Rond de paasdagen neem ik altijd 3 kilo paaseitjes mee voor kennisen... :mrgreen:
Al jaren... nooit problemen mee gehad...
Maarrrr... goedkeuringen in het verleden geven geen garanties voor de toekomst... hahaha :lol:
Afdrukvoorbeeld
Ik neem deze kindersurprise al jaren mee en nog nooit een probleem geweest, wel netjes invullen dat je food bij hebt. Zolang je dat maar doiet mag je die gewoon meenemen. geen enkel probleem.
Bedankt voor jullie reacties! Het gaat om vijf stuks, "for the grandchildren".. Ik denk dat ik inderdaad gewoon invul dat ik food bij me heb, dan doe ik niks fouts neem ik aan...
Die zag ik nu al liggen bij de Wal*Mart(nieuwe stijl) in Sandford. Dus die hebben ze daar ook, En soorten, dat wil je niet weten.
Ik had nog een zakje (hoewel, het kleinste zakje was al een beste tuit) mee willen nemen voor in het vliegtuig, maar na het smeltavontuur van de Milkduds de laatste keer vond de eega dat geen goed plan :sad:
Dus hoe ze smaken moet ik je schuldig blijven.
Chocolade kan gewoon worden meegenomen. Staat op de lijst van zaken die worden toegestaan. Sec gezien is chocolade geen food, maar die discussie zullen we maar niet aangaan. Ik zou het alleen aangeven bij de zaken die je meeneemt naar de US en daar achterlaat. Dat doe ik ook altijd met mijn boodschappen en dat gaat prima. Even een paar vragen beantwoorden en je mag door.
Kerel, je hebt helemaal gelijk. Ik heb vanochtend nog een heerlijke zachtgekookte reep chocolade op voor ontbijt.
Als je echter je boerenverstand gebruikt en nagaat waarom ze in VS bepaalde zaken niet toelaten dan kun je ook de relatie leggen met welke zaken wel en welke zaken niet worden toegelaten. Op de site van customs hebben ze het ook over 'meats, fruits, vegetables, plants, soil, and products made from animal or plant materials'. Sommige zaken zijn dus duidelijk: geen vlees, vers fruit of groenten. Andere zaken zijn minder duidelijk (products made from animal or plant materials). Om wat meer duidelijk te scheppen in deze laatste categorie kun je op de US customs site een lijst vinden van producten die je wel mee mag nemen. Over het algemeen is het zo dat bewerkte producten mogen worden meegenomen. Dit laatste geldt overigens niet voor producten waarin vlees is verwerkt.
Nu je weet wat wel en niet mee mag blijft natuurlijk nog de vraag over of je dit soort dingen wel of niet moet aangeven. Aangezien ik zelf regelmatig met koffers vol boodschappen de grens over ga heb ik het gewoon gevraagd. Eerst gaf ik het altijd netjes aan (zowel aanvinken dat je food bij hebt plus het bedrag invullen van wat je mee de VS in neemt). Bij US Customs kreeg ik het advies om alleen dan food aan te vinken als ik er niet zeker van was of iets wel/niet de VS in mocht. Geweldig advies dus (NOT). Ik hou me nu gewoon aan de lijst van zaken die je mee mag nemen. Vul netjes de waarde in van de spullen die ik bij heb. Beantwoordt eerst bij immigration de vraag wat ik bij heb (groceries => spices, candy, cookies, hard cheese etc. Anything with green leaves sir? No). Soms moet ik bij customs nog een keer dezelfde vraag beantwoorden, maar dat is het dan ook wel. Betekent het dan ook dat dit in alle gevallen zo is? Geen idee, maar in de DC werkt het wel. Kortom, je moet vooral doen waar je jezelf lekker bij voelt. Als je er geen vertrouwen in hebt dan geef je het gewoon aan. Kan op zich geen kwaad, maar hou er wel rekening mee dat je er uit wordt gehaald en extra tijd kwijt bent aan screening. Hopelijk heb je voldoende overstaptijd om je aansluitende vlucht te halen.
Wat mag je eigenlijk precies wel meenemen aan etenswaren naar Amerika? Ik weet dat je geen groente, fruit en vlees mee mag nemen maar mag je bijvoorbeeld wel een pak hagelslag, curry of een blikje knakworst meennemen? Curry hebben we tot nog toe altijd in de koffer meegenomen en nooit geen problemen mee gehad. Er zijn toch altijd dingen die daar niet verkrijgbaar zijn en die de kinderen graag hebben.
Groetjes Monique
<<Moderator Michael66: Ik heb je vraag toegevoegd aan het bestaande onderwerp over etenswaren invoeren. Misschien kun je hier nog wat meer info vinden.>>
Hier staat je antwoord https://help.cbp.gov/app/answers/det...r-personal-use
Maar wel altijd aangeven dat je het bij je hebt anders heb je alsnog problemen!