Re: Huis kopen in Florida
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
angelique100
Het is niet onze insteek winst te maken
Ik denk dat je dat ook maar beter niet kunt nastreven. In dit topic vind je al heel veel info over verhuur en dergelijke, waar ik zelf geen ervaring mee heb.
Homeowners insurance dekt inboedel, opstal, inbraak en aansprakelijkheid (gerelateerd aan het huis) en zal voor een hurricane-gevoelig gebied als de Keys inderdaad aanzienlijk hoger zijn dan op het vasteland ver van de kust. Je zult ook een flood insurance nodig moeten hebben want het risico dat de boel een keer onder water gaat bij een orkaan is aanzienlijk, ook bij een verdieping in een gebouw, de tsunami die voor een zware orkaan uit gaat kan meters hoog zijn en aanzienlijke schade aan het gebouw aanrichten zelfs als jouw verdieping niet wordt geraakt.
Deze schade is niet gedekt door de homeowners insurance, die alleen "waterschade van boven", bijv. regenschade nadat het dak eraf is gegaan. dergelijke schade kan bovendien tot een hoop getouwtrek leiden over de oorzaak.
Neem hoe dan ook een preferred risk policy van het Amerikaanse government program (http://www.floodsmart.gov) maar ook dan zijn de prijzen aanzienlijk. Heb even voor je opgezocht, het adres dat je noemt, met een dekking van $150.000 voor opstal en $50.000 voor inboedel kost voor een gewoon huis $1,614 per jaar ... met een eigen risico van 2x $2000. Voor een condo betaal je navenant wel wat minder, ik verwacht dat de verdieping mede bepalend is. Je kunt als condo-bezitter alleen individueel een verzekering afsluiten via dit programma:
Citaat:
Note: Residential condominium associations are not eligible for the Preferred Risk Policy. Individual residential condominium units in residential condominium buildings are eligible for the Preferred Risk Policy. In addition, individual residential condominium unit owners in nonresidential condominium buildings [ik denk dat ze hier bedoelen appartementen bij bijv. een winkelcomplex, Koen] are only eligible for contents coverage. (...)
Particuliere verzekeringen zijn altijd duurder met flood insurance.
@bellalago;
Hallo Henke,
Wij zijn al een aantal jaren van plan een huis te kopen in Florida. (We gaan al een aantal jaren naar Florida op vakantie) Ons oog is nu gevallen op Bellalago
Het park spreekt ons erg aan en ook wat je schrijft over de beveiliging van het park. Zou je ons meer kunnen vertellen over de vaste kosten (belastingen, verzekeringen, onderhoud park etc.) van het park.
Wij willen er een aantal keren per jaar naar toe (2 weken per keer) Ook zullen er wel wat vrienden of kennissen naar toe gaan. We willen het niet gaan verhuren. Alvast hartelijk bedankt
Groeten Arja
Hallo Arja.
Op dit ogenblik zijn wij in Bellalago voor onze wintervakantie van 4 maanden.
Graag laat ik je via een pb weten wat hier de kosten zijn.
Groetjes Henke.
Hallo,
Sinds een aantal maanden zijn ik en mijn partner op zoek naar een huis in Florida. Dit zou voornamelijk een investeringsaankoop zijn. Ons budget ligt tussen de 50.000$-100.000$. We hebben al een paar interessante huizen gevonden, onder andere in Cape Coral. Het is de bedoeling om het full-time te verhuren om zo de kosten te dekken en na verloop van tijd, als de vastgoedprijzen terug gestegen zijn, het opnieuw te verkopen. Ik heb reeds veel gelezen op het forum maar lijkt jullie dit een goed idee?
Zouden jullie tevens kunnen zeggen welke kosten er, naast de aankoop, nog bijkomen?
Groetjes,
Mathias.
