Overweeg eens om zowel naar Florida als Californie te gaan.
Harm
Afdrukvoorbeeld
Overweeg eens om zowel naar Florida als Californie te gaan.
Harm
Zat ik idd ook al aan te denken, maar dan wordt het budget een beetje te krap :roll:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harm
Ik zit te kijken op exitreizen.nl om een eventuele rondreis voor Florida te boeken en nu viel me oog op dit:
Fly & Drive: 29-08-06 t/m 15-12-06 = 389 euro voor 3 weken..
lijkt mij nogal goedkoop... maar dit is dus inclusief auto en retour vlucht?
Misschien is dit een beetje een overbodige vraag, maar wil niet voor verassingen komen te staan.. 8) het lijtk mij zo goedkoop.. of valt dat wel mee?
Leuke vraag! Ik kan je natuurlijk alleen maar onze ervaringen meegeven.
Wij zijn in 1999 voor het eerst op vakantie geweest in Amerika, en dat was in Florida! Dat was voor ons een absolute "dream come true". We hadden een huisje gehuurd in Tavares, ten noorden van Orlando, en we hebben vandaar uit 3 weken de omgeving verkend. We hebben een geweldige vakantie gehad! We zijn allebei dol op pretparken, en we hebben ons hart zeker opgehaald daar!
Daarna zijn we nog een aantal keren in Amerika op vakantie geweest, in andere gebieden. In 2002 naar Californie en Las Vegas, in 2003 naar het Oosten en in 2004 naar het Westen. Vorig jaar in november zijn we voor de 2e keer terug gegaan naar Florida, vooral omdat mijn man zo graag zijn droom nog eens over wilde doen. We hebben toen wel een andere reis ervan gemaakt, door andere gebieden in Florida te verkennen.
Hoewel we vorig jaar een heel leuke vakantie hebben gehad in Florida, zou ik er voorlopig niet meer zo snel teruggaan. Ik heb het wel gezien. Zeker na alle andere reizen die we hebben gemaakt, heb ik vorig jaar toch wel heel erg het (voor mijn gevoel) "echte" Amerika gemist, zoals o.a. de prachtige natuur uit het Westen. Florida is eigenlijk één groot pretpark, vooral de omgeving rond Orlando.
Als ik terugkijk op alle reizen die we hebben gemaakt, was de reis naar Californie eigenlijk een reis met heel veel variatie. Dat is een reis die ik graag nog eens zou overdoen, vanwege de vele verschillende dingen die je er kunt doen. Je hebt inderdaad niet alle pretparken op een kluitje liggen, maar daar staat wel tegenover dat je een aantal heel mooie steden kunt bezoeken, Las Vegas op rij-afstand hebt liggen, en de pretparken in Californie doen zeker niet onder voor de pretparken in Orlando (en ik kan mezelf toch wel enigszins een kenner noemen). Het leuke is dat je juist in Californië zoveel verschillende mooie dingen kunt doen en toch ook de actie kunt opzoeken! Ik zou dus zeker opteren voor een vakantie naar Californie, al zal dat veel mensen op dit forum tegen de haren instrijken. Wellicht is het daarom verstandig om ook eens rond te kijken op een breder Amerika forum, zoals Njit je al adviseerde.
Als je naar California gaat, kun je inderdaad beter niet op 1 plek blijven, maar gewoon een rondreis maken. Je schrijft dat jullie 3 weken willen gaan, dat is een mooie tijd om een mooie rondreis te maken, zonder je te haasten. Je hoeft zeker niet dagelijks verder te trekken, maar blijft regelmatig een paar dagen op dezelfde plek. Je ziet dan wel heel veel mooie dingen!
