Ik heb op de HTC (Android) al een tijdje een Sunpass app, maar deze is veel uitgebreider, Ik kan alleen maar de rekening aanvullen, dus niet de auto invoeren en zo.
Toch maar een I-phone kopen dan :o
Afdrukvoorbeeld
Ik heb op de HTC (Android) al een tijdje een Sunpass app, maar deze is veel uitgebreider, Ik kan alleen maar de rekening aanvullen, dus niet de auto invoeren en zo.
Toch maar een I-phone kopen dan :o
Wij hebben vorig jaar juli twee en een halve week door Florida rondgereden met een auto van Alamo en ook gebruik gemaakt van de Sunpass poorten. We hebben tot nu toe nog geen rekening van de tol gehad van Alamo, dus we hebben een vaag vermoeden dat ze ons vergeten zijn:cool: of dat er iets anders mis is gegaan in hun administratie. Of zijn er meer waarbij dit zo lang heeft geduurd? We zijn maar niet van plan om slapende honden wakker te gaan maken, we wachten rustig af..:rolleyes:
Dat zou ik ook doen :p
Ik weet het, het klinkt stom, maar ik blijf het allemaal niet kunnen doorgronden met die tolwegen.
Wat is nu wijsheid om te doen.
Wij hebben twaalf dagen een minivan gehuurd via Alamo.
Wat is nu het makkelijkste?
Mijn ouders van in de 70 reizen ook mee en het moet dus zo simpel mogelijk zijn.
Wat is jullie eenvoudige advies?
Het eenvoudigste is gewoon wegrijden en nergens op letten, zeker bij Alamo. Mocht je een tolpoort passeren, wordt je automatisch aangemeld en draai je mee in het programma. De deelname ($2,95p/d -max $14,75 nu) en de tolgelden worden vanaf dat moment op je CC afgeschreven, al kan dat even duren (zie boven)
Passeer je de hele vakantie geen tolpoort, gebeurt er niks.
Is niet stom hoor, de meest eenvoudige oplossing is helemaal niets doen en gewoon door de tol heenrijden. Alamo zal dan max 15$ berekenen op je CC + de tol kosten natuurlijk. De goedkope manier is om te werken met een Sunpass sticker deze koop je bij bv de Publix of eventueel hier alvast op het forum. Deze optie is goedkoper 5 $ maar je moet dan wel zelf de auto aanmelden en een account aanmaken (deze sticker is niet direct geactiveerd) je kan het wel alvast vanaf Nl doen dan even je kenteken toevoegen. Ik zelf zou voor die paar Dollar en je geeft zelf al aan zo simpel mogelijk gewoon lekker door de tol heenrijden en Alamo laten afschrijven.
Mooi. Dank jullie wel. Helder verhaal.
Ik ga dan voor die 12 dagen niet lopen rommelen met aanmeldingen etcetera.
Ik laat het door Alamo verrekenen voor beide auto's. Dat bedrag op een hele vakantie maakt dan ook niets meer uit.
Gemak dient de mens...
Nog een kleine vraag.
Ik heb begrepen dat er één toll weg is waar je enkel nog 'digitaal' kunt betalen. Klopt dat? Welke is dat?
Dat is de Florida Turnpike (Orlando-Miami), maar ook daar heb je geen hinder van, want je betaalt "by plate" als je het Alamoprogramma volgt, ook daar.
Blijkbaar is er ergens in het proces van jouw huurauto - tolpoort - sunpass administratie - aanlevering bij Alamo - doorbelasting aan jou iets niet helemaal goed gegaan.
Niets aan doen. Geniet ervan en niet meer aan denken.
http://www.benlinders.com/wp-content...r-Services.jpg
Kreeg vandaag een e-mail van holiday cars ( heb in het verleden 1 keer bij hun geboekt ), ze hebben dus een doorstart gemaakt, zitten nu in Amsterdam en er zijn een aantal veranderingen door gevoerd:
De belangrijkste veranderingen:
- Nieuwe website
- Gespreid betalen
- Groter aanbod huurauto's
- Gratis annulering
- Geen Credit Card kosten
- Nieuwe klantomgeving
- Nieuwe contactgegevens
We zullen zien hoelang ze blijven.
Op hun Contact pagina staat het volgende:
Het is alleen wel leuk om te zien wie de 'Wij' zijn:Citaat:
1) Is er een doorstart?
De rechtbank Den Haag heeft op 27 december 2012 Holiday Cars International B.V. en op 28 december 2012 Holiday Cars Group B.V. in staat van faillissement verklaard.
Per 31 januari 2013 is er een doorstart gerealiseerd. Wij hebben het merk Holiday Cars.com en het IT systeem overgenomen.
Indien u vóór 28 december 2012 een boeking hebt gedaan via het oude Holiday Cars, dan zult u voor de afwikkeling van uw vordering of het verkrijgen van nadere informatie contact moeten opnemen met de curator mr. C.A. de Weerdt van Geelkerken Linskens Advocaten te Leiden. U kunt haar per e-mail (insolventies@gl-advocaten.nl) of per post (postbus 2020, 2301 CA Leiden) bereiken.
