Huh??!!?? :shock:
Hoezo niet...
Je kunt als toerist prima zonder GPS... de wegbewijzering is uitstekend, zelfs beter dan in Nederland...
Niet zo'n lage dnk hebben van de toerist hebben hoor... :D :mrgreen:
Afdrukvoorbeeld
Pardon?????
Ik zou niet weten waarom niet.
Wij hebben geen GPS en willen ook geen GPS. Te veel fouten meegemaakt bij anderen door verkeerd gebruik of dat wegen in aanbouw al als klaar in GPS stonden.
We hebben altijd een goede kaart bij ons, waar we ook op vakantie gaan en verdwalen nooit!!!!! Als we in de auto zitten weten we precies waar we vandaan kwamen, waar we op dat moment zijn en waar we naar toe gaan.
En inderdaad... er staan overal borden langs de weg.
En na onze eerste rondreis door Florida reden we de 2e keer (was nog voor GPS tijdperk) al zonder de kaart zo door Miami.
Een goed gevoel voor richting en het gezonde verstand gebruiken. En... wij vertrouwen eerder op ons verstand dan op het "verstand" van zo'n apparaat.
Mensen vergeten dan wel eens zelf te denken en dat vind ik erg eng.
@1972Marjolein, Dank je wel voor je supergoede tip... CoPilot live werkt helemaal perfect!
Haha ik ben het wel met Steven eens hoor,.. Als ik ergens slecht in ben is het wel in de weg vinden soms heb ik met navigatie al moeite laat staan zonder:-$
Angelique, dat kan de beste overkomen :D en dat het dan handig is, oké. Maar het is wel heel erg kort door de bocht om te beweren dat je als toerist in Florida niet zonder GPS kan. #-o
Belangrijkste is een up-to-date GPS ;-) Wij hebben soms wel even zitten kijken op het eind waarom we niet goed zaten. Was StomStom weer in de war. Ook favorieten van vorige huurders van de Villa klopten bij ons geregeld niet, best irritant ;-)
Toch zou ik niet zonder TomTom willen rijden, al is het alleen maar omdat ik geen zin heb in gezoek.
Maar zitten jullie dan ook 's avonds met een zaklampje op de kaart te schijnen? :)
Met een man zonder richtingsgevoel is bij ons een Tom Tom absoluut geen luxe :)
Ik kan op zich vrij goed een kaart lezen, maar heb geen zin dat Martijn de gehele vakantie moet rijden en ik ernaast... (en zie bovenstaand, heb ook geen zin om 's avonds met de zaklamp in de weer te gaan... weet uit eigen ervaring dat dit ook geen pretje is...)
Nee, want de kaart hebben we eigenlijk alleen voor de vorm in de auto liggen. We weten de weg en rijden overal zo naar toe.
Voor het overgrote deel hebben we ook de kaart niet eens nodig. Zo moeilijk is het tenslotte niet in de Orlando/Kissimmee regio.
En een goede voorbereiding helpt ook (onze hobby).
Klopt, maar voor een toerist die er nog nooit is geweest kan een Tom Tom best prettig zijn. Natuurlijk was het kort door de bocht om te zeggen dat je als toerist helemaal niet zonder Tom Tom kan, maar er zijn écht mensen die er niet zonder mee kunnen. Oók in Orlando/Kissimmee niet (inclusief voorbereiding, want het is toch knap lastig als het donker is om te zien welke straat het nu is hahaha.. Wij komen - helaas - te weinig in Orlando om de weg uit ons hoofd te weten...)
Dus voor ons is het nog steeds geen overbodige luxe...
We kennen genoeg mensen die inderdaad nergens heen kunnen rijden zonder een tomtom.
Natuurlijk kennen we niet alle wegen in Kissimmee, maar we gebruiken ook niet alle wegen. We zoeken veel dingen op met mapquest en dat helpt ook veel. En, 2 dames met een goed richtingsgevoel en geheugen, is ook wel makkelijk ;-). De man in het gezelschap zou waarschijnlijk ook niks zonder tomtom kunnen vinden :-P. Mét trouwens ook niet, haha, maar die mag toch niet rijden, dus dat scheelt weer.
Ja, van dat vooroordeel snap ik nou ook niks :):wink:
Ik wel... hahahahaha :-#
Same here :twisted:, mijn eega kan soms de weg in huis (daarginds) niet eens vinden :lol:
Gelukkig ben ikzelf voorzien van een ingebouwde GPS (inclusief de opties "common sense" & "gut feeling"), dus de kaart gebruiken we al lang niet meer, maar soms is de electronische uitvoering daarvan best handig.
Zeker als je ergens in de binnenlanden (of binnensteden) naar een specifiek adres moet. Al zoek ik dat altijd wel van tevoren op bij Google maps en pr(e/i)nt dan de weg even op mijn harde schijf, zodat ik weet hoe ik moet rijden.
Ik ben het dan ook lang niet altijd met de 2xTom eens, en meestal terecht ;-)
Nou, ik ben een vrouw, zonder ook maar enig richtingsgevoel, en ga voor de 1e keer naar Orlando.
Echt wel dat Tom meegaat :-)
Ben er alleen nog niet uit of dat ik er daar 1 koop, of hier via Marktplaats ofzo, hou het daar wel even in de gaten.
De auto haal ik pas de volgende dag op, vlakbij het hotel, dus ik hoef gelukkig niet meteen vanaf het vliegveld mijn hotel te zoeken ;-)
Kijk eens hier, ze zijn echt voordelig in Amerika.:D
Had idd al gezien dat ze in Amerika super goedkoop zijn :grin:
En kreeg net een verrassing: een PB van iemand van het forum die aanbiedt er 1 voor me daar te kopen, wat superlief !
