Met pasen hebben veel scholen in Amerika hun springbreak.
Afdrukvoorbeeld
Met pasen hebben veel scholen in Amerika hun springbreak.
Ja, zo'n 40% van de college's. Dan is het er erg druk, veel studenten. Data en aantal studenten (afgerond) die vrij hebben volgens deze website:
18-22 feb: 310.000
25-29 feb: 140.000
03-07 mrt: 670.000
10-14 mrt: 1.9 mln
17-20 mrt: 2.1 mln (plus paasweekend)
24-28 mrt: 710.000 (voorafgegaan door paasweekend)
Daarna nog zo'n 200.00 studenten, maar da's niet zo'n "crowd".
De prijzen van hotels aan de kust zijn in de drukste periodes schrikbarend hoog, tot 3-4x de prijs buiten die periode. Verbazingwekkend dat het mij nog is gelukt om voor $38+tax een hotel te boeken via Priceline van 5-8 mrt.
Ik ben zowel in oktober als in november geweest , en als ik je mag adviseren zou ik in november gaan.
In oktober vond ik het toch wat drukker (Halloween enzo) en in november beginnen ze al een beetje met die kerstversiering enzo , dat geeft IMHO wel iets extra's.
Suc6 met keuze
Hoi Allemaal,
Ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen!
Het is de planning dat ik samen met mijn moeder in 2009 eindelijk naar Orlando gaan! Wij willen dan graag de meeste attractieparken bekijken en lekker winkelen etc.. Wij willen ongeveer 2 tot 3 weken heen.
Nu zitten wij ons af te vragen wat de beste tijd van het jaar is om heen te gaan. Wij zitten niet aan een vakantie vast gebonden dus in principe kunnen wij het hele jaar door.
Het mooiste zou zijn een maand waarin het niet al te druk is en je lekker weer hebt, graadje of 25, 30 ofzo..
Iemand suggesties voor mij?
Dank je wel alvast!
Groetjes Marcella
In 2007 hebben 82.4 miljoen mensen Florida bezocht. Je kan dus wel zeggen, dat het altijd wel druk is in Florida. Natuurlijk heb in een jaar pieken en dalen. Als je rust wilt vermijd dan de Amerikaanse feestdagen, springbreak, de zomermaanden. Ik vind mei de perfecte maand, zeker ook wat het weer betreft. Niet te vochtig, maar wel een heerlijke wamre temperatuur. Een andere optie is oktober. Ik heb geen ervaringen met het weer/drukte in de maande november t/m maart. Misschien dat iemand anders daar meer over kan vertellen.
Wij zijn pas enkele dagen terug van 12 dagen Florida. Hadden veel bewolking en ochtendmist aan de oostkust, geen regen. Temperatuur was ok maar mocht gerust enkele graden warmer.
Zwaar onweder gehad in Gainesville met power failure.
Aan de westkust was het mooi, zonnig. Eénmaal terug in Miami: regen en bewolking.
Je moet ook wat geluk hebben met het weer. Een kollega ging in dezelfde periode enkele jaren terug en had vollop zon.
Via deze link kom je op de 10-daagse weersverwachting voor Orlando. Als je onder aan de pagina op Averages klikt, zie je de gemiddelde temperatuur per maand en de neerslag.
Over de drukte, het is hier altijd druk maar sommige periodes zijn wat minder druk. De tip over de schoolvakanties, spring break etc. ondersteun ik van harte! Wij ziten er nu, het is de aanloop naar spring break maar nu is het nog erg rustig, je kunt overal zo doorlopen en bij de populaire restaurants hoef je niet te wachten. Wij mijden alleen de zomermaanden, (juni t/m augustus) voor de rest is het hier het hele jaar door goed toeven!
http://www.weather.com/outlook/healt...6hr_topnav_flu
Wikipedia zegt over Spring Break:
In the United States, spring break may range from the end of February to later days in April, but many schools are out for at least one of the weeks in March. Some schools call this "March break" when it is a middle week in March. Many K–12 institutions in the United States coincide their spring break with Easter and Passover.
Spring break's notorieties include increased drinking and sexuality. Residents of the Fort Lauderdale area became so upset at the damage done by vacationers, that the local government passed laws restricting parties in 1985. By 1989, the number of college vacationers fell to 20,000, a far cry from the 350,000 who went to Fort Lauderdale four years prior.[2] Most recently in 2006 the Fort Lauderdale local government passed even more laws to prevent spring breakers from traveling there for Spring Break 2007 and many to come.
Spring break party goers responded by moving to the more liberal community of Daytona Beach area (over 200,000 students traveled there each spring at its peak), but after Daytona's local government undertook similar measures, the crowds of the mid-1990s and early 2000s had fallen to a point where "a few students still come, but officials don't even estimate their numbers." Fort Lauderdale suffered a recession as a result of this, but the local hotel industry survived by catering to the retirement population. Panama City Beach, Florida remains a popular spring break destination due to its relatively close proximity to many Southern colleges and driving distances.
Differences in the legal drinking age, and attempts at combating the behavior of the spring break crowd in various places in Florida, have also lured spring breakers to travel outside of the United States. Popular destinations outside the United States include Cancun, Acapulco, Mazatlan, Jamaica, and the Bahamas. Tour agencies have not only cited the lower drinking ages in these places, but also the fact that the drinking ages are poorly enforced.
Ik ben vandaag teruggekomen, het weer was erg goed. Elke dag wel een korte broek aan. Het was tussen de 25-30 graden. Wel 2 avonden T-storms en Tornado watches gehad met wat regen, maar die avonden hadden we toch niet echt plannen.
En dat was dus in Kissimmee/Orlando. De laatste avond in Miami was het buiten maar 10 graden, dat was wel erg koud. Had te maken met de stormen boven de staat.
Persoonlijk denk ik dat april of mei beter is of natuurlijk het najaar.. de zomers lijken me erg warm. Maar ik heb heerlijk genoten van het weer de afgelopen dagen, zoals ik al zei elke dag een korte broek aan... een lange broek was niet te doen.
Goedenavond,
Weet iemand of mei een drukke maand is om naar Florida te gaan. Feestdagen ofzo? Zelf gaan we in mei en hebben alleen een auto en 1 overnachting geboekt.
Vorig jaar november ging het goed met het boeken van de accommodatie ter plaatse.
Bedankt alvast.
Sofi