Citaat:
Holidaycars.com maakt doorstart met nieuwe eigenaren
Het failliete Holidaycars.com maakt een doorstart met nieuwe eigenaren. De verhuurder van auto’s wil terugkomen op de markt met een geheel nieuwe strategie, vertelt het nieuwe managementteam in TravMagazine.
Holidaycars.com, dat in 125 landen actief was, werd eind december 2012 failliet verklaard. De autoverhuurder kon de jaarlijkse winterdip in het aantal boekingen vorig jaar niet meer overbruggen, zo meldde de curator in december aan Nu.nl. Dit terwijl het bedrijf niet ltijd daarvoor nog door vakantiebeoordelaar Zoover tot meest populaire autoverhuurbemiddelaar van Nederland werd verkozen. Oprichter Robbert Jan Meerpoel liet nog weten zelf een doorstart te overwegen, maar die kwam er niet.
Nieuw management
Holidaycars.com telde in totaal 50 medewerkers. Ex-medewerkers Michel Houthoff en Laurent Zbinden hebben nu samen met een niet bij naam genoemde investeerder het bedrijf gekocht, inclusief het IT-platform en de domeinnamen die horen bij Holidaycars.com. Het nieuwe verhuurbedrijf richt zich volledig op de b2c-markt, meldt TravMagazine. ‘Als de nieuwe organisatie staat, hopen we ook weer enkele grote online spelers in de reiswereld te kunnen bedienen', zegt Houthoff tegen de vaktitel.
Hoi Allemaal,
Na alles gelezen te hebben, maar toch alles door elkaar heen staat. Heb ik een topic aangemaakt voor mijn vraag, omdat ik hoop zo een duidelijk antwoord te krijgen.
We willen de auto huren bij alamo.co.uk/brits omdat deze het goedkoopst is. We vliegen op Tampa.
Veel mensen hebben hier goede ervaringen mee zo te lezen en ze zijn de goedkoopste, vandaar onze keus.
Wij vragen ons af of Alamo in Engeland ook al voorzieningen in de auto's heeft voor de tolwegen en anders wat we het beste kunnen doen. Een sticker kopen of een transponder. We vertrekken in mei al dus is allemaal kort dag.
Alvast bedankt.
Of je nu bij Almo.nl. Alamo.de, Alamo.co.uk huurt, uiteindelijk krijg je een Voucher mee die je aan Alamo USA laat zien. En de voorzieningen wat betreft tol zijn standaard bij Alamo. Zie dit topic waar het allemaal wordt uitgelegd: http://www.floridaforum.nl/showthrea...autoverhuurder
Begrijp ik het goed: je hebt via Engeland een auto in Florida gehuurd.? Waarom wil je dan weten of ze in Engeland voorzieningen voor tolwegen in de auto's hebben.? Als je de auto's in de USA bedoelt, dan maakt het niet uit waar of hoe je hem gehuurd hebt, je krijgt een Florida auto met alle Floridiaanse mogelijkheden van tol betalen.
Wij wilden graag een sunpass kopen voordat we erheen gaan en kregen dit van Dollar teruggemailed. Is denk ik duurder, en volgens mij kan je de sunpass niet bij hun van tevoren aanvragen, weet iemand hier iets van?Citaat:
Our Miami International Airport (MIA)location offers a toll option called PASS24. This option costs $7.99 per day. It is an electronic tollby-pass option that allows the driver to bypass all toll booths and avoidelectronic toll charges on all the toll roads in the city or state, asapplicable; and, as many times a day as necessary. If not purchased,customers must pay Dollar for unpaid toll road violations (including violationscaptured by camera) charged by the toll authority plus a $15.00 administrativefee per violation. If customers have a personal transponder or account,it may not transfer to the rental vehicle and they will be charged a toll violation. Please be advised that some toll roads are managed electronically and have nomanned booths. GPS units rented from us can be programmed to avoid tollroads.
Heb je dit topic al eens doorzocht op "dollar" ? De sticker kan je alleen in winkels, supermarkten e.d. kopen, niet via de verhuurmaatschappijen
Onlangs via Eautohuur bij Dollar voor 3 weken een auto gehuurd, ophaallokatie Miami Airport en ter plaatse, bij Dollar dus, een sunpass voor 107 dollar aangeschaft....daarmee kun je onbeperkt gebruik maken van de tolwegen......
@Sunnyrojo
De Sun Pass transponder koop je o.a. bij de Publix en kost ongeveer $25. Wij nemen er een paar mee in mei. Eventueel kunnen we er voor jullie ook 1 meenemen. We komen 12 mei weer terug in NL.
@Bieg heel erg bedankt voor je aanbod. Wij hebben gisteren nog een mailtje gekregen van Dollar waarin zij dus ook zeggen dat de tolkosten alleen op de dagen die je gebruikt de tol wordt berekend dus dat is in principe alleen rond Miami, (7,99) de rest is nog redelijk te vermijden (als we dat willen), dus het is te doen.