Dan kan ik hem gewoon meenemen naar Orlando, en hoef dan niet met de huurauto op zoek te gaan naar een Walmart ofzo (zonder navigatie, 1e keer in een huurauto, brrr, spannend allemaal)
Wij hebben co-pilot voor op de i-phone gebruikt voor 6,99 en werkte perfect. Supersnel herberekenen en veel opties zoals POI etc. Qua stratenboek helemaal up-to-date.
Voor ongeveer 45,- kun je de kaart van Florida downloaden van www.tomtom.nl
Heb een kaart usa map op mijn tomtom staan via een sd kaart. ( download via de tomtom site)
Werkt prima. Als je de gps inschakelt , vraagt hij onmiddellijk om over te schakelen naar de sd kaart.
Trouwens onmisbaar als je wil rondtrekken in Florida.
Ik heb net de kaart USA gekocht voor 29.95 euro via de tomtom website, toch een mooie prijs in vergelijking met de kosten voor het huren van een navigatie voor 2 weken bij alamo....
Hier te vinden voor de One XL: https://www.tomtom.com/nl_nl/shop/ma...apSelected=USA (29.95)
Ik had in 2010 een usa map op een sd kaartje aangeschaft.
Toen ging mijn tomtom stuk na het kaartje 1 keer gebruikt te hebben.
Nieuwe tomtom en het kaartje weer kunnen gebruiken?
Nee zegt tomtom,dat werkt niet.
U zult ook weer een nieuwe map moeten kopen.
Jammer...
Even ter info: als je een Mio systeem hebt kun je ook kaarten huren, per week of maand bv. Een maandje Amerika kost 20 Euro! De maand gaat in op de dag dat je de kaart activeert.
Heb er zelf nog geen ervaring mee maar ga dit zeker overwegen voor maart as.
@jbdutch;
Dan moet je contact opnemen met TOMTOM. Waarschijnlijk moet er dan iets gereset worden. Ik heb dat in het verleden ook een keer aan de hand gehad.
Ik heb contact opgenomen met tomtom. Het antwoord was dat die map en sd kaart niet op de huidige apparaten werkt. Ik moest dus maar een nieuw kaartje en apparaat kopen. Dat heb ik gedaan,een Navigon premium 42!
Dat is balen.
Reden om een Garmin te nemen?
De officiele SD-kaartjes zijn via Ebay.com eenvoudig te bestellen en gemakkelijk over sturen en werken op alle geschikte apparaten. Geen enkel probleem met beveiligingen en downloaden. Het kaartje erin en het werkt.
Voor zo'n EUR 35 a EUR 45 (incl verzenden) heb je heel de USA en Mexico.
Knaapje
Heb nu weer een huurauto met navigatie erbij genomen (+E 50,0) maar ga zogauw ik daar ben bij de Super Walmart in de buurt langs om een Garmin met lifetime map updates te halen.
Had achteraf de vorige keer al zo'n ding moeten meenemen.
Ik heb ook gekeken naar een Garmin hier in Nederland, maar ik hoef er geen kaarten van Europa bij te hebben, ik wil juist primair dat er een Amerikaanse kaart op zit.
Bovendien, ze zijn daar ook nog eens aantrekkelijk(er) kwa prijs als hier in Nederland en met lifetime map updates kan ik er nog lang van genieten (Was van plan om vaker naar de US te gaan).
Ik heb gewoon in Tomtom in Nederland gekocht, en zet er dan regelmatig nieuwe USA kaarten op.
Wij hebben op onze oude tomtom de kaart van de USA laten zetten (rest moest eraf ivm geheugen) en zelf een nieuwe tomtom voor in Nederland gekocht.
Wij zijn van plan om gelijk bij aankomst op het vliegveld in Orlando een Tomtom aan te schaffen in de Walmart. Kun je deze tomtom dan gelijk gebruiken is deze dan al opgeladen?
In een nieuwe TomTom zit altijd wel wat stroom. Daarnaast laad je hem gewoon op via de sigaretten aansteker tijdens het rijden.
Ik had al zo een vermoeden maar dacht check het nog even bedankt voor je antwoord.
Wij hebben een tomtom met Amerika-Canada kaart van zo'n 4 jaar oud.
We gaan naar Orlando en Miami, zou het nodig zijn deze kaarten te vernieuwen?
Ik reis zelf rond met een TomTom met Florida kaart van een jaar of 8-9 geleden. Kan makkelijk, als je niet al te verbaast bent als de weg iets ander loopt dan je dacht. Dus 4 jaar lijkt me niet echt een probleem. Maar ik ben jij niet. ;)
Ik ga kijken of de navfree software op mn iphone daar goed werkt. Het is een gratis kaart van Florida die offline werkt. Oftewel er is geen dataverkeer tijdens het rijden nodig. Ik ben benieuwd hoe goed die werkt. Indien het niet werkt rij ik wel naar een Walmart toe om daar een TomTom of een Garmin te kopen.
Kan ik een USA map aanschaffen voor mijn TomTom One of werkt dit dan niet?
Als je echt de ONE eerste editie hebt dan kun je een SD kaart erin kwijt (aan de onderkant). Wij hebben online een kaart gekocht van Florida (USA kan ook, is een groter bestand en maar ietsje duurder) en vervolgens deze op de SD kaart opgeslagen. Als we op vakantie gaan wisselen we van SD kaart en gaat de Florida kaart erin. Werkt als een zonnetje. De latere versies van de TomTom One hebben niet meer zo'n SD sleuf.