Komt goed uit. Volgende week met een A330 naar Detroit. :cool:
Afdrukvoorbeeld
Komt goed uit. Volgende week met een A330 naar Detroit. :cool:
Helemaal mee eens: Delta zit lekkerder dan KLM!
@Knaapje, ga je dan ook door naar Orlando?
Ik zit nu regelmatig te kijken en van de 7 dagen hebben ze er 1 met een dusdanige vertraging dat ik in de knoop kom met mijn overstap.
Alles hangt natuurlijk af van de wachttijd bij de immigratie.
We duimen maar.
Nee, ik ga naar JAX, maar kom terug via MCO.
Ik volg de vlucht ook en hoop dat ze tegen die tijd minder vertraging hebben.
Het lijkt wel of ze de laatste week tegenwind hebben, vertraging en er wordt niets ingelopen.
Ik heb ruim 2 uur om over te stappen, maar moet via de tunnel naar het andere terminalgedeelte.
Nog erger is echter, dat het de laatste directe vlucht naar JAX is die dag.
Note;
Vandaag is hij in ieder geval op tijd vertrokken.
Hij is nu aan het taxiën. 10.45 uur
@knaapje, inderdaad heb ik ook gezien. Maar jij hebt een iets vroegere vlucht.
Wij vertrekken af AMS om 13:15 vlucht DL235.
En dan zijn we in Detriot om 16:05
Vertrekken dan richting MCO om 17:45
Is wel te halen als het toestel op tijd is.
Ik ga inderdaad met de DL620 om (hopelijk) 10.35 uur en ben dan om 13.27 uur op DTW en moet daar om 15.30 uur vertrekken met de DL3454
Delta heeft inderdaad wat last van vertragingen door en defect materieel en crewproblemen.
Als het goed is vanaf morgen weer normaal.
Och, al heb je (Net zoals wij 3 weken terug) een half uur vertraging op AMS red je de overstap naar MCO in DTW nog. Ging hartstikke prima :). We hadden zelfs nog tijd over om op ons gemak wat koffie te halen.
He-le-maal eens. Wij hebben 3 weken geleden ook EC gevlogen bij Delta en ik zou het volgende keer weer doen. Sneller door douane, lekker op tijd aan boord. Heerlijk
Ik denk dat ze last hebben van sterke tegenwinden.
Klopt, de wind is sterk de laatste paar dagen!
Daarbij ging er ook nog eens een probleem met een 744.
Ja, het staat er echt.
Ook op mijn boeking trouwens DTW-JAX. Vlucht DL3454
Scheelt volgens mij niet zoveel in prijs... :o
Volgens het vluchtschema moet vliegtuig om 13:27 uur aankomen. Hier een overzicht van de aankomstentijden t/m gister
Datum Vliegtuig Herkomst Bestemming Vertrek Aankomst Duur 03-okt-2014 A333 Schiphol (EHAM / AMS) Detroit Metro Wayne Co (KDTW) 10:35 CEST 13:27 EDT Gepland 02-okt-2014 A333 Schiphol (EHAM / AMS) Detroit Metro Wayne Co (KDTW) 10:45 CEST 12:57 EDT Gepland 01-okt-2014 A333/L Schiphol (EHAM / AMS) Detroit Metro Wayne Co (KDTW) 11:35 CEST 13:28 EDT 7:53 30-sep-2014 A333/L Schiphol (EHAM / AMS) Detroit Metro Wayne Co (KDTW) 10:56 CEST 13:11 EDT 8:15 29-sep-2014 A333/L Schiphol (EHAM / AMS) Detroit Metro Wayne Co (KDTW) 11:33 CEST 13:24 EDT 7:50 28-sep-2014 A333/L Schiphol (EHAM / AMS) Detroit Metro Wayne Co (KDTW) 11:10 CEST 13:43 EDT 8:33 27-sep-2014 A333/L Schiphol (EHAM / AMS) Detroit Metro Wayne Co (KDTW) 11:00 CEST 13:15 EDT 8:15 26-sep-2014 A333 Schiphol (EHAM / AMS) Detroit Metro Wayne Co (KDTW) 10:56 CEST 13:16 EDT 8:20 25-sep-2014 A333/L Schiphol (EHAM / AMS) Detroit Metro Wayne Co (KDTW) 11:03 CEST 13:16 EDT 8:13 24-sep-2014 A333/L Schiphol (EHAM / AMS) Detroit Metro Wayne Co (KDTW) 12:40 CEST 15:02 EDT 8:22 23-sep-2014 A333/L Schiphol (EHAM / AMS) Detroit Metro Wayne Co (KDTW) 11:02 CEST 13:30 EDT 8:28 22-sep-2014 A333/L Schiphol (EHAM / AMS) Detroit Metro Wayne Co (KDTW) 11:25 CEST 14:44 EDT 9:19 21-sep-2014 A333/L Schiphol (EHAM / AMS) Detroit Metro Wayne Co (KDTW) 11:11 CEST 13:30 EDT 8:19 20-sep-2014 A333/L Schiphol (EHAM / AMS) Detroit Metro Wayne Co (KDTW) 10:55 CEST 13:26 EDT 8:31 19-sep-2014 A333/L Schiphol (EHAM / AMS) Detroit Metro Wayne Co (KDTW) 10:52 CEST 13:01 EDT 8:09
Hoi Knaapje, hoe is het afgelopen?
