Florida: maart, april of mei?
hoi,
wij (ik en mijn vriend) gaan volgend jaar naar florida (ik voor de tweede keer) om te vieren dat we 10 jaar samen zijn. In maart zijn we 10 jaar samen, maar april lijkt mij een betere tijd om te gaan. Wat is jullie ervaring? het moet daar geen schoolvakantie zijn en het moet wel mooi strandweer zijn, maar ook weer niet bloedheet natuurlijk (zoals in augustus/ september). Ook dacht ik dat de hotelprijzen in april/ mei goedkoper zijn? Dus wat raden jullie aan maart, april of mei (en dan begin of eind van de maand).
Alvast bedankt!!
Re: Florida: maart, april of mei?
Eind april en mei. Deze periode is goed. Einde vd springbreak, door de hotels weer iets goedkoper.... en een stuk rustiger. Verder is het weer dan meestal goed. We gaan dit jaar voor de derde keer in deze periode. Is mij tot nu toe zeer goed bevallen. Vroeger gingen wij altijd eind eind juni tot ergens in juli. dan is het heel warm en heeeeel veel regen.
Pascal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
kimm82
wij (ik en mijn vriend) gaan volgend jaar naar florida (ik voor de tweede keer) om te vieren dat we 10 jaar samen zijn.
Whatever ... er is altijd wel een goede reden om naar Florida te gaan!!! :D:D:D Ik ga komende zomer om te vieren dat ik er de tiende keer heenga! :D
Qua periode zou ik er in ieder geval v oor zorgen dat je net buiten de meivakantie gaat. Dan heb je de meeste keus voor vluchten vanaf Schiphol.
En de maand maart zou ikzelf liever niet doen. Ik ben dit jaar voor het eerst eind feb / begin maart geweest en het weer kan dan nog wel eens erg wisselend zijn. De eerste dag was het overdag maar 11 graden, en ik heb ook dagen van 30 graden gehad. In april en mei is dat meestal iets minder wisselvallig.
Daar heb je niet echt last van schoolvakanties, al is het tijdens de springbreak wel wat drukker, vooral aan de kust. Maar niet iets om je druk over te maken.
Wij hadden begin maart geluk, elke dag 25-30 graden in Kissimmee. Alleen de laatste dag Miami Beach was het 's avonds 10 graden... en wat is die wind dan koud!!!!
Dus als je echt voor het warme weer wilt gaan en niet die 10 graden mee wil maken dan ietsje later gaan. Maargoed, ik heb absoluut geen klagen over het weer gehad. Heb al heerlijk de zomer meegemaakt en hier moet het nog komen!
Ik zou je aanraden om in ieder geval buiten de schoolvakanties hier te gaan, dan heb je meer keuze wb je vlucht.
Begin mei was vorig jaar in ieder geval perfect qua weer en drukte. Dit jaar gaan we een goede week eerder. Eens kijken of dat ook goed bevalt :)