Re: Vraagje over boeking bij hotel zelf
Nee, da's niet waar. In Tiel zijn al je CC's bekend. CC's zijn namelijk betaalmiddelen met een bestedingslimiet die niet direct verevend kunnen worden. Net als bijv. het contract voor je mobiele telefoon, waarop je zondermeer een enorm bedrag kunt verbellen. Eigenlijk alle soorten van "doorlopend krediet" zijn geregistreerd.
Soms kan dit bij het afsluiten van een hypotheek o.i.d. een drempel zijn voor de verstrekkers, ze weten namelijk niet of die kredieten je in de problemen gaan brengen, ze kunnen namelijk wel betalingsproblemen voor de hypotheek op gaan leveren.
Van de site van BKR:
Citaat:
Van de overeenkomstgegevens is bij ons bekend:
- het geleende bedrag of het bedrag dat u maximaal mag besteden;
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Michael66
Nee, da's niet waar. In Tiel zijn al je CC's bekend. CC's zijn namelijk betaalmiddelen met een bestedingslimiet die niet direct verevend kunnen worden. Net als bijv. het contract voor je mobiele telefoon, waarop je zondermeer een enorm bedrag kunt verbellen. Eigenlijk alle soorten van "doorlopend krediet" zijn geregistreerd.
Soms kan dit bij het afsluiten van een hypotheek o.i.d. een drempel zijn voor de verstrekkers, ze weten namelijk niet of die kredieten je in de problemen gaan brengen, ze kunnen namelijk wel betalingsproblemen voor de hypotheek op gaan leveren.
Van de site van BKR:
Ik weet niet waar je deze kennis vandaan haalt, maar het is niet zo! Op hun site trekt de BKR de grote broek aan.
Ze beweren een hoop en daarom heb ik onlangs mijn gegevens bij de BKR eens opgevraagd. Kan iedereen van zichzelf doen met legitimatie bij iedere bank voor EUR 4,50. Je krijgt het dan binnen een paar dagen thuisgestuurd.
Ik heb een GSM abo, een hypotheek en 3 cc's.
Niet van bekend bij BKR. Ik heb ze toen gebeld.
"'Klopt meneer. Een abo van KPN werd niet geregisteerd. Overigens volgens zeggen van diverse andere aanbieders wel. Een hypotheek wordt alleen bij een zekere achterstand gemeld en cc's alleen bij achterstand."
Kwam er volgens de "voorlichter" na enig aandringen mijnerzijds dan ook op neer, dat als je je netjes gedraagt ze veel minder van je weten dan ze beweren.
Ik was ook zeer verbaasd over het antwoord.
Maar voor EUR 4,50 weet je het van jezelf.
Knaapje
KPN meldt je inderdaad niet aan bij het BKR. Vodafone, T-mobile en Telfort doen dat wel. Een hypotheek wordt alleen maar gemeld als er meer dan 3 maanden achterstand is. Ik heb 2 creditcards, mijn Visa staat wel geregistreerd bij BKR omdat ik daar een kredietfaciliteit op heb en ik eventueel in termijnen op terug kan betalen. Mijn Mastercard van ABN AMRO staat niet geregistreerd omdat zij daar maandelijks van mijn rekening kunnen incasseren. Stel dat ik dit niet meer kan betalen....dan wordt de achterstand uiteraard wel bij BKR gemeld.
Re: Creditcard en BKR registratie
Ook toevallig. Heb net onze KR gegevens ook opgevraagd(nog niet binnen). Wij willen de hypotheek oversluiten en hoewel we geen kredieten (meer) hebben is er volgens de hypotheekverstrekker een doorlopend krediet afgesloten in 1996. Wij hebben geen idee en het is vreemd genoeg bij de vorige hypotheken(2004 en 2006) ook niet boven komen drijven. Al met al wel lastig want nu moet ik er dus weer achteraan.
Citaat:
knaapje
Kwam er volgens de "voorlichter" na enig aandringen mijnerzijds dan ook op neer, dat als je je netjes gedraagt ze veel minder van je weten dan ze beweren.Ik was ook zeer verbaasd over het antwoord.
Heel bijzonder en leerzaam.
De registratie staat immers volledig los van het betalingsgedrag. Uiteraard wordt slecht betalingsgedrag vervolgens wel vastgelegd. Dit is echter niet het primaire doel. Ik vraag me af, of de "voorlichter" wel namens zijn organisatie sprak#-o
Niet alle financiele instellingen zijn aangesloten bij het BKR. Op hun site vind je een overzicht van deze instellingen, het zijn er 224. Dit zou verklaren waarom jouw hypotheek niet geregistreerd staan. Kijk eens voor de aardigheid?
De creditcardorganisaties die aangesloten zijn bij BKR zijn:
- American Express Service Europe Ltd., Amsterdam
- Diners Club Benelux S.A., Amsterdam Zuidoost
- International Card Services BV, Diemen
- Laser Lafayette Services Nederland BV, Den Bosch
- Paysquare BV, Utrecht
- RBS (RD Europe) BV, Houten
Ik heb bij een van de grotere geldverstrekkers gewerkt. Iedere financieringsaanvraag liep via BKR. Natuurlijk is dat in hun eigen belang, maar het voorkomt ook dat mensen zich in de nesten werken. Het juiste percentage weet ik niet meer, maar een verbazend groot aantal aanvragen werd niet gehonoreerd.....:-&
Citaat:
Teleton
Heel bijzonder en leerzaam.
..............Ik heb bij een van de grotere geldverstrekkers gewerkt. Iedere financieringsaanvraag liep via BKR. Natuurlijk is dat in hun eigen belang, maar het voorkomt ook dat mensen zich in de nesten werken. Het juiste percentage weet ik niet meer, maar een verbazend groot aantal aanvragen werd niet gehonoreerd.....:-&
"Mijn" hypotheekverstrekker is een groot-bank en staat er dus uiteraard bij.
Ik denk echter dat er een verschil is tussen: bij een fin.aanvraag bij de BKR informeren en vastleggen dat er een lening wordt verstrekt.
Ik denk, dat de BKR reactie dan toch meer slaat op eventueel bekende betalingsproblemen
De "voorlichter" was degene die ik bij de BKR als deskundig aan de lijn kreeg, ik mag er dan toch vanuit gaan dat hij wist waar hij het over had.
Maar nogmaals ik weet mijn financiele achtergronden en ik weet wat hiervan bij de BKR geregistreerd staat, n.l. niets en dit werd mij door de BKR bevestigd.
Verder weet ik het ook niet.....
Knaapje
Heb inmiddels de BKR verklaringen binnen. Het Vodafone abo staat er inderdaad op maar die bij KPN niet. Onze creditcards die geen kredietfaciliteit hebben staan er niet op. Die worden alleen geregistreerd als je er een krediet op hebt(of achterstand). Dat betekent niet dat je het krediet gebruikt. Wij hebben er een waar wel krediet op zit maar dat gebruiken we dus niet.
Al met al worden ze bij het BKR dus wel bezig gehouden.:lol:
Sluit dus geheel aan bij de info, die ik ook gekregen heb.
Knaapje