Foto's plaatsen mag, mits je aan de getoonde spelregels houdt.
Afdrukvoorbeeld
Hallo,
Wij verhuren ook ons huis, maar het verbaast mij eigenlijk een beetje dat je nog 'niets' geregeld hebt omtrent de verhuur/schoonmaak/onderhoud betalen van rekeningen ed. Volgens mij is dat het eerste wat je moet regelen voordat je überhaupt een huis koopt, tenminste als je gaat verhuren. De tax is 6% + 7% = 13% totaal, i.pv. 11%.... Ik zou me toch eens afvragen of je er niet beter aan doet om een managementbureau in de hand te nemen..... Je weet wel wat je vaste lasten zijn? Wie je elke maand moet betalen? Waar komen de rekeningen binnen? Toch niet op je huisadres hè? Zo'n klein postbusje aan de straat zit zo vol... en moet geleegd worden... Wie doet het onderhoud van je zwembad?? Dat moet elke week hoor, anders is het zo een groene vijver...
Je weet wel dat je elk jaar 'onroerend goed' belasting moet betalen van rond de $ 3500 tot $ 4000,- nagelang de waarde van je huis?? Die komt fijn in November op je deurmat vallen.....
Remco
Wat!!! Geen pool guy??
En ook gek op lang gras??
St. augustine gras kan daar al helemaal niet tegen...
met te weing onderhoud barst je straks van de Dollarweed...
Wat dacht je van "Pest" control...
En Termite control...
Dat alles doe je allemaal zelf???
Dit ga je niet redden...
Geen paniek :razz: we hebben tuurlijk e.e.a al geregeld ! Maar ben en blijf natuurlijk altijd geinteresseerd hoe verschillend iedereen dingen aanpakt. Ik heb al diverse nadelige gevallen gelezen van managementbureaus daarom alleen al lijkt het me zinvol om te blijven praten over de diverse ondervindingen. We hebben een vaste tuinman en een vaste pool company. Inderdaad een must bij zo'n onderneming. Wij adverteren op homeaway. Daar hebben we goede ervaringen mee. Wie heeft er nog meer goede ervaringen met adverteren en op welke sites ? Ik zou graag meer Europeanen willen bereiken met adverteren.
Nou, geen paniek.... je hebt vertrouwen in je tuinman en je pool company... als die daar alles voor je moeten regelen...
Ik wens je veel sterkte.... maar heb zelf weinig vertrouwen dat dat goed gaat komen, maar dat is meer uit ervaring, als je ziet wat wij allemaal geregeld hebben en wat er bij komt kijken.
Ik zou eerst hier en in Florida alles goed regelen, dat je onderneming staat als een huis en daarna adverteren, lijkt je dat zelf ook niet??
Zou toch heel vervelend zijn als gasten ergens komen met hoge verwachtingen en dat er dan weinig geregeld is....
Maar veel succes in ieder geval.
Remco
Als je de amerikaanse man. bureaus niet vertrouwd kan je ook eens gaan buurten bij de man. bureaus die gerund worden door Engelsen, Belgen, Duitsers of Nederlanders. Die zijn ook volop aanwezig. Volgens mij is er zeker 1 actief op dit forum.
@ Ebelix:
Troost je... de meeste MCs zijn engels...
Maar veel MCs beloven vanalles (en nog véél meer)...
Maar in the end... blijft er weinig van over...
@ Akkerw:
Ga eens praten met andere eigenaren die verhuren (bij jou in de buurt)
Dan kom je er wel, maar je moet je echt goed laten voorlichten...
Trouwens, is je vergunning al in orde??
Aangezien ik hier ook al veel nuttige informatie gevonden heb, zal ik mijn tips ook even meegeven.
1) Werk via een Nederlandse of Belgische makelaar (die ginder woont). Er zijn er genoeg te vinden en als geregistreerd realtor mogen ze daar toch ‘ELK’ huis verkopen dus…werken in je eigen taal blijft volgens mij een voordeel.
2) Ga zeker ter plaatse eens kijken., laat je niet verleiden door enkel foto’s. Locatie is héél belangrijk en dat kan je pas ondervinden als je er zelf bent geweest !
3) HOA : kijk niet gewoon naar plaatsen met de laagste HOA…hogere HOA wil vaak ook wel zeggen dat alles beter onderhouden wordt …en beter onderhouden communities verhuren nu éénmaal beter.
4) En tot slot nog mijn laatste maar misschien wel belangrijkste tip : Overweeg verhuur op Lange Termijn. Voor ons was een aankoop zo ver weg (hoe mooi en betaalbaar de woningen ook waren) een zenuwslopende onderneming. Als je dan hoort wat de maandelijkse kosten zijn voor ‘vakantieverhuur’ …begin je toch wel weer te twijfelen totdat onze makelaar met het voorstel kwam om het eerst op langere termijn te verhuren .
De voordelen :
- het moet niet bemeubeld zijn
- je hebt veel minder vaste kosten : gras, pool , internet, water , electriciteit, kabel , afval, schoonmaak, insectenbestrijding ….zijn dan allemaal voor de huurder
- vaste inkomsten (je zit niet met de stress of het wel genoeg verhuurd wordt)
- als het tegenvalt kan je nog altijd overschakelen naar vakantieverhuur
- je verliest geen inkomsten als je naar Florida op vakantie gaat
Nadelen :
- Je kan niet in je eigen stekje
- Als je héél goed verhuurt haal je misschien meer opbrengsten uit vakantieverhuur…maar dat kan ik dus niet bevestigen.
Wij zijn alleszijn blij dat we besloten hebben om het eerst op de lange termijnmarkt te gooien , hierdoor viel er voor ons veel onzekerheid en werk weg…en als ik hier de reacties op de forums lees zijn er toch veel vragen over ‘wie doet wat’ en ‘hoeveel kost dit en dat’ en door dit te doen vallen veel van die onzekerheden al weg…en kan je je vollop concentreren op de aankoop zelf!
Hopelijk hebben jullie iets aan mijn tips !
Er waren twee FLorummers (Stighel en MaCias) die vooral als investering een huis wilden kopen. Als het ze niet gaat om er zelf plezier van te hebben, dan is langetermijnverhuur een verstandige optie die veel minder kopzorgen geeft. Maar ja, dan moet je wel met dat doel een huis kopen.
Wij hebben het omgekeerde gedaan: vooraf vastgesteld dat we het absoluut niet wilden verhuren, en dat het geen beleggingsobject zou zijn. Maar goed ook: net nadat het huis afgebouwd was stortte de economie en de vastgoedmarkt in - weet dat maar eens van tevoren.
Wij hebben wel de ambities in overeenstemming gebracht met het budget en het vooruitzicht op geen opbrengsten. Hoewel de locatie allereerst ingegeven was door de aanwezigheid van familie, zitten we stukken goedkoper doordat we veel verder van Orlando zitten, en het kleinste modelletje van het bouwbedrijf lieten neerzetten. Wat nog altijd stukken groter is dan ons huis in Nederland. Met als leuke bonus voor het in de middle of nowhere zitten: een joekel van een perceel en waanzinnig veel ruimte om ons heen.