Ik ben gisteren met de DL235 naar Detriot gevlogen.
Het vliegtuig was op tijd in Detroit, maar toen stonden we bijna een half uur te wachten voor we naar de gate mochten. En daarna moesten we dus op een draf naar de immigratie toe. Gelukkig was er geen grote rij wachtenden. We hebben het heel veel erger mee gemaakt. Ik was een tikkeltje nerveus omdat ik wist dat ik een bepaalde regel zou gaan overtreden door 1 dag langer te blijven dan waarschijnlijk zou worden toegestaan. Ik had in dit forum gelezen dat ze moeilijk doen als je langer dan 180 dagen blijft en ik was zo slim geweest (Uhhhh) om een reis te boeken waar 182 dagen inzaten. Kennelijk is tellen niet mij sterkste kant.:confused: Maar na alles te hebben uitgelegd aan de immigratie officier stonden we in no time met een geldig visum bij de douane met de koffers . Daarna de koffers weer afgeven en naar je volgende vlucht. Die hebben we ondanks de korte overstap en het half uur vertraging toch nog gehaald.
Wat mij nou opviel bij de immigratie is het volgende.
We gingen netjes onze beurt afwachten in een rij , die overigens heel snel ging, en toen werden de mensen gesplits naar, met visa of reizend via ESTA. Aangezien wij een visum hebben werden we direct naar de immigratie officieren geleid waar slechts een kleine rij stond. Maar wat ik zag maar niet begreep was dat de mensen reizend op ESTA verwezen werden naar een flink aantal automaten. Is het nou zo dat die mensen gewoon hun gegevens kunnen intikken en dan, zonder een immigratie officier te hebben gezien, door mogen? Ik had helaas geen tijd dat te onderzoeken. Misschien is er iemand die het weet. Knaapje, een heel prettige tijd in Florida
Prettige tijd en mooi weer bij de airshow.
Heb ik het ook :)
Ik vlieg a.s. donderdag
@ Frans 1949 Na de kiosk moet je alsnog naar een immigration officier, maar dat duurt dan wel veel korter! Je krijgt uit de kiosk een bonnetje en dat moet je bij deze persoon afgeven. Wij hadden dit een paar weken geleden op MCO (Orlando). Werkte goed. Hierbij heb je een link naar een youtube filmpje:
http://m.youtube.com/watch?v=X4CUs1PEZ00
Hier vind je alle informatie erover en welke Vliegvelden er aan mee doen. http://www.cbp.gov/travel/us-citizen...rt-control-apc
@Els en @ Calypso, beide bedankt voor het antwoord. Ik ben toch wel heel blij met deze ontwikkelingen. Ik heb, in het verleden diverse malen problemen gehad met zeer lange wachttijden. En nu ging het erg soepel. Ook merk ik de laatste jaren een veel betere houding van de immigratie officieren. We gaan steeds meer vooruit.
Frans: afgelopen zomer via Detroit naar Orlando gevlogen. Wij werden ook doorverwezen naar de automaten maar na die procedure moesten daarna gewoon ook nog naar de immigratie officier (net als de rest van de rij).
Wij vliegen in mei met Delta Airlines naar Orlando. Klopt het dat je pas 24 uur van te voren je stoel kunt reserveren? met eventueel extra beenruimte.