Ik zou beginnen in San Francisco, en daar 3 nachten doorbrengen. Daarna zou ik via highway 1 afzakken naar Los Angeles, en onderweg op 2 verschillende plekken een overnachting boeken. Highway 1 is toch wel 1 van de mooiste routes in heel Amerika! Daarna zou ik een paar nachten in LA blijven, vooral voor Universal Studios en Six Flags Magic Mountain (spectaculaire actie!). Ik zou vervolgens door reizen naar Anaheim voor Disney. Er liggen 2 heel leuke Disneyparken hier die absoluut de moeite waard zijn. En de volgende stop is San Diego. Een hele leuke stad, waar je gerust een aantal dagen omkrijgt. Bezoek de Zoo, Seaworld, ga shoppen en bekijk de heel gezellige stad. Daarna rijd je naar de Grand Canyon. Een ervaring die je niet snel zal vergeten, je blijft hier zeker 1 nacht om de zonsondergang en de zonsopgang te kunnen bewonderen. En dan een anti-climas in Las Vegas. Leuk voor minstens 2 nachten, het is 1 groot pretpark. Daarna zoek je de natuur weer op in Death Valley, alvorens je via Mono Lake naar Yosemite rijdt, waar je ook gemakkelijk 2 dagen omkrijgt. Vanuit Yosemite ben je heel snel weer in SF voor de terugreis naar NL.
Het is maar een grove schets, er zijn zoveel dingen die de moeite waard zijn op de route, maar je krijgt een beeld. Je kunt natuurlijk iedere nacht ergens anders slapen, maar je kunt ook een heel rustige reis plannen en de tijd nemen voor de dingen die je graag wil zien en doen. Het leuke van deze reis is dat je eigenlijk alles in 1 hebt: mooie steden (San Francisco en San Diego), Las Vegas is een ervaring op zich, mooie natuur, schitterende autoroutes, en super pretparken. Wat wil je nog meer?
Ik wist het wel!
Groetjes
Jacqueline
PS: veel succes met de keuze!
NB: lees ook eens mijn reisverhalen (zie onderschrift)
Dank je wel! California klinkt nu toch wel meer naar mijn smaak, misschien doen we volgend jaar wel Florida aan.. aangezien ik al heb gemerkt dat na 1 keer in Amerika geweest te zijn je meteen verslaafd bent :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasmino
Ik zal idd je reisverhalen even lezen :wink:
Ojee, was ik net een beetje over mijn ik-wil-naar-californie-ziekte heen, krijg ik dit te lezen :lol:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasmino
Het moet natuurlijk geen gewoonte worden om mensen naar California te gaan sturen!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daydreamy
Ik zie je graag tegemoet op een van de Amerika Forums (je zult zien dat je veel dezelfde Nicknames tegenkomt :) )
Ons reisverslag leid je langs alle pretparken op de route. Zie m'n signature..
Dat is het grote probleem met reisadvertenties in Nederland. Je hebt dus niks aan zulke prijzen want je weet niet wat er allemaal bijkomt. Ik word bovendien nog zieker van die "vanaf"-prijzen. Je weet wel, zo'n tarief dat geldt als je in een kamertje zou gaan zitten in de slechtst denkbare periode en met minstens 8 man en anders wordt het ineens 4 keer duurder.
Wat komt er nog bij die prijs:
- luchthavenbelasting
- veiligheidstoeslag
- wie-weet-wat-nog voor-toeslagen op je vliegticket
- verzekeringen en belastingen voor de auto
- een eventuele upgrade van de auto (want de auto die hier wordt aangeboden is natuurlijk de allerkleinste)
- eventueel zo'n airport pickup-heffing voor de auto (extra heffing van het vliegveld op auto's die daar worden afgehaald bij de verhuurbedrijven)
- een SGR-heffing of calamiteitenfonds
- reserveringskosten
Conclusie: in Nederland moet je zo ongeveer alles invullen en doorclicken tot je op het punt bent dat je nog maar 1 click verwijderd bent van het definitief reserveren om de echte prijs te kennen van zo'n aanbieding. Daar word ik moe van en dat zal wel de bedoeling zijn want er zullen natuurlijk mensen zijn die dan uiteindelijk denken "ach, wat maakt dat beetje geld ook uit... ik heb geen zin om verder te zoeken".
Als je onze kinderen vraagt, wat hun favoriete stad in de VS is komt daar eerst New York uit en staat Las Vegas op de tweede plaats :D.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marisca
Zie ook mijn antwoord met rekenvoorbeeldje in dit topic:
http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?p=14882#14882