Re: Vliegen met US Airways
Vervolg op de vluchten met US airways.
Gelukkig was de domestic flight naar MIA te vroeg en ging bij Alamo alles zeer vlot, geen wachtenden voor mij. Uiteindelijk toch om 23.00 uur in het hotel.
De vluchten met US liepen op tijd en vlot.
De verzorging op de vluchten begint minimaal te worden, weinig te eten, niets te snacken of tegen betaling van abnormale prijzen.
Frisdrank enz. gratis en evt. te halen. Bier bijv. $7 per blikje.
Maar ja voor zo'n EUR 490 retour, kan je ook haast niets meer verwachten.
Helaas had het personeel meer interesse in hun in prive meevliegende collega's dan betalende passagiers. Het is me nu ook duidelijk waarom je als gewone passagier haast nooit met extra beenruimte kan reserveren. Deze plaatsen waren door prive vliegende collega's bezet.
Al met al voor de prijs zeker niet slecht. Had bovendien het geluk op de terugvlucht van PHL-AMS 3 stoelen ter beschikking te hebben.
Knaapje
Heb juist ontdenkt dat de prijs van een kinderticket tot 14 jaar is wat hoog is tegenover de ander maatschappijen tot 12 jaar .
Zijn er nog recente ervaringen met US airways op het traject AMS-PHL-MCO of AMS-PHL-MIA ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
knaapje
Zijn er nog recente ervaringen met US airways op het traject AMS-PHL-MCO of AMS-PHL-MIA ?
Wij hebben een paar weken geleden gevlogen met US-Airways op traject AMS-PHL-MCO en MCO-PHL-AMS en alles aan boord was prima verzorgd.
Op alle vluchten exit-row gekregen dus lekker extra veel beenruimte, aan boord van de 757-200 op AMS-PHL en PHL-AMS op de enige stoelrij met 2 stoelen, wel zo lekker :D
http://img850.imageshack.us/img850/3329/1506inair.jpg
Wij hebben in juni ook met Us airways gevlogen. We hadden een nieuwer toestel met eigen dvd scherm. Wat vertraging gehad op de terugreis ivm de tropische storm, maar voor de rest goed te doen. Niet slechter als United en wij vonden het beter als AA.
Ik heb 2x met US Airways gevlogen naar Florida, beide keren AMS > PHL > MCO, MCO > PHL > AMS. Mijn ervaringen met US Airways is gewoon iets minder dan andere luchtvaarmaatschappijen. Het is geen "slechte" luchtvaartmaatschappij en heeft prima services, jammer dat ze meestal met zulke kleine vliegtuigen vliegen tussen Philadelphia en Amsterdam. Ook geen entertainment systeem, maar daar betaal je natuurlijk ook wel meer voor als je met andere maatschappijen vliegt. Maar beide keren dat ik met US Airways had gevlogen, kwam er ook een negatieve ervaring bij.
1e, hoe kon US Airways niet zoveel aan doen. Dus ik geef hun ook niet de schuld en hebben me zelfs nog een dienst verleend. Maar goed op 22 augustus 2010 vloog ik van Orlando via Philadelphia naar Amsterdam. Helaas had het vliegtuig vertraging opgelopen door die gebruikelijk middag buien in Centraal Florida. Het was helaas te veel om mijn verbinding te halen naar Amsterdam. Op Philadelphia werd iedereen overgeboekt die haar of zijn verbinding had gemist. Dat waren er behoorlijk veel destijds. Ik werd uiteindelijk overgeboekt op de vlucht van 23 augustus naar Frankfurt rond 16:00 en daar moest ik overstappen naar Amsterdam. Dus heb de nacht doorgebracht op de luchthaven van Philadelphia. De volgende middag zou ik dus eigenlijk naar Frankfurt vliegen, maar voor het boarden van die vlucht. Deed ik toch nog een poging om met een direct vlucht naar Amsterdam te nemen. Dus was me gelukt en had een nooduitgang stoel met extra veel beenruimte.
Dus om nou te zeggen negatief is te sterk uitgedrukt, gewoon een ervaring erbij zou ik moeten zeggen.
Helaas de 2e ervaring was wat minder symphatiek.
Tijdens mijn laatste reis naar Florida vloog ik op 25 december met US Airways ook via Philadelphia. Door een klein vliegtuig en misschien iets te veel tegenwind óf te dure kerosine prijzen hier in Europa. Maakte dit vliegtuig nog een tussenlanding op Bangor in de staat Maine om hier bij te tanken. Dit stond niet in de boeking en werd er pas over geiinformeerd per e-mail, 3 uur voordat de vlucht naar Philadelphia vertrok. Ik had expres voor een lange overstap gekozen mocht er iets mis gaan, ik heb deze overstap naar Orlando nog maar nét gehaald. Helaas mijn bagage had minder geluk en kwam een vlucht later, dus heb toen nog anderhalf uur moeten wachten op de luchthaven van Orlando.
In vervolg kies ik voor een maatschappij met grotere vliegtuigen, of tenminste probeer dat te doen. Over het algemeen heb ik niks tegen kleine vliegtuigen voor Trans-Atlantische vluchten maar dit is toch een beetje slordig. Maar goed over het algemeen wel een goede ervaring, maar persoonlijk vlieg ik liever met United.
Je laatste geval heeft niet alleen US Airways, maar ook United (en volgens mij ook nog andere maatschappijen). Ook zij vliegen met de kleine 757, en heeft vooral in de wintermaanden geregeld moeten landen op één van de vliegvelden in groenland/canada/noord VS, soms zelfs met nog maar een half uur vliegen naar bijvoorbeeld NewYork of Washington (zie hier voor een kaartje). Dit komt doordat de afstand tegen het maximale bereik zit van de vliegtuigen, en met wat tegenwind wordt het dan lastig. Gelukkig heb je het nog wel gered. Je koffers had je volgens mij ook kunnen laten bezorgen bij je verblijfplaats. Maar goed 1.5 uur wachten is nog te overzien.
Op zich heb ik niet zoveel moeite met de tussenlandingen, het is alleen minder dat je dit op het aller laatste moment krijgt te horen. Gelukkig had ik een ruime overstap geboekt, waardoor het nog wel mogelijk was. Inderdaad jammer van de bagage, maar het is allemaal goed gekomen. Ik zal dus gaan kiezen voor vluchten (vooral in de winterperiode) met ruime overstaptijden om een eventuele tussenlanding te veroorloven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Florida Keys Go-er;173016..
Op zich heb ik niet zoveel moeite met de tussenlandingen, het is alleen minder dat je dit op het aller laatste moment krijgt te horen..
Inderdaad, wij hebben vorig jaar op de vlucht AMS > IAD ook een tankstop gemaakt op Bangor, dit werdt onderweg op zo'n kleine 2 uur van tevoren pas medegedeeld. Desondanks waren we evengoed op tijd op IAD voor de aansluitende vlucht naar MCO. De vlucht was overigens met een United B757-200.
Best leuk om een keer in Bangor, Maine te zijn geweest, hometown van Stephen King, waarvan ik graag een boekje mag lezen.
Maar niet voor een onverwachte tankstop, waarvan wij de mededeling pas kregen bij het afduwen op Schiphol.
Voor ons een reden om niet meer met US Airways te vliegen. Dat en de configuratie van de 757. Vandaar dat we ook niet meer met onze favo United vanaf AMS gaan vliegen. Dan is de prijs maar niet het bewijs :cool: Oktober mag Delta ons brengen (vanaf BRU), maar in Maart gaan we weer met de groene brigade.
PS. Maine is overigens wel de moeite waard, weten we inmiddels ;)