Als je kiest comfort seats wil boeken (meer beenruimte) dan kan dit vanuit Europa niet via internet. Hiervoor dien je telefonisch contact op te nemen met Delta in de US.
Voor onze vakantie van volgend jaar mei hebben wij gewoon comfort seats geboekt bij Delta via internet. Wij hebben wel via Delta geboekt en ook gelijk bij het boeken de comfort seats vastgelegd. We vliegen van Amsterdam naar Miami met Delta en terug gaan we met KLM maar dan vanaf LAX (Los Angeles). Voor de terugvlucht met KLM kan ik geen comfort seats boeken. Er komt wel steeds reclame voorbij en ik heb me helemaal suf gezocht naar hoe ik het voor elkaar moest krijgen maar kon niets vinden als alleen leuke teksten met de aansporing vooral comfort te boeken. Uiteindelijk heb ik ergens op internet gevonden dat dit maar zoveel dagen (90 of 30) vooraf kan.
@Mushu. Als je belt met de KLM kan je de economy comfort stoelen reserveren voor je terugvlucht. Het probleem is dat je via Delta geen comfort seats op een door KLM uitgevoerde vlucht kan boeken. Het nummer van de KLM is 020-4747747
Dank je Ebelix, dan ga ik KLM maar eens bellen want ik wil voor die lange vlucht graag wat ruimer zitten! Ik heb het wel via de KLM site geprobeerd er vanuit gaande dat het niet lukte omdat ik op de Delta site zat maar dat maakte dus niets uit. Alleen dat ik op de KLM site zag dat mijn Delta vluchten geannuleerd waren :eek:. Gelijk gebeld en ben er nu achter dat de KLM site alleen je KLM vlucht laat zien (en de rest om je te laten schrikken als geannuleerd er op zet) en de Delta site gewoon alle vluchten laat zien.
Update: gelijk even gebeld. KLM kon mij niet helpen want het is een vlucht die via Delta geboekt is. Wat wel mogelijk was om aan Delta te vragen of ze de vlucht om kunnen zetten naar een KLM vluchtnummer zodat ik wel zelf de stoelen zou kunnen boeken. En anders kon ik pas bij inchecken (24u vooraf) de stoelen reserveren. Dus Delta gebeld. Mw van Delta gaf aan dat ze dat normaal niet doen want ik heb via Delta USA geboekt en was aan de telefoon met Delta Benelux (had gewoon het NL nummer gebeld natuurlijk). Maar omdat nog alle comfort seats vrij waren op die vlucht wilde ze wel een uitzondering maken en heb ik nu 3 comfort seats op de eerste rij van dat gedeelte! Ik krijg per mail een bevestiging en nieuwe tickets omdat ze voor deze actie dus inderdaad het vluchtnummer moesten wijzigen naar een KLM vluchtnummer. Het had wat voeten in aarde maar uiteindelijk is het gelukt (tenminste dat hoop ik dan maar :)).
Bedankt Ebelix voor de tip.
Dus Pris32, als het niet lukt om via de site je stoelen te reserveren dan is het aan te raden om even met KLM te bellen.
@Mushu. Graag gedaan. Het blijft een moeilijk iets als je een ticket hebt waar 2 maatschappijen de vluchten uitvoeren. Overigens heeft de KLM ook wel eens het vluchtnummer voor me gewijzigd van Delta naar KLM voor economy comfort op een KLM vlucht.
Ik heb via KLM stoelen geboekt op vluchten die Delta uitvoert maar die KLM vluchtnummers hebben. Ook wij wilden comfort seats, en die heb ik gewoon zelf bij Delta geregeld, geen probleem. Gewoon op hun site, bij my trip met het boekingsnummer van KLM. Gelijk betalen met creditcard en de Delta vluchtnummers stonden er ook bij, dus er hoefde ook niks omgezet te worden. Is volgens mij helemaal niet nodig om te bellen.
Het enige "probleem" bleek afgelopen week toen ik tot de ontdekking kwam dat Delta een ander vliegtuig inzet op de vlucht Atlanta-Tampa zodat manlief en ik ineens niet meer naast elkaar bleken te zitten, maar aangezien je zelf kan schuiven met de stoelen heb ik dit gelijk veranderd. Kwestie van regelmatig even controleren., dat is bij Delta wel nodig.