Ik denk hier ook al een tijdje aan. Het punt is dat de vastgoedprijzen ongetwijfeld zullen stijgen, maar je weet niet wanneer en hoever. Dat kan zomaar tien jaar duren voordat je met een beetje leuke winst kunt verkopen. Dan moet er in de tien jaar geen orkaan over vliegen ofzo. Als je risico's wilt afdekken zou je dus eigenlijk zelf daar moeten gaan zitten en je eigen huis verhuren en beheren. Daar zou je dan eigenlijk een soort van maatschap voor op moeten richten.
Je hebt natuurlijk van die bedrijven die dat doen, maar dat is het risico van geen beheer afdekken met het risico van een slecht bedrijf.
In de ideale situatie vaardig je een vertrouweling (of jezelf) af die meerdere panden (van vrienden en familie) beheerd. Dan word het leuk.
@MaCias en @Stigchel
Allereerst welkom op dit forum.
De aankoop van een huis of appartement in Florida vraagt het nodige.
De eerste goede investering, die ik je kan aanraden, kost je niets, maar levert een hoop op:
Ga er eens voor zitten en lees alle 22 voorgaande pagina's erop na.
Kom dan met gerichte vragen.
Ik zal je vast wat verklappen.
Op dit forum is "men" het er over eens, dat investering in onroerend goed in Florida uitsluitend uit het oogpunt van rendement een groot risico is.
De kosten worden te vaak onderschat en de opbrengsten te rooskleurig gezien.
Maar ga je gang, veel leesplezier.
Knaapje
Huis bezitten in Cape Coral en verhuren !
Wij hebben zelf sinds kort een huis in Cape Coral en verhuren onze villa. Er komt ontzettend veel kijken bij de aankoop van een villa over de grote plas. Maar het is zeer zeker een geweldige en aparte ervaring. Uiteraard moet je knettergek van Amerika zijn om zoiets te doen. Omdat er zoveel bij komt kijken zou ik graag ik contact komen met mensen die dezelfde onderneming zijn aangegaan. Ik zou graag ervaringen willen uitwisselen. Vragen willen stellen zoals ; hoe draag je de 11% tax af die de huurders betalen ? Aan wie en wanneer ? Waar kun je betrouwbare schoonmakers inhuren ? Hoe loopt de verhuur van jullie huis ? Waar loop je tegen aan met verhuren ? Waar adverteer je en ga zo nog maar even door want over deze grote hobby kan ik uren praten ! Wie wil er ervaringen uitwisselen ??????!!!
>> Mod.Ta2 Gerrit; ik heb jullie bericht verplaatst naar een bestaand topic waar al heel veel informatie instaat over de vragen die je stelt. Zo houden we het mooi centraal :-)>>
Re: Huis bezitten in Cape Coral en verhuren !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
akkerw
Wij hebben zelf sinds kort een huis in Cape Coral en verhuren onze villa. Er komt ontzettend veel kijken
Allereerst welkom bij het selecte clubje van huizenbezitters op dit forum. We zijn natuurlijk allemaal heel benieuwd naar het stulpje. Misschien kun je er op het huizenfototopic een paar foto's zetten om onze nieuwsgierigheid te bevredigen ;-). Dat knettergek zijn herkennen we hier op het forum heel goed hoor. 8-)
In dit topic vind je al heel erg veel info over het hebben van een eigen huis en het verhuren ervan. Ik zou zeggen, pluis dat eens goed door. Niet al je vragen worden er beantwoord; zoals de schoonmaker. Ik heb de indruk dat veel huizenverhuurders het hele verhuren uitbesteden aan een bureau en dat lijkt me erg zinvol want zelf kun je natuurlijk niet alles in de gaten houden als je aan deze kant van de grote plas zit. Meer weet ik er ook niet van want zelf verhuur ik mijn buitenverblijfje niet.
We verhuren dus geloof niet dat ik een foto mag plaatsen ! Zo ontzettend leuk om te zien dat er nog meer "fanaten" op de aardbol zijn. Zijn er ook nog mensen die wel verhuren en die met mij over het een en ander willen babbelen ?