Wil je de tekst van het mailtje eens plaatsen? Het komt namelijk niet overeen met de voorwaarden van het Pass24 systeem van Dollar. Je betaalt een flat fee van 7, 99 met een maximum van 41, 99 per week. Tol betalen per dag is binnen dit systeem niet mogelijk.
Oeps inderdaad bedankt Teleton,(was vroeg vanochtend toen ik het mailtje bekeek) en van het maximum zetten ze er niet bij, dus dat moet ik gauw even navragen wordt vervolgd ha ha!!hier het mailtje :
Hoe weet je dat van het maximum $41.99 Teleton? Zoals ergens al eerder stond ben ik nu ah proberen om het verhuurbedrijf om te zetten, hoop dat het luktCitaat:
Thank you for your email.
No, the Pass24 charge is charged Per Day, for theentire time the Dollar vehicle is in your possession, whether you happen todrive on Toll Roads each day or not.
Angela - Dollar.com Help Desk
Staat op deze site:
https://www.sunpass.com/rentalcar
en hier:
http://www.thedibb.co.uk/forums/Car-...mes-p-517.html
@teleton Moet het niet zijn $ 41,99 per week ???
Zoals het in de link van Trails al staat is het inderdaad een 'weekly fee'.
bedankt voor jullie info, ik heb er veel aan gehad en ben dan ook deze topic een beetje door gaan spitten. Teleton : n.a.v. een eerder bericht over het annuleren vd huurauto heb ik het verhuurbedrijf gebeld nu kreeg ik ineens keuze uit 2 mogelijkheden : 44 euro minder betalen voor mijn huidige auto gehuurd bij Dollar (voelen natuurlijk ook de bui al hangen met hun hoge weekly fees, ( wel onder gelijke voorwaarden ,bedrag wordt teruggestort)of 30 meer dan dat ik nu betaal en dan overstappen naar Alamo (daar komt dan nog max $14,75 plus toll bij. Wij hebben voor het eerste gekozen want omgerekend ontloopt het elkaar niet zoveel. Toch 44 euro terug! thanx!
Wij gaan 31 mei naar Stanford en halen daar de huurauto op, ik dacht via Budget. Nu las ik dat je sunpass of een transponder kon aanschaffen voor de tolwegen. Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen die twee en hoe ik het beste aan een van die 2 kan komen?
Wij gaan binnenkort naar florida en hebben een auto gehuurd voor 5 dagen, dan een cruise en daarna nogmaals een autohuur voor 2 dagen. Allebei de autohuur is bij alamo. We gaan de volgende route maken: Vliegveld orlando MCO, clearwater, melbourne, cape canaveral. daarna cape canaveral, orlando, disney, vliegveld orlando MCO.
Kan iemand mij zeggen of ik tol heb, waarschijnlijk wel, en hoe dat gaat. Ik heb iets gelezen over elektronisch betalen of met muntjes, of dat ik 2x iets aan moet schaffen voor het elektronisch betalen? kan dit bij de verhuurder, ik heb ook gelezen dat je iets kunt kopen in supermarkten??
Wie helpt mij op weg? Alvast bedankt
Bij Alamo heb je niets nodig, tol wordt gewoon via je CC verekend.
By the way'; wij maken zeer weinig gebruik van tolwegen, gewoon lekker de kaart op de slip, en om de tolwegen heen rijden, je ziet ook nog eens veel meer ! Afgelopen januari is er bv in totaal € 6,28 afgeschreven.
bij alamo is het gewoon een kwestie van door de sunnpass lanes rijden
de afrekening komt via je cc enkele weken later
niks geen omkijken naar, heel makkelijk
je hoeft niets te regelen, het toll by plate systeem word geactiveerd op het moment dat je de eerst toll lane passeerd
KLopt! Niets zo gemakkelijk als bij Alamo huren. Je moet je niets aantrekken van de tol. De afrekening volgt via je creditkaart.
Grappig, wist ik helemaal niet. En toch regelmatig bij Alamo gehuurd. Heeft Hertz ook zoiets?
ja hertz heeft zo een zelfde systeem weet alleen zo gauw de kosten niet maar dit kun je op hun site vinden
Oke, duidelijk. Alweer een punt om van he lijstje af te strepen.
Bedankt voor de feedback.
In hetzelfde linkje als een bericht of 5 naar boven staan de tarieven van de diverse autoverhuurders m.b.t. Sunpass
Klopt het dat het bij Hertz nu $24,75 kost? Toen ik boekte was het volgens mij nog iets van 14$ nogiets. Wij huren 22 dagen een auto, maar we rijden niet steeds op tolwegen. Is het dan niet voordeliger om tol op en andere manier te betalen? Dit is natuurlijk wel het makkelijkste.
wie heeft ervaring met Dollar dat er meer wordt gevraagd dan op sunpass.com/rentalcar wordt vermeld,? (deze stond eerder in topic aangegeven) ( is ook voor andere verhuurbedrijven.)
@sunnyrojo Kan je aangeven waar je dat precies gelezen hebt?
Volgens deze pagina :
https://www.hertz.com/rentacar/partn...on=globNav_8_1
kost het $2,50 per dag, met een maximum van $10 per maand (plus de toll natuurlijk).