een andere vraag heb. Heeft ooit iemand spellen voor de xbox of de ps3 in Amerika gekocht voor een europese console? Oftewel kan iemand met zekerheide zeggen of er een regiobeveiliging op zit?
Vorig jaar was ik in NY, en wilde NBA Jam voor de PS3 daar kopen. Alleen in 2 verschillende winkels konden ze me niet met zekerheid zeggen of die spellen het daadwerkelijk op een europese console zouden doen.
Mijn zoon heeft afgelopen zomer een spel voor de PS3 gekocht bij de Best Buy. De verkoper heeft in de computer gekeken of dit spel geschikt was voor in Europa te spelen. Staat ook achterop het spel. Maar dit zijn wel erg kleine lettertjes.
Marijke8
Alle PS3 games zijn regiovrij. Dus je kan gewoon elk PS3 spel kopen.
Het enige wat anders kan zijn, is het online gamen. Dat je bijv. geen toegang krijgt tot de Amerikaanse server omdat je een Europees IP-adres hebt. Maar ook dat is niet altijd zo. Ik koop elke vakantie wel weer PS3 games.
XBOX, Wii en 3DS games zijn bijv. wel gelocked op de regio en die kan je dus thuis niet spelen zonder de boel om te bouwen.
Echt? Ik had juist altijd in gedachten dat de Xbox, Wii etc juist regiovrij zijn en de PS3 niet. PS2 was nl ook niet regiovrij. Sowieso niet met films, want volgens mij doen amerikaanse blurays het ook niet op de ps3 (maar ik hoop dat je me kan zeggen dat het onzin is, want ik heb echt een aantal amerikaanse blurays gezien die ik heeeeeeeeeeeel graag wil hebben). Maar goed, goed nieuws dus :) Dan kan ik daar weer wat PS3 spellen komen. Xbox spellen zal ik wel vanuit Engeland laten overkomen.
De ps3 is regiovrij voor ps3 games. Op alle andere media zoals dvd, blu-ray films, ps1 en 2 spellen blijft de regiocodering gewoon van toepassing!
Partypooper :(
Oh well, dan maar een regiovrije bluray speler zoeken......
Die bestaan wel. Meestal met onuitspreekbare namen :)
onze nederlandse xbox spelletjes draaien anders prima in onze amerikaanse xbox zonder hem om te bouwen of te kraaken. er gaan dus van de zomer weer een stapeltje spelletjes mee richting florida. arno.