Bij ons niet.... maar wel naar gekeken qua formaat!
Dus ik zou het niet gokken, als ze twijfels hebben gaat hij op de weegschaal ;-)
Afdrukvoorbeeld
Bij ons niet.... maar wel naar gekeken qua formaat!
Dus ik zou het niet gokken, als ze twijfels hebben gaat hij op de weegschaal ;-)
Ja, bij ons wel. Vooral (eigenlijk alleen) vrij grote handbagage werd gevraagd om te wegen. Bij het boarden wer ook omgeroepen om de zwaardere bagage niet in de bakken aan het plafond te doen maar bij je voeten. Op zich logisch: Als een bak openschiet tijdens turbulentie wil ik liever geen koffer van 20 kilo in m'n nek krijgen .... :roll:
alleen even met de hand gewogen, maar de persoon voor ons werd uitgebreid gechecked, maar die hadden ook heel veel bij zich.
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een heleboel medicatie nodig tijdens ons verblijf van 5 weken. Alles bij elkaar 8 kilo. Dan heb ik nog een handtas met beurs etc en die weegt ook nog eens 2,5 kilo. Samen dus een handbagage van 10,5 kilo. Ik mag maar 6 kg. Toch durf ik niets van die medicatie in mijn koffer te doen. Zou dit problemen geven?
Ik zou gezien het belang van je vraag direct met Air Berlin kontakt opnemen.
Knaapje
voor het gewicht van je handbagage hoef je het niet te laten...heb wel ooi handbagage bijgehad die tegn 19 kg zat, maar dat wegen ze toch niet.....
medicijnen zou ik ff nachecken....
Bij ons werd de handbagage afgelopen februari bij Air Berlin niet gewogen. Ik neem aan dat als het om medicijnen gaat dat ze niet moeilijk doen, maar altijd ff checken.
Sinds een paar maanden is AB samen gegaan met American Airlines.
Sindsdien is de handbagage politiek ingrijpend veranderd.
Omdat Amerikanen moeten betalen voor hun koffers slepen ze zo veel mogelijk rotzooi mee de cabine in.
Zodra er dus een vlucht samen gevoegd wordt er wel duidelijk gekeken naar gewicht en aantal.
Diverse vliegtuigmaatschappijen laten extra handbagage toe voor medicatie en medische hulpmiddelen, even navragen.
groetjes Henke.
Ik heb het toch maar even nagevraagd bij Air Berlin. Medicijnen tellen niet mee als handbagage. Dit mag gewoon extra bovenop de toegestane handbagage. Dat vind ik toch wel heel netjes.