De Amerikanen zitten thuis aan het thanksgiving dinner
Afdrukvoorbeeld
De Amerikanen zitten thuis aan het thanksgiving dinner
Alle restaurants zijn gewoon open... Er lopen nog al wat (niet Amerikaanse) touristen rond.
Wij zijn intussen ook bij de everglades geweest. Natuurlijk stond een airboat-ride op de verlanglijst. Die hebben we gedaan bij Captain Doug's. Kost $37,50 pp, maar met een discount coupon (ik ben er gek op) krijg je $2,50 korting.
Het was zeker spectaculair, maar ik had na die tijd toch een beetje een vreemde smaak in de mond. De kapitein doet het natuurlijk om ons als toeristen tevreden te stellen, maar toen hij zo'n alligator begon te treiteren, vond ik het allemaal een beetje ongemakkelijk. Niet omdat ik bang ben, maar meer omdat ik had verwacht dat deze mensen meer respect voor de natuur zouden hebben. Hij vaarde ook min-of-meer over een gator om 'em weg te laten zwemmen.
Later ging hij het dier een beetje treiteren met zijn petje zodat het beest uit het water sprong. Wel was de rit een spektakel. Als je met zo'n vaart tussen de mangrovebossen doorvaart is wel gaaf hoor.
De tramtour bij Shark Valley was wél een aanrader! Een tour met een gids die werkelijk alles weet over de everglades. Hij kent alle planten en dieren en kon erg boeiend vertellen. En dan de prijs, $16,50 voor een tour van ruim 2 uur! Geweldig!
Heb je die tramtour ook bij Doug's gedaan??
edit: je zult deze wel bedoelen? http://www.sharkvalleytramtours.com/
De tramtour is ergens anders; Shark Valley is onderdeel van het Nationale Parksysteem in de US. Met een jaarpas voor de Nationale Parken mag je daar dus 'gratis' naar binnen. Voor de tramtour (of een tour op gehuurde fietsen; je mag ook zelf langs de gators fietsen) moet je wel nog extra betalen. Oftewel, dit is niet commercieel, die boat-tours zijn dat wel.
Beste mensen,
Wij willen volgend jaar als we in mei in miami zijn een bezoek brengen aan de everglades.
Wij hebben ons hotel in miami beach.
We willen graag een dagprogramma doen met een airboat en andere zaken..
Ik kan echter op internet geen aanbieders vinden die een dagprogramma aanbieden en waar precies bij staat hoe het in zijn werk gaat..
Waar moeten we heen rijden? Welke ingang? Welke aanbieder? Of zijn er sites waar dit allemaal DUIDELIJK op staat?
MVG
Of er aanbieders zijn weet ik niet, maar wij hebben in de ochtend 'Everglades Safari' bezocht en in de middag 'Shark Valley'. Deze liggen vrij dicht bij elkaar. We zijn ook de hele dag bezig geweest. Zie ons reisverslag en de foto's www.t-damen.nl
(Florida 2008 dag 03)
grz
Ton
Hallo,
Wij gaan (twee dertigers) 22 december t/m 30 decmeber naar Florida (St. Pete Beach). Nu willen we, sowieso als het weer ons in de steek laat, de everglades bezoeken.
Ondanks het doorlezen van vele berichten is me niet helemaal duidelijk wat echt de moeite waard is en waarvoor we daar moeten zijn!
Heeft iemand goede tips/adviezen hiervoor? We horen het graag, alvast bedankt! :lol::lol::lol:
Groet,
GAJ
P.s. we houden niet van kanoen, wel van natuur en wandelen etc.
www.everglades.com die biedt airboatrit en show.