Re: Electronica kopen in Florida
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
FloridaVerslaafde
Afgezien van de NTSC/PAL problemen
Bij de aanschaf van een HD-camera is dit probleem totaal afwezig, die kent geen verschil tussen PAL en NTSC.
De vraag is of er groot verschil is, eens kijken:
Canon HF20:
kamera-express: 739 euro
best-buy: 799 dollar = 846,94 dollar inc tax = 600.16 euro
Tja scheelt wel 140 euro. Op de Best Buy site kun je zelfs kijken of een winkel het op voorraad heeft. Enige wat je in Nederland nog extra moet kopen is een snoertje van 5 euro voor tussen de oploader en het stopcontact (maar meestal heb je zulke snoertjes wel ergens liggen).
De Apple 3GS (nieuwste versie dus) met 16Gb kost $ 599, met 32Gb $ 699. Ik liep de eerste de beste Best Buy in (begin deze maand) en kon hem zonder abonnement kopen voor deze prijs (excl. Sales Tax). De Apple store deed dit ook. Ik betaalde uiteindelijk EUR 465 op mijn credit card afschrift.
Natuurlijk is hij goedkoper als je een abonnement neemt (net als in Nederland), maar daar heb je als buitenlander natuurlijk niet zoveel aan 8-[
hier in belgie. ik weet niet in nederland.
Kost hij 700. dus je maakt toch wel wat winst ?
maar hoe zit het met het garantie? kan je de iphone opsturen naar apple van bij ons?
of moet die met betaling terug naar amerika ( in het slechtste geval )
en zal ik die kunnen gebruiken hier in belgie.. of zal ik die moeten laten kraken ? omdat ie ingesteld is op usa netwerk ?
Ik hoorde dat die in Nederland 'maar' EUR 575 kostte, dus een heel groot verschil is het niet. Ik begrijp dat alleen de beschikbaarheid ZEER beperkt is in België. En garantie, geen idee. Ik neem aan dat je wereldwijde garantie hebt bij Apple. Maar ik ga wel vaker naar de US, dus in dat geval ga ik gewoon in de US terug. Maar vooralsnog komt hij wel vrij degelijk over.
En ja, je moet hem 'kraken' om met een andere provider te kunnen gebruiken. Maar dat is echt heeeeeeel makkelijk te doen :-\"
ja dat dacht ik wel van het "kraken"
kzou het mss zelf proberen maar. als ik het aan iemand moet vragen kost dit terug geld.
maar hij is dan gekraakt, maar dan is er toch helemaal geen garantie meer? ofwel ?
dank u wel voor de info alvast iedereen
merci bambino voor de info. kben nu aan het twijfelen als ik nu wel een zou meenemen, of toch een eurotje meer leggen hier in belgie.
Over het doen van aankopen: het is al eerder hier ter discussie geweest dat veel winkelketens een veel groter assortiment online hebben dan op voorraad in de winkels. Sommige ketens bieden een service waarbij bestellingen naar een winkel gestuurd kunnen worden en dan daar afgehaald. O.a. Walmart, Best Buy en Staples hebben dit. Voor Walmart heb ik er al een paar keer gebruik van gemaakt. Let op: officieel werkt dat alleen met een credit-card die op een Amerikaans adres geregistreerd staat. Ik geef altijd het hotel-adres op als Billing Address. Dat werkt bij Walmart prima (die controleren blijkbaar niet of het adres klopt), maar het lukt niet bij Staples. I.p.v. een orderbevestiging ontvang je dan een mail dat de adresgegevens niet kloppen en of je contact wil opnemen. Zodra ze vernemen dat je geen US-resident bent, cancellen ze de order.
De Best Buy route heb ik nog niet uitgeprobeerd met een Nederlandse credit card. Iemand anders hier wel? (Ik bedoel dan uiteraard de Site-to-store service, niet de normale betalingen in de winkel.)
bose setje meenemen uit orlando
Hallo allemaal ik vertrek volgende week weer naar orlando en nu hebben ze bose setjes in de aanbieding dus ik wil er 1 mee naar nederland nemen prijsverschil met nederland is ongeveer 1000 euro als ik dit aangeef bij de douane dan betaal ik 6 % invoerrechtten en 19% BTW of vergis ik me nu? en dit bedrag betaal ik over de amerikaanse prijs aan de hand van de bon ? alvast bedankt voor de info hoop dat iemand hier ervaring mee heeft[-o<