Ja maar was dit ook zo bij Cara, ook dat heb ik nergens kunnen lezen?
Als het toch correct op de website staat zou je toch denken dat het goed komt, maar is natuurlijk altijd afhankelijk van wie er achter die balie staat, en of die wil meewerken.
Afdrukvoorbeeld
Reactie ontvangen van de Alamo customer service (ik had dus geboekt via .com, geen prepay)Zoals in een eerdere post aangegeven stond bij mij het bedrag 2 dagen geleden al goed in het systeem, maar altijd fijn om dat nog eens bevestigd te krijgen in een mail die we uiteraard mee nemen. Wel mazzel dat ik vorige week nog net op tijd voor de hoge korting heb geboekt.Citaat:
Dear xxxxxxx,
Thank you for your email.
I apologize for the inconvenience. I have reviewed the charges and I currently see the estimated charges listed as $959.20. I am unable to verify the larger amount. I am not sure where you see that as a total.
I regret the inconvenience, and hope all your future contacts are entirely satisfactory.
Sincerely, Cathy
Ik vlieg morgen vanaf Orlando terug naar Nederland. Heb schade aan de bij Alamo gehuurde auto. Hoe wordt dat afgehandeld? En hoe lang duurt het voordat de papieren zijn geregeld. Ten tweede, hoe lang duurt het voordat je van het Alamo inleverstation op de luchthaven bent. Gaat dat, net zoals in Miami, met een shuttle die om de 5 min gaat? Hopelijk kunnen jullie mij snel antwoord geven.
Piet
(vakantieblog te lezen op: http://pietkoole.wordpress.com)
Hoe de schade afgehandelt word weet ik niet maar de garage van de huurwagens staan tegen over de vertrek hal ff oversteken en je bent er.
Zoals ik eerder begrepen heb van andere forummers die schade hadden is het zo geregeld mits je wel het uitgebreide pakket hebt geboekt. Maar trek er voor de zekerheid wat meer tijd voor uit om zeker te zijn dat je niet in tijdnood komt.
En heb je tijd over, dan zijn er voor de veiligheidscontrole nog zat leuke winkeltjes om te bezoeken en te bekijken.
P.S. Kleine schades valt ze vaak niet eens op bij de verhuur bedrijven.
Hoe ben je verzekerd bij Alamo? Als je Gold hebt dan heb je weinig problemen. Je zult waarschijnlijk een krabbel moeten zetten op een blaadje en daarna kun je zonder verder bij te hoeven betalen er vandoor..
Wat si de schade dan?
Voor Piet misschien te laat, voor anderen wellicht goed om te weten. Formeel zit 't kort weergegeven zo:
Alle schade dient direct bij Alamo gemeld te worden. In je huurcontract vind je het telefoonnummer. Ook dient altijd aangifte bij de politie gedaan te worden wanneer derden bij de schade betrokken zijn. Dat is ook het geval als je een paaltje uit de grond rijdt...
Lees de uitgebreide beschrijving in je huurcontract.
Neem dus altijd direct telefonisch contact op. Bij eenvoudige gevallen wordt de schade telfonisch geregistreerd en hoor je er verder niets meer van. Mits de Collision Damage Waiver in je pakket is opgenomen.
Alamo Gold zegt overigens niets over de dekking van de verzekeringen.Alamo Gold neem je niet voor de dekking van de CDW maar voor de tank benzine en de tweede t/m de negende (;)) driver.Citaat:
The renter or authorized driver is responsible for any loss or damage to the rental vehicle, regardless of who is at fault. In addition, unless prohibited or limited by law, the renter or authorized driver (s) is responsible for administrative fees and loss of use charges.*
Alamo provides you, the renter and authorized drivers with a way to minimize or eliminate your responsibility for loss or damage to the rental vehicle through the purchase of Collision Damage Waiver (CDW). CDW is NOT insurance. It is a waiver of Alamo's right to collect from the renter or authorized driver for the loss or damage to the rental vehicle