Fransje: Het is volgens mij maar net hoe de zon staat. Ik heb echt alles geprobeerd op de websites van zowel KLM als Delta. Op de Delta site kon ik inderdaad voor de KLM-vlucht stoelen reserveren maar geen comfort seats. Op de KLM site hebben ze mijn vluchten die door Delta uitgevoerd worden als geannuleerd er op gezet dus daar kon ik weer niets met de Delta vluchten en dus ook niet met de KLM vluchten want die zijn via Delta geboekt....
Zoals ik ook op andere fora lees is dit een veel voorkomend probleem maar soms kunnen ze je telefonisch opeen wel goed helpen en soms verwijzen ze je door naar de andere maatschappij. Mw van Delta zei zoiets als: "omdat je al met een andere collega gesproken hebt, zal ik een uitzondering maken". Het is volgens mij maar net wie je treft. Maar soms is het echt wel nodig om te bellen want valt er via internet niets te regelen.
Delta gaat concurrentie met prijsvechters aan
ATLANTA - Delta Air Lines gaat de concurrentie met prijsvechters aan door het basic economy class tarief te herintroduceren. Dat melden diverse Amerikaanse nieuwsmedia. Het tarief is bedoeld voor reizigers die hun flexibiliteit in ruil voor de laagste ticketprijs willen opgeven.
Het basic economy tarief werd in maart 2012 door Delta geïntroduceerd. Het speciale tarief was toen beschikbaar op 25 bestemmingen, die werden aangevlogen vanaf één van de vier hubs van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij. Toentertijd werd het basic economy tarief nog niet opgepikt door het grote publiek.
Nu wordt het tarief opnieuw in de markt gezet om te kunnen concurreren met lowcost maatschappijen zoals Spirit Airlines. Volgens een woordvoerder van Delta Air Lines zijn de tickets "goedkoper" dan andere tickets van de luchtvaartmaatschappij, maar kunnen de prijzen op verschillende routes wel variëren.
Het basic economy tarief kan vanaf deze maand geboekt worden voor vluchten die plaatsvinden vanaf 1 februari 2015.
Bron: zakenreisieuws
Is dat niet alleen voor binnenlandse vluchten?
Het is inderdaad alleen voor binnenlandse vluchten.
Wij vliegen op 18/12 met KLM (Delta) vanuit Amsterdam naar Tampa (tussenstop Atlanta). Is de eerste maal dat wij vanuit Amsterdam vertrekken ..... Ben curieus hoe dat gaat lopen :)
Ga je toevallig om 10.30 uur Minneke? Zo ja, mijn man heeft ook die vlucht :)
Voor onze komende trips zijn we aan het kijken om uit prijsoverweging bv met DELTA te gaan vliegen. Ik ben niet een van de kleinste en slankste en wil daardoor wel wat extra ruimte, heeft iemand ervaring met de Economy Comfort-class bij DELTA ?
http://thepointsguy.com/wp-content/u...-42.png?16593d
( Foto : Delta.com )
Elke premiumclasse van de diverse airlines heeft circa 35"-38" beenruimte. Kosten tussen de 100 en 150 euro pp per enkele reis.
Service, eten etc verder allemaal gelijk aan economy.
Sommige hebben een hogere vrijdom, maar daar betaal je dan weer meer voor de seats
Wij hebben vorig jaar economy comfort gevlogen.
Je hebt zeker meer been ruimte, maar helaas is bij bijna alle maatschappijen de breedte het zelfde is.
Volgens mij was de service hetzelfde als economy.
O,ja volgens mij kon de stoel ook wat verder naar achter.
Het prijsverschil weet ik niet, was voor ons gratis ivm klm status
Ps eigenlijk betaal je dus alleen voor 10 cm meer beenruimte.
Je betaald voor een zitplek meer vooraan in het vliegtuig, met ca. 4 inch meer beenruimte en een grotere recline van de stoelen. Let wel op dat je niet de achterste rij van de economy comfort reserveert want dan heb je niet zulke blije mensen achter je zitten als je jouw stoel verder achterover kan zetten dan de mensen op de eerste economy rij, die hebben dan minder ruimte dan normaal en kunnen daardoor wel eens problemen maken.
En verder tja, ik vind de stoelen van Delta nog altijd de beste stoelen die ik heb meegemaakt in een toestel en prefereer daarom nog steeds Delta als ik naar de USA